Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö lääkärissä jos tarvitsette jotain reseptilääkettä?

Vierailija
23.11.2019 |

Itse en ole käynyt koskaan, vaan tilannut lääkkeet.
Lääkäriin menen jos olen sairas ja tarvitsen neuvoja, apua tai hoitoa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Aasiassa 14 vuotta eikä minulla tulisi mieleenkään mennä lääkäriin pelkkien lääkkeiden takia.

En käsitä miksi aikuiset suomalaiset ovat niin holhottavia, etteivät saa ostaa edes lääkkeitä itse.

N. 54

Phnom Penh

Kyllä sitten tulee holhousta ikävä, kun ostamasi mustan pörssin antibiootti sisältääkin syanidia.

Ostan lääkkeet apteekeista.

Mitä puhut mustasta pörssistä sellainen toimii ehkä suomessa jossa jossa kansalaisten täytyy kulkea kiltisti talutusnuorassa, että saavat edes lääkkeet.

Muualla maailmassa lääkkeet vapaita.

Vapaudessa ihmisillä on vastuu itsestään!, eikä tarvitse kysyä lupaa kela:n tädiltä.

Vierailija
22/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä aloitus. Valtaosa tämän palstan kirjoittajista asuu Suomessa, jossa lääkkeitä ei tilata netistä tai muualtakaan.

Sitäpaitsi jos siellä vinkuintian kehitysmaissa on kaikki niin paljon paremmin, miksi roikut edelleen suomalaisilla nettisaiteilla?

Ai mutta tää olikin provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksityinen lääkäri. En tiedä mitä teen kun hän menee eläkkeelle. Täysi molemminpuolinen luottamus .

Vierailija
24/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, soitan mun lääkärille tai laitan sähköpostia.

Vierailija
25/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsee lääkettä, on sairas. Jos on sairas, tarvitsee lääkäriä. Lääkäri määrää tarvittavat lääkkeet. Mikä tässä on väärin tai vaikeaa?

Vierailija
26/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ainakaan apteekista anneta reseptilääkkeitä ilman reseptiä. Eikä kukaan muu voi reseptiä kirjoittaa kuin lääkäri. Reseptin uusiminen onnistuu monissa tapauksissa onneksi ilman lääkärikäyntiä. 

Hyvin on toveri sisäistänyt Ylen ilosanoman.

Vierailija
27/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on terve niin mihin niitä lääkkeitä sitten tarvitsee?

No esimerkiksi diatsepaamia tai vastaavaa on aina hyvä olla kotiapteekissa, ja sellaisia varten on hyvä olla tuttu lääkäri että saa reseptin ilman turhaa vinkumista.

Vierailija
28/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä aloitus. Valtaosa tämän palstan kirjoittajista asuu Suomessa, jossa lääkkeitä ei tilata netistä tai muualtakaan.

Sitäpaitsi jos siellä vinkuintian kehitysmaissa on kaikki niin paljon paremmin, miksi roikut edelleen suomalaisilla nettisaiteilla?

En ole Ap mutta seuraan mielenkiinnolla kuinka propaganda tehonnut niin hyvin, että noustaan jo puolustamaan upeaa suomen terveydenhuoltoa.

Onkohan opit lääkkeistä ja koko ihanuudesta ihan Yleisradiosta vai oikein Helsingin Sanomat kertoi.

Saako maassa jossa valtio päättää lääkkeetkin mitä syöt edes ajatella ilman jonkun sosialististisen laitoksen lupaa, tuskin.

Vierailija
29/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Lontoossa ainakin oli metro 165 vuotta aiemmin kuin suomessa.

Vierailija
30/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OmaKannan kautta on helppo uusia lääkkeet. Jos käyttää jotain ”pameja”, silloin ei pysty uusimaan netin kautta, vaan täytyy varmaan soittaa tai varata aika lääkäriin, näin oon ymmärtäny.

Vierailija
31/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tilannut lääkkeet"? Mistä tilannut? Itse jos olen tarvinnut vaikka pensilliinikuuria, kyllä se meillä päin edellyttää lääkärissä tai ainakin sairaanhoitajan luona käyntiä. 

Jos soittaisin TK:seen ja sanoisin että pankaas kirjoittaen sellainen resepti, että saisin tuon sitkeän kuumeen ja kurkkukivun  pois, he nauraisivat varmasti makeasti JA käskisivät otille vaikka päivystykseen.

Niin ja sitten kun menet sinne päivystykseen ja sanot saman asian saat reseptin. Järkevää, eikö?

Vierailija
32/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvii pameja , pitää käydä ainakin kerran vuodessa anelemassa lääkäriltä naamatusten ja sitten saa 30 kpl vain .

Onko kokemuksia?

Vierailija
33/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy jos ei ole ihan pakko ja tiedän tarkkaan mitä tarvitsen. Tilaan netistä.

Vierailija
34/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitan tai lähetän meilin tutulle lääkärille jos tarvitsen reseptin.

Ja luulet, että lääkäri mielellään tekee tutuille reseptejä meilin tai soiton perusteella?

t. lääkäri

Vierailija
35/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aiemmin käytössä ollu lääke ja tuttu sairaus, teen uusintapyynnön Kannassa. Jos on oudommat oireet niin tietysti käyn tarkistuttamassa. 

Vierailija
36/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvii pameja , pitää käydä ainakin kerran vuodessa anelemassa lääkäriltä naamatusten ja sitten saa 30 kpl vain .

Onko kokemuksia?

Mulla on uusittu Kannassa. Mutta se 30 onkin riittänyt yli vuodeksi viimeksi.

Vierailija
37/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ostelijat on niitä, jotka joka ikiseen virusflunssaankin tilaa antibioottia, vaikka se ei auta mitään. Seurauksena kehittyy antibiooteille vastustuskykyisiä bakteerikantoja, mistä kärsimme sitten kaikki.

Vierailija
38/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko ihan kahjoja, te jotka tilaatte lääkkeitä jostain netistä! Väärennettyjä lääkkeitä myydään nimenomaan siellä, ja parhaassa tapauksessa lääke on vain tehoton eikä tapa tai aiheuta pysyviä vammoja. Antibioottiresistenssi onkin jo mainittu. 

Mutta tehän olettekin oman elämänne lääkäreitä, tykkäätte pelata venäläistä rulettia koska... "vapaus"? 

Nyt joku järki käteen pliis. 

Vierailija
39/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tilannut lääkkeet"? Mistä tilannut? Itse jos olen tarvinnut vaikka pensilliinikuuria, kyllä se meillä päin edellyttää lääkärissä tai ainakin sairaanhoitajan luona käyntiä. 

Jos soittaisin TK:seen ja sanoisin että pankaas kirjoittaen sellainen resepti, että saisin tuon sitkeän kuumeen ja kurkkukivun  pois, he nauraisivat varmasti makeasti JA käskisivät otille vaikka päivystykseen.

Se on sinulle ihan hyvä tehdä niinkuin käsketään. Ei täti naura toverille vai oletko vielä pioneereissa.

Kävin suomessa vuonna 2011 ja tarvitsin unilääkettä. Eihän niitä ollut apteekissa.

Soitto tutulle lääkärille Singapore:een ja sitten oli.

Sikahintaista sama lääke kahdeksan kertaa halvempaa Hanoissa.

Joku tietokone resepti kertoivat.

Hullua hommaa.

Kannattaa pysyä siellä hanoissa kun siellä on rauhoittavat lääkkeetkin

niin paljon halvempia kuin suomessa.

Hanoi on varmasti muutenkin paratiisi verrattuna suomeen

joten pysy siellä.

Vierailija
40/47 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä tässä ketjussa puhutaan. Lääkärillä on täysi vastuu määräämistään ja tarvittaessa potilas on tutkittava ja mietittävä mitä lääkettä tarvitsee tai tarvitseeko ylipäätään. Toinen juttu on, että Kela ei kenenkään lääkkeiden ostoa rajoita, ainoastaan sitä, saako niistä korvauksen suoraan apteekista. Ja kolmas se, että lääkeväärennökset on yksi suurimmista bisneksistä tällä hetkellä ja netistä lääkkeitä tilaavat ottaa ihan älyttömän riskin terveydelleen. Näköjään siihen ln hyvöt petusteet, että Suomessa lääkkeet on apteekissa ja itsehoitovalikoima rajallinen, jos käyttäjät on noin tolloja kun tässä ketjussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan