Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita korkeasti koulutettuja, jotka epäonnistuneet työelämässä?

Vierailija
20.11.2019 |

Koulutus KTM ja työ”uraa” takana noin 15 vuotta. En ole oikein pärjännyt tässä työelämässä, ja olen ollut jotenkin pettymys aina työnantajille.

Miten teillä muilla? Ainakin omat opiskelukaverit ovat kaikki johtajia, päälliköitä yms ja minä pienyrittäjä, joka juuri ja juuri pärjää.

Kommentit (357)

Vierailija
1/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on KTM?

Vierailija
2/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä ilmoittaudun: tohtori joka on koordinaattorina määräaikaisessa työsuhteessa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet pettymys työnantajille, etkö hoida hommiasi vai?

Vierailija
4/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on KTM?

Kauppatieteiden maisteri

Vierailija
5/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet pettymys työnantajille, etkö hoida hommiasi vai?

Hoidan kyllä hommani, mutta minulla ei ole sellaista intohimoa mitä ehkä oletetaan. En tee mielelläni ylitöitä, en lähde mukaan työpaikan kekkereihin, en ole kovin puhelias. En osaa selittää, mutta minusta luullaan aina enemmän mitä olen.

Ap

Vierailija
6/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei itsetunto riitä menestymiseen. Koulutuskin on väärälle alalle. Eli teen keikkoja koulutustani vastaamattomalle alalle. Eikä se tietenkään auta itsetuntoasiaan, ettei ole koulutusta sille alalle millä työskentelelen.

T. FM

Vierailija
7/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minä ilmoittaudun: tohtori joka on koordinaattorina määräaikaisessa työsuhteessa :(

Heippa 👋🏻 Onko jatkoa tiedossa tuon jälkeen?

Ap

Vierailija
8/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei itsetunto riitä menestymiseen. Koulutuskin on väärälle alalle. Eli teen keikkoja koulutustani vastaamattomalle alalle. Eikä se tietenkään auta itsetuntoasiaan, ettei ole koulutusta sille alalle millä työskentelelen.

T. FM

👋🏻 Mutta sinulla töitä kuitenkin? Pystyisitkö hankkimaan koulutusta alalle millä työskentelet? Tai tarvitsetko kun kuitenkin pystyt tekemään töitä?

Vierailija
9/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulit oikealle palstalle.

Vierailija
10/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en ole 7 vuoteen tehnyt oman alan töitä. En ikinä päässyt kiinni vakituiseen työsuhteeseen; pelkkiä määräaikaisuuksia, pätkää ja sijaisuuksia. Viimeiset 6v olen ollut töissä kahvilassa. Palkka ei ole suuri mutta ainakin on vakituinen, kokopäiväinen työ ja minä jopa oikeasti tykkään tästä. Töihin on kiva mennä ja olen ihan tyytyväinen tilanteeseen. 

Silti, alemmuuden tunne iskee kun tapaan välillä opiskelukavereita jotka ovat koulutustaan vastaavissa töissä.

Vierailija
11/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tunnen itse yhden KTM:n joka ei selviytynyt johtotason tehtävistä ja päätyi lopulta saman firman tuotantopuolelle ihan duunarihommiin. Mutta siellä on ollut oikein tyytyväisenä jo vuosia.

Eikä siis ollut älystä kiinni, ei vain jaksanut niitä paineita ja kilpailua jotka johtotasolla oli.

Vierailija
12/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tällä hetkellä loppusuoralla KTM opinnoissa ja pelkään kovin, että en tule alalle työllistymään. Jotenkin tuntuu, että vaatimustaso on tosi korkea ja sit kun ei ole oikeanlaista työkokemusta niin noi paperit on ihan turhat.

Vierailija
13/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet korkeakoulutetut epäonnistuu suomessa koska suomalainen järjeestelmä on rakennettu niin ettei täällä tarvitse juuri yittää sen eenmpää mitä on tarvis. Tarvita kuin punainen tupa, perunamaa, emäntä ja pari mukullaa, farmari volvo ja kultainen noutaja. Jos joku menestyy liiikaa niin se herättää tietysti kateutta. Ne jotka on rikkaita on hullept perinnöt ja pääomatulot jotka perii jälkelääiset. Jos pieni firma alkaa menestyä ja tulee haave laajentaa, täytyy laittaaa talot pantiksi ja vuokrat on aivan älyttömät. Poliitikot ajattelevat itseään kuinka hyvin pitäisi hoitaaa omat hommansa jotta saisivat seuraavissa vaaleissa taas jälleen kannattavuutta omalle uralleen.

Vierailija
14/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, en ole 7 vuoteen tehnyt oman alan töitä. En ikinä päässyt kiinni vakituiseen työsuhteeseen; pelkkiä määräaikaisuuksia, pätkää ja sijaisuuksia. Viimeiset 6v olen ollut töissä kahvilassa. Palkka ei ole suuri mutta ainakin on vakituinen, kokopäiväinen työ ja minä jopa oikeasti tykkään tästä. Töihin on kiva mennä ja olen ihan tyytyväinen tilanteeseen. 

Silti, alemmuuden tunne iskee kun tapaan välillä opiskelukavereita jotka ovat koulutustaan vastaavissa töissä.

Kuulostaa melkein mun elämältä ❤️ Mutta hienoa, että nautit työstäsi! Se on kuitenkin tärkeintä.

Ymmärrän tuon alemmuudentunteen. Linkedinistä näkee kuinka joku saanut taas ylennyksen ja minä täällä kotona vaan nysvään.

Ap

Vierailija
15/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe epäonnistuneeni, vaikka olen käynyt vaativan maisteritason tutkinnon ulkomailla, ollut tutkimushommissa yliopistolla sekä finanssipuolella töissä ja nykyään perheyrityksessä, joka sivuaa hieman omaa alaani. En halunnut tehdä väitöskirjaa, sillä huomasin yliopistolla, ettei se touhu ollut mielekästä (sain burnoutin...) ja finanssiala oli aidosti työilmapiiriltään ihan hirveä. Kamala kilpailu ja paine, vaikkei työnkuvani liittynyt alun perin mitenkään sellaiseen. Nykyään saan tehdä vaihtelevasti oman yrityksen sisällä vähän kaikkea ja kehitysnäkymät ovat avoinna kaikkialle :) työilmapiiri on 1000% ihana. Saan päättää enimmäkseen mitä teen ja milloin teen. Olen pohtinut uusiakin opintoja, mutta ne ovat jääneet nyt hieman taka-alalle, kun yritystoiminta onkin ollut ihan mukavaa. Mutta ymmärrän tuon ns. epäonnistumisen fiiliksen, vaikka en itse koe, että yrittäjänä toimiminen on todellakaan epäonnistumista missään muotoa.

Vierailija
16/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tunnen itse yhden KTM:n joka ei selviytynyt johtotason tehtävistä ja päätyi lopulta saman firman tuotantopuolelle ihan duunarihommiin. Mutta siellä on ollut oikein tyytyväisenä jo vuosia.

Eikä siis ollut älystä kiinni, ei vain jaksanut niitä paineita ja kilpailua jotka johtotasolla oli.

Kuulostaa tutulta! Itsellä ongelmia aiheuttaa erityisherkkyys, joten en halua olla ihmisten kanssa tekemisissä.

En olisi myöskään pärjännyt johtotason tehtävissä.

Ap

Vierailija
17/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ap et ole epäonnistunut työelämässä, vaan pikemminkin opiskelualan valinnassa? 

Vierailija
18/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe epäonnistuneeni, vaikka olen käynyt vaativan maisteritason tutkinnon ulkomailla, ollut tutkimushommissa yliopistolla sekä finanssipuolella töissä ja nykyään perheyrityksessä, joka sivuaa hieman omaa alaani. En halunnut tehdä väitöskirjaa, sillä huomasin yliopistolla, ettei se touhu ollut mielekästä (sain burnoutin...) ja finanssiala oli aidosti työilmapiiriltään ihan hirveä. Kamala kilpailu ja paine, vaikkei työnkuvani liittynyt alun perin mitenkään sellaiseen. Nykyään saan tehdä vaihtelevasti oman yrityksen sisällä vähän kaikkea ja kehitysnäkymät ovat avoinna kaikkialle :) työilmapiiri on 1000% ihana. Saan päättää enimmäkseen mitä teen ja milloin teen. Olen pohtinut uusiakin opintoja, mutta ne ovat jääneet nyt hieman taka-alalle, kun yritystoiminta onkin ollut ihan mukavaa. Mutta ymmärrän tuon ns. epäonnistumisen fiiliksen, vaikka en itse koe, että yrittäjänä toimiminen on todellakaan epäonnistumista missään muotoa.

Kuulostaa ihan siltä ettet ihan kuulu meidän epäonnistuneiden joukkoon ;)

Tuo sinun polkusi kuulostaa hienolta!

Ap

Vierailija
19/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä ap et ole epäonnistunut työelämässä, vaan pikemminkin opiskelualan valinnassa? 

Tämä on niin totta! Ei olisi alunperinkään pitänyt lukea ekonomiksi, vaan ehkä eläintenhoitajaksi, floristiksi tms..

Vierailija
20/357 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kieroimmat ja ilkeimmät ovat johtajia, joten se ei ole mikään meriitti enää. Rehellisimmät eivät menesty. Nimeä johtaja, joka olisi luonteeltaan reilu ja tasapainoinen. Niin, niitä nyt ei vaan ole. Tunteettomat narsistit pärjäävät ja rekrytointipsykologit myös suosivat näitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi