Mitä sellaista mitä "kukaan ei enää käytä" sinulla on säännöllisesti käytössä?
Minulla paperikirjat kirjahyllyssä, cd- ja dvd-levyt, tassilliset kahvikupit.
Kommentit (129)
Käsikäyttöinen, puinen survin. Survon sillä sulatettuja puolukoita pari kertaa viikossa. Puolukoihin uppoava osa on lievästi tummentunut eikä värjäymä lähde pesussa.
Kunnollinen pölyhuisku! Ihan ehdoton kun pitää pyyhkäistä pölyt esim. telkkarista.
Kunnon talvivaatteet toppahousuineen päivineen. Häpeilemättä käytän.
Kaikki muut tuntuu kulkevan melko vähillä vaatekerroksilla. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kankaiset nenäliinat. Nenän iho pysyy ehjänä pahimmassakin nuhassa.
Minua kiinnostaa tämä. Mulla tulee ainakin räkää niin paljon, että se kankainen nenäliina olisi kahden niistämisen jälkeen ihan märkä ja limainen. Siihen samaanko sitä muka sitten pyyhitään, ja pidetään välillä taskussa? Vai miten?
Minulla on niitä iso pino, mutta vaan pahimpina vilustumispäivinä menee enemmän kuin 2 liinaa ja sellaisina päivinä olen muutenkin niin kipeä ettei töihin ole asiaa. Muuten on riittää 1-2 per päivä, vaihdan aamulla puhtaat ja pesen muun pyykin mukana kerran viikossa.
Mä en jotenkin tajua näitä kankaisia. Mutta mä tarviinkin nenäliinaa vain kun oon kipeä (tai itken). Ja kun oon kipeä, sitä tavaraa tulee nenästä niin paljon että pinokaan ei riitä, ja jotenkin ajartus että pesisin koneellisen räkäliinoja on ällö. :D Mutta toki jos nenäliinaa tarvii vähän koko ajan niin sitten kankaiset on ihan perusteltuja.
Nahkavyö veitsen teroituksen viimeistelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaputkitelevisio
Tämä on hirveän suuri paloturvallisuusriski. Se sinun televisio on täynnä pölyä.
Vierailija kirjoitti:
Kammettava juustoraastin (siis käy toki porkkanoiden jne raastamiseen) jossa on kolme jalkaa 60-70-luvulta.
Ostin tällaisen just muutama päivä sitten Clas Ohlsonilta. Kai niitä joku muukin käyttää kun edelleen myydään.
Rannekello, herätyskello, kalenteri, hyllypaperi, kirjahylly. Faxejakin joutuu silloin tällöin lähettämään, mutta kännykän kautta, en omista itse laitetta. Asun USA:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän VAIN käteistä rahaa, mulla ei ole ollenkaan pankki ym. kortteja.
Eli nostat rahat pankin tiskiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kankaiset nenäliinat. Nenän iho pysyy ehjänä pahimmassakin nuhassa.
Minua kiinnostaa tämä. Mulla tulee ainakin räkää niin paljon, että se kankainen nenäliina olisi kahden niistämisen jälkeen ihan märkä ja limainen. Siihen samaanko sitä muka sitten pyyhitään, ja pidetään välillä taskussa? Vai miten?
Minulla on niitä iso pino, mutta vaan pahimpina vilustumispäivinä menee enemmän kuin 2 liinaa ja sellaisina päivinä olen muutenkin niin kipeä ettei töihin ole asiaa. Muuten on riittää 1-2 per päivä, vaihdan aamulla puhtaat ja pesen muun pyykin mukana kerran viikossa.
Mä en jotenkin tajua näitä kankaisia. Mutta mä tarviinkin nenäliinaa vain kun oon kipeä (tai itken). Ja kun oon kipeä, sitä tavaraa tulee nenästä niin paljon että pinokaan ei riitä, ja jotenkin ajartus että pesisin koneellisen räkäliinoja on ällö. :D Mutta toki jos nenäliinaa tarvii vähän koko ajan niin sitten kankaiset on ihan perusteltuja.
Ehkä tosiaan jos pitää vaan pyyhkiä kirkasta nestettä nenästä (vaikka kylmästä johtuvaa?) kankaiset toimisivat minulla, mutta kun olen kipeä räkää tulee niin paljon ja ällöttävässä muodossa etten minäkään haluaisi käytettyjä nenälliinoja säilyttää ja pestä koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Lineaarinen tv ja tallentava digiboksi.
Lineaarinen?
Takavetoinen auto, valurautainen pata, Gambina ja A-olut.
Tassilliset kupithan ovat aivan älyttömän käteviä, ei tarvitse mukinalusia raahata pitkin kämppää, kun kuumasta kupista voi jäädä rengas puupöytään ja läikkyneestä taas jäljet ihan ei-puupöytäänkin.
Itselläni on käytössä yhä käsin kudotut räsymatot kotona, tuntuu, että ainakaan ikäisteni kotona ei juuri näe, ellei sitten ole joku erilaisuuttaan korostava hipsteri. Minusta ne ovat vain kätevät ja kestävät, eikä niistä näy karva/lika, verrattuna kahteen muuhun mattotyyppiin joita on ollut (villalankamatto, langannousut tekivät siitä kirppiskamaa kissataloudessa vuoden sisään ja keräsi karvaa näkyvästi, never again. Ja pitkänukkainen karvalankamatto, useita kertoja joku terävä esine jalkapohjasta läpi, kun putosi mattoon eikä löytynyt/huomattu.)
Sama mies jo 46 vuotta käytössä. Enkä ole käyttänyt koskaan ketään muuta. Varmaan menen hautaankin näin. Ei ole tarvetta hankkia uutta.
Puukiuas, jossa poltan oman metsän puita.
Mehumaija, jolla keitän oman metsän puolukoista ja mustikoista mehua.
Mankeli, jolla mankeloin häälahjaksi saatuja lakanoita vuodelta 1973.
Hillotömppä (puinen survin, muistuttaa kivasti dildoa), jolla teen perunamuusin.
Valokuva-albumit ja salin tapettiseinällä valokuvista tehtyjä tauluja lapsista pieninä.
Olen tyytyväinen.
Hiukan ohi, mutta nauratti kuulemani kahden opiskelijan keskustelu siitä, kuinka mahdottoman kätevä väline rannekello on! :) Ja niinhän se on. Kunhan vielä löytäisi jostakin sellaisen version, minkä voi vetää ettei tarvitse pattereita uusia kaiken aikaa.
Hui, niin monta jo mainittu.
Täällä kuitenkin: käteinen, kirjat, ei tablettia eikä älypuhelinta eli ihan älytön puhelin käytössä, mekaaninen kirjoituskone (kuriositeetin vuoksi), aito täytettävä mustekynä, käsin valmistettu (ihan itse) kirjepaperi, kirjeposti + kirjeiden kirjoittaminen käsin, ei yleiskonetta, ei blenderiä tms. eli vain sähkövatkain, tavallinen levyhella, vinyylilevyt, matkaradio ja makkarissa kelloradio, mekaaninen herätyskello vuodelta 1955, rannekellot v. 1973 ja 1994, aitoa puuta olevat huonekalut (joita ei ole ostettu uutena), isot huivit (kukkahuivi, PLO-huivi), kirjaillut tumput, säärystimet talvella, räsymatot...
Taitaa olla paljon muutakin, koska ei ole tarvetta hankkia jotain uutta vain uutuuden vuoksi. Haluan käyttää loppuun asti hyvät välineet ja monet kestävät paljon paremmin kuin uudet ja ovat kätevämpiä käyttää. :D
Terveisin,
se dinosaurusmamma