Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö te muut yli 40-vuotiaat paljon meikkiä?

Vierailija
21.11.2019 |

Tarkoitan tarkkoja luomivärejä eri väreillä tehtynä tai taidokkaita mutta hillittyjä varjostuksia ja korostuksia?
Tekisi itse mieli tilata Caia Cosmetics meikkipaletti mutta tuleeko käytettyä tarpeeksi.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan joka aamu 10-20 minuuttia riippuen fiiliksestä. Aina laitan meikkivoiteen, peitevoiteen silmien alle, kulmat, ripsivärin ja huulipunan rajauksineen. Jos on aikaa, laitan rajaukset silmiin, luomiväriä, poskipunan, high lighteria. En näytä kovin meikatulta, pl. juhlameikki.

Vierailija
22/30 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normiarjessa en käytä mitään. Sitten jos töissä täytyy näyttää ns. asialliselta, laitan meikkivoiteen, peitän tummat silmänaluset, laitan kevyet varjostukset ja poskipunan. Huuliin huulten värinen rajaus ja samansävyinen huulipuna. Silmiin paria luomiväriä, pehmeät rajaukset, ripsiväri. Kulmakynää aukkopaikkoihin ja vähän väritöntä kulmavahaa.

Sitten jos lähden ulos, panostan silmämeikkiin. Muu naama menee suht samoin kuin edellä, mutta silmämeikissä käytän voimakkaan sävyisiä luomivärejä, useampaa sävyä, yritän häivyttää huolellisesti ja saada silmiin kolmiulotteisuutta. Teen kunnon rajaukset (joskus sisärajaukset), kuituripsiväriä useampi kerros, kulmat vahvemmin esiin (ei nyt mitkään palkit kuitenkaan).

Ja ikää on 48.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu meikki vanhentaa älyttömästi. Siis sellainen, jossa on käytetty vahvoja rajauksia ja runsaasti luomiväriä. Paksu meikkivoidekerros korostaa ihohuokoset esiin ja kuivattaa rypyt näkyviin. Mitä vanhemmaksi tulee, sen tärkeämpi on siirtää painopiste meikistä ihonhoitoon. Itse olen 47-vuotias ja meikeistä käytän ohutta meikkivoidetta, poskipunaa, ripsiväriä ja huulipunaa. Huulipuna saa olla kirkkaan värinen mieluummin kuin nude, sillä myös nudehuulimeikki vanhentaa, kun taas kirkkaamman värinen raikastaa. Meikkivoiteen sävy on myös tärkeä, ei missään nimessä saa olla liian tumma. Tyyli on luonnollisuuteen pyrkivä, ei mikään sotamaalaus.

Vierailija
24/30 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ollenkaan, en ole koskaan käyttänyt. En vaan osaa enkä jaksa, enkä halua laitaa vähiä rahojani johonkin niin turhaan.

Vierailija
25/30 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan päivittäin. Käytän vain kahta luomiväriä, koska en muuta osaa.

Myös eyelinerit, kulmat, meikkivoide ja poskipuna. Ripsiväri tietty.

Sama kaava juhlaan, mutta eri värejä silmiin ja rajaukset tuhdimmiksi.

N51

Vierailija
26/30 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa kuin n. 10x vuodessa. Tai no sävytettyä huulirasvaa lähes päivittäin. 

Vierailija
27/30 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan:

Meikkivoide, aurinkopuuteri varjostuksiin, heleä poskipuna, kulmakynä, silmänrajaus, ripsiväri, paria eri luomiväriä, huulten rajaus ja vaalea huulipuna.

Kuulostaapa paljolta, vaikka en näytä edes meikatulta.

Vierailija
28/30 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän olen huomannut, että etenkin suomalaiset naiset ovat meikittömiä... ja kun luonnostaan ovat niin värittömän ja valjun näköisiä maantievärisine hiuksineen. Tylsän näköistä.

Vierailija
29/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksu meikki vanhentaa älyttömästi. Siis sellainen, jossa on käytetty vahvoja rajauksia ja runsaasti luomiväriä. Paksu meikkivoidekerros korostaa ihohuokoset esiin ja kuivattaa rypyt näkyviin. Mitä vanhemmaksi tulee, sen tärkeämpi on siirtää painopiste meikistä ihonhoitoon. Itse olen 47-vuotias ja meikeistä käytän ohutta meikkivoidetta, poskipunaa, ripsiväriä ja huulipunaa. Huulipuna saa olla kirkkaan värinen mieluummin kuin nude, sillä myös nudehuulimeikki vanhentaa, kun taas kirkkaamman värinen raikastaa. Meikkivoiteen sävy on myös tärkeä, ei missään nimessä saa olla liian tumma. Tyyli on luonnollisuuteen pyrkivä, ei mikään sotamaalaus.

Itse en ole kokenut näyttävää silmämeikkiä vanhentavaksi. Ehkä se on vähän kiinni siitäkin, miten se on tehty. Silmät ovat paras puoleni, joten haluan korostaa niitä. Ja jos se jonkun muun mielestä vanhentaa mua, niin sillai se sit menee.

Ja onneksi huulipunissa on muitakin vaihtoehtoja kuin kirkas tai nude. Itselleni ainakin tuntuvat sopivan nuo mainitsemani omaa huulten sävyä korostavat parhaiten. En tunne oloani kotoisaksi kovin räikeässä punassa.

Paksu pohjameikki tietysti vanhentaa. Varsinkin liian vaalea ja jauhoinen.

Vierailija
30/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enaa viitsi paivittain hirveasti tallaytya. Ripsivari, puuteri, kajali, huultenrajauskyna ja huulipuna = arkimeikki.

Luomivaria sitten iltamenoihin, samoin kulmakynaa, ehka poskiin vahan punaakin. 

Meikkivoidetta en kayta oikeastaan koskaan, cc-voidetta lahinna kesaisin (SPF 20) puuterin asemesta. Mun iho on (ihan kosmetologinkin mukaan) tosi hyvassa kunnossa, ainoastaan pienta couperosaa jonka saa peittoon pelkalla puuterilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi