Ankeuttajat vievät autosi
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoselvitys-kyseenalaistaa-aut…
Eli koska tutkija Tampereen keskustassa ei tarvitse autoa niin et tarvitse sinäkään.
Mikähän juurikin henkilöauton omistamisessa ärsyttää kommareita? Onko se sen tuoma vapaus kun voi koska tahansa hypätä autoon ja ajaa minne haluaa? Fyysistä vapautta kun seuraa henkinen vapaus ja kohta ihminen ajatteleekin mitä haluaa!
Kommentit (30)
Viekööt vaan, ei ole autoa jota viedä. Vaikka usein käyn maalla.
Mä haluan että nämä tämmöset Tampereen yliopiston tutkijat ja Iltiksen toimittajat lentää kehitysmaihin kertomaan niille yli miljardille lapselle ja nuorelle jotka kaikkein eniten elämässä haluaa ansaita tarpeeksi voidakseen ostaa oman auton miten väärässä ne on. Että soosoo, kuunteles kun hyvinsyötetty etuoikeutettu täti/setä kertoo että kuulutte mutaan tarpomaan. Mitäs veikkaatte, montako kohtaamista ennen kuin tulisivat kivitetyiksi?
Minusta sekä tutkija että toimittajan pitäisi olla jo edustamansa ammattikunnan takia avarakatseisia ja suvaitsevaisia. Jostain syystä tässä maassa nimenomaan ankeuttaminen on pääasiallinen oppi ja uskonto.
Tamperelaisilta täytyykin viedä autot: etteivät pääse Stadiin.
Savolaisiin se ei enää tehoa: niitä ON jo Stadissa enemmän kuin mitään muita.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä kerrostaloasuja Tampereella tarvitsee kuitenkin oman vessan, joka on 22 tuntia päivässä tyhjillään. Joka kerrokseen yksi vessa ja keittiö riittäisi ja maailma pelastuisi.
Kuule näin on!
Vihreät ovat pahoja ihmisiä. Ovat kieltämässä muilta kaiken.
Mitäpä tuosta niin kiihtymään? Yhden tyypin mielipide ja ei vaikuta mitenkään mihinkään. Mulla on kaksi viikkoa sitten hommattu diesel auto pihassa. Ei ole mitään sellaista näköpiirissä että tarvisi olla huolissaan autoilun loppumisesta. Sitten kun mulla työelämä jää taakse noin kolmenkymmenen vuoden päästä, on aivan sama mitä sitten tapahtuu. Oikeastaan valtio saisi tukea sitten eläkeläiselle liikkumisen.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä kerrostaloasuja Tampereella tarvitsee kuitenkin oman vessan, joka on 22 tuntia päivässä tyhjillään. Joka kerrokseen yksi vessa ja keittiö riittäisi ja maailma pelastuisi.
Miksi edes pitäisi olla oma asunto? Sinne vaan kaikki samaan kommuuniin niin työttömät, eläkeläiset, työlliset, virkamiehet, poliitikot jne. Saataisiin sitä yhteisöllisyyttä kertaheitolla lisättyä kun poliitikko istuu samalla sohvalla työttömän alkoholistin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen keskustassa peltilehmän omistaja kokeekin todellista autoilun vapautta. Jumiutuu ruuhkaan ja katselee, miten pyöräilijät sujahtavat ohi. Ja silloin kun autoilija etsii pysäköintipaikkaa on pyöräilijä jo kauan sitten pysäköinyt oman ajoneuvonsa ja on perillä kohteessa.
Puhumattakaan jatkossa ratikkamatkustajista jotka läpäisevät kaikki risteykset tuosta vain ratikan liikennevaloetuuksien turvin ja pysäkillä taas vaan astutaan ulos ja kävellään vaikka kaupan ovesta sisään.
Entäs muut jotka eivät satu asumaan Tampereen tai Helsingin keskustassa? Juu nou, täälläkin on elämää.
Esim. useimmissa kirkonkylissä pärjää tosi hyvin pyörällä, kun koko kylässä ei ole mihinkään pidempi matka kuin 1-2 km.
Paitsi töihin :P
Auto on mulle luksusväline ja tuo vapautta. 3 vuoden välein vaihdan uuteen ja kiva pimeänä huviajella kaupungilla ja katsoa kun viherpiipertäjät pyöräilee/kävelee vesi tai räntäsateessa ja ainoastaan minulla on hymy kasvoillani 😊
M33
Kauemmas pääsee joukkoliikenteellä, mihin voi ottaa pyörän mukaan.