Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun aina ihastuu niihin joilta ei saa vastakaikua

Vierailija
23.11.2019 |

Eli jos tilanne on se että ihastuu aina niihin, jotka eivät kiinnostu sinusta, niin kyseessä on se että oma taso ja ihastuksien taso ei vastaa. Mulla käy aina niin että kiinnostun vain niistä jotka eivät kiinnostu minusta.

Kysynkin nyt että miten voi "psyykata" itsensä kiinnostumaan niistä alempitasoisista, jotka eivät tällä hetkellä sytytä ollenkaan? Kaikki aina sanovat että laske tasoa jos ei natsaa, mutta miten se tehdään? Ihan oikeasti kysyn tätä, koska en tiedä enkä osaa tehdä sitä...Haluaisin kuitenkin rakastua ja löytää kumppanin.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasoistahan tuossa on kyse, mutta jos sana ärsyttää, niin puhutaan vaikka sitten astraaleista.

Itselle selkeitä aloitteita ovat tehneet naiset, joiden kanssa ei suuremmin tekisi mieli harrastaa edes seksiä, vaikken ole sen suhteen super nirso. Henkisten ominaisuuksien suhteen sitten olenkin ja sopivia ei ole tullut montaakaan vastaan elämän aikana. He ovat kaikki olleet aina parisuhteissa tahoillaan, eikä halua vaihtaa ole ollut, joten on ollut tyytyminen kevytsuhteiluun.

Sama havainto.

Olen jo pitkään ollut hämmästynyt siitä miten tarkasti ihmiset tiedostaa oman tasonsa ja kaikki tiedostavat myös vastapuolen tason omaansa nähden. Ei se sattumaakaan ole, että kiinnostus ei ole molemminpuolista vaan se kertoo karua faktaa siitä, että molemmat viehättyvät vain itseään paremmista.

Itse olen jo nyt viimeiset viisi vuotta panostanut deittailuun kunnolla ja käynyt kymmenillä treffeillä.

Jälkikäteen mietittynä treffatun naisen taso ja hänen kiinnostuksen määrä minua kohtaan on noudattanut täsmällistä kaavaa mikä toistuu 100%.

Aina kun olen ollut kiinnostunut naisesta niin naiselta on tullut kaveripakit, jopa useiden treffien jälkeen.

Olen pari kertaa käynyt sokkotreffeillä ja naiset on olleet vähemmän yllättäen sellaisia romuluisia chubbyjä joista olen heti nähnyt, että en voi ikinä viehättyä heistä.

Mitä tapahtuu treffien jälkeen? Naiselta tulee melkein heti viesti miten oli niin mukavaa nähdä ja että voinko tulla sun luokse seuraavalla kerralla?

Loistava esimerkki tason vaikutuksesta. Ikisinkkuna jatketaan :D

Tasoajattelu on se joka pitää ihmisen tasoajattelussa. Ei se ole mikään luonnonlaki. Tietenkin jos haluat elää elämäsi noin, niin se on valinta siinä missä muutkin. Mutta se on tosiaan valinta.

Jos tasoja ei olisi, niin sittenhän minustakin olisi joku kaunis nainen kiinnostunut joskus ja itsekin olisin kiinnostunut niistä pönäköistä naisista. Vaan kun se ei koskaan mennyt niin, kauniit naiset vältelleet mutta pönäköille olisi kyllä kelvannut kuitenkin tällaisena normaalivartaloisena taviksena.

Miten sitten monet kauniit naiset ovat itseään huonomman näköisten miesten kanssa? Ja toisinpäin?

Etkä voi tietää mitä ihmiset ajattelevat pään sisällään, joku voi olla hyvinkin ollut kiinnostunut mutta ei ole ilmaissut sitä ja kun sinä olet automaattisesti olettanut että ei ole niin mitään ei ole tapahtunut.

Eri

Koska sillä miehellä on statusta, valtaa, tai rahaa. Siltikin se on harvinaista. Ilman noita, ehkä yksi pari miljoonasta.

Toteutuu lukioystävissänikin, viime vuonna oli tapaaminen. Kaksi kauneinta naista olivat perustaneet perheen rikkaiden miesten kanssa, molemmat parhaiden tienaavien listoilla. Varmaan pelkkä yhteensattuma...

Vierailija kirjoitti:

Muiden suhteiden tulkitseminen ulkopuolelta on siitä ongelmallista, että melkein mistä tahansa parista voi aina keksiä post hoc perustelut miksi he ovat samaa tasoa. Ihminen on etevä sovittamaan mitä tahansa kaavaan ja huono arvioimaan sopiko se nyt siihen ihan oikeasti.

Vierailija
42/75 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasoistahan tuossa on kyse, mutta jos sana ärsyttää, niin puhutaan vaikka sitten astraaleista.

Itselle selkeitä aloitteita ovat tehneet naiset, joiden kanssa ei suuremmin tekisi mieli harrastaa edes seksiä, vaikken ole sen suhteen super nirso. Henkisten ominaisuuksien suhteen sitten olenkin ja sopivia ei ole tullut montaakaan vastaan elämän aikana. He ovat kaikki olleet aina parisuhteissa tahoillaan, eikä halua vaihtaa ole ollut, joten on ollut tyytyminen kevytsuhteiluun.

Sama havainto.

Olen jo pitkään ollut hämmästynyt siitä miten tarkasti ihmiset tiedostaa oman tasonsa ja kaikki tiedostavat myös vastapuolen tason omaansa nähden. Ei se sattumaakaan ole, että kiinnostus ei ole molemminpuolista vaan se kertoo karua faktaa siitä, että molemmat viehättyvät vain itseään paremmista.

Itse olen jo nyt viimeiset viisi vuotta panostanut deittailuun kunnolla ja käynyt kymmenillä treffeillä.

Jälkikäteen mietittynä treffatun naisen taso ja hänen kiinnostuksen määrä minua kohtaan on noudattanut täsmällistä kaavaa mikä toistuu 100%.

Aina kun olen ollut kiinnostunut naisesta niin naiselta on tullut kaveripakit, jopa useiden treffien jälkeen.

Olen pari kertaa käynyt sokkotreffeillä ja naiset on olleet vähemmän yllättäen sellaisia romuluisia chubbyjä joista olen heti nähnyt, että en voi ikinä viehättyä heistä.

Mitä tapahtuu treffien jälkeen? Naiselta tulee melkein heti viesti miten oli niin mukavaa nähdä ja että voinko tulla sun luokse seuraavalla kerralla?

Tasoajattelu on se joka pitää ihmisen tasoajattelussa. Ei se ole mikään luonnonlaki. Tietenkin jos haluat elää elämäsi noin, niin se on valinta siinä missä muutkin. Mutta se on tosiaan valinta.

Jos tasoja ei olisi, niin sittenhän minustakin olisi joku kaunis nainen kiinnostunut joskus ja itsekin olisin kiinnostunut niistä pönäköistä naisista. Vaan kun se ei koskaan mennyt niin, kauniit naiset vältelleet mutta pönäköille olisi kyllä kelvannut kuitenkin tällaisena normaalivartaloisena taviksena.

Miten sitten monet kauniit naiset ovat itseään huonomman näköisten miesten kanssa? Ja toisinpäin?

Etkä voi tietää mitä ihmiset ajattelevat pään sisällään, joku voi olla hyvinkin ollut kiinnostunut mutta ei ole ilmaissut sitä ja kun sinä olet automaattisesti olettanut että ei ole niin mitään ei ole tapahtunut.

Eri

Koska sillä miehellä on statusta, valtaa, tai rahaa. Siltikin se on harvinaista. Ilman noita, ehkä yksi pari miljoonasta.

Toteutuu lukioystävissänikin, viime vuonna oli tapaaminen. Kaksi kauneinta naista olivat perustaneet perheen rikkaiden miesten kanssa, molemmat parhaiden tienaavien listoilla. Varmaan pelkkä yhteensattuma...

Vierailija kirjoitti:

Muiden suhteiden tulkitseminen ulkopuolelta on siitä ongelmallista, että melkein mistä tahansa parista voi aina keksiä post hoc perustelut miksi he ovat samaa tasoa. Ihminen on etevä sovittamaan mitä tahansa kaavaan ja huono arvioimaan sopiko se nyt siihen ihan oikeasti.

Tuoko on yrityksesi selitellä pois ilmiselvää asiayhteyttä, joka on ollut kaikkien tiedossa vuosituhansia? Aika heikko yritys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parannus tähän ei ole mikään vaatimusten alentaminen tai kiinnostuksen pakottaminen. Se on se, että alat olla tekemisissä potentiaalisten kumppanien kanssa enemmän ja pidät mielesi avoimena. Monelle syntyy tindermatchistä tai deitistä heti tuomio, että ei kiinnosta, ei kelpaa, tuo piirre ei sovi, tämä ei viehätä, tämä fantasiani elementti puuttuu. Ihmisen arvoa ei voi nähdä päältä vilkaisulla, eikä selvittää lyhyellä haastattelulla tai tinder-CVstä. Sille pitää antaa aikaa ja tilaisuuksia tulla esiin. Joskus tietenkin pitääkin todeta heti että ei ja jättää siihen. Mutta yleensä tuomiota kannattaa välttää tekemästä, ja pitää mielessä tyhjää tilaa sille, että viehätys syntyykin vähän hitaammin, läheltä, yhteisesti. Kiinnostus synnyttää kiinnostusta. Ei tarvitse pakottaa, vaan antaa mahdollisuus. Jos ei tule myöhemminkään niin ei tule, ja on aika siirtyä seuraavaan, mutta tuli ainakin harjoiteltua toisen kohtaamista jäämättä omaan päähän ja omiin odotuksiin.

Tätä ongelmaa ei yhtään auta se kemioista hehkuttaminen, että viehätyksen pitäisi olla välitöntä ja voimakasta ja tuntua bilehuumeelta ja kumppanin pitäisi heti selvästi olla joka tavalla täydellinen. Mulle on käynyt tällainen huumaantuminen monestikin, muttei koskaan heti. Eikä sitä olisi silloinkaan ikinä käynyt jos en olisi pitänyt mieltäni avoimena. Kaikissa heissä oli heti aluksi joku aivan ilmeinen vika, minkä vuoksi eivät sopineet mielikuviini.

Ni minä olen nyt yli vuoden ajan yrittänyt pakottaa kiinnostusta ja olla mieli avoinna. Olen siis seurustellut ihmisen kanssa, jota kohtaan en tuntenut koskaan mitään ihastusta, seksuaalista halua, vetovoimaa, intohimoa... Tykkään hänestä kyllä, viihdyn hänen seurassaan, mutta rehellisesti sanottuna meidän pitäisi olla "vaan" kavereita. Kumppani valittaa aina välillä, etten tee aloitteita ja on ihmetellyt, enkö tykkää läheisyydestä ja koskettamisesta - ja sitten yritän pakottaa itseni tekemään tätä kaikkea. Mutta oikeastihan välttelen läheisyyttä ja koskettamista, koska en tunne mitään halua ja tarvetta koskettaa häntä.

Taustalla on juuri tuo kuin aloittajalla, eli en saanut koskaan niitä, joita olisin halunnut, joten päätin laskea kriteereitä, antaa mahdollisuuksia, antaa aikaa tunteille... lopputulos on nyt tämä, että olen kaverillisessa suhteessa, jossa seksiä on harvoin, läheisyyttä lähinnä toisen aloitteesta, ja jossa tämä on minulle lähinnä ystävyyssuhde, jossa tyydytän seksuaalisia tarpeitani. Todella kamalaa myös toisen osapuolen kannalta, koska hän olisi oikeasti kiinnostunut.

Ja ei ole edes kyse siitä, että ne ihastukseni kohteet olisivat olleet minua tai tätä kumppaniani tasokkaampia. Jonkun mielestä voisi olla jopa päinvastoin. Yritin alistua kohtalooni, etten saa sellaista suhdetta, jossa tunteet ja halu olisivat molemminpuolisia, ja yritin nähdä toisessa ne lukuisat hyvät puolet - ja näenkin, mutta en vaan voi sille mitään, että en tunne häntä kohtaan mitään intohimoa. Yritin myös ajatella, että eihän kaikki edes kaipaa mitään alkuhuumaa, ja kun kerran suhde toimii ja toinen on hyvä ihminen ja huomioi ja rakastaa, niin ehkä se riittäisi.

Joten en sitten tiedä toimiiko sekään oikeasti - en tiedä, voiko sitä kiinnostusta pakottaa. Itselläni se ehkä onnistui aluksi, mutta sen jälkeen olen kaivannut koko ajan enemmän ja enemmän omaa tilaa, omaa aikaa, sitä että ei aina tarvitsisi pussailla ja olla lähekkäin :(

Mahtavaa, kun u_lien laukomat totuudet tulee ilmi naistenkin viesteistä, vaan puettuina eri sanoihin. Eri värityksin.

Vierailija
44/75 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama havainto.

Niin, se on markkinoiden laki. Kysyntä, ja tarjonta määrää, keneen on mahdollisuuksia. Ihminen on yleensä yhtä kuin mahdollisuutensa. Valta korruptoi, kusi nousee päähän, ja mahdollisuuksien kavennuksesta joutuu opettelemaan iloitsemaan pienimmistä asioista, tehdä enemmän kompromisseja. Tai olla onneton.

Vierailija
45/75 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä täsmälleen sama juttu. Nainen olen. Ne miehet joihin olen ollut ihastunut, eivät todellakaan ole olleet mitään komistuksia. Tämä viimeisin johon ihastuin, on lyhyt mieheksi, kaljuuntuva, alkoholisoitunut ja minua lähes kaksikymmentä vuotta vanhempi. Ei ollut hänen puoleltaan tunteita minua kohtaan. Sama edellisten ihastusten kanssa, ihan tavallisia tallaajia. Kun lähestyin heitä, tuli joka kerta rukkaset. Osaa ne miehetkin nirsoilla.

Vierailija
46/75 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää tyytyä sellaiseen naiseen joka ei niin miellytä, mutta älä vain kerro sitä ikinä naiselle että hän on on jokin paremman puutteessa otettu korvike.

Vierailija
47/75 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama havainto.

Eri

Aika usein kyllä kattelen että miksi toi nainen on ton miehen kanssa kun sais paremmankin ja toisinpäin. Ei edes ole mitään harvinaista.

Vierailija
48/75 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä täsmälleen sama juttu. Nainen olen. Ne miehet joihin olen ollut ihastunut, eivät todellakaan ole olleet mitään komistuksia. Tämä viimeisin johon ihastuin, on lyhyt mieheksi, kaljuuntuva, alkoholisoitunut ja minua lähes kaksikymmentä vuotta vanhempi. Ei ollut hänen puoleltaan tunteita minua kohtaan. Sama edellisten ihastusten kanssa, ihan tavallisia tallaajia. Kun lähestyin heitä, tuli joka kerta rukkaset. Osaa ne miehetkin nirsoilla.

Sama, en edes viitsi yrittää...

Vierailija
49/75 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka paljon näitä ihastuksia on ollut? Jos ihastuu vain harvoin, niin silloin ei ehkä ole ihme, etteivät juuri ne harvat satu tuntemaan samoin. Jos taas ihastuksia on ollut kymmenittäin tai sadoittain, niin olisi todennäköisempää, että joku olisi kiinnostunut.

Vierailija
50/75 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka paljon näitä ihastuksia on ollut? Jos ihastuu vain harvoin, niin silloin ei ehkä ole ihme, etteivät juuri ne harvat satu tuntemaan samoin. Jos taas ihastuksia on ollut kymmenittäin tai sadoittain, niin olisi todennäköisempää, että joku olisi kiinnostunut.

elämän aikana puhutaan ehkä noin 10-15 ihastumisesta

Vierailija
51/75 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elämän aikana puhutaan ehkä noin 10-15 ihastumisesta

Mulla sama tilanne ja ihastuksia yksi. Omalla kohdallani ei siis ollut suuri yllätys ettei vastakaikua tullut.

Vierailija
52/75 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vuonna 2019 niin, että miehet eivät löydä naista siksi koska globalisaatio deittimarkkinoilla on saanut naiset haluamaan reilusti itseään tasokkaampia kumppaneita.

Yksinkertaisesti; Seiskan mies ihastuu seiskan naiseen, mutta seiskan mies ei tälle naiselle kelpaa. Hän tähyää kasin-ysin miehiä. Tämän on aiheuttanut feminismi, voimaantuminen, tinder, instagram, cosmopolitan, tempparit, naisten ylikouluttautuminen....ja niin edelleen. listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Korkeakoulutettu ja hyväpalkkainen mies voi ottaa matalasti koulutetun naisen, mutta nainen ei 99% tapauksista ota. Treenattu mies voi ottaa pulskan naisen, mutta treenattu nainen ei 99% tapauksista ota plösöä mies (ellei tämä ole miljonääri tms.)

Tuloksena on kuin lehmän häntänä laskeva syntyvyys. Pareja ei enää synny.

Vierailija
53/75 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vuonna 2019 niin, että miehet eivät löydä naista siksi koska globalisaatio deittimarkkinoilla on saanut naiset haluamaan reilusti itseään tasokkaampia kumppaneita.

Yksinkertaisesti; Seiskan mies ihastuu seiskan naiseen, mutta seiskan mies ei tälle naiselle kelpaa. Hän tähyää kasin-ysin miehiä. Tämän on aiheuttanut feminismi, voimaantuminen, tinder, instagram, cosmopolitan, tempparit, naisten ylikouluttautuminen....ja niin edelleen. listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Korkeakoulutettu ja hyväpalkkainen mies voi ottaa matalasti koulutetun naisen, mutta nainen ei 99% tapauksista ota. Treenattu mies voi ottaa pulskan naisen, mutta treenattu nainen ei 99% tapauksista ota plösöä mies (ellei tämä ole miljonääri tms.)

Eli treenattu ja koulutettu nainen on seiskan nainen ja plösö kouluttamaton mies myös seiska? Ei kai se naisten vastuulla ole, miten miehet valikoivat kumppaninsa? Tutkitusti miehellä on parisuhteessa vain voitettavaa. Nainen useimmissa tapauksissa häviää, joten mieluummin tietenkin yksin kuin epäkiinnostavan kanssa. 

Vierailija
54/75 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ihastun aina vääriin tyyppeihin. Eikä se edes tarkoita kohdallani sitä, että ihastuisin jotenkin "liian tasokkaisiin". Itse asiassa melkein päinvastoin: järjellä ajateltuna nämä tyypit ovat yleensä aina jollain tavalla aika tasottomiakin. Mutta ei kuuntele järkeä mun sydän. 

Vierailija
55/75 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainenhan arvioi tasot omalla tavallaan. Miehet usein tuntuvat ajattelevan, että esim koulutus ja raha nostavat automaattisesti heidän pisteitään naisen silmissä. Sitten itketään kun naiselle ei kelpaa "omantasoinen mies". Naiselle nuo asiat voivat olla ihan yhtä tyhjän kanssa, jos hän painottaa parinvalinnassa täysin eri asioita.

Vierailija
56/75 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei saa mitä haluaa. Ja useinkaan ei halua sitä mitä saa.

Vierailija
57/75 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasoteoria selittää asian..

Vierailija
58/75 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomata myös ne ihmiset jotka ovat jo ihastuneita sinuun (jos siis tiedät/huomaat tällaista). Sillä vaikka tällainen tyyppi ei olisi vaikka ulkoisesti super komea/kaunis, niin hän saattaa silti ihmisenä olla sun tyyppinen ym. Onhan hän kuitenkin jo ihastunut sinuun. Enemmän keskustelemalla ja olemalla selviää luonne, arvot ym. Joten rohkaistu lähtemään tällaisen kanssa treffeille :)

Vierailija
59/75 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Loistava esimerkki tason vaikutuksesta. Ikisinkkuna jatketaan :D"

Niin, tosiaan loistava esimerkki siitä mikä johtaa ikisinkkuuteen. Eli mm. se että kuvitellaan että taso olisi se joka saa parisuhteen syntymään. Näinhän ei tietenkään ole vaan sen ihan samantasoinen ihminen voi olla sinusta täysin epäkiinnostava jos luonteet, huumorintaju, tyyli yms. eivät vain kohtaa. Kaksi samantasoista ihmistä ei mitenkään automaattisesti viehäty toisistaan.

Ihmiset pariutuvat silloin kun yhtä aikaa täsmää riittävästi sekä se taso (mitä kukakin sillä sitten haluaakaan ymmärtää) että se "kemia" jota vain joidenkin kanssa on ja toisten ei.

Vierailija
60/75 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aika usein kyllä kattelen että miksi toi nainen on ton miehen kanssa kun sais paremmankin ja toisinpäin. Ei edes ole mitään harvinaista."

Sama juttu. Kun joku mainitsi luokkakokouksen niin muistan omastani sen luokan kauneimman tytön. Olikin sitten edelleen yhdessä lukioajan heilansa kanssa joka näytti olevan jo hyvää vauhtia alkoholisoitumassa ja kohtelevan sitä naistansa tosi ikävästi.

Monilla vähemmän kauniilla ja komeilla oli elämä paljon paremmalla mallilla. Eli ei se kauneus tai komeus aina onnea tuo.