Norlyn naisten sukkahousut lapsille tehty??
Olen kokoa 42 ja ostin nyt sitten koon 44-48 sukkahousut, kun mitkään muut ei mahdu jalkaan. Nämäkin oli erittäin tiukat!! Oli hankalaa saada niitä molempiin jalkoihin, saati sitten ylemmäs ja vyötärölle saaminen tuotti suurta tuskaa, kun vyötärökaistale oli NIIIIIN tiukka ja joustamaton.
Kenelle helvetti näitä tehdään! Voin kuvitella vanhan naisen, joka on oikeasti tuota kokoa, niin ikipäivänä hän ei saa tuommoisia sukkahousuja jalkaansa!! Pitäskö ihan tehdä reklamaatio?
Kommentit (48)
Siis mutta itse olen 163- senttinen, enkä todellakaan mikään pitkäjalkainen ballerina. Silti housuosa on sukkiksissa aivan liian lyhyt, vaikka vyötäröllä oliskin tilaa ja jopa väljää. Kenelle ne tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on ehkä joskus ollut kokoa 42, selkeästi nyt jo aika paljon "isompi tyttö"
No, vaikka olisinkin kokoa 44 tai jopa 48, niin noiden sukkahousujen pitäisi mahtua minulle, eikö?
Ei oikeastaan. Sukkiksista tarvitaan kokoa isompi yleensä. Katso takana olevasta pituus-paino-taulukosta oikea kokosi.
Minä taas olen usein törmännyt neuvoon, että sukkiksissa kannattaisi valita yksi koko pienempi koko, koska ne venyvät käytössä.
Ap:n kysymyksestä tuli mieleen, että on voinut tosiaan mennä vääränkokoiset sukkikset pakettiin. Itse ostin joskus s-koon sukkahousut jotka olikin vähintään l- tai xl-kokoiset. Vein seuraavana päivänä kauppaan takaisin ja sain uudet.
Jos ihan super halpoja sukkiksia käyttää, niin ne venyvät eivätkä palaudu, koska niissä ei ole elastaania/elastaani on huonolaatuista. Kannattaa ottaa siis edes vähän laadukkaammat, niin tuotteella on huomattavasti pidempi käyttöikä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mutta itse olen 163- senttinen, enkä todellakaan mikään pitkäjalkainen ballerina. Silti housuosa on sukkiksissa aivan liian lyhyt, vaikka vyötäröllä oliskin tilaa ja jopa väljää. Kenelle ne tehdään?
Tarkoitan housuosalla tietenkin kuitenkin niitä lahkeita🤦🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Jos olet todella paksujalkainen, niin sääriesi paksuus syö neuloksen antaman pituuden.
Ikinä en ole liian suuriin sukkahousuihin törmännyt! Olen kokoa 42/44 (173cm ja 83kg)ja ostan mieluiten kokoa 52/54 sukkahousuissa. Mistä ihmeestä "oikeasti isot" ihmiset löytävät sukkahousuja?
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole liian suuriin sukkahousuihin törmännyt! Olen kokoa 42/44 (173cm ja 83kg)ja ostan mieluiten kokoa 52/54 sukkahousuissa. Mistä ihmeestä "oikeasti isot" ihmiset löytävät sukkahousuja?
Juuri näin, tätä minäkin oikeesti hmettelen. Tuntuu, että suurin osan sukkiksista saa heittää suoraan roskiin, kun ei vaan mene päälle. Tai sit vyötärö-osa on niin lyhyt, että jää mahamakkaran alle. Noita s-kaupan sukkiksia pitää nyt sit kokeilla, mitä tässä ketjussa on suositeltu :)
ap
Voguen sukkahousuja olen aina tykännyt käyttää. Eikä nämä nykyiset Norlynit paljoa poikkea Vogueista. Juuri vedin jalkaan tämän kirjoittamista varten (Norlyn Rib 50). Sääriosassa on riittävästi pituutta ja vyötärönauha nousee helposti navan korkeudelle, ja myös pysyy. Nämä sukkahousut on kokoa 44-48, ja olen 180/78. Ei nämä mitenkään liian tiukat oo. Istuu kuitenkin napakasti. Ja näyttääkin hyvältä. Tottakai olen minäkin törmännyt sukkahousuihin, joita on vaikea kiskoa jalkaan kun ovat niin kapeaa mallia. Mutta en muista että minkään Norlynin sukkahousun kohdalla. Yleensä ne on olleet tukisukkahousuja tai muotoilevia malleja. Vähän ihmettelen tuota ap:n kommenttia.
Mun mielestä ennen niin hyvät Norlynit on jotenkin muuttuneet. Oma vaatekokoni on sama kuin ennen tai itseasiassa olen kuntoilun kautta saanut vatsamakkarat häviämään viimeisen vuoden aikana.
Silti ne aiemmin käyttämäni 40-44 sukkikset on nykyään vyötäröosaltaan liian matalat.
Oho. Itse olen oikeasti läski, kokoa 46, ja minusta tuntuu, että Norlynin sukkahousuissa koko 44-48 on liian löysä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ennen niin hyvät Norlynit on jotenkin muuttuneet. Oma vaatekokoni on sama kuin ennen tai itseasiassa olen kuntoilun kautta saanut vatsamakkarat häviämään viimeisen vuoden aikana.
Silti ne aiemmin käyttämäni 40-44 sukkikset on nykyään vyötäröosaltaan liian matalat.
Ihan samaa olen ihmetellyt, mun mielestä Norlynin mitoitukset on muuttuneet. Joudun myös ostamaan isompaa kokoa kuin ennen, vaikka muuten ei vaatekokoni ole muissa vaatteissa muuttunut.
Ihan katsoin sieltä pituus- ja painotaulukosta kokoni, kun jouduin hätätilanteessa ostamaan lähikaupasta norlynit. Otin kokoa isommat, kun tykkään, että vyötärö yltää vähän korkeammalle.
Puoleen pakaraan jäivät, enkä ole ikinä törmännyt niin joustamattomaan sukkismateriaaliin, en edes mummin silkkisukkalaatikolla.
Ei koskaan enää.
Norlynit on kalliita, eikä laatu niissä kuitenkaan vastaa niiden hintaa.
Ostankin nykyisin sukkikseni lähes yksinomaan Lidlistä.
Niiden hinta/laatu-suhde on paremmin kohdallaan ,eikä niitä ole sullottu mihinkään pikkuisiin pahvirasiapakkauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ala käyttämään stay-uppeja, ne mahtuvat varmasti.
https://www.cervin-store.com/en/blog/shooting/let-s-discover-the-detail-...
https://www.cervin-store.com/en/suspender-belts/614-valencay-suspender-b...
Ei. Parempi, että ihan valehtelmatta siirryt siihen miten asian laita on, ja laitat ne sukkahousut ja stay-upit vaikkapa tuohon mustaan kaappiin joka näkyy kun avaaat linkin. Kai ne tuohon kaappiin mahtuvat, nekin, vaikka näin jälkeen päin.
Että kuitenkin myönnät asian miten se on aina ollutkin.
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Nämä ovat hyvät:
https://www.prisma.fi/fi/prisma/house-comfort-opaque-sukkahousut-80-den
Todella reilut koot, pitkä sääriosa ja leveä vyötärönauha.
Noi vois ollakin hyvät, mutta lähin Prisma on 200km päässä. Oliskohan s-marketissa..
Asut jossain Inarissa?
Minusta sukkahousut ovat hiostavat, niin lukee aika usein. Mutta olenkin huomannut ja, että on keksitty uusia tuuletusreiällisiä sukkahousuja.
Vierailija kirjoitti:
Voguen sukkahousuja olen aina tykännyt käyttää. Eikä nämä nykyiset Norlynit paljoa poikkea Vogueista. Juuri vedin jalkaan tämän kirjoittamista varten (Norlyn Rib 50). Sääriosassa on riittävästi pituutta ja vyötärönauha nousee helposti navan korkeudelle, ja myös pysyy. Nämä sukkahousut on kokoa 44-48, ja olen 180/78. Ei nämä mitenkään liian tiukat oo. Istuu kuitenkin napakasti. Ja näyttääkin hyvältä. Tottakai olen minäkin törmännyt sukkahousuihin, joita on vaikea kiskoa jalkaan kun ovat niin kapeaa mallia. Mutta en muista että minkään Norlynin sukkahousun kohdalla. Yleensä ne on olleet tukisukkahousuja tai muotoilevia malleja. Vähän ihmettelen tuota ap:n kommenttia.
Olen saman kokoinen ja Norlynin 44-48 on ihan sopiva. Vyötärönauha on jopa mukava, käytän Comfort ja 3D -malleja. Monen muun merkin kanssa onkin ongelmia, kun haarakiila on polvissa.
Olen kokoa 36/38 (162/55) ja ostan Norlynilta kokoa 40/42, jotka on aika piukat mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala käyttämään stay-uppeja, ne mahtuvat varmasti.
https://www.cervin-store.com/en/blog/shooting/let-s-discover-the-detail-...
https://www.cervin-store.com/en/suspender-belts/614-valencay-suspender-b...
Ei. Parempi, että ihan valehtelmatta siirryt siihen miten asian laita on, ja laitat ne sukkahousut ja stay-upit vaikkapa tuohon mustaan kaappiin joka näkyy kun avaaat linkin. Kai ne tuohon kaappiin mahtuvat, nekin, vaikka näin jälkeen päin.
Että kuitenkin myönnät asian miten se on aina ollutkin.
Osoite ilman pahoitteluja:
https://www.cervin-store.com/en/blog/shooting/let-s-discover-the-detail…
Minä taas olen usein törmännyt neuvoon, että sukkiksissa kannattaisi valita yksi koko pienempi koko, koska ne venyvät käytössä.
Ap:n kysymyksestä tuli mieleen, että on voinut tosiaan mennä vääränkokoiset sukkikset pakettiin. Itse ostin joskus s-koon sukkahousut jotka olikin vähintään l- tai xl-kokoiset. Vein seuraavana päivänä kauppaan takaisin ja sain uudet.