Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulusta anoppiongelma

Vierailija
22.11.2019 |

Mieheni ei välitä joulusta, jos olisi sinkku niin ei viettäisi sitä varmaan ollenkaan. Nyt kun meillä on perhe, niin viettää kyllä ilman valituksia joulua, mutta niin että minä järjestän sen joulun. Saan järjestää näin ollen juuri sellaisen joulun kuin haluan, ja olen siitä tyytyväinen, mutta nyt kun meillä on pieni lapsi, joka haluaa auttaa aivan kaikessa (joten oikein mitään ei saa tehtyä, koska lapsen auttaminen on sitä että hän purkaa ja sotkee sitä mukaa mitä minä kasaan ja järjestän), niin joudun tänä jouluna laittamaan vain aivan minimin, myös ruokien osalta. No tämä kaikki on kuitenkin minulle erittäin ok, laitan muutamat itselleni tärkeät jutut ja niistä se joulu sitten meille tulee.

Ongelmaksi on kuitenkin noussut yksinäinen anoppi, joka haluaa tulla meille viettämään joulua. Hänelle ei kelpaa se minimijoulu vaan pöytä pitää laittaa koreaksi ja siinä pitää olla kaikki perinteiset syötävät ja juotavat, pitää lisäksi olla koristetta, kynttilää ja tunnelmaa. Mies ei ole äitinsä kanssa mitenkään läheisissä väleissä enkä minäkään anopin kanssa, joten meille olisi ihan sama vaikka ei tulisi mutta saa toisaalta tulla jos ei aiheuta liikaa vaivaa. Mutta koska mies ei oikein haluaisi äitiään tänne jouluksi, niin hän sanoi, että ei tee yhtään mitään äitiinsä ja jouluun liittyvissä asioissa. Että tulkoon jos haluaa, mutta erityistä joulua täältä ei saa. Minäkään en ehdi enkä halua laittaa joulua yhtään sen enempää kuin nyt pystyn ja se on aika vähän. Anoppi mielellään tulisi meille laittamaan joulun, mutta se tarkoittaa sitä, että hän toisi puoli omakotitaloa meidän pieneen kerrostaloasuntoon. Ruokaa hän toisi sen seitsemää sortti ja niille sata tarjoilukippoa ja vatia (koska meillä ei oikein sellaisia ole kun on pieni keittiö), hän raahaisi tänne varastostaan kymmeniä kynttilänjalkoja, tuikkukippoja, kaikki 80-luvulta säästämänsä joulukoristeet jne jne kaksi automatkallista tavaravuoria. Ja se on viimeinen asia mitä haluan! Meille ei mahdu enää mitään lisää ja en kestä sitä että anoppi täyttäisi jouluksi meidän kodin tavaravuorilla, jotka joutuisi olemaan esim. astiat pinossa lattialla kun ne ei mahdu millekään pöytätasolle eikä kaappiin täällä.

Sanokaa tähän joku viisas ratkaisu. Käskenkö miestä ostamaan äidilleen liput jouluksi ruotsinristeilylle?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah..Taas näitä joulu vs. anoppi -provoja..

Vierailija
2/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lue jos ei kiinnosta. Eikä tämä ole provo. Luuletko provoksi kaikkea mitä tänne palstalle kirjoitetaan? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän anoppi stoori. Boooooring ☹

Vierailija
4/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano vaan suoraan, ettet halua sitä anoppia teille jouluksi niin ei tarvitse keksiä näitä kaikkia tekosyitä.

Suurempi ongelma teillä saattaa olla se, että miehesi ei viitsi hoitaa lasta edes sen aikaa, että saisit rauhassa tehdä ne jouluruuat mitkä haluat?

Vierailija
5/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaisen miniän joulupähkinä, mitä tehdä anopille? Miksi näissä tarinoissa ongelma on aina anoppi? Olisi virkistävää kun ongelmia aiheuttaisi välillä appi.

Vierailija
6/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän anoppi stoori. Boooooring ☹

Älä sinäkään lue jos ei kiinnosta. Tai taitaa kiinnostaa kuitenkin, kun vaivauduit kommentoimaan. Ap

Vierailija
7/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis superjouluilevan anopin joulustavälittämättömän lapsen luokse pitäisi nyt tulla joulu, vaikka superjouluileva anoppi ei ole aikaisempina vuosina halunnut superjouluilla kotonaan ja vaatinut poikaa luokseen.

Miksi näitä anoppiprovoja pitää tehdä? Iltapulun toimittajalla on pulaa jutuista ja nyt halutaan jotain "kamala anoppi ja liikaa joulukrääsää" -tarina.

Vierailija
8/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette mene anopille viettämään sitä "täydellistä" joulua ?

Vierailija
9/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä nyt ole enemmän ongelma miehen suhteen? Mies ei auta sinua, ei osallistu jouluun, ei osallistu äitinsä vierailuun jne. Epäreilua sekä sinulle että anopille.

Vierailija
10/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette mene anopille viettämään sitä "täydellistä" joulua ?

En lapsen kanssa jaksa matkustaa enkä halua mennä anopille jouluksi. Haluan viettää joulua oman perheen kanssa ihan kotona. Mies sanoo, että hänelle ei ole mitään väliä mitä tehdään, mutta ei hänkään erityisemmin halua sinne matkustaa. Minä haluan sellaisen pienen joulun kuin itse kotiini teen, ja miehelle käy se. Ap

Vierailija
11/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lue jos ei kiinnosta. Eikä tämä ole provo. Luuletko provoksi kaikkea mitä tänne palstalle kirjoitetaan? Ap

On tämä provo.

Vierailija
12/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sano vaan suoraan, ettet halua sitä anoppia teille jouluksi niin ei tarvitse keksiä näitä kaikkia tekosyitä.

Suurempi ongelma teillä saattaa olla se, että miehesi ei viitsi hoitaa lasta edes sen aikaa, että saisit rauhassa tehdä ne jouluruuat mitkä haluat?

Viitsii se hoitaa mutta se tekee pitkää päivää töissä aina ennen joulua. Ja minulle on ihan ok laittaa vain pari juttua jouluksi, siinä ei ole minulle mitään ongelmaa. Pystyn kyllä tekemään kaiken minkä haluan eli pari juttua vain. Ap

Vierailija
13/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä nyt ole enemmän ongelma miehen suhteen? Mies ei auta sinua, ei osallistu jouluun, ei osallistu äitinsä vierailuun jne. Epäreilua sekä sinulle että anopille.

Joo anopin osalta ongelmana minun kannalta on kyllä mies. Joulun suhteen, ei, koska mies kyllä osallistuu siihen jouluun jonka laitan (kuten kirjoitin aloitukseen). En minä voi pakottaa miestä olemaan jouluihminen, minulle riittää hyvin että hän antaa minun päättää ja laittaa minulle mieleisen joulun ja osallistuu siihen. Se minua kyllä ketuttaa, että mies ei tee elettäkään osallistuakseen äitinsä vierailuun. Ap

Vierailija
14/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä provo.

Ihan sama mitä sinä uskot. Minulle tämä on kyllä ihan minun omaa oikeaa elämää, mutta ei sinun tarvitse sitä uskoa. En jaksa sinun kanssa enää vängätä asiasta.

Ap

Vierailija
15/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi mukautuu teidän jouluunne tai ei tule. Simple as that.

Vierailija
16/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi mielellään tulisi meille laittamaan joulun, mutta se tarkoittaa sitä, että hän toisi puoli omakotitaloa meidän pieneen kerrostaloasuntoon. Ruokaa hän toisi sen seitsemää sortti ja niille sata tarjoilukippoa ja vatia (koska meillä ei oikein sellaisia ole kun on pieni keittiö), hän raahaisi tänne varastostaan kymmeniä kynttilänjalkoja, tuikkukippoja, kaikki 80-luvulta säästämänsä joulukoristeet jne jne kaksi automatkallista tavaravuoria.

Ehkä ihan hiukan liioittelun makua...... Muuten ok, 2/5.

Vierailija
17/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi mielellään tulisi meille laittamaan joulun, mutta se tarkoittaa sitä, että hän toisi puoli omakotitaloa meidän pieneen kerrostaloasuntoon. Ruokaa hän toisi sen seitsemää sortti ja niille sata tarjoilukippoa ja vatia (koska meillä ei oikein sellaisia ole kun on pieni keittiö), hän raahaisi tänne varastostaan kymmeniä kynttilänjalkoja, tuikkukippoja, kaikki 80-luvulta säästämänsä joulukoristeet jne jne kaksi automatkallista tavaravuoria.

Ehkä ihan hiukan liioittelun makua...... Muuten ok, 2/5.

No tietenkin puoli omakotitaloa on liiottelua, mutta kirjoitin niin jotta ihmiset ymmärtää pointin. Ap

Vierailija
18/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hemmettiä te jo marraskuun puolivälissä alatte järjestää minimijoulua ja anoppi jo änkesi kylään?! Ilmeisesti Porvoossa juhlajärjestelyt aloitetaan hyvissä ajoin. Kumma muuten, ettei kyetä järkeviin sanoituksiin kuten:

- koska aloitatte jouluvalmistelut?

- osallistuuko mies kuinka?

- perinteet tärkeitä vai ei?

- miniän ja anopin suhde millainen?

Se hyvä puoli privoissa on, että yhteen aloitukseen saadaan parhaillaan sisällytettyä kaikki jankkaamisaiheet kerralla ja voidaan huutaa toistemme yli ja ali ja läpi itsemme kipeiksi. Kiitos!

Vierailija
19/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta valmiina ne ruoat, jotka anoppi erityisesti haluaa. Jouluisa pöytäliina, servetit ja kynttilät. Muuten ilmoitat anopille, että teillä vietetään teidän näköistä joulua.

Vierailija
20/72 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vietetään joulua oman perheen kesken. Tervetuloa kahville tapanina."