Minkälainen paikka on kirjasto Oodi?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Se mestahan on kulttuurin ytimessä. Oodin vierestä löytyy musiikkitalo, Sanomatalo, Kiasma, Finlandiatalo ja kauempaa Oopperatalo. Lisäksi löytyy UPM: n pääkonttori. Mietin vain, että miten / miksi UPM on varannut itselleen tontin kaupungin parhaalta paikalta...?
Koska UPM vaan voi. T. Entinen työntekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ma-muja ihan hitosti ja muuta epämääräistä porukkaa pilvin pimein. Mitään tavaraa ei kannata jättää edes hetkeksi vahtimatta.
Kirjoja tosi vähän laitoksen kokoon nähden.
Paljon kaikenlaisia vempaimia lainakäyttöön, kuten 3D-tulostimia, ompelukoneita jne.
Kallis ja kehno kahvila.
Käyn siellä silloin tällöin lasten kanssa huonolla säällä; runsaasti tilaa kirmailla ja leikkiä.
Mahtavaa sinänsä, että kirjastossa on erilaisia teknisiä laitteita. Muuten niitä ei tulisi kokeiltua.
Kai tiedon olemuskin on muuttanut sitten kirjan keksimisestä, tässä kirjastot yrittävät pysyä perässä. Nimenomaan lisää käsityökoneita. Ja voisi olla jotain pieniä kurssejakin muutaman hengen ryhmälle.
Siitä on monta vuosisataa, kun kirjapainotaito keksittiin. Tiedon olemus on jotain muuta nykyään, kuin pölyisten kansien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Otin pariksi tunniksi saumurin. En edes laskenut sitä kuvaajien määrää, turistien joiden mielestä julkiompelu on jotain tallentamisen arvoista.
Itse sain hyvää palvelua. 3 kerros ei ole minua varten.
Mikä on saumuri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mestahan on kulttuurin ytimessä. Oodin vierestä löytyy musiikkitalo, Sanomatalo, Kiasma, Finlandiatalo ja kauempaa Oopperatalo. Lisäksi löytyy UPM: n pääkonttori. Mietin vain, että miten / miksi UPM on varannut itselleen tontin kaupungin parhaalta paikalta...?
Koska UPM vaan voi. T. Entinen työntekijä
Mitä ja ketä varten UPM:llä on miljoonien ellei kymmenien miljoonien arvoinen pääkonttori keskellä Helsinkiä?
Tämä UPM:n konttori pisti silmään, koska kaikki muut rakennukset ympärillä ovat julkishyödyllisiä rakennuksia ja tarkoitettu kulttuurin käyttöön. UPM.n konttorin vieressä on lisäksi miljoona-asuntoja.
Äänekäs, kiva meteli.
Ei paikkaa mihin istua
Alakerran Loru-leikkipiste enemmän vauvoille ja taaperoille. 3.kerroksessa leikki-ikäisillekin tekemistä ja siellä myös loru- ja satutuokioita
Ei se ainakaan kirjasto ole. Epätoivoinen yritelmä kohottaa kaupungin profiilia.
Ilmainen Hopp Lopp palstamammojen kasvattamatta jätetylle jälkikasvulle. Ei mitään tekemistä oikean kirjaston kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin pariksi tunniksi saumurin. En edes laskenut sitä kuvaajien määrää, turistien joiden mielestä julkiompelu on jotain tallentamisen arvoista.
Mikä on saumuri?
Ompelukoneen joka tekee tikin ja sixsakin samalla. Käytetään trikoiden ja collegeiden saumoissa. yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on saumuri?
Ompelukoneen joka tekee tikin ja sixsakin samalla. Käytetään trikoiden ja collegeiden saumoissa. yms.
Miksi vastaat kun et erota ompelukonetta saumurista, Huspois!
Oodissa kohtaa kaikki. Ulkomaalaiset, äärioikeistolaiset, lapsiperheet ja diilerit. Tuollaista ei oikeasti löydy mistään muualta.
Eipä se pee kirjasto siitä pöyhimällä parane.
Malliesimerkki kirjastolaitoksen alasajosta ja surkeudesta. Surullista miten ei alan ammattilaisetkaan enää ymmärrä kirjaston pääasiallista tehtävää.
En sanoisi Oodia kirjastoksi vaikka sieltä kirjasto löytyykin.
Kiva kun saa syödä omia eväitä eikä kukaan tule motkottamaan
Tietosuojaongelma pitäisi korjata koneissa. Edellisen asiakkaan materiaalit jäävät työpöydälle ja voivat olla siellä vaikka kaksi päivää.