Kauniina naisena mua ärsyttää ajatus, että komeat ja kauniit olisivat aina k*sipäitä
Tätä kuulee hyvin usein naisten suusta, että ”no mitäs kiinnostuit juuri siitä komeasta miehestä, niillä on niin paljon vientiä että ei niitä aidosti mikään syvällinen kiinnosta.”
Voiko olla todella näin?
Itse en todellakaan tunnista tästä itseäni. Vientiä olisi, saisin seuraa usein, mutta kun ei vain kiinnosta mitkään yhdenillan jutut, seksiseura, kevyet suhteet.
Olen todella syvällinen ihminen ja pidän itseäni älykkäänä, nautin kauneudesta, luonnosta, eläimistä, ihmisistä, musiikista ja taiteesta.
Ihan kauheeta yleistämistä, että tietyn näköinen ihminen olisi aina tietynlainen.
Kommentit (44)
Huippumallina ja vertaansa vailla olevana kaunottarena olen valitettavasti joutunut törmäämään juuri tuohon samaan,ap:n esiin nostamaan ongelmaan ,kun ihmiset eivät tajua oikeaa tasoaan.
Kyllä se on siis niin totta ,että meillä tosikauniilla on niiiiin vaikeaa, agreed...
Vierailija kirjoitti:
Minun kokemukseni mukaan komea ja älykäs mies on ollut aina suosittu naisten keskuudessa, joten ei ole tarvetta olla katkera kuspiä. Ruma tai äidinpoika taas on helpommin katkera ja pettäisi, jos voisi. Tämä vain minun kokemukseni, rajallinen toki.
Voihan sitä muistakin syistä olla katkera kuin naisten suosion puutteesta. Itse olin joskus kolmekymppisenä komea, menestyvä ja naisten suosiossa, mutta silti jatkuvasti katkera itselleni, muille ihmisille ja elämälle lukuisista eri asioista. Nyt olen vanhentuneen ja arkipäiväisen näköinen, libidonsa jo menettänyt keski-ikäinen mies ilman suurempaa menestystä millään elämän osa-alueella. Silti tarve katkeruudelle on paljon pienempi nykyisin kuin tuolloin nuoruuden ja menestyksen vuosina. Toki edelleenkin katkera olen jossain määrin joistain asioista, mutta en läheskään niin paljon ja niin monesta asiasta kuin menneisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän ap, että jokainen pitää itseään syvällisenä. Nekin jotka sanovat etteivät pidä tarkoittavat sillä jotain muuta. Kaikilla ihmisillä on sisäinen maailma ja kokemus joka on koko heidän oman universuminsa kokoinen, eikä kukaan pysty kuvittelemaan tai käsittämään mitään mikä voisi olla yhtään sen syvempää kuin mihin heidän oma syvyytensä riittää. Se mitä muut tarkoittavat syvällisyydestäsi tai sen puutteesta puhuessaan liittyy ihan puhtaasti siihen mitä tuot itsestäsi esiin.
Syvällisyys on myös ihan eri asia kuin se, minkälaiset suhteet kiinnostavat.
Kyllä sillä aika usein kuitenkin tarkoitetaan esim. sitä, että arvostaa tunteita ja haluaa toimia niistä lähtökohdista oikein/välttää muiden satuttamista eikä vallan- tai materianhimossa kaikki ole sallittua. Tuo on siis yksi asia, jossa valinnat perustuvat syvempiin arvoihin eikä pinnallisuus jyrää yli.
'Pikku Ironisti' kirjoitti:
Huippumallina ja vertaansa vailla olevana kaunottarena olen valitettavasti joutunut törmäämään juuri tuohon samaan,ap:n esiin nostamaan ongelmaan ,kun ihmiset eivät tajua oikeaa tasoaan.
Kyllä se on siis niin totta ,että meillä tosikauniilla on niiiiin vaikeaa, agreed...
Joltain pakit saaneelta mieheltä voisin odottaa jotain tämän tapaista tekstiä :D Nainenhan on ylimielinen k-pää kun tietää oman arvonsa, kuuntelee itseään eikä huoli ketä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän ap, että jokainen pitää itseään syvällisenä. Nekin jotka sanovat etteivät pidä tarkoittavat sillä jotain muuta. Kaikilla ihmisillä on sisäinen maailma ja kokemus joka on koko heidän oman universuminsa kokoinen, eikä kukaan pysty kuvittelemaan tai käsittämään mitään mikä voisi olla yhtään sen syvempää kuin mihin heidän oma syvyytensä riittää. Se mitä muut tarkoittavat syvällisyydestäsi tai sen puutteesta puhuessaan liittyy ihan puhtaasti siihen mitä tuot itsestäsi esiin.
Kyllä sillä aika usein kuitenkin tarkoitetaan esim. sitä, että arvostaa tunteita ja haluaa toimia niistä lähtökohdista oikein/välttää muiden satuttamista eikä vallan- tai materianhimossa kaikki ole sallittua. Tuo on siis yksi asia, jossa valinnat perustuvat syvempiin arvoihin eikä pinnallisuus jyrää yli.
Totta. Mutta millään tuosta taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa haluaako sitoutuneen loppuelämän parisuhteen, vai mieluummin yhdenyönjuttuja, seksisuhteita ja kevyitä suhteita. Toisten ja omia tunteita on ihan yhtä helppo kunnioittaa molemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Minun kokemukseni mukaan komea ja älykäs mies on ollut aina suosittu naisten keskuudessa, joten ei ole tarvetta olla katkera kuspiä. Ruma tai äidinpoika taas on helpommin katkera ja pettäisi, jos voisi. Tämä vain minun kokemukseni, rajallinen toki.
Todella rajallinen. Sanoisin että vain ja ainoastaan sinun kokemuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mutta millään tuosta taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa haluaako sitoutuneen loppuelämän parisuhteen, vai mieluummin yhdenyönjuttuja, seksisuhteita ja kevyitä suhteita. Toisten ja omia tunteita on ihan yhtä helppo kunnioittaa molemmissa.
Kuka on niin sanonut? Kuvailin suhteen sisältöä, en ottanut kantaa miten se pitäisi järjestää. Ihan turhaan miinustelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin sanonut? Kuvailin suhteen sisältöä, en ottanut kantaa miten se pitäisi järjestää. Ihan turhaan miinustelet.
No jos luet nuo lainatut viestit järjestyksessä niin että ap on ensimmäinen, niin ilmiselvästi siitä oli koko ajan puhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huomannut, että monesti ihmiset, jotka pitävät itseään kauniina tai komeana, ovat liiankin tietoisia omasta (oletetusta) viehätysvoimastaan. Ja tekevät työtä sen ulkonäön eteen, se on heille tärkeä asia. Ja monesti he myös syyttävät muita kateudesta tai ajattelevat ihmisten suhtautuvan heihin nuivasti juuri siksi, koska he ovat niin "kauniita".
Hei avatkaa silmänne, kauniit ja komeat ihmiset. Ette ole yksin. Jopa mun työpaikalla, jossa on noin 40 naista töissä, on ainakin 15 "kaunista" ja monta perusnättiä ja söpöä. Kauniita ihmisiä on tosi paljon, ei kukaan normaali ihminen teistä kollektiivisesti mitään pahaa ajattele. Korkeintaan juuri nämä "Olen kaunis ja minua dissataan" -tyypit huvittavat ja ärsyttävät.
Älä nyt liioittele. Ei kauniita usein näe.
Tarkoittaa varmaan kauniilla näitä tyyppejä, jotka aikaansaavat ”kauneutensa” joillakin härpäkkeillä ja pakkeleilla.
Olin nuorempana mallimaisen kaunis ja eräskin mies töksäytti minulle ettei voisi seurustella kaltaiseni kaunottaren kanssa koska kuulemma kauniit pettävät aina (kun on niin paljon tilaisuuksia). Kaikenlaista.
Jep, rumat voi olla ihan yhtä ikäviä luonteeltaan, ja jopa tavikset. Turha olettaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai se on jokin oletus. Miehet aina ihmettelee miten kiva olen vaikka olen kaunis, enkä kohtele huonosti. Siinä on jo kaksi asiaa mitä en tajua.
Samoin, ja myös se hämmentää heitä, kun suuni avaan ja keskustellaan, huomaavat minun olevan myös älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä pitää itseään paremman näköisenä kuin muita. Se että pitää itseään kauniina ei tarkoita sitä että muutkin pitäisivät. Usein itseään kauniina pitävä ajattelee kaiken negatiivisen johtuvan hänen "kauneudestaan".
Kyllä sen ulkopuoliset kauniille/komealle kertovat, kaikki kauniit ei edes itse pidä itseään kummoisen näköisenä.
'Pikku Ironisti' kirjoitti:
Happamia sano kettu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella rajallinen. Sanoisin että vain ja ainoastaan sinun kokemuksesi.
Sittenhän minulla on ollut loistava tuuri miesten suhteen, kun olen jo 10 vuotta ollut naimisissa komean, älykkään ja ihanan miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta katkerat ihmiset ovat usein ilkeitä toisille. Jos ihmisellä on hyvä itsetunto, ei hänellä ole tarvetta olla ikävä muille. Kun on tyytyväinen itseensä ja elämäänsä, ei ole tarvetta dissata muita.
Ei tuota viimeistä lausetta voi mitenkään yleispätevänä pitää. Paljon on tullut vastaan sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat niin tyytyväisiä itseensä ja elämäänsä, että katsovat olevansa oikeutettuja ylimieliseen ja moukkamaiseen käytökseen itseään huonompina pitämiään ihmisiä kohtaan.
Minulle on monesti tullut vastaan ihmisiä, jotka suhtautuvat minuun lähtökohtaisesti negatiivisesti ja ajattelevat minun pitävän itseäni muita parempana. On suoraan sanottukin että vaikutan ylimieliseltä, vaikka mitään siihen viittaavaa en olisi näille ihmisille koskaan sanonut, saati tehnyt. Joskus olen myös muuta kautta saanut kuulla että sellaisetkin ihmiset pitävät minua ylimielisenä, joille en koskaan ole sanonut sanaakaan. Enpä sitten tiedä tulkitaanko se ylimielisyydeksi, että olen introvertti ja viihdyn usein paremmin yksin kuin porukoissa. En ole kiinnostunut lähtemään mukaan porukoihin.
Eihän kukaan muukaan itseään ylimielisenä pidä, vaan selittelee juuri tuolla tavalla muiden olevan väärässä ja itsensä olevan väärinymmärretty. Jopa ne kiistattomasti kaikista ylimielisimmät tekevät täysin samaa. Jos sinua niin monet pitävät ylimielisenä, niin käytöksessäsi tai olemuksessasi on jotain sellaista joka ilmeisen laajasti yhdistetään ylimielisyyteen. Et näköjään vaan itsekään tiedä, mikä tai mitkä tuo piirre/piirteet kaikista sinun mahdollisesti ylimielisyyteen viittaavista piirteistä voisi mahdollisesti olla.
Mitkähän sitten ovat tällaisia ylimielisyyteen viittaavia piirteitä käytöksessä/olemuksessa? En ainakaan itse pysty mitenkään sanomaan täysin tuntemattomasta ihmisestä, onko hän ylimielinen vai ei, jos en ole yhtään ottanut selvää mitä pinnan alla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta katkerat ihmiset ovat usein ilkeitä toisille. Jos ihmisellä on hyvä itsetunto, ei hänellä ole tarvetta olla ikävä muille. Kun on tyytyväinen itseensä ja elämäänsä, ei ole tarvetta dissata muita.
Ei tuota viimeistä lausetta voi mitenkään yleispätevänä pitää. Paljon on tullut vastaan sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat niin tyytyväisiä itseensä ja elämäänsä, että katsovat olevansa oikeutettuja ylimieliseen ja moukkamaiseen käytökseen itseään huonompina pitämiään ihmisiä kohtaan.
Minulle on monesti tullut vastaan ihmisiä, jotka suhtautuvat minuun lähtökohtaisesti negatiivisesti ja ajattelevat minun pitävän itseäni muita parempana. On suoraan sanottukin että vaikutan ylimieliseltä, vaikka mitään siihen viittaavaa en olisi näille ihmisille koskaan sanonut, saati tehnyt. Joskus olen myös muuta kautta saanut kuulla että sellaisetkin ihmiset pitävät minua ylimielisenä, joille en koskaan ole sanonut sanaakaan. Enpä sitten tiedä tulkitaanko se ylimielisyydeksi, että olen introvertti ja viihdyn usein paremmin yksin kuin porukoissa. En ole kiinnostunut lähtemään mukaan porukoihin.
Eihän kukaan muukaan itseään ylimielisenä pidä, vaan selittelee juuri tuolla tavalla muiden olevan väärässä ja itsensä olevan väärinymmärretty. Jopa ne kiistattomasti kaikista ylimielisimmät tekevät täysin samaa. Jos sinua niin monet pitävät ylimielisenä, niin käytöksessäsi tai olemuksessasi on jotain sellaista joka ilmeisen laajasti yhdistetään ylimielisyyteen. Et näköjään vaan itsekään tiedä, mikä tai mitkä tuo piirre/piirteet kaikista sinun mahdollisesti ylimielisyyteen viittaavista piirteistä voisi mahdollisesti olla.
Mitkähän sitten ovat tällaisia ylimielisyyteen viittaavia piirteitä käytöksessä/olemuksessa? En ainakaan itse pysty mitenkään sanomaan täysin tuntemattomasta ihmisestä, onko hän ylimielinen vai ei, jos en ole yhtään ottanut selvää mitä pinnan alla on.
Eihän täysin tuntemattomasta varmuudella pysty sanomaankaan, mutta joistakin ihmisistä saa jo ensinäkemältä sellaisen kuvan, että tuo ihminen on normaalia suuremmalla todennäköisyydellä ylimielinen. Joskus tuo ennakko-oletus on virheellinen, mutta useammin ylimieliseksi epäilty henkilö myös paljastuu lopulta ylimieliseksi. En osaa luetella mahdollisia piirteitä tarkemmin, mutta esimerkiksi tietynlaisista ilmeistä, eleistä, puheen maneereista, sanavalinnoista, pukeutumisesta, ajatusmaailmasta, mielipiteestä tms. täysin ylimielisyyteen korreloimattomastakin asiasta voi olla kyse.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorempana mallimaisen kaunis ja eräskin mies töksäytti minulle ettei voisi seurustella kaltaiseni kaunottaren kanssa koska kuulemma kauniit pettävät aina (kun on niin paljon tilaisuuksia). Kaikenlaista.
Mulle joskus kymmeniä vuosia sitten yks mies sano, että ei vois olla mun kanssa ku oon niin pinnallinen (baarin toiselta puolelta). Mä sanoin siihen vaan että voivoi. Sit tuli viereen istumaan ja kohta huomas "noi onki aidot kynnet". Eli olen pinnallinen kun en viiti leikata kynsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän täysin tuntemattomasta varmuudella pysty sanomaankaan, mutta joistakin ihmisistä saa jo ensinäkemältä sellaisen kuvan, että tuo ihminen on normaalia suuremmalla todennäköisyydellä ylimielinen. Joskus tuo ennakko-oletus on virheellinen, mutta useammin ylimieliseksi epäilty henkilö myös paljastuu lopulta ylimieliseksi. En osaa luetella mahdollisia piirteitä tarkemmin, mutta esimerkiksi tietynlaisista ilmeistä, eleistä, puheen maneereista, sanavalinnoista, pukeutumisesta, ajatusmaailmasta, mielipiteestä tms. täysin ylimielisyyteen korreloimattomastakin asiasta voi olla kyse.
Pukeutumisesta? Avaisitko vähän, mitä on ylimielinen pukeutuminen?
lähes kaikki ovat kauniita/komeita. vain harva on oikeasti ruma.
olen eläessäni nähnyt vain yhden ruman ihmisen, kaikki muut ovat olleet hyvännäköisiä.