Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulusta anoppiongelma

Vierailija
22.11.2019 |

Mieheni ei välitä joulusta, jos olisi sinkku niin ei viettäisi sitä varmaan ollenkaan. Nyt kun meillä on perhe, niin viettää kyllä ilman valituksia joulua, mutta niin että minä järjestän sen joulun. Saan järjestää näin ollen juuri sellaisen joulun kuin haluan, ja olen siitä tyytyväinen, mutta nyt kun meillä on pieni lapsi, joka haluaa auttaa aivan kaikessa (joten oikein mitään ei saa tehtyä, koska lapsen auttaminen on sitä että hän purkaa ja sotkee sitä mukaa mitä minä kasaan ja järjestän), niin joudun tänä jouluna laittamaan vain aivan minimin, myös ruokien osalta. No tämä kaikki on kuitenkin minulle erittäin ok, laitan muutamat itselleni tärkeät jutut ja niistä se joulu sitten meille tulee.

Ongelmaksi on kuitenkin noussut yksinäinen anoppi, joka haluaa tulla meille viettämään joulua. Hänelle ei kelpaa se minimijoulu vaan pöytä pitää laittaa koreaksi ja siinä pitää olla kaikki perinteiset syötävät ja juotavat, pitää lisäksi olla koristetta, kynttilää ja tunnelmaa. Mies ei ole äitinsä kanssa mitenkään läheisissä väleissä enkä minäkään anopin kanssa, joten meille olisi ihan sama vaikka ei tulisi mutta saa toisaalta tulla jos ei aiheuta liikaa vaivaa. Mutta koska mies ei oikein haluaisi äitiään tänne jouluksi, niin hän sanoi, että ei tee yhtään mitään äitiinsä ja jouluun liittyvissä asioissa. Että tulkoon jos haluaa, mutta erityistä joulua täältä ei saa. Minäkään en ehdi enkä halua laittaa joulua yhtään sen enempää kuin nyt pystyn ja se on aika vähän. Anoppi mielellään tulisi meille laittamaan joulun, mutta se tarkoittaa sitä, että hän toisi puoli omakotitaloa meidän pieneen kerrostaloasuntoon. Ruokaa hän toisi sen seitsemää sortti ja niille sata tarjoilukippoa ja vatia (koska meillä ei oikein sellaisia ole kun on pieni keittiö), hän raahaisi tänne varastostaan kymmeniä kynttilänjalkoja, tuikkukippoja, kaikki 80-luvulta säästämänsä joulukoristeet jne jne kaksi automatkallista tavaravuoria. Ja se on viimeinen asia mitä haluan! Meille ei mahdu enää mitään lisää ja en kestä sitä että anoppi täyttäisi jouluksi meidän kodin tavaravuorilla, jotka joutuisi olemaan esim. astiat pinossa lattialla kun ne ei mahdu millekään pöytätasolle eikä kaappiin täällä.

Sanokaa tähän joku viisas ratkaisu. Käskenkö miestä ostamaan äidilleen liput jouluksi ruotsinristeilylle?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lapsia niin ei ole sukulais ongelmiakaan. Kukaan ei änkeä kun haen laatikollisen viinaa pyhäpäivien ratoksi ja safkat niin saa olla ihan rauhassa. 

Vierailija
62/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä nyt ole enemmän ongelma miehen suhteen? Mies ei auta sinua, ei osallistu jouluun, ei osallistu äitinsä vierailuun jne. Epäreilua sekä sinulle että anopille.

Samaa ihmettelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi järjestää joulun kotonaan ja te menette sinne aatoksi. Aattoiltana tai joulupäivänä palaatte kotiin ja vietätte joulun niillä vermeillä, jotka sinä olet viritellyt.

Miksi ihmeessä?

Vierailija
64/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on siis viimeiset kaksi joulua ollut jouluna miehen siskon luona, joten kai tekin nyt yhden joulun kestätte? Eikö olisi aika julmaa jättää hänet yksin, jos hänessä ei kerran mitään erityistä vikaakaan ole?

Ei munkaan mies ikinä sano, että haluaa olla ehdottomasti äitinsä kanssa jouluna, mutta silti sinne

menemme joka toinen joulu ja tiedän että se merkitsee hänelle paljon. Eikä se ole multa tai meidän lapsilta pois vaikka hän rakastaa myös äitiään, ei tämä mikään kilpailu ole.

Vierailija
65/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on siis viimeiset kaksi joulua ollut jouluna miehen siskon luona, joten kai tekin nyt yhden joulun kestätte? Eikö olisi aika julmaa jättää hänet yksin, jos hänessä ei kerran mitään erityistä vikaakaan ole?

Ei munkaan mies ikinä sano, että haluaa olla ehdottomasti äitinsä kanssa jouluna, mutta silti sinne

menemme joka toinen joulu ja tiedän että se merkitsee hänelle paljon. Eikä se ole multa tai meidän lapsilta pois vaikka hän rakastaa myös äitiään, ei tämä mikään kilpailu ole.

Anoppi varmaan olisi tämänkin joulun siskon kanssa, jos sisko ei lähtisi matkoille. Eli ap ja miehensä ovat selvästi kakkosvaihtoehtoja.

Vierailija
66/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainenkin tyhjänpäiväinen provo on taas saanut mammat näin liekkeihin? Ei se ihme että tarinatädit porvoosta näitä jaksaa vääntää kun aina on kun heittäis vettä kuumille kiville. No, jatkakaa ihmeessä. Idiootit.

Vierailija
67/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, sä olet ihana ja järkevä ihminen! Kunpa saisin tuollaisen miniän!

Vierailija
68/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi varmaan olisi tämänkin joulun siskon kanssa, jos sisko ei lähtisi matkoille. Eli ap ja miehensä ovat selvästi kakkosvaihtoehtoja.

Tai ehkäpä anoppi on vaistonnut, ettei miniä välttämättä kaipaa hänen seuraansa niin ei ole viitsinyt tuppautua?

Vierailija
69/72 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen se suvun kamalin miniä. Niinpä minulla on ollut ratkaisu kaikkiin mahdollisiin anoppiongelmiin.

Aloitetaan siitä, missä anoppi nukkuu kun asuntonne on niin pieni. Hotellissa tietenkin! Siispä varaatte hänelle majoituksen jossakin kivassa hotellissa siinä lähellä ja varmistatte, että siellä vietetään kunnon vanhanajan tunnelmallista joulua. Ehkä joku joulunviettoon panostava maatilamatkailupaikka tai muu sellainen olisi sopivampi. Noudatte sitten anopin viettämään aattoiltaa tai jotain muuta sopivaa hetkeä kotiinne.

Jos kuitenkin tunkee kotiinne, laitatte ( siis sinä lapsen kanssa) joulun hyvissä ajoin "valmiiksi" eli siihen malliin, että siihen ei lisätä enää yhtään tuikkukippoa eikä  muutakaan. Miehen kanssa sovitte, että jos anoppi tuo krääsää, kannatte sen saman tien takaisin. Kai teitä kaksi kantaa samaa vauhtia tavaroita ulos kuin yksi anoppi sisään.

Taitaa olla helpompi vaihtoehto, että te itse lähdette joulunviettoon johonkin muualle.

Vierailija
70/72 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat päättämättömältä ja aralta ihmiseltä, joka ei uskalla ottaa tilannetta hallintaansa. 

Miehesi vetäytyy päätöksistä, joten sinä sanelet sitten mitä joulunne on: minimaalista ja anoppi voi tulla, mutta neuvottelee sun kanssa mitä tuo ja mihin aikaan tulee. Osaat varmasti käyttää luuria ja soittaa sillä niin, että saat keskusteluyhteyden anoppiin?

Lapset ovat uteliaita, joten noudata sitä ikivanhaa neuvoa että anna hänelle oma laatikko keittiöstä ja vaarattomia keittiövälineitä. Lapsi on tietenkin siellä, missä sinäkin olet. Vietä joulua myös lapsen ehdoilla ja lopeta pyrkimästä johonkin, mihin lapsi ei mahdu mukaan. 

Vierailija
71/72 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä olen se suvun kamalin miniä. Niinpä minulla on ollut ratkaisu kaikkiin mahdollisiin anoppiongelmiin.

Aloitetaan siitä, missä anoppi nukkuu kun asuntonne on niin pieni. Hotellissa tietenkin! Siispä varaatte hänelle majoituksen jossakin kivassa hotellissa siinä lähellä ja varmistatte, että siellä vietetään kunnon vanhanajan tunnelmallista joulua. Ehkä joku joulunviettoon panostava maatilamatkailupaikka tai muu sellainen olisi sopivampi. Noudatte sitten anopin viettämään aattoiltaa tai jotain muuta sopivaa hetkeä kotiinne.

Jos kuitenkin tunkee kotiinne, laitatte ( siis sinä lapsen kanssa) joulun hyvissä ajoin "valmiiksi" eli siihen malliin, että siihen ei lisätä enää yhtään tuikkukippoa eikä  muutakaan. Miehen kanssa sovitte, että jos anoppi tuo krääsää, kannatte sen saman tien takaisin. Kai teitä kaksi kantaa samaa vauhtia tavaroita ulos kuin yksi anoppi sisään.

Taitaa olla helpompi vaihtoehto, että te itse lähdette joulunviettoon johonkin muualle.

Hyvänen aika, kai nyt aikuinen ihminen varaa itse omat hotellimajoituksensa! Pitäisikö Ap:n maksaakin se vielä?

Nuo krääsät ei taida olla todellinen uhka, vaan ainoastaan aloittajan pelko. Mistä se anoppi edes tietäisi kuinka paljon koristeita heillä jo on, kun eivät kerran ole läheisiä eikä joulunakaan ole yhdessä vietetty? Ja missä on sanottu, että anoppi haluaisi omat koristeensa mukaan? Ei missään, se on vain asia, jota ap pelkää.

Vierailija
72/72 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nice