Hieno ele Peteliukselta. Milloin sinä pyysit vilpittömästi anteeksi?
Pirkka-Pekka Petelius otti lusikan kauniiseen käteensä ja pyysi anteeksi saamelaisvitsejään 80- ja 90-luvuilta. Mitäpä muuta kuin valtaväestön ennakkoluuloisuuttahan ne ruokkivat. Se oli rumaa silloin - ja sitä se on edelleen.
Anteeksi pyytäminen on hienon ihmisen merkki. Siihen pystyvät vain harvat.
Milloin sinä pyysit viimeksi anteeksi, vilpittömästi?
Kommentit (68)
Nöyristelyä se on, ihan kuin Kalliala sanoi. Sketsit kirjoitti Petelius yhdessä muiden kanssa.
Lainaus lehdestä:
"Jo Velipuolikuun suunnitteluvaiheessa selvisi, että Petelius ja Heiskanen olivat itsekin mainioita käsikirjoittajia.
– Nauroimme vähän kaikelle, poliitikoista uskovaisiin. Ei ollut minkäänlaista hyvän ja huonon maun rajaa. Jos mietimme hetkenkin, että voiko tällaista tehdä, vastaus oli aina, että voi.'
Kun sarja sitten alkoi pyöriä televisiossa, sen suosio yllätti tekijätkin.
– Katsojatilastot näyttivät heti, että sarjan olivat löytäneet omakseen 9–14-vuotiaat pojat. Olimme aivan onnessamme. Jos tämän ikäiset kossit halusivat katsoa ohjelmaa, he pakottaisivat siihen pian koko perheen!
"
Eli aivan sama miten arvostettavana pidätte. Tarkoitus oli saada katsojia.
En pyydä vilpillisesti anteeksi tai moraaliposeeraa sellaisella.
Mistä tiedät että Petelius pyysi vilpittömästi anteeksi? Luultavasti teki sen vaan, koska oli pakko.
Kyllä nyt punaniskoja kiukuttaa. Kysehän on enemmistön pelosta oman ansaitsemattoman valta-aseman murenemisesta. Joku pettää nyt porukan ja pyytää anteeksi.
Hienoa Petelius.
Olisin uskonut vilpittömyyteen jos se olisi tapahtunut aikaisemmin ennen kuin vihapuhetuomioita alettiin jakelemaan suiden tukkimiseksi.
Minua ei Naima-Aslak ja Soikhiapää naurattaneet silloin eikä varmaan naurattaisi nytkään. Ei kuitenkaan ole mitenkään hienoa leikkiä nöyristelevää ja näytellä katuvaa.
Saamelaiset ovat muuttuneet ammattiloukkaantujiksi viime vuosina.
Kallialan anteeksipyyntöä odotellessa. Kyllä sekin tulee...
Vihapuhujat riehuvat Peteliuksen anteeksipyynnöstä, koska he pelkäävät. Heidän oma möykkäämisensä alkaa kuulostaa koko ajan jälkeenjääneemmältä. Vihapuhujat tarvitsevat vähemmistöjä oman valtansa pönkittämiseen ja sitä mukaa kun vähemmistöjen syrjintä vähenee, käy vihaväen elintila ahtaammaksi. Vihaajat pelkäävät valtansa vähenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin uskonut vilpittömyyteen jos se olisi tapahtunut aikaisemmin ennen kuin vihapuhetuomioita alettiin jakelemaan suiden tukkimiseksi.
Juuri näin.
Alkoi tuli poltella persien alla, ja pakotti pyytämään anteeksi.
Eikö ihmisellä ole oikeus viisastua silloin kun se tapahtuu? Hieno juttu Petelius.
Tietenkin asia liittyy myös siihen että P on kansanedustaja. Mitä sitten.
Ongelmahan tuossa on että hän ei pyydä anteeksi etät oli rasisti vaan sitä että hän teki sketsin, jonka hän teki suomalaisten raisistien ravistelemiseksi. Ei myönnä itse olevansa rasisti vaan kaataa itse keittämänsä paskan suomalaisten niskaan
Vierailija kirjoitti:
Nöyristelyä se on, ihan kuin Kalliala sanoi. Sketsit kirjoitti Petelius yhdessä muiden kanssa.
Lainaus lehdestä:
"Jo Velipuolikuun suunnitteluvaiheessa selvisi, että Petelius ja Heiskanen olivat itsekin mainioita käsikirjoittajia.
– Nauroimme vähän kaikelle, poliitikoista uskovaisiin. Ei ollut minkäänlaista hyvän ja huonon maun rajaa. Jos mietimme hetkenkin, että voiko tällaista tehdä, vastaus oli aina, että voi.'
Kun sarja sitten alkoi pyöriä televisiossa, sen suosio yllätti tekijätkin.
– Katsojatilastot näyttivät heti, että sarjan olivat löytäneet omakseen 9–14-vuotiaat pojat. Olimme aivan onnessamme. Jos tämän ikäiset kossit halusivat katsoa ohjelmaa, he pakottaisivat siihen pian koko perheen!
"
Eli aivan sama miten arvostettavana pidätte. Tarkoitus oli saada katsojia.
Milloin hän pyytää meiltä uskovaisilta anteeksi törkeyksiään??
Koko ikäni olen pyytänyt anteeksi ihan kaikkea jopa siihen asti että minulle on suututtu kun aina pyydän anteeksi.
Viisi vuotta sitten pyysin kantakapakkani henkilökunnalta anteeksi sen jälkeen, kun olin tunnustanut syntini AA-kerhossa toiselle henkilölle ja Korkeimmalle Voimalle. Vastalahjana sain Uskon ihmeellisen voiman ja koin samalla uudelleen syntymisen ihmeen!
M 48
Pyydän anteeksi. Noin. Nyt kaikki synnit anteeksi saatu, mutta mitään en kadu. 😊
Hyi mikä lammas. Säälittävää joutua anelemaan anteeksi jos tekee huumoria tyhmillä saamelaisilla.