Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Charlie's Angels -elokuvan ohjaaja syyttää miehiä siitä, että elokuva ei menestynyt

Vierailija
23.11.2019 |

“if this movie doesn’t make money it reinforces a stereotype in Hollywood that men don’t go see women do action movies.”

https://thedigitalweekly.com/2019/11/21/charlies-angels-director-faces-…

Mikseivät sitten naiset käyneet katsomassa tätä elokuvaa, jos se kerran on niin hyvä?

Kommentit (196)

Vierailija
1/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on käynyt muillekin elokuville tai sarjoille, jotka yrittävät olla "woke": Batwoman, Ghostbusters 2016, Star Warsin jatko-osat...

Vierailija
2/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä feministiulinaa. Ensin vaahdotaan, ettei elokuva edes ollut tarkoitettu miehille vaan heidän syy se kuitenkin on, kun eivöt käyneet katsomassa eikä tulekaan fyffee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kukaan mies ei tykännyt Alieneista, ekoista Terminatoreista, Kill Billeistä... :D Koska vahvat naispääosat hyi.

Vierailija
4/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miks sitten alkuperäinen Charlie's Angels -sarja ja vuoden 2000 ja 2003 elokuvat on olleet niin törkeän suosittuja

Vierailija
5/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääosissa olisivat Meryl Streep, Judi Dench tai Sigourney Weaver tms. oikeat näyttelijät, eivätkä noin surkeat, niin olisi varmasti ollut katsojia. Casting on oleellinen! Esimerkiksi Star Warsin naispääosa Rey eli Daisy jotakin on niiiin tylsä. Yksi ainoa ilme, monotoninen ääni... Ei se ole sovinismia, jos ei hänestä pidä

N28

Vierailija
6/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Action ja scifi leffoissa ei enää ole kauniita ja seksikkäitä naisia miehiä varten vaan aina pari vahvaa naishahmoa mieshahmojen lisäksi eikä miehet valita vaan jopa pitävät näistä naishahmoista. Näitä leffoja on myös niin naisten kun vaikka homojenkin mukavampi mennä katsomaan kun ei tarvitse katsella kun puolialaston nainen viettelee pukeissa olevan päähenkilön. Jos seksikohtaus nykyään näissä leffoissa on niin on muistettu myös näyttää miesten vartaloa. Tämä on sitä kaikkien haluamaa taas-arvoa, ei se että kaikki hahmot on naisia.

Vierailija
7/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan hän sillä tavalla oikeassa, että ei ole monta naisohjaajaa, joka on tehnyt uskottavan uran action-ohjaajana. Minulle ei tule mieleen kuin Kathryn Bigelow, joka osaa tehdä actionia erinomaisesti. Mutta taitaa hänenkin ohjauksensa olla miesten käsikirjoittamia. Onko muitakin hyviä naispuolisia actionin tekijöitä?

Vierailija
8/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi tuollaista roskaa katsomaan, vaikka maksettaisiin. Jos tuli jatkoa alkuperäiselle Charlien enkeleille, niin sitten voisin katsoa.

N47

Vierailija
9/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Action ja scifi leffoissa ei enää ole kauniita ja seksikkäitä naisia miehiä varten vaan aina pari vahvaa naishahmoa mieshahmojen lisäksi eikä miehet valita vaan jopa pitävät näistä naishahmoista. Näitä leffoja on myös niin naisten kun vaikka homojenkin mukavampi mennä katsomaan kun ei tarvitse katsella kun puolialaston nainen viettelee pukeissa olevan päähenkilön. Jos seksikohtaus nykyään näissä leffoissa on niin on muistettu myös näyttää miesten vartaloa. Tämä on sitä kaikkien haluamaa taas-arvoa, ei se että kaikki hahmot on naisia.

Katsoin just Mad Max Fury Roadin, ja se on mielestäni parasta mitä puhtaasti action genressä on viime vuosina tapahtunut. Silti siinäkin on lähes alastomia naisia, mutta ei sentään seksikohtauksia.

Vierailija
10/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Alienissa ei ole seksiä ollenkaan, vahva naishahmo ja miehet yleisesti ottaen tykkäävät leffasta. Weaver ei ole edes mitenkään hot. Eikä tarvitsekaan olla.

Vierailija
11/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena sanoisin, että itse tykkään elokuvissa myös ns. heikoista ja epäitsenäisistä naishahmoista. En ole omassa elämässänikään mikään vahva ja vaikutusvaltainen supersuoriutuja, joten on joskus oikein mukava katsoa elokuvaa, jossa nainen pääsee johonkin asemaan ihan vaan ns. naisellisilla avuillaan.

Lisäksi olen elänyt niin pitkään, että tajuan, että nämä 'vahvat' naishahmot eivät useinkaan ole kovin realistisia. Olen itse naiseksi isokokoinen ja melko laskelmoiva ja kyyninenkin, enkä silti ole tosielämässä ikinä pärjännyt voimalla miehiä vastaan. Joskus oveluudella ja manipuloinnilla, mutta ehkä se ei näytä valkokankaalla kovin kiinnostavalta.

Vierailija
12/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charlien enkeleistä on tehty jo niin monta eri kertaa uusintoja, että ketä se jaksaisi muutenkaan kiinnostaa?

Lisäksi tämä "miesten syy"-huutelu romahduttaa loputkin katsojamäärät. 

Vierailija
13/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pääosissa olisivat Meryl Streep, Judi Dench tai Sigourney Weaver tms. oikeat näyttelijät, eivätkä noin surkeat, niin olisi varmasti ollut katsojia. Casting on oleellinen! Esimerkiksi Star Warsin naispääosa Rey eli Daisy jotakin on niiiin tylsä. Yksi ainoa ilme, monotoninen ääni... Ei se ole sovinismia, jos ei hänestä pidä

N28

Vikaa on myös Reyn hahmossa joka on oppikirjaesimerkki Mary Sue-ilmiöstä. Hahmo osaa heti kaiken, on parempi jedi kuin Luke tai Kylo ilman koulutusta, tietää Millenium Falconin niksit paremmin kuin Han, osaa ampua ja lasermiekkailla täydellisesti ensiyrittämällä, kaikki hahmot pitävät hänestä välittömästi ja antavat hänelle tärkeimmät tehtävät... Hahmolla ei ole minkäänlaisia heikkouksia, vaikeuksia, tai edes varsinaista henkilökohtaista päämäärää. Kuka sellaiseen voi samaistua, saati kiinnostua hahmon matkasta?

Vierailija
14/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas naiset mitkä action-leffat teitä miellyttää? Itse miehenä tykkään jos toimintanainen laittaa tuulemaan mutta kyllä sen leffan pitää juoneltaankin olla hyvä.

Vierailija
15/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtihan oli se, että naiset käyvät katsomassa molempia, miehet eivät... Ja koska pariskunnat usein käyvät leffassa yhdessä, valitaan elokuva, jonka molemmat haluavat nähdä. Tässä kohtaa pariskunta tarkoittaa miehen ja naisen välistä parisuhdetta.

Vierailija
16/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charlien enkeleistä tehty monta keskinkertaita/huonoa leffaa ja sarjaa. Jos elokuva on hyvä niin kyllä miehet menee katsomaan. Huonojakin leffoja saa kaupaksi naiskauneudella.

Vierailija
17/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Vikaa on myös Reyn hahmossa joka on oppikirjaesimerkki Mary Sue-ilmiöstä. Hahmo osaa heti kaiken, on parempi jedi kuin Luke tai Kylo ilman koulutusta, tietää Millenium Falconin niksit paremmin kuin Han, osaa ampua ja lasermiekkailla täydellisesti ensiyrittämällä, kaikki hahmot pitävät hänestä välittömästi ja antavat hänelle tärkeimmät tehtävät... Hahmolla ei ole minkäänlaisia heikkouksia, vaikeuksia, tai edes varsinaista henkilökohtaista päämäärää. Kuka sellaiseen voi samaistua, saati kiinnostua hahmon matkasta?

Päh, toistelet jotain netistä löytämääsi soopaa miettimättä itse ollenkaan, tai tuntematta edes arvostelemasi maailman lainalaisuuksia.

Star warsissa nämä voimalle herkistyneet tjsp. (force sensitive) joista tulee joskus jedejä yms. on aika usein poikkeuslahjakkaita monessa erikoisessakin asiassa. Esim. ep1 pikkukakara ajoi kilpuria mestarin elkein vaikkei se ollut edes mahdollista ihmisen reflekseillä. Rey ei ollut edes pikkukakara eikä rey:n historiaa avattu mitenkään joten mistä sinä tiedät mitä tuo ennalta oli oppinut. Päämäärä selvinnee seuraavassa leffassa tai sitten ei.

Ehkä rey on joidenkin filmityyppien mystinen vaeltaja jonka historiaa ei kerrota, joka tulee paikalle ja ratkoo jonkun ongelman yllättävillä kyvyillään ja jatkaa sitten leffan lopussa matkaansa. Esim. clint eastwood on tehnyt useammankin leffan tuolla teemalla. Miksei nainen voisi olla samassa roolissa?

Vierailija
18/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas naiset mitkä action-leffat teitä miellyttää? Itse miehenä tykkään jos toimintanainen laittaa tuulemaan mutta kyllä sen leffan pitää juoneltaankin olla hyvä.

Minä itse asiassa tykkään action-elokuvista. Tässä ketjussakin on mainittu hyviä, esim. Kill Bill, Terminator, Alien (tosin taitaa mennä enemmän scifin puolelle). Myös Predator, Rambo, Die Hard, Robocop... Olen ehkä vähän old school, sillä en välitä esim. Avengers-universumista pätkääkään.

Vierailija
19/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expendablesista lupailtiin mimmiversiota mutta onkohan jäissä koko projekti?

Vierailija
20/196 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselin viimeksi Charlie's Angels juttuja kun olin jotain 8v. Onneksi lopetin sittemmin sen sovinismini.