Mitä sellaista mitä "kukaan ei enää käytä" sinulla on säännöllisesti käytössä?
Minulla paperikirjat kirjahyllyssä, cd- ja dvd-levyt, tassilliset kahvikupit.
Kommentit (129)
Villasukat on nykyään suositumpia kuin pari vuosikymmentä sitten.
Nurkkamallinen tietokonepöytä (oikeasti luin vasta jonkun iltapäivälehden jutun siitä, että näitä ei enää käytettäisi)
Minulla ei ole sähkövatkainta tai mitään yleiskoneita, vatkaan käsivatkaimella ja vaivaan esim pullataikinan puukauhalla tai käsin. Minusta käsin vatkaamalla saa vieläpä nopeammin vaahdotettua kuin sähkövatkaimella.
Vierailija kirjoitti:
Perinteiset tekstiviestit
Mulle ainakin tulee kaikki tervedenhuollon muistutukset tekstareina (mm. Tyks, paikallinen terveyskeskus, labra). Eikö muille?
Hauska kysymys. Mulla on cd- ja lp-levyt tallella (niitä ei ole riesaksi asti, eli eivät vie liikaa tilaa).
Tassillista kahvikuppiakin käytän joka päivä. Kaasu-uuni (varmaan monillakin helsinkiläisellä on). Kananmunakeitintä on parjattu, mutta mulla se on käytössä.
Kenkälusikka (tuntuu, että nykyään vaan survaistaan kengät jalkaan ja sitten onkin kantapäät lysyssä).
Olin hämmästynyt kun luin täältä ketjun "miten palasaippuaa käytetään", mulla on aina ollut käytössä.
Karttapallo, siitä saa paremman näkökulman mittasuhteisiin mitä maailmalla tapahtuu.
Täälläkin cd- ja dvd-levyt, piikkimatto, tekstarit ja käteinen, lisäksi vedettävä kello (herätyskello, mutta käytän ihan vaan pöytäkellona), paperinen kalenteri ja kauppalista sekä kaikki lentoliput yms myös paperisina.
Kankaiset nenäliinat. Nenän iho pysyy ehjänä pahimmassakin nuhassa.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto miehen ja naisen välisenä
Heteroseksi
Joo täähän ei oo yhtään tyypillinen tapa enää missään
Voi mulla on melkein kaikki mitä täällä mainitaan ja vielä paljon muitakin. Käytän paljon vanhoja vaatteita, jopa 20vuotta vanhoja toiset. Cd-soittimen lisäksi käytän tavallista vieläkin vanhempaa levysoitinta, kuuntelen siis lp-levyjä. On myös toimiva VHS- nauhuri ja nauhoja, joista osa itse nauhoitettuja. Käsilaukkuja on ysäriltä, vielä käytössä. Jne, jne, lista on pitkä...
Facebook. Kukaan ei kuulemma käytä, mutta silti tulee jatkuvasti postauksia, jaettuja linkkejä yms.
Parsittuja sukkia ja muita korjattuja vaatteita.
Käsinkirjoitettava päiväkirja + kiiltokuvat.
Ostin juuri paketin lyijykyniä ja terottimen. Kyllästyin kasaan silloin tällöin toimimattomia mustekyniä.
Minulla on myös c-kasettisoitin ja kaksisataa kasettia. Mekaanista herätyskelloa ei ole, mutta aion hommta varajärjestelmäksi, jos sellaisen jollain kirpputorilla näen.
Vielä ei ole kananmunakeitintä, vedenkeitintä, leipäkonetta, airfryeriä, kännykällä säädettäviä huonevaloja, tehosekoitinta, vilkkuvia jouluvaloja, mankelia, gps-navigaattoria, peruutustutkaa ja monia muita nykyajan kotkotuksia.
Itsellä myös kirjahyllyntapainen kirjoille. Ei kaikesta kannata luopua trendien takia.