Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOT MAANANTAINA***

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=6959CD]Olipas mukava viikonloppu! Nyt on sitten kummankin vanhemmille kerrottu tulevasta vauvasta. =) Toivottavasti ei ollut hätiköityä..Mies ei yhtään halua ajatella mahdollisia komplikaatioita (no enhän mäkään HALUA) ja ylpeillen kertoi sitten asiasta kaikille levollisin mielin..Onhan se kyllä mukava kertoakin.. =) Kun vaan noi viikot jotenkin kuluisivat niin voisi itsekin vähän rauhoittua...[/color]

[color=B23AEE]Nyt on miehelläkin kokonainen viikko kesälomaa kun ei ole kolmeen vuoteen mitään pitänyt..Oikein jännittää pystyykö sen bossi olla soittamatta viimeistään huomenna.. =) On sen verran erikoinen duuni ja miehet vähissä, mutta mä meinaan pysyä tiukkana tästä viikosta! =) Oli sen verran nihkeetä saada miehen pomo suostumaankin..Ymph[/color]

[color=008B45]Tää viikko menee kai sitten häitä suunnitellessa..Hui! Olikohan jonku häät 16.6? Pitänee käydä siellä maistraatissa ja kysellä mitenkä homma onnistuisi..Hassua, että miehen veli ei sitten millään uskonut, että Turun ja lähikuntien kirkot pitää varata vuotta aiemmin..Piti maistraattiajatusta tylsänä ja on nyt sitten järjetelemässä meille kirkkoa ensi kuuksi!!! =D Tuumi, että hän ei ehkä Tuomiokirkkoa saa kun saattaa olla täyteen varattu, mutta on ihan varma, että kun vaan soittaa tänään niin joku kirkko järjestyy heinäkuuksi. Lupasi myös auttaa muissa järjestelyissä. AHAS =D Odottelen just, että se kohta ottais TUOHTUNEENA yhteyttä ja kertoo ihan uutena asiana, että vähän myöhässä ollaan liikkeellä =)[/color]

[color=#191970]Oikein mukavaa viikonalkua kaikille ja loistokasta lomaa sitä pitäville! =)

t. poppis ..aina vaan vasta rv6+5[/color]

Vierailija
2/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, ensimmäinen " virallinen" lomapäivä! Vaikka tein kyllä jo lista, mitä pitäis tänään tehdä ;) Muuten menee vaan surffailemiseen koko päivä, itseni tuntien :D

Taas tarttis siivota, kun eilen ei jaksanut. Meillä oli lauantaina sitten oikein kiva ilta, ihanat ystävät olivat järkänneet meille polttarit tänne meille ja yhteisesti. Mutta se oli meille oikein hyvä vaihtoehto, tykättiin molemmat kovasti ja kun on pienet häät, niin polttaritkin olis erikseen ollu tosi pienet, joten tämä sopi oikein hyvin!

Juu, poppis, meitin juhlat on 16.6. Ja muuten kyllä Turustakin voi sen kirkon saada alle vuoden varoitusajalla, jos ei välttämättä halua sitä kesällä ja lauantaina! Meidän suunnittelu alkoi vasta huhtikuun puolivälissä ja hyvin kerkee! Ja Turussa juhlitaan meilläkin. Alunperinkin ajateltiin, että lauantait on varmaan kaikki varattu, mutta meille ainakin sopii hyvin perjantai-iltakin. Pukua pitäisi tänään mennä iltapäivällä vielä sovittamaan.

Jeps, omaan napaan ei mitään uutta taida kuulua. Huomenna on rakenneultra, toivottavasti kaikki on kunnossa. Liikkeitä olen koittanut masussa kuulostella, mutta edelleenkään en ole aivan varma onko jotain tuntunut... Masu sentään on aavistuksen jo pyöristynyt, jotain todistetta sentään ;) En kyllä millään usko, että viikkojen mukaan ollaan jo puolivälissä... Varmaan laskuvirhe :DDD

Aurinkoista viikon alkua Ensikoille! Mä varmaan alan nyt loman myötä oikein palstaterroristiksi ;)

t. Ope + Ahaa 20+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on heti paljon iloisempi ja pirteempi olo, vaikkakin töissä joutuu olemaan. Huomasin vielä uusia työvuorolistoja katsellessa, että on laitettu sitten minulle mukava 8 päivän työputki!!!! Kyllä nostan pienen protestin tuota vastaan... Ei kai se lakikaan tuollaista salli, jos ei työntekijä ole antanut lupaa.

Mahassa on vähän liiankin rauhallista. Ihanaa kylläkin kun ei mitään suurempia oireita ole, mutta olisi ihanaa tuntea jo merkkejä vauvasta :)

Hyviä lomapäiviä niille joilla niitä on.

Poppipaulla onkin paljon suunnitelmia. Mutta mikäs sitä on tällaisella ilmalla niitä tehdä.

Nyt takaisin ahertamaan

Heidi <3 toukka 17+1

Vierailija
4/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut niin jännä aamupäivä ettei pahemmasta väliä.

Aamulla on siis NP-ultra, sydän hakkasi koko ajomatkankin niin kovaa hyvä etten ojaan ajanut.

Kätilö oli tosi mukava ja asiansa osaava, suuri kiitos vaan hänelle.

Päälakimitan mukaan kaiffari on viikolla 12, reisiluun paksuus oli kokonaista 7,4 mm varsinainen body builderi...... kaikki oli hienosti niinkuin pitääkin, pääperä mitta oli 69,6 ja niskaturvotus 0,6 joten aivan mahtavalta tuntui lähteä pois sieltä.

Mulle ehdotettiin sellaista verikoetta josta näkee suhdelukuna downinoireyhtymän " mahdollisuuden" ja tietty käytin sen hyväkseni, vaikka ei mulla mitään huolta asiasta ole jo tuon niskaturvotuksen vähäisyyden takiakaan.

Queen: Ihana masu sulla, taidan kuulua sun kanssa samaan jengiin jolla masu kasvaa nopsasti hurjiin mittoihin.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja anteeksi omanapaisuuteni mutta nyt en juuri oikein muuhun kykene....

Ainoaurora ja masuasukki 12+3

Vierailija
5/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonpas nyt intoutunu " usein" kirjottelemaan vaikkei mitään ihmeellistä asiaa ookkaan! Ihanaa häähumua teillä! Itelläni oli tosiaan viime kesänä, se päivä meni niiiiin nopeesti ettei huomannukkaan! Mut kyllä vaan rouvaselämä on mukavaa :-)

Ja heti omaan napaan: tunsin eilen ekat satavarmat potkut! Olin istunu tietsikalla jo jonku aikaa vääntämässä tarjouspyyntöjä keittiöistä ku yhtäkkiä tunsin sarjan potkuja! Tuntu vähä samalle nykimiselle ku elohiiri ja oon ihan varma et ne oli Viivin potkuja! Kiitokseksi tarjosin Viiville heti pannaria ;-) Myöhemmin saunassa tunsin taas jotain, sekä illalla sohvalla lököillessäni. Joskos ne nyt alkas tuntumaan jatkuvammin! Sori omanapasuus mut kyllä tuli hyvä mieli :-)

Mies oottaa kärsimättömänä et millon se pääsee ite tuntemaan ne liikkeet masun päältä... Vau-kirjassa tais olla et joskus viikolla 28, täytyykö oottaa niin pitkään? Olin täältä lukevinani et ainaki jollaki oli tuntunu päällepäin liikkeet jo paljon aikasemmin?

No oli miten oli :-D Nyt täytyy tehdä välillä jotain töitäkin...

JoJo + Viivi rv 19+0 (uus viikko!)

Vierailija
6/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin itselleni, että tänään siivoa kodin ihan urakalla, mutta hups, kello lähentelee kahta, enkä oikeastaan ole saanut yhtään mitään aikaiseksi! Aivan hirvittävää tämä väsymys ja saamattomuus. Mieskin on huomannut sen, kun minulla tämä talouden hoito on jäänyt aika vähälle.. ennen raskautta oli kyllä aivan toista. Noh, toivottavasti tämä uskomaton väsymys jossain vaiheessa väistyy.

Ainoaurora:ihania ultrakuulumisia sinulla!!! Voih, kuinkahan sitä oikein maltaa odottaa sitä omaa ensimmäistä ultraansa??

Jojo:onnittelut ensimmäisistä liikkeistä=) Varmasti aivan mahtava tunne, kun tuntee oman masu asukkinsa liikkeet.. Nyt vaan sitten odottelemaan, että tuleva isäkin ne sitten jossainvaiheessa tuntee!

Han oli viikonloppu pinossa kertonut tuosta yövuorosta. Ymmärrän sinua paremmin kuin hyvin. Itse olen hoitotyötä tekevä, ja teen laitoksessa kolmivuorotyötä. Meillä osuu kaksi yövuoroa, aina kolmen viikon listalle. Itse VIHAAN yövuoroja enemmän kuin mitään muuta maailmassa! Oma kroppani ei sitä oikein tunnu kestävän, pulssi koko ajan ihan hillitön, vatsa menee sekaisia, ahdistaa ja itkettää ja kaikenlisäksi, on kuin krapulassa aamupuolella.. ihan kamalaa siis. Kaikenlisäksi meillä on yksi " talon yökkö" ja yksi kiertävä yökkö, joka huolehtii avopuolen ihmisistä, on melkopaljon siis pois talosta.. joudun siis olemaan YKSIn n. 40 potilasta vastuullani, ei oikeasti mitään hääviä. Talo on iso, ja koko ajan pelkään, ja mielikuvitus laukkaa villinä. Eli siis HAN täydet sympatiani sinulle.. tiedän oikeesti, miltä sinusta tuntuu!

Niin, sain tänään varattua ultraan ajan.. se on nyt sitten 22.6 ja neuvolalääkäri on 21.6 =) =) =) Olen melko innoissani 20.6 alkaa rv 10, että sellaista, huomenna pitäisi mennä labraan antamaan se klamydia koe. Mikä muuten ihaninta, mieskin pääsee ultraan mukaan kun meillä molemmilla osuu olemaan loma silloin.. Meillä mies sellaisessa työssä, ettei kertakaikkiaan pääse mukaani viikolla klo 7-17 välillä :( Noh, ehkä synnytys on sitten poikkeus, toivottavasti;)

Noh, nyt taidan lopettaa nämä joutavat löpinäni ja tehdä tälle huushollille jotain ihan oikeasti! antakaa anteeksi kaikki kamalta " kirotusvirheeni" .. ei oiken pysty jostain syystä keskittymään;)

Siru ja tiituli rv 7+6 ( neuvolassa sitten muuttui tuo rv päivällä, itse kuvittelin sen olevan rv 7+5, mutta sehän varmaankin sitten muuttuu vielä ultrassa.. tiedä noista minunkin kierroillani..)

Vierailija
7/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojo: Kyllä mä muistelisin, että meillä on miehelle saatu " metsästettyä" joku töksäys mahan päälle jo paljon ennen rv 28. Ehkä siellä kirjassa lukee niin, etteivät meidän miehet pettyisi ja murehtisi liikaa :) Nuo masuvauvelit kun tuntuu toimivan juuri niin, että ensin potkivat muutaman kerran, ja sitten kun isä tulee tunnustelemaan, niin mitään ei kuulu tai tunnu enää :D Ja isiä harmittaa tietysti. Olisikohan niin, että mulla mahan pinnassa näkyi kovemmat potkut jo joskus rv 23 tms. eli kyllä silloin ne ulkopuolinenkin tuntee, jos käden sopivalle kohdalle laittaa. Mulla on vielä hyvin läskiä mahan päällä.. laihemmalla voi tuntea ne liikkeet päälle päin aikaisemminkin.. luulisin...

Mun mahassa oli kyllä tänä aamuna ihan hillitön rumba :-/ Ei tullut nukkumisesta mitään, kun tyyppi veti siellä jotain juoksuharjoituksia ylös ja alas kohdun seinämää.. ja vieläpä molemmilla puolilla tuntui yhtä aikaa jytinät. Ei pitkäksi aikaa auttanut, vaikka yritin sanomalla hyssytellä sitä rauhallisemmaksi (joskus hiljenee joksikin aikaa kuuntelemaan.. tai jotain) - hetken oli hiljaa, mutta sitten kiihdytteli vielä uudestaan :D

Mii- (rv 31+3)

Vierailija
8/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulimpahan vielä vähän kommentoimaan vaikka töitäkin kyllä olisi, toimarikin kun istuu tuossa vastapäätä niin pitäis ainakin esittää ahkeraa.

Siru: älä huoli tuosta saamattomuudesta, mulla oli ihan samanlainen fiilis vielä pari viikkoa sitten, ei olis jaksanut oikein mitään puuhata, sitä vaan illalla lässähti sohvalle ja voivotteli pahaa oloaan, kukaan ei pessy pyykkejä eikä kukaan siivonnut ( mies sitten pakosta vähän jotain heilui ettei ihan tarvinnut hiekkalaatikossa asua )

Tuo menee ohi aikasta äkkiä mulla nyt jo energiaa huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin, enää ei edes joka päivä tarvii päikkäreitä mietiskellä.

viime viikolla tosin kun olin yksin toimistolla nostin jalat tuohon pöydälle kun ramasi niin kamalasti ja heräsin 10 minuutin päästä kun joku täytti astianpesukonetta.

Kamalasti odottelen minäkin täällä että kaveri kasvaisi isommaksi ja tuntisi sen liikkeitä ja potkuja, mutta ehtiihän tuota varmasti ihan tarpeeksi.

Tänään mua nauratti siellä ultrassa kun tyyppi ei oikein tykänny siitä kun kätilö sitä tökki sillä ultralla, heilui ees taas ja rupes potkimaan jaloillaan, oli vaan niin hassun näköistä että.

Loppujen lopuksi hän sitten kyllästyi ja rupes nukkumaan eikä meinannu paljastaa niskaansa ollenkaan.

Huomisiin

ainoaurora ( niin innoissaan )

Vierailija
9/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu kyllä ne potkut tuntuu ennen rv28 mahan päältäkin,kyllä sä huomaat kun ne alkaa näkyä mahan päälle niin varmaan silloin tuntuvatkin..

Mii taitaa kans seikkailla näiden kahden palstan välillä(elokuiset ja enskat)=) mulla on myös ollu ihan älytöntä rallia,kait se tuntuukin nyt niin selvästi kun alkaa olla jo ahtaampaa..mulla pari iltaa menny niin ettei kyljellään(varsinkaan oikealla)voi maata,sinne tulee niin kova potku(?) että meinaa itsekin lentoon lähteä!!ja kun alkaa kuulostelee sitä 10liikettä/tunti(kun hereillä on..)niin siinä ei kyllä kauaa mene et ne saa kasaan..!!!

Jossakin paistoi aurinko,olis se ihanaa,mutt täällä jatkuu tämä harmaa ilma=( noh,loppuviikosta pitäis kirkastua=)

jmi82&vaavi31+5

Vierailija
10/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuisissa ja enskoissa yritän täällä kimpoilla. Oikein olet jmi päätellyt :) Meinaa vaan niin helposti tipahtaa kärryiltä, kun ei tuota keskittymiskykyä jostain kumman syystä nyt just ole ihan kaikkeen :)

Heh, Ainoaurora oli innoissaan ultrakokemuksista. Onhan se ihan mahdottoman hassun näköistä, kun semmoinen (vielä kun ajattelee miten pieni se on siinä vaiheessa) pieni ihmisen alku siellä kimpoilee ympäriinsä ja sätkyttelee pienillä raajoillaan :) Siellä pimeässä ja kummastelee, kun tökitään jostakin suunnasta aivan kuin hänen kiusakseen. Meillä alkuraskauden ultrassa (oli rv 11) mies hekotteli, kun vauva kimpoili kohdun reunasta reunaan ja heilutteli käsiään samalla ylös ja alas.

:) Mii-

Vierailija
11/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin lauantaina ihan älypitkän viestin, jossa ansiokkaasti kommentoin itse kunkin juttuja. Arvaatkaa vaan kuinka kävi? No savuna ilmaan koko viesti, kun yritin sitä lähettää. Mies vaan sitten tietäväisenä vieressä, että kantsisko kopioida se teksti ennen kuin yrittää lähettää :\ *mur* Ärsytti sitten niin hitosti, että jätin koko kirjoittamisen enkiä edes eilen käynyt lukemassa mitään. No tänään toivottavasti paremmalla onnella.

Poppis: Kyllähän sitä itsekin kovasti jännitti omille ja miehen vanhemmille kertomista ja jonkin aikaa sen jälkeen pelkäsin, että nyt sitten tapahtuu jotain ikävää vauvalle. Ei niin käynyt kuitenkaan ja odotuskin muuttui jotenkin todemmaksi, kun läheiset ihmiset pääsivät mukaan odottamaan. Mummot ja papat kyllä välillä ovat tässä raskaudessa mukana ihan rasittavuuteen saakka ;) Onnea myös häiden järjestelyille :) Ehdottomasti elämäni suurin kohokohta on tähän mennessä ollut hääpäivä, toivottavasti saamme syksyllä ensimmäisen lapsemme syntymästä yhtä kauniin yhteisen muiston.

Ykkösopelle hyvää loman alkua! Kyllä loma olisi jo täälläkin tarpeen. Sitä on kuitenkin odotettava vielä reilut kaksi viikkoa ja sitä onkin sitten hurjat 2 ja puoli viikkoa. On kuitenkin ensimmäinen oikea kesäloma, joten pinnat siitä kotiin ;) Ja tuosta mahan kasvamisesta. Minusta tuntuu, että kun sitä itse päivittäin tuijottelee niin jotenkin sitä kasvua ei itse niin selkeästi huomaa. Minusta ainakin on viime päivät tuntunut, ettei se mihinkään kasva ja saisi olla isompi masu. Sitten ihmiset kuitenkin kysyy multa, että olenko varma että on vaan yksi tulossa. Queen olikin laittanut linkin masukuvaansa ja samankokoinen masu mulla on nyt kuin Queenillä vastaavilla viikoilla. Ja niistä likkeistä vielä sen verran, että alkuun sitä onkin epävarma onko ne ihmeelliset tuntemukset siellä masussa liikkeitä vai mitä, mutta pian ne vahvistuu ja toistuu niin, ettei siitä voi erehtyä. Ensimmäiset liikkeet tuntui minulla ainakin sellaiselta kuplinnalta ihan tuolla alavatsassa. Nyt ne onkin jo reippaita potkuja :)

Ainoaurora olikin käynyt ihailemassa pienokaistaan np-ultrassa :) Tuosta veritestistä vielä sen verran, että minä jätin sen ottamatta, koska siitä tulee niin paljon vääriä hälytyksiä ja erityisesti nuorilla ihmisillä. Minä olen vielä sellainen hermoilija, että en halunnut turhia hermostumisen aiheita. Onneksi et kuitenkaan ole nyt pelkästään sen varassa, vaan sulla on tuo np-ultran mittaus.

Jojo1: Onnittelut ekoista liikkeistä! :) Mulla ne ekat liikkeet alkoi tuntua tuossa rv16+ ja nyt viikonloppuna myös mies tunsi ne. Eilen ihailtiinkin yhdessä sitten minun paljasta mahaa, jossa näkyi selkeästi vauvan potkut. :)))) Mulla sitä liikkeiden aikaista tuntemista edesauttaa se, että istukka on kohdun takaseinässä ja varmaan osittain sekin, ettei mulla ole tuossa mahassa ihmeemmin vararavintoa. Pian se Viivi jyskyttelee niin, että isukkikin sen tuntee. Tosin meidän vauva tuppaa aina lopettamaan liikkumisen, kun käsi laitetaan vatsan päälle. Saatiinkin yksi ilta odottaa ja odottaa, että " Otso" potkaisisi isukin kättä vasten, mutta kärsivällisyys lopulta palkittiin ja " Otso" päätti potkaista isukkia oikein kunnolla.

Sirulle: Minä ainakin annoin alkuraskaudessa ihan suosiolla periksi väsymykselle ja pahoinvoinnille ja annoin huushollin elää omaa elämäänsä. Mies sitten teki kotitöitä minkä ehti ja jaksoi. Nyt olen yrittänyt vähän ryhdistäytyä, vaikka tuskin minusta mitään kodinhengetärtä saa koskaan aikaiseksi ;) Pitäisi kuitenkin opetella vähän paremmin noita kotiäidin taitoja, kun ne ovat kohta tarpeen. Ruuanlaitto ja leipominen on mulle helppoja ja mieluisia juttuja (paitsi silloin pahoinvoinnista kärsiessä), mutta siivouksesta en ole välittänyt ikinä. Sitten kun mieskin on sellainen suuripiirteinen ihminen kodinhoidon suhteen, niin meillä on aina vähän paikat rempallaan ja yllätysvieraat epätoivottuja ;)

Mii-llä ja jmi82:lla ei olekaan enää montaa viikkoa H-hetkeen. Kohta päästään teitä jännäämään ja lähettämään synnärille :)

(.) Tänään olisi taas tarkoitus käydä yhdessä asuntoesittelyssä. Kun vaan saataisiin vielä se laina-asia selväksi, ehkä loppuviikkoon mennessä. On kyllä jo mahdoton kodinrakennus- ja sisustusvimma päällä ;) Työviikko pyörähti taas käyntiin eli viikonloppua odotellessa ;) No onneksi töissäkäydessä ei ainakaan pääse aina käymään pitkäksi ja tämä raskaus etenee vähän niin kuin huomaamatta, reilu viikko enää puoleen väliin :) Vaikka se maha välillä tuntuukin pieneltä, niin kyllä se vaan kummasti tuppautuu tuohon eteen eikä sitä enää yletä tai mahdu ahtaista paikoista samalla tavalla kuin ennen. Sitä painoa mulle ei ole ihmeemmin kertynyt vieläkään. Olen nyt siinä painossa, missä ennen raskautta. Muutama kilohan mulla putosi silloin alkuraskaudessa sen pahoinvoinnin takia. Neuvolassa kuitenkin luvattiin, että paino vielä ehtii nousemaan ja niin varmasti käykin ;)

Taitaakin olla välipalan aika, joten moro ja illanjatkoja enskoille!

T: Mörötin ja " Otso" rv18+3

Vierailija
12/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoi! Luin just viime viikon torstaista lähtien kaikki. Voi hemmetti kun te kirjoitatte paljon jos on muutaman päivän pimennossa. ;-) Mulla meni tunti. No, nyt sitten yritetään kommentoida sitä, mitä muistetaan! :-)

Silloin viime viikolla oli puhetta tuosta synnytysiästä. Meillähän on myös se tilanne, että tultiin raskaaksi kolmen vuoden yrittämisen jälkeen, joten olen nyt vasta 26 täyttäneenä yllättäen jo hieman vanhempi ensisynnyttäjä kuin mitä suunnittelin alun perin. Muuten en ole kohdannut oikeastaan mitään kommentteja iän suhteen, kaikki ovat olleet vaan tosi iloisia meidän puolesta ja sitä mieltä, että hyvässä vaiheessa tulee vauva. No, mun oma mummo tosin sanoi, että " sinun iässä minä olin jo kaikki (4) tehnyt!" . On varmaan odotellut kans meille vauvaa siitä lähtien kun 2002 mentiin naimisiin. Nyt on kuitenkin loppujen lopuks omastakin mielestä parempi hetki kun silloin 22-23-vuotiaana, on ainakin opinnot lopussa ja saanut riekkua sydämensä kyllyydestä!

Poppis, mä oon kans ollut varsinainen bilehile nää muutaman viimeisen vuoden etenkin (lienee ollut jotain kompensaatiota lapsettomuuteen), ja nyttemmin pitänyt etsiä kaupasta ja baarista just kans alkoholittomat oluet ym. Kyllä sitä Buckleytä (tms.) ainakin juo, se ei ole ollenkaan niin makeaa kuin esim. Nikolain alkoholiton versio. Mut tosiaan ei oo oikein mieltä siinä touhussa, että ennemmin tulee juotua teetä, alkoholittomia drinkkejä, kaakaota tms. Mun kahdesta parhaasta kaverista toinen, joka on myös mun paras bilekaveri, on ollut vähän ihmeissään, että miten nyt elämä pannaan. Oon kyllä yrittänyt houkutella sitä tanssaamaan nytkin kun masu ei vielä mulla herätä kummastusta, mut taitaa vähän ujostella selvin päin lähtöä... Vaikka eihän mun juomattomuus häntä estä. Hm hm. Mut vähän kinkkisiä juttuja nämä tuntuu olevan.

Nyt taitaa tulla maratonviesti. Kuten aina. Toivottavasti jaksatte lukea.

Burdelle ja Q:lle ja muillekin piti sanoa, että kyllä minäkin pidän tarkkaan huolen siitä, että luen kaikki edelliset viestit! Kommenteistani ei sitä ehkä huomaa, koska en minäkään oikein tykkää kommentoida vaan sillein " tosi kivaa" tms., jos ei ole mitään muuta sanottavaa. Joku tästä mainitsikin. Linkki päiväpinon alussa on tosi hyvä idea.

Neuvolasta ja ultrasta oli puhetta monilla. AinoAuroralle erityistsempit erikoisen diagnoosin vuoksi! Ja Ossellakin oli jotain tulehdusta. Toivottavasti saatte hyvää hoitoa ja kaikki menee ok!

Omaa napaa:

Oltiinhan mekin viime torstaina neuvolassa. :-) Ja kuulin sydänäänet!!! Kuulostivat ihan junalta. =) Viikkoja oli tasan 13 silloin. Mulla oli paino pudonnut 2 kiloa, mikä ei ole ihme kun on ollut niin huono olo. Kyllä se kai tästä alkaa nousta, ainakin ruokahalu alkaa olla entisellään ja ellotus erittäin vähäistä edeltäviin viikkoihin verrattuna.

Sain myös uuden neuvolakortin hävinneen tilalle... tässä tiedot koottuna:

Paino: -350 g /vko

RR: 118/78 (vähän noussut edellisestä --> hyvä! osa väsymyksestä johtui järkyttävän alhaisesta verenpaineesta :-/)

Pissa puhdas

Syke kuului hyvin

Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja pituus 3 cm

Lisäksi sain tietää veriryhmän, joka mitattiin ekassa neuvolassa otetusta verikokeesta. Se oli A+, mikä tarkoittaa, että mulla on rhesus-tekijä, joten vasta-aineiden kehittymisriskiä ei ole.

Tää oli lääkärineuvola, meidän lääkäri on keski-ikäinen nainen, joka teki hommansa napakasti ja ihan mukavasti turhia löpisemättä. Kyselin selkäkivuista ja sanoi, että johtuvat hormoneista eikä kannata huolestua, häviävät tod. näk. raskauden edetessä kun maha kasvaa edelleen.

Oireista muuten: nyt mulla on siis pahoinvointi ja väsymys selvästi vähentyneet, rinnat on edelleen kipeät ja nänninpihat pullottavat ja kutiavat ja mielialat erittäin vaihtelevat.

Masu on paisunut, ja alkaa muistuttaa vauvamasua vaikka pieni vielä onkin. Mulla on tossa päällä semmoinen pieni oma rasvakumpu, joka lisää masun ilmiasua hauskasti... Itse kyllä tiedän, missä on kohtua ja missä kumpua, mut jotkut ystävät tulee taputtelemaan mahaa ihan väärästä paikasta ja sanomaan " ihanaa kun sun maha on jo kasvanut" ..! Joo ne on kyllä ne ihan samat rasvat mitkä oli jo ennen raskautta, vaikka muodostavatkin kyllä nyt vauvamahan " yläosan" . :-P Mut ei haittaa, hyvää ne vaan tarkoittaa.

Täällä Keski-Suomessa on tällä viikolla kai aurinkoista ja jonkin verran pilviä. Tänään on ainakin tuullut kovasti. Olen loppuviikosta lähdössä Kuhmoon Helkanuorten leirille ohjaamieni tyttöjen kanssa, ja huomasin ilokseni, että loppuviikon pouta sijoittuukin nimen omaan Itä-Suomeen! :-) Lämmin sää tekee hyvää mun tomaatin- ja chilintaimille, ovat kasvaneet oikein silmissä.

Nyt pitää lopettaa ettei pino mene tukkoon tästä viestistä. Pitää kommentoida lisää vaikka huomenna...

Terkkuja kaikille ja onnea kuka mihinkin vaiheeseen tarvitsee! :-)

Ladie, rv. 13+4

Vierailija
13/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luen noita möröttimen juttuja... siis että sulla on yhtä iso maha kuin queenilla? ja potkut tuntuu jo isukillekin? Siis täh! Mun lapsi on varmaan joku miniversio normaalista sikiöstä, kun liikkeen liikettä ei oo pariin viikkoon havaittu ja maha on kyllä olemassa mutta kuulema ei vielä muiden silmään osu... tietysti paniikkinappi on herkässä ja taas oon ihan varma, että joku on menossa pieleen kuitenkin... :-/ Kun meillä ei kuitenkaan oo ku vajaa viikko eroa raskaudessa.

No, todellisuudessahan mä näin torstaina kaverin, ihan elossa ja liikkuvainen se oli. Mä haluan uskoa, että lääkäri mittas jotenkin oudosti pituutta, koska sen mittauksen mukaan sikiö olis aivan liian pieni, mutta kun kone vakuutti, että mitta vastaa melkein täydellisesti viikkoja, niin en sit viitsinyt repiä pelihousujani. Ehkä ymmärsin/kuulin väärin sen mitan.

Muuten pitää vähän kiirettä ja flunssa vie voimia, etenkin tuo yskiminen. Toivottavasti mä en kerro samoja asioita uudelleen, tuli vähän sellainne olo, että jokos mä täällä märisin näistä. Taidan paeta kotiin yskimään, kun kuulema on niin hirveän kuuloista.

-Osse ja Santeri rv 17+5

Vierailija
14/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kans viikonloppuna nauratti, kun tädin ylppärijuhlissa taputteli mun navan yläpuolista läskimakkaraani ja huokailivat ihastuneesti... :D mä en oo koskaan ollut mitenkään innostunut siitä, että mun mahaani kiinnitetään kauheesti huomiota, enkä kyllä oo vieläkään, mutta eniten hämää se, että eikö synnyttäneet naiset nyt hyvä ihme tiedä, että se vauva on aikalailla alempana vielä tässä vaiheessa... No, tottahan se on, että hyvää ne vaan tarkottaa.

Vierailija
15/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä Osse huolestu! Niin ja tarkennukseksi vielä, että siis minun maha näyttää tällä hetkellä samalta kuin Queenillä rv18+1 ei siis samalta kuin rv 30+ ;) En tiedä miten tuo pituus (olen 159cm pitkä) ja tosiaan se hoikkuus vaikuttaa, mutta kyllä muutkin luulee, että olen paljon pidemmällä tai odotan kaksosia vaikka itsestä se maha ei vielä tunnu kummoiselta. Kauheaa, olenkohan ihan norsu sitten loppuajasta! Niin ja vielä siitä liikejutskasta... En itsekään alkuun uskonut, että ne hassut kuplinnat olivat vauvanliikkeitä, mutta pakko nyt on jo uskoa kun mies tosiaan tuntee liikkeet ja eilen molemmat nähtiin miten maha kohoili sieltä täältä potkujen voimasta. En minä tiedä sitten olenko jonkun sortin friikki... Minun mielestä Je_Nikin tunsi aika aikaisessa vaiheessa liikkeet ja samoin kertoi siitä mahankasvustaan. Taitaa olla aikalailla yksilöllistä.

Tuosta ultrasta vielä sen verran, että itsellä aiheuttaa päänvaivaa mennäkö vai eikö mennä vielä yksityiselle ultraan. 4D-ultra oli haaveena, mutta taitaa haaveeksi jäädä kun sopivaa aikaa ei tahdo löytyä :( En tiedä sitten käydäänkö rakenneultrassa. Itsestä kuitenkin tuntuu, että haluaisi vielä päästä kurkkaamaan vauvaa ja miten se on kasvanut.

No nyt sinne asuntoesittelyyn!

Terkuin Mörötin

Vierailija
16/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tässä välillä juuri kerennyt täällä käydäkään lueskelemassa saati kirjoittamassa..

Onnea kaikille naimisiin menijöille! Jos sinne maistraattiin menee (unohdin jo kuka sitä sanoi selvittelevänsä jos ei kirkkoa saa) niin se ei ole kummempi homma kun soittaa ja varaa ajan, niitä kyllä riittää, eikä siinä toimituksessa tosiaan kauaa nokka tuhise. Lyhyt seremonia ja papereitten allekirjoitukset. Tietty jos haluaa sinne paljon porukkaa mukaan niin siihen muuhun hulinaan ja halailuun ja kuvailuun voi mennä tovi :). Itse menin 2003 maistraatissa naimisiin ja pidin hääjuhlan sitten erikseen pari päivää myöhemmin vasta, eli pari parasta kaveria oli vaan itse vihkimisessä todistajina mukana. Se sopi meikäläiselle parhaiten: saatiin kunnon hääpileet ja hääpuvut ynnä kaiken muun hömpän mutta kun en koskaan ole kirkkoon kuulunut (enkä kuulu) niin ei tarvinnut sitä osuutta sitten. Ottivat nekin sukulaiset lopulta tuon varsin hyvin, jotka olisivat niitä kirkkohäitä toivoneet. Useimmille kuitenkin se hääpuku yms traditiot ja kunnon juhlat sitten tuntuikin olevan se pääasia eikä se kirkko, vaikka etukäteen sai toisen kuvan..

Sitten omaa napaa: viime viikolla sattui semmoinen hetki jossa iski aivan järjettömät kivut (tyyliin kuukautiskipujen tyyliset), ajattelin jo että no siinä se sitten oli tältä erää. Mutta ei ole silti tullut mitään vuotoja joten kaippa se möykky edelleen on hengissä. Varasin ainakin neuvolan että ehkä silloin selviää jotakin ;) tai sitten viimeistään kun joskus tulee se ultra. Tää raskaaksi tuleminen onnistui niin nopeasti että jotenkin ei osaa vielä stressatakaan hirveästi, joten odottelevalla kannalla. Eiköhän tämä tästä kuitenkin..

Mites noi raskausviikot tässä nyt pitikään merkata? Tarkoittiko rv6+2 nyt että on 6 täyttä viikkoa + 2pv takana, vai että menossa on 6. viikon toinen päivä?

Shorttis 6. viikolla neljättä päivää.. :)

Vierailija
17/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun sun kanssa samaan kastiin eli " pienimahaisiin" ja oon sua vielä vähän edellä... Kateellisena katoin kuvasta sitä Queenin mahaa 18+ viikoilla (ite nyt 19 tasan). Täytyy vaan ajatella et se on tosi yksilöllistä eikä todellakaan tarkota sitä et vauva ois pieni! Ite tosiaa hätäilen viel ylimäärästä ku ei oo paino oikeestaa noussu (joo joo, oon tästä täällä jo vaahdonnukkii ;-) Kaikesta pitää huolenaihetta keksiä.

Shorttis, jos meet nyt 6. viikolla neljättä päivää ni sun viikot on 5+4 eli sit ku sul on 6 täyttä viikkoo ja siihen vaikka 4 päivää päälle ni sit se on 6+4 ja oot 7. viikolla. Selitinkö tarpeeksi epäselvästi?!?

Terveisin JoJo + Viivi 19 täyttä viikkoo tasan :-D

Vierailija
18/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtalotovereita ollaan siinäkin mielessä et mullaki on ihan kauhee yskä :-( Verenmaku suussa...

Vierailija
19/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista liikkeistä: Mä tunsin ekat liikkeet rv16+ ja samana iltana myös mies tunsi ekat liikkeet,vaikka joka vihkosessa lukee ettei niitä tunne.. ei ne tietty vielä tuolloin päällepäin näkyneet mutta tuntuivat käteen. Varmaan vaikuttaa sekin mihin suuntaan kohtu on kallistunut, missä on istukka ja miten pikkuinen sielä on:) Eli ei kannata stressata:)

..ja masusta, mun " neuvolantäti" on samoilla viikoilla raskaana kun mäkin ja vasta n.kuukausi sitten huomasin sen, nyt viime viikolla käydessä oli tädin maha jo valtava! Oli siis ottanut loppukirin, mutta on malliltaan erilainen,semmoinen leveä, hassua miten erilaisia sitä ollaan..ja toisaalta vaikka maha jäis pieneksikin niin onpahan itsellä helpompi olla.

Mulla tuo maha taas on poksahtanut eteen ja mun mummo meinaski et osuu kohta mua nenään;)

Queen ja pulla 30+5

Vierailija
20/24 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JoJo1:

Shorttis, jos meet nyt 6. viikolla neljättä päivää ni sun viikot on 5+4 eli sit ku sul on 6 täyttä viikkoo ja siihen vaikka 4 päivää päälle ni sit se on 6+4 ja oot 7. viikolla. Selitinkö tarpeeksi epäselvästi?!?

Kiitos Jojo1, tämä oli selventävä selitys :)

Shorttis rv5+4