Vuokra-asunnon irtisanominen puhelimitse
Irtisanoin puhelimitse hyvissä ajoin vuokra-asunnon päättyväksi vuoden loppuun ja kysyin tarvitaanko kirjallinen ilmoitus ja vuokranantaja sanoi että tämä puhelimitse tehty irtisanomisilmoitus riittää. Onkohan näin? Mulla ei nyt siis ole mitään millä todistaa että olen irtisanonut sopimuksen, joten voinko luottaa tähän? En todellakaan ala maksamaan enää tammikuun vuokraa asunnosta jossa en enää silloin asu.
Kommentit (9)
Lähetä vuokranantajalle s posti tai kirje jossa lukee tyyliin
”22.11.2019 käytyyn puhelinkeskusteluun (Virtanen S/Korhonen M) viitaten, irtisanon asunnon Kotikatu 69 A3 Kemijoki vuokrasopimuksen päättymään päivämäärällä 30.11.2019”
Sähköposti siinä mielessä parempi, jos sulle jää kopio lähetyksestä, niin voit vedota siihen jos vuokranantaja ei mysteerisyystä ole saanut postia ja on unohtanut puhelun koskaan käydyn.
Lain mukaan ei riitä. Olet sopimuksen allekirjoittanut, eikös niin. Joten purakin sopimus allekirjoituksin.
Lähetä varmuuden vuoksi sähköposti perään.
Riippuu vähän siitä, millainen vuokranantaja on, tuntuuko luotettavalta? Onhan se varmempaa, että sulla on jokin kirjallinen todiste, mutta ainakin itse olen kahdesti vuokrakämpän irtisanonut puhelimitse eikä mitään ongelmaa, kaikki sujui ihan sovitusti. Vuokranantajat olleet tosi mukavia, eka kerralla vanha pariskunta (joka toi mulle aina joulukukatkin :) ) ja toisella kertaa juuri eläköitynyt, puhelias rouva.
Aina sopimukset kirjallisena. Vaikka olisi kuinka luotettava vuokranantaja niin irtisanominen voi "unohtua" kun ei ole mustaa valkoisella ja sitten vuokria penätään raastuvan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitä, millainen vuokranantaja on, tuntuuko luotettavalta? Onhan se varmempaa, että sulla on jokin kirjallinen todiste, mutta ainakin itse olen kahdesti vuokrakämpän irtisanonut puhelimitse eikä mitään ongelmaa, kaikki sujui ihan sovitusti. Vuokranantajat olleet tosi mukavia, eka kerralla vanha pariskunta (joka toi mulle aina joulukukatkin :) ) ja toisella kertaa juuri eläköitynyt, puhelias rouva.
Luotettavuudesta en osaa sanoa mitään, kerran tavannut kuusi vuotta sitten kun asuntoon muutin, sitten ei olla oltu missään yhteyksissä. Muutenkin luotto ihmisiin 0. Laitan sähköpostia asiasta.
Aina kirjallisena, näin lukee kaikissa ohjeissakin. Ja sähköpostiin pyydät ehdottomasti myös vastauksen, että viesti on luettu.
Lähetä edes tekstari perään, jotta sinulle jää jokin todiste asiasta. Itse en luota puhelun riittävän todisteeksi mistään.