Miten saada 2700e/kk nettopaökka riittämään?
Hei,
Osaatteko antaa vinkkejä, jolla saa 2700e nettopalkan riittämään koko kuukaudeksi. Vuokra on 450e/"joten vain 2250e jää tämän jälkeen käteen. Autoon joku 400e/kk ja matkakorttiin satanen, et tämän jälkeen vaan 1750e/kk. Summasta pitäisi myös riittää sijoittamiseen, matkailuun ja omaan taloon säästämiseen. Puolisoa ja lapsia ei tällä hetkellä ole. Tuntuu, että rahaa on liian vähän, kun esim. Pasilassa noin 300k kämpät, joten vaatii säästämistä aika paljon.
Kommentit (60)
En osaa sanoa kun mulla on kokemusta vaan 1200 euron nettopalkasta.
Onpas kurja tilanne sulla, ei tosta kyllä paljoa säästetä asuntoon. Voisitko harkita vaikka jonkun lisätyön tekemistä muutaman vuoden ajan? Siivousta esim pystyy tekemään joustavasti.
Ollaanko täällä ihan tosissaan? Tuohan kuulostaa ihan ruhtinaalliselta määrältä rahaa...
Paljonko asuntoa varten (Helsinki) tarvitsee säästää kuussa?
Minähän kieriskelisin suorastaan rahoissa kuin Roope Ankka, jos saisin kuukaudessa noin paljon rahaa käteen. Tuosta kun pudettaa tonnin pois, niin ollaan lähellä sitä, mitä saan ja omasta mielestäni tienaan ihan riittävästi. Tätini sanoin: Ei ne suuret tulot, vaan ne peinet menot.
Ostat sellaisen asunnon johon on varaa, ei ole pakko asua Pasilassa.
Kyllä mä tuossa tilanteessa tekisin sudokun.
Jättäsin tuon sijoittamisen ainakin pois, tuntuu että olet siihen hommaan liian pösilö. Sen sijaan lisätyönä voisit myydä pikkareita netissä ja harkita asuntoa vähän kauempaa Helsingistä, noilla avuilla sulla ei ole kyllä varaa ikinä asua siellä.
Meillä elätetään tuolla 1750 summalla 8 henkinen perhe koko kuukausi. Jo on kumma jos ei sinkku saa samasta summasta säästöön...
Onpa heikot tienestit.
Minullakin tekee tiukkaa.
Saan duunista vaivaiset 3200 € lapaan joka kk + vaimo 1900€
Nooh onneks kohta alan siihen päälle nostamaan
varhennettua eläkkeeni puolikasta, eli kaikki tulomme
verojen jälkeen on yhteensä 6200/kk puhtaana käteen.
Kun visusti elämme, niin sillä pärjäilemme aina seuraavan
kuukauden liksapäivään saakka joten kuten.
Onneksi päätin alkaa hyväosaiseksi silloin nuorna.
Onpa sulla halpa vuokra....olisit tyytyväinen.
Tällä hetkellä oma tuloni yleinen asumisuki, niin 2700 €:n netopalkka kuullostaa ruhtinaalliselta. Elämä on valintoja. - Toivoa sopii, etä valmistun pian kun en haluaisi hakeutua toimeentulotuki luukulle. sen sijaan pieni toive on, että saisin jonkun sesonkityön. - Tai muun työs ennenkuin säästökassani on loppu. Elämä on ainakin osaksi myös omia valintoja. Onneksi itse opiskelu on maksutonta, ainakin toistaiseksi. Tiedän, että moni maksaa maailmalla saman alan opinnoista vuodessa huomattavasti enemmän kuin mitä minä vaikkapa asumismenoistani ( yli 500/ kk)
Yliopisto-opiskelija
Provohan tämä oli. ai sitten vain muistutus siitä, kuinka ns. järjen köyhyys on edelleen suurinta köyhyyttä. Tällaiset aivopierut saava silti vain aina näkemään punaista
Jotkut tienaavat nettona 5000e/kk (pariskuntana vielä enemmän), mutta heillä ei oikeasti rahat meinaa riittää kaikkeen. Etenkin jos lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tienaavat nettona 5000e/kk (pariskuntana vielä enemmän), mutta heillä ei oikeasti rahat meinaa riittää kaikkeen. Etenkin jos lapsia.
Rahan käyttö on taitolaji. Tiedän opiskelija pariskunnan jolla on useapi lapsi ja tulot tuskin puoltakaan tuosta 5000 vaikka laskisi mukaan kaikki lapsilisät ja opintotuet - sosiaalisen verkoston talouellsita arvoa lienee mahdotona laskea tarkasti.
Kertaakaan en muista heidän valittaneet taloudellisesta tilanteestaan. Joskus olen löytänyt itseni hieman kadehimasta heidän vahvaa uskoa ja luottamusta, joka ei ny tarkoita samaa kuin fataalisuus 8kohalolle aliuminen) vaan enemmän sellaista, että luoja kyllä pitää huola omistaan ja usko antaa voimia jaksaa vaikka välillä luoja koetteleekin.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä oli. ai sitten vain muistutus siitä, kuinka ns. järjen köyhyys on edelleen suurinta köyhyyttä. Tällaiset aivopierut saava silti vain aina näkemään punaista
Ei?
Ja mikä järjen köyhyys?
Kyllähän tällä siis elää. Kysymyksenä juurikin, miten saa ton riittämään kaikkeen. En elä eikä tarkoitus ole elää kädestä suuhuun. Ja kyllä haluisin osan tosta sijoittaa sivuun kerryttämään varallisuutta. Mitä teistä pitäisi jäädä mihinkin? Koitin olla ilman bussikorttia, mutta otin takas, kun tulee halvemmaksi jo 6:lla yhdensuuntaiselka matkalla viikossa.
Kaipaisin enemmän vinkkejä muilta suunnilleen samatuloisilta, miten jaatte tulot, että riittää kaikkeen. Ja nyt kun vuodenvaihteessa saa sen verottoman osakesäästötilin, niin voi laittaa siihen tonnin.
Miten niin liian tyhmä sijoittamaan? Oon jonkin verran opiskellyt aihetta ja 17÷ tänä vuonna nousseet osakkeet.
No minä sinkkuna saan käteen 6000kk, ei sillä kyllä juhlita. kun on oma asunto Kruunuhaassa ja jahti suunnilleen ikkunan alla ja "mökki" vielä Porvoon edustalla.
Mulla tulee käteen nettona 2100€, joka jakautuu seuraavasti:
340 asumiskulut
210 mökkikulut
200 laskut ja lahjat
600 käyttöraha ja bussikortti
100 rahastoon
150 puskuriin
500 asp-tilille
Summat on muodostettu vuosibudjetin mukaan, joten kuukausittain vaihtelevat laskut ei heilauttele taloutta. Heti palkkapäivänä jaan rahat eri tileille ja käyttötilille jää vain käyttöraha.
Konmaritin kodin joka vei tehokkaasti halut ostaa turhaa tavaraa ja suhtautuminen tavaroihin muuttui. Hankintoja teen siis entistä tarkemmin ja harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee käteen nettona 2100€, joka jakautuu seuraavasti:
340 asumiskulut
210 mökkikulut
200 laskut ja lahjat
600 käyttöraha ja bussikortti
100 rahastoon
150 puskuriin
500 asp-tililleSummat on muodostettu vuosibudjetin mukaan, joten kuukausittain vaihtelevat laskut ei heilauttele taloutta. Heti palkkapäivänä jaan rahat eri tileille ja käyttötilille jää vain käyttöraha.
Konmaritin kodin joka vei tehokkaasti halut ostaa turhaa tavaraa ja suhtautuminen tavaroihin muuttui. Hankintoja teen siis entistä tarkemmin ja harvemmin.
Lisään vielä, että asun puolison kanssa pääkaupunkiseudulla, joten tuossa siis näkyy minun osuuteni asumis- ja ruokakuluista.
Jätä matkakortti pois onhan sulla auto.
Mulla samat tulot, mutta velaton auto + 600e vuokratuloa nettona.
Olen kahden lapsen yh. Lapset jo niin isoja etteivät saa lapsilisiä ja konkurssin tehnyt isä ei maksa mitään.
Asuntolainaa maksan 700e/kk ja 500e jää säästöön, joskus jopa tonni.