Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kun muutkin eroaa" on todella hyvä argumentti erota kirkosta

Vierailija
24.11.2019 |

Ei ole mitään järkevää syytä kuulua tänäpäivänä kirkkoon. Kirkkoon kuuluminen on typerää, vanhanaikaista, noloa ja hävettävää. Sellaiselle ihmiselle ei voi muutakuin nauraa myötähäpeästä joka ei ole vielä tajunnut erota. Eroaminen on nykyäään todella helppoa ja vie vain sekunnin, eroamassa kirkosta voit käydä osoitteessa eroakirkosta.fi . Palvelun kautta on tähän mennessä eronnut jo 710 000 suomalaista ja enää vain noin suunilleen vajaat 69% kuuluu kirkkoon. Ole siis sinäkin yksi heistä joka eroaa kirkosta ja muista samalla erottaa myös lapsesi.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin maistraatin kautta, koska erokirkosta sivusto on jonkun epäilyttävän tahon ylläpitämä. Ei ollut vaikeaa erota virallisen tahonkaan kautta ja päätökseeni olen tyytyväinen. Lapsi erosi omatoimisesti heti kun oli päätösvaltainen, taisi olla peräti samana päivänä kun täytti 18.

Kirkkoon ei taida kuulua enää paljon muita kuin eläkeläiset ja fundamentalistit täällä pk-seudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottiin molemmat jo vuosia sitten mieheni kanssa eikä ole kaduttanut.

Vierailija
4/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvuodesta tällä palstalla kirjoittaa aina liuta ihmisiä, jotka haluavat muiden eroavan kirkosta.

Hämmästyttävää.

En eroa, koska kirkko auttaa pulassa olevia ihmisiä, huolehtii lapsista ja vanhuksista ja moni haluaa edelleen käydä kirkosta. Uskonnosta voi olla apua sairastuneille. Kirkollisveron maksamalla teen hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
5/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuvuodesta tällä palstalla kirjoittaa aina liuta ihmisiä, jotka haluavat muiden eroavan kirkosta.

Hämmästyttävää.

En eroa, koska kirkko auttaa pulassa olevia ihmisiä, huolehtii lapsista ja vanhuksista ja moni haluaa edelleen käydä kirkosta. Uskonnosta voi olla apua sairastuneille. Kirkollisveron maksamalla teen hyväntekeväisyyttä.

Joo ja piilottelee maassa laittomasti oleskelevia sotakarkureita. Sitten kun olikin oven takana suomalaiset kodittomat kylmänä pakkasyönä niin laitettiin ovet säppiin.

Vierailija
6/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroaisin kirkosta niin se tietäisi sitä, että menisin kokonaan helluntaiseurakunnan piiriin. Nyt olen käynyt kummankin tilaisuuksissa. Uskon Jumalaan.

Vierailija
7/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyttävää.

Joo ja piilottelee maassa laittomasti oleskelevia sotakarkureita. Sitten kun olikin oven takana suomalaiset kodittomat kylmänä pakkasyönä niin laitettiin ovet säppiin.

Yleistät parin ihmisen perusteella. Eiköhän se kerro riittävästi tavastasi ajatella.

Vierailija
8/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaminen on oikeastaan helpompaa kuin liittyminen. Tietysti on helpointa, jos on tullut jo vauvana liitetyksi, mutta sehän ei olekaan ollut oma päätös. Jos sitä ei koe omakseen, on ihan ok erota, vaikka sitten siksi kun muutkin. En ymmärrä miksi aikuisena pitäisi kuulua johonkin, johon vanhemmat ovat liittäneet muutaman viikon iässä, jos ei koko toimintaan ole itse osallistunut.

Vierailija
9/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.kotimaa24.fi/blogit/eroakirkosta-fi-on-kallis-ja-turha/#

Itse erosin maistraatin sivuilla, helppoa!

eroakirkosta.fi on tavallaan tehtävänsä tehnyt, kun maistraatin sivujen kautta eroaminen onnistuu niin helposti. On ehkä hyvä kuitenkin muistaa, että kotimaa24.fi on luterilaisen kirkon kanava ja kyseisen tekstin kirjoittaja pappi, tekstiin kannattaa suhtautua pienellä varauksella ja muistaa, että jokainen omaa asiaansa ajava käyttää enemmn tai vähemmän värikynää.

Vierailija
10/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/

Tilastojen perusteella vaikuttaa, että entistä suurempi osa eroavista eroaa maistraatin kautta. Mennään aika paljon viime vuotta ja sitä edellistä jäljessä.

Vierailija
11/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaminen on oikeastaan helpompaa kuin liittyminen. Tietysti on helpointa, jos on tullut jo vauvana liitetyksi, mutta sehän ei olekaan ollut oma päätös. Jos sitä ei koe omakseen, on ihan ok erota, vaikka sitten siksi kun muutkin. En ymmärrä miksi aikuisena pitäisi kuulua johonkin, johon vanhemmat ovat liittäneet muutaman viikon iässä, jos ei koko toimintaan ole itse osallistunut.

Mitä muuta päätösvaltaa vanhemmilta pitäisi viedä pois? Oikeus päättää lapsen nimi ja esim ekaluokkalaisen kouluvalinnat?

Vierailija
12/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta päätösvaltaa vanhemmilta pitäisi viedä pois? Oikeus päättää lapsen nimi ja esim ekaluokkalaisen kouluvalinnat?

Älä ole typerä. Juridiikkaa ja arvomaailmaa ei voi rinnastaa.

Vierailija
13/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Haluaisin liittää vauvani persuihin, mutta jostain syystä sitä ei hyväksytä. Voisihan se sitten aikuisena erota tai vaihtaa puoluetta, mutta kyllä meillä vanhemmilla pitäisi olla oikeus päättää.

Vierailija
14/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on kastettu kirkossa, ja olen mennyt kirkossa naimisiin. Minulle kirkko on tärkeä paikka.

Saan myös hoitoapua lapselle kirkon kautta. Kerran viikossa lapsi on kirkon kerhossa, pääsen jumppaan silloin.

Sunnuntaisin käyn kirkossa ja lapselle on hoito järjestetty messun ajaksi. Saan itse pienen levähdystauon hektisen viikonlopun jälkeen.

Minulle kirkko tuo pysyvyyttä ja turvaa elämään. Ihmiset ympärillä ainakin yrittävät olla elämässä hyviä ja tehdä oikein.

Ikävää, että kirkolla on niin vanhanaikainen kaiku ja on trendikästä erota kirkosta. Usko tuo apua elämään.

Suomessa on mielialalääkkeiden käyttö huipussaan: moni hukassa oleva voisi löytää apuja elämäänsä uskosta.

Vierailija
15/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aikoinaan pienituloisena opintolainan maksajana ja asp-säästäjänä Erosin, kun muutakin rahanmenoa oli. Enkä ole liittymässä takaisin, lähes 800 vuodessa tais olla laskurin mukaan mun osuuteni nykyään. Tuli tsekattu kun miehen äiti ihmetteli et eihän se oo kuin pari kymppiä vuodes. Ei varmaan pienituloisella eläkeläisellä olekaan, mut tämmösellä keskituloisella sit vähän jo kirpasis.

Vierailija
16/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on kastettu kirkossa, ja olen mennyt kirkossa naimisiin. Minulle kirkko on tärkeä paikka.

Saan myös hoitoapua lapselle kirkon kautta. Kerran viikossa lapsi on kirkon kerhossa, pääsen jumppaan silloin.

Sunnuntaisin käyn kirkossa ja lapselle on hoito järjestetty messun ajaksi. Saan itse pienen levähdystauon hektisen viikonlopun jälkeen.

Minulle kirkko tuo pysyvyyttä ja turvaa elämään. Ihmiset ympärillä ainakin yrittävät olla elämässä hyviä ja tehdä oikein.

Ikävää, että kirkolla on niin vanhanaikainen kaiku ja on trendikästä erota kirkosta. Usko tuo apua elämään.

Suomessa on mielialalääkkeiden käyttö huipussaan: moni hukassa oleva voisi löytää apuja elämäänsä uskosta.

No suurin osa suomalaisista ei käy kirkossa, eivätkä näin ollen halua maksaa mitään verojakaan tuosta. Ja se on aivan ymmärrettävää. Jos sinä voit paremmin kirkon avulla, niin hyvä niin. Lapsen kastaminen onkin sitten eri juttu. Lapsesi ei ole sinun jatkeesi. Siksi olen sitä mieltä, että lapsen tulisi itse päättää mihin haluaa kuulua/uskoa.

Vierailija
17/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastaminen on kaksituhatta vuotta vanha perinne. Kun lapseni kastettiin, minusta oli hienoa, että hänet liitettiin osaksi kristillistä yhteisöä. Koen, että kaste suojelee lasta.

Kirkossa naimisiin meneminen oli unelmani pitkään. Halusin, että avioliittomme siunataan kirkossa. Jumala yhdisti meidät - sitä ei tule ihmisen erottaa.

Kun vuosikymmenien päästä kuolen, tuhkani laitetaan kirkon maille. Haluan, että lapseni voivat käydä haudallani tuomassa kukkia ja muistamassa minua.

Aivan niin, kun olen tehnyt isovanhempieni haudalla. Perinteet ovat hieno asia.

Vierailija
18/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kastaminen on kaksituhatta vuotta vanha perinne. Kun lapseni kastettiin, minusta oli hienoa, että hänet liitettiin osaksi kristillistä yhteisöä. Koen, että kaste suojelee lasta.

Kirkossa naimisiin meneminen oli unelmani pitkään. Halusin, että avioliittomme siunataan kirkossa. Jumala yhdisti meidät - sitä ei tule ihmisen erottaa.

Kun vuosikymmenien päästä kuolen, tuhkani laitetaan kirkon maille. Haluan, että lapseni voivat käydä haudallani tuomassa kukkia ja muistamassa minua.

Aivan niin, kun olen tehnyt isovanhempieni haudalla. Perinteet ovat hieno asia.

Mitäs sitten, jos lapsesi eivät haluakaan jatkaa perinnettä?

Vierailija
19/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulu kirkkoon mutta pidän siitä joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Olen samaa mieltä, huolestuttaa tuo nykyihmisten hauraus. Elämäntavassa on jotain perusteellisesti pielessä. Kun kirkko aktivoituisi näiden ihmisten auttamiseen sensijaan että istuttaa muhkeassa hallinnossaan korkealla palkalla itsekkäitä pelkureita jotka eivät tee muuta kuin elävät leveästi ja määkivät turhanpäiväisistä asioista. Kirkko, muutu! Me tarvitsemme ja ansaitsemme parempaa!

Vierailija
20/50 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suurin osa suomalaisista ei käy kirkossa, eivätkä näin ollen halua maksaa mitään verojakaan tuosta. Ja se on aivan ymmärrettävää. Jos sinä voit paremmin kirkon avulla, niin hyvä niin. Lapsen kastaminen onkin sitten eri juttu. Lapsesi ei ole sinun jatkeesi. Siksi olen sitä mieltä, että lapsen tulisi itse päättää mihin haluaa kuulua/uskoa.

Kaste suojelee lasta, uskon näin. Halusin, että lapseni liitettiin kirkkoon perinteisin menoin.

Oli hienot ristiäiset:) Ystäväni soitti selloa lapseni ristiäisissä, musiikki kaikui kirkkosalista. Vanhempani taisivat olla kaikista onnellisempia ristiäisissä. Heille se oli iso asia.