Mitä sellaista mitä "kukaan ei enää käytä" sinulla on säännöllisesti käytössä?
Minulla paperikirjat kirjahyllyssä, cd- ja dvd-levyt, tassilliset kahvikupit.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nurkkamallinen tietokonepöytä (oikeasti luin vasta jonkun iltapäivälehden jutun siitä, että näitä ei enää käytettäisi)
Clas Ohlsonilla on myytävänä myös puolikas (halkaistu) joulu(teko)kuusi, joka laitetaan seinää vasten ja se "säästää" tilaa.
Hyvä idea, ei tarvitse metsästäkään varastaa kuin kuusenpuolikas..
Olen aina käyttänyt essua eli esiliinaa leipoessa, onko se jotenkin epätrendikästä nykyään? Vanhemmillani on myös essuja lapsille.
T. 23v nainen
Vierailija kirjoitti:
Kirjepaperia ja kiiltokuvia. Tykkään kirjoitella kirjeitä. Kiiltokuvia keräilen ja lähetän kummilapsille.
Siis niin ihanaa. Olet varmasti myös ihana ihminen.
Terve järki ja suhteellisuudentaju. No, tässä haettiin varmaan jotain esineitä vaatteita jne, mulla on käytössä edelleen talvisin sellainen joskus 2000-luvulla muotia ollut paksu ruskea mokkanahkatakki karvakauluksella.
Munankeitin. Ensimmäisen saimme häälahjaksi vuosikymmeniä sitten, ja se oli niin kätevä käytössä, että sen mentyä rikki ostimme uuden. Ja edelleen käytetään lähes päivittäin, eli aina kun meidän huushollissa munia keitetään. Eikä tarvitse nyt kenenkään tulla kauhistelemaan, kuinka avuton olen, kun en osaa keittää munia kattilassa. Osaan kyllä, mutta miksi keittäisin, kun se käy munankeittimellä nopeammin (ja luultavasti energiatehokkaamminkin).
Vierailija kirjoitti:
huivi päässä
Tuskin leuan alle sidottuna kuitenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kynä ja paperi. Tärkeät asiat pysyvät paremmin muistissani, kun kirjoitan ne vanhanaikaisesti paperille enkä vaan näpyttele kännykkään.
Tärkeät tapaamiset ja esim. hammaslääkäriajat kirjoitan käsin kalenteriin.
Pöytäherätyskello ja käteinen
N28
90-luvun tamagotchi ja pelailen sillä
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole sähkövatkainta tai mitään yleiskoneita, vatkaan käsivatkaimella ja vaivaan esim pullataikinan puukauhalla tai käsin. Minusta käsin vatkaamalla saa vieläpä nopeammin vaahdotettua kuin sähkövatkaimella.
En ehdi lukea ketjua loppuun, samaa mieltä vatkaimesta. Kierrevispilä
Facebookia käytän salaa. Juuri kukaan muu ei käytä sitä enään
Mä haluan mankelin, ei vain ole läheltä löytynyt kun torista olen etsinyt.
Minulla ei sinänsä mitään erikoista ole käytössä. Mitä nyt nämä täällä monesti mainitutkin, esiliina, kotitossut, kotivillatakki, kiikkutuoli, kahvipannu, puuhella, kirjoitan käsin kaiken muistiin. Ja onhan se vähän vanha perinne vaihtaa talvi/joulu/kevät/kesäverhot. Näistä olen jo pitkälti luopunut. Joka kesä matot pestään, siitä perinteestä en luovu. Paperivalokuvat teetätän aina.
Rannekelloa ei tunnu olevan enää kenelläkään ja myös tallentava digiboksi on päivittäisessä käytössä, en ole yhtään lämmennyt netistä toljottamiselle vaikka eipä telkkarista mitään älyä löydykään.
Lineaarinen tv ja tallentava digiboksi.
Keinutuoli, paperikalenteri, teen luentomuistiinpanot paperille, kotona on useita kirjahyllyjä täynnä kirjoja joita myös luen aktiivisesti.
Mulla on myös kiiltokuvia 70- ja 80-luvulta kun olin lapsi :)
En kyllä käytä niitä mitenkään säännöllisesti. Kunhan piti päästä kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Rannekelloa ei tunnu olevan enää kenelläkään ja myös tallentava digiboksi on päivittäisessä käytössä, en ole yhtään lämmennyt netistä toljottamiselle vaikka eipä telkkarista mitään älyä löydykään.
Mulle rannekello tuli takaisin yli 10v tauon jälkeen. Onhan se helpompaa ja nopeampaa vilkaista ranteesta kuin ottaa puhelin taskusta, avata kotelo, avata näppäinlukko.
Kynä ja paperi. Tärkeät asiat pysyvät paremmin muistissani, kun kirjoitan ne vanhanaikaisesti paperille enkä vaan näpyttele kännykkään.