"Kun muutkin eroaa" on todella hyvä argumentti erota kirkosta
Ei ole mitään järkevää syytä kuulua tänäpäivänä kirkkoon. Kirkkoon kuuluminen on typerää, vanhanaikaista, noloa ja hävettävää. Sellaiselle ihmiselle ei voi muutakuin nauraa myötähäpeästä joka ei ole vielä tajunnut erota. Eroaminen on nykyäään todella helppoa ja vie vain sekunnin, eroamassa kirkosta voit käydä osoitteessa eroakirkosta.fi . Palvelun kautta on tähän mennessä eronnut jo 710 000 suomalaista ja enää vain noin suunilleen vajaat 69% kuuluu kirkkoon. Ole siis sinäkin yksi heistä joka eroaa kirkosta ja muista samalla erottaa myös lapsesi.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on kastettu kirkossa, ja olen mennyt kirkossa naimisiin. Minulle kirkko on tärkeä paikka.
Saan myös hoitoapua lapselle kirkon kautta. Kerran viikossa lapsi on kirkon kerhossa, pääsen jumppaan silloin.
Sunnuntaisin käyn kirkossa ja lapselle on hoito järjestetty messun ajaksi. Saan itse pienen levähdystauon hektisen viikonlopun jälkeen.Minulle kirkko tuo pysyvyyttä ja turvaa elämään. Ihmiset ympärillä ainakin yrittävät olla elämässä hyviä ja tehdä oikein.
Ikävää, että kirkolla on niin vanhanaikainen kaiku ja on trendikästä erota kirkosta. Usko tuo apua elämään.
Suomessa on mielialalääkkeiden käyttö huipussaan: moni hukassa oleva voisi löytää apuja elämäänsä uskosta.No suurin osa suomalaisista ei käy kirkossa, eivätkä näin ollen halua maksaa mitään verojakaan tuosta. Ja se on aivan ymmärrettävää. Jos sinä voit paremmin kirkon avulla, niin hyvä niin. Lapsen kastaminen onkin sitten eri juttu. Lapsesi ei ole sinun jatkeesi. Siksi olen sitä mieltä, että lapsen tulisi itse päättää mihin haluaa kuulua/uskoa.
Kaste suojelee lasta, uskon näin. Halusin, että lapseni liitettiin kirkkoon perinteisin menoin.
Oli hienot ristiäiset:) Ystäväni soitti selloa lapseni ristiäisissä, musiikki kaikui kirkkosalista. Vanhempani taisivat olla kaikista onnellisempia ristiäisissä. Heille se oli iso asia.Ok. Kai nyt kuitenkin ymmärrät, että lapsesi ei aikuisena välttämättä osaa/halua arvostaa tätä sun ajatusmaailmaa? Mitä jos lapsesi haluaa valita toisin?
Lapseni on samanlainen kuin minä, herkkä. Minulla on ollut ihan pienestä lapsesta tunne jostain ihmistä suuremmasta asiasta maailmassa.
Olen saanut suuren lahjan myös.
Nuorempana olin enkelikokouksessa ja lopuksi kutsuimme enkeleitä ympärillemme. Sali oli täynnä ihmisiä. Jossain vaiheessa takanani istuva nainen kosketti olkapäätäni ja kuiskasi minulle, että sinä sait suuren lahjan. Hän näki, kuinka enkeli kiikutti minulle ison paketin: minun ei tarvitse koskaan olla elämässäni yksin. Ympärilläni on aina ihmisiä, jotka rakastavat minua.
Mikä suurenmoinen lahja!Et varmaan itse ymmärrä, että tuollaiset kertomukset kuulostavat hyvin erikoisilta. Uskonnot ovat siinä mielessä hyvin epäilyttäviä, että ne manipuloivat herkkiä ja haavoittuvaisia ihmisiä antamaan rahansa kaikenlaisen taikauskon avulla. Tosin luterilaiset Suomessa eivät ainkaan julkisuudessa olevien tietojen mukaan ole tähän syyllistyneet, varmaan juuri siksi, että asia hoidetaan pakkoverotuksen kautta.
Kristinusko on ainakin pääasiassa pelkkää rahastusta, henkiseen väkivaltaan ja uhkailuun perustuvaa sortamista ja jos niillä ei ole vielä saatu jäsentä murrettua ja alistettua niin sitten ainakin aivopesulla johon kuuluu jo sitten etistäminen ja fyysinen väkivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on kastettu kirkossa, ja olen mennyt kirkossa naimisiin. Minulle kirkko on tärkeä paikka.
Saan myös hoitoapua lapselle kirkon kautta. Kerran viikossa lapsi on kirkon kerhossa, pääsen jumppaan silloin.
Sunnuntaisin käyn kirkossa ja lapselle on hoito järjestetty messun ajaksi. Saan itse pienen levähdystauon hektisen viikonlopun jälkeen.Minulle kirkko tuo pysyvyyttä ja turvaa elämään. Ihmiset ympärillä ainakin yrittävät olla elämässä hyviä ja tehdä oikein.
Ikävää, että kirkolla on niin vanhanaikainen kaiku ja on trendikästä erota kirkosta. Usko tuo apua elämään.
Suomessa on mielialalääkkeiden käyttö huipussaan: moni hukassa oleva voisi löytää apuja elämäänsä uskosta.No suurin osa suomalaisista ei käy kirkossa, eivätkä näin ollen halua maksaa mitään verojakaan tuosta. Ja se on aivan ymmärrettävää. Jos sinä voit paremmin kirkon avulla, niin hyvä niin. Lapsen kastaminen onkin sitten eri juttu. Lapsesi ei ole sinun jatkeesi. Siksi olen sitä mieltä, että lapsen tulisi itse päättää mihin haluaa kuulua/uskoa.
Lapsi ei ole koskaan vanhemman jatke, mutta kummasti sitä sille lapselle syötetään samaa ruokaa kuin itse syödään ja puetaan vaatteisiin, joista itse tykkää. Jos sinä vihaat homejuustoa, niin kai silti teet ruokia, joissa on homejuustoa, jotta lapsi saa itse valita pitääkö hän homejuustosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kotimaa24.fi/blogit/eroakirkosta-fi-on-kallis-ja-turha/#
Itse erosin maistraatin sivuilla, helppoa!
Siis parasta olisi että koko uskontokuntaan kuulumisen rekisteröiminen lopetettaisiin. Mitä se kenellekkään kuuluu että onko joku jossain uskontokunnassa jäsenenä vai ei? Valtio ei myöskään enää keräisi kirkon puolesta sen jäsenmaksuja, vaan kirkko lähettäköön itse jäsenlaskunsa jäsenilleen. Koko touhu on valtinkirkon etujen hyysäämistä.
Varmaan siksi, että saavat kantaa kirkollisveroa. Vai merkitäänkö siihen jehovat ja kaikki lahkotkin?
Ei ole mitään järkeä kerätä uskonyhteisön jäsenmaksua valtion kautta. Todellinen uskonyhteisön jäsenten määrä kävisi selville, jos lähetettäisiin jäsenmaksulappu kotiin. Ja varmaan tuo poistuukin parin vuosikymmenen sisällä, koska jäsenmäärä hupenee niin paljon. Uskontoa ja valtiota ei pitäisi sotkea keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei ole koskaan vanhemman jatke, mutta kummasti sitä sille lapselle syötetään samaa ruokaa kuin itse syödään ja puetaan vaatteisiin, joista itse tykkää. Jos sinä vihaat homejuustoa, niin kai silti teet ruokia, joissa on homejuustoa, jotta lapsi saa itse valita pitääkö hän homejuustosta.
Aika harva lapsi syö homejuustoa, vertaus on muutenkin pielessä. Kyse on ihan samasta asiasta kuin siinä, jos joku liitettäisiin pioneereihin tai puolueisiin jo vastasyntyneenä. Lapsi on jo muutenkin vanhempiensa arvomaailman armoilla, ei sitä tarvitsisi lisätä tuollaisilla menoilla. Jos rippikoulun jälkeen voisi valita kasteen, niin se olisi oikein, koska sen ikäinen osaa jo päättää mihin uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva lapsi syö homejuustoa, vertaus on muutenkin pielessä. Kyse on ihan samasta asiasta kuin siinä, jos joku liitettäisiin pioneereihin tai puolueisiin jo vastasyntyneenä. Lapsi on jo muutenkin vanhempiensa arvomaailman armoilla, ei sitä tarvitsisi lisätä tuollaisilla menoilla. Jos rippikoulun jälkeen voisi valita kasteen, niin se olisi oikein, koska sen ikäinen osaa jo päättää mihin uskoo.
Minä en ainakaan ala pakottamaan lasta syömään ja maistamaan sellaista ruokaa mitä lapsi ei halua syödä. En myöskään pakota lasta liittymään kirkkoon ja ja tulemaan uskoon viemällä väkisin kasteelle vaan lapsi saa sitten aikuisena päättää senkin asian itse. Lapsi on kuitenkin samanlainen ihminen siinä missä sinä aikuinenkin ja ansaitsee saada ihmisarvoista kohtelua tasavertaisena ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Kastaminen on kaksituhatta vuotta vanha perinne. Kun lapseni kastettiin, minusta oli hienoa, että hänet liitettiin osaksi kristillistä yhteisöä. Koen, että kaste suojelee lasta.
Kirkossa naimisiin meneminen oli unelmani pitkään. Halusin, että avioliittomme siunataan kirkossa. Jumala yhdisti meidät - sitä ei tule ihmisen erottaa.
Kun vuosikymmenien päästä kuolen, tuhkani laitetaan kirkon maille. Haluan, että lapseni voivat käydä haudallani tuomassa kukkia ja muistamassa minua.
Aivan niin, kun olen tehnyt isovanhempieni haudalla. Perinteet ovat hieno asia.
Tuhkaus ei kuulu kristillisiin perinteisiin. Ylösnousemus ei onnistu kun ruumis on tuhottu.
ihan ok juttu mutta ootko sä ap kattonu simpsonit sarjasta jakson himo läski homer :D siinä esiintyy koko simpsonit perhe eli myös bart simpsons homer poika fanit saavat nauraa ja naurattaahan se tietty myös vaikka homerin läski kuteet ja muut :D kannattaa kattoo nopee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroaminen on oikeastaan helpompaa kuin liittyminen. Tietysti on helpointa, jos on tullut jo vauvana liitetyksi, mutta sehän ei olekaan ollut oma päätös. Jos sitä ei koe omakseen, on ihan ok erota, vaikka sitten siksi kun muutkin. En ymmärrä miksi aikuisena pitäisi kuulua johonkin, johon vanhemmat ovat liittäneet muutaman viikon iässä, jos ei koko toimintaan ole itse osallistunut.
Mitä muuta päätösvaltaa vanhemmilta pitäisi viedä pois? Oikeus päättää lapsen nimi ja esim ekaluokkalaisen kouluvalinnat?
Tämä. Haluaisin liittää vauvani persuihin, mutta jostain syystä sitä ei hyväksytä. Voisihan se sitten aikuisena erota tai vaihtaa puoluetta, mutta kyllä meillä vanhemmilla pitäisi olla oikeus päättää.
Nyt huolestuttaa. Kai te tajusitte, että kirjoitin tämän ironialla. Yhtä älytöntä molemmat, liittää viaton lapsi kirkkoon ja liittää hänet persuihin.
"Kun muutkin" vaikuttaa älyllisesti hömelöltä argumentilta mihinkään asiaan.
Parempia mielestäni:
- jumalaa ei ole olemassa
- raamatun kirjoittaneilla miehillä ei ollut mitään yhteyttä jumalaan, joten heidän kirjoittamansa on heidän oman mielikuvituksensa tuotetta
- jeesus oli samanlainen huijari kuin muutkin samoihin aikoihin alueella vaikuttaneet messiaat
- raamatussa on paljon 100% epätosia väittämiä, ihan siittiöttömästä hedelmöittymisestä, mädäntyneen ruumiin henkiin heräämiseen - jos jumalallisessa totuudessa on näin ilmiselviä valheita, miksi pitää pientäkään osaa kirjoitelmista totena?
Nimenomaan uskonyhteisöthän ovat valmiita tekemään paljon saadakseen rahaa huonokuntoisilta vanhuksilta. Olen seurannut läheltä tällaista toimintaa.