Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläkkellä sairaudesta, eikä koskaan varaa mihinkään

Vierailija
20.11.2019 |

Olen nyt päätynyt lopputulokseen, että minun elämäni ei ole elämisen arvoista. Ymmärtäisin tämän köyhyyden kurimuksen, jos olisin itse syypää (alkoholi, itseaiheutettu sairaus jne) tähän tilanteeseen, mutta kun en ole. En enää jaksa mennä leipäjonoon, enkä mitään muutakaan. Olen kipeä ja lopen uupunut. Muita, jotka eivät enää jaksa ”tyytyä tilanteeseen”, tai ”elää nyt vain näin kun en ole mahdollisuutta muuhunkaan”?

Kommentit (230)

Vierailija
141/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Saat ilmeisesti kuitenkin eläkettä?

Ja asumistuki ja tt-tuki?

Miksi ne eivät riitä?

Sivusta: miksi ne riittäisivät? Eikö sairaalla saisi olla koskaan mitään luksusta? Minimitulo ja leipäjono eivät ole elämisen arvoista elämää vuosikymmeniä, edes vuosia.

Tuet saavat kyllä luvan riittää. Sekin on meidän työssäkäyvien maksamaa sillä setelit eivät kasva puun oksilla. Itsellä pieni palkka ja veroa pitää maksaa, eikä itselläkään ole varaa mihinkään luksukseen niin sitten pitäisi vielä maksaa luksusta muille!

Voisitko äänestää sitä eutanasiaa. En ihan oikeasti halua kuppaisia verojasi. Kuvotat minua ihmisenä.

Sairas

No jollekulle ne kelpaavat koska niitä verottaja niin tarvitsee, en todellakaan tyrkytä niitä veroja. Olen itsekin sairas mutta töissä on käytävä koska työkyvyttämyyseläkkeelle ei pääse. Polvet ovat täysin lopussa mutta kipulääkkeillä mennään. Harrastukset ovat halvat, kirjastoa ja kävelylenkkejä, juoksemaankaan en polvien vuoksi pysty. Kävisin itsekin mielelläni teattereissa mutta rahat eivät riitä. No pääsen teatteriin melkein joka vuosi, joskus työnantaja tarjoaa joskus ammattiyhdistysten paikallisosasto. Olen joskin saanut lahjaksikin teatterilipun. Silti en koe että elämä ei olisi elämisen arvoinen. Onneksi on ystäviä, heidän seuransa on parempaa kuin luksusravintolassa syöminen.

Pystyt käymään töissä. Sulla han on kaikki hyvin

Vierailija
142/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke 784€.

Eläkkeensaajan asumislisä 501€ (Espoossa vuokralla 650€/kk+15€vesi)

Mahdollinen eläkkeensaajan hoitotuki 70/200€/kk

Yhteensä tulot kuussa 1285€, tai hoitotuen kanssa 1355€-1485€.

Vuokran ja veden jää jälkeen 635€. Siitä netti, kotivakuutus ja sähkö pois niin jää 550€. (Tämä laskettu ilman sairauskuluja).

Yksinasuva ihminen syö hyvin 300€ kuussa, halvemmalla jos tekee itse. Kaikkiaan jää 250€ käytettäväksi "johonkin". Siitä vaikka satanen kuussa säästöön, jos se pesukone hajoaa eikä ole pyykkitupaa.

Ja jos niitä lääke-ja sairaskuluja on, niin hakemus sisään hoitotukeen.

Olet selvästi trolli. Hoitotukea saadakseen pitää olla käytännössä todella huonossa kunnossa, tarvita apua ihan peseytymisessä ja pukeutumisessa jne. Ei sitä kuka tahansa työkyvytön köyhä saa.

Saan hoitotukea. Olen psyykkisesti sairas, mutta kotonani ei käy kukaan auttamassa. Hoitotukea saan sairaudesta aiheutuviin kuluihin. Tällä hetkellä alinta, mutta joitain vuosia sitten korotettua, kun terveysmenot oli isompia.

Ei varmasti kuka tahansa saa, mutta ei sen saaminen vaadi noin radikaalin huonoa kuntoa mitä maalailet.

Itse olen psyykkisesti sairas ja minulle on myös kerrottu, ja myös Kelalta sanottu ettei hoitotukea saa kuin esim vaikeasti vammaiset. Millä kriteereillä olet oikein sitä saanut?

Sinulla on pakko olla joku todella vakava psyykkinen sairaus (skitsofrenia ehkä?) että saat sitä.

Skitsofrenia juurikin. Aloin tosin saada hoitotukea jo ennen tuota diagnoosia. Joka vuosi olen hakemuksen tehnyt psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa, kahdeksatta vuotta saan nyt tuota tukea. En tietenkään osaa sanoa kuinka sitä muille myönnetään, mutta hakeahan voi. Ei minullakaan ole arjessa avustajaa, kotiapua, siivouspalveua tai vaikka saattajaa kauppakäynneille. Silti tuota on myönnetty.

Mutta ei sitä silti saa sen takia, että on vähän enemmän sairauden aiheuttamia laskuja vaan sinulla pitäisi olla sitten ihan sairaalassa oloa ja ongelmia pestä itseäsi ja tuollaista. Eli onko sinulla sitten skitsofrenian takia niin paljon sairaalajaksoja tai jotain tuollasta, että saat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pskaa88 kirjoitti:

Sama homma. Sairastuin fibromyalgiaan 20-vuotiaana. Koko ajan pahentunut, vuosi vuodelta. Ei työnteosta tulisi yhtään mitään. Koskaan tilillä ei ole edes 800 euroa. Telkkari on yli 10v vanha, läppäriä ei ole, ei autoa, ei varaa laitattaa itseäni, näytän aina hirveältä. Hieman kismittää kun muilla naisilla kaikenlaista elämää. Omani päättyi juuri siinä 20-vuotiaana. Kukaan ei edes alkaisi seurustella jonkun pienintä työkyvyttömyyseläkettä saavan kanssa enkä todellakaan jaksa joka päivä lähteä treffeille jonnekin. Seksihalutkin on kateissa.

Mitä ruttoo sä uliset?! 800€ maksujen jälkeen on iso summa! Olen 19, asun yksin, opiskelen ammattikoulussa, maksan laskut ja ruokani itse ja saan kk vaan 500€ (+ vajaa 200€ asumistukea) ja käteen jää noiden jälkeen reilusti yli 200€ hupuloitavaksi, mikä on mielestäni tosi hyvin noiden jälkeen.

Vierailija
144/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke 784€.

Eläkkeensaajan asumislisä 501€ (Espoossa vuokralla 650€/kk+15€vesi)

Mahdollinen eläkkeensaajan hoitotuki 70/200€/kk

Yhteensä tulot kuussa 1285€, tai hoitotuen kanssa 1355€-1485€.

Vuokran ja veden jää jälkeen 635€. Siitä netti, kotivakuutus ja sähkö pois niin jää 550€. (Tämä laskettu ilman sairauskuluja).

Yksinasuva ihminen syö hyvin 300€ kuussa, halvemmalla jos tekee itse. Kaikkiaan jää 250€ käytettäväksi "johonkin". Siitä vaikka satanen kuussa säästöön, jos se pesukone hajoaa eikä ole pyykkitupaa.

Ja jos niitä lääke-ja sairaskuluja on, niin hakemus sisään hoitotukeen.

Olet selvästi trolli. Hoitotukea saadakseen pitää olla käytännössä todella huonossa kunnossa, tarvita apua ihan peseytymisessä ja pukeutumisessa jne. Ei sitä kuka tahansa työkyvytön köyhä saa.

Saan hoitotukea. Olen psyykkisesti sairas, mutta kotonani ei käy kukaan auttamassa. Hoitotukea saan sairaudesta aiheutuviin kuluihin. Tällä hetkellä alinta, mutta joitain vuosia sitten korotettua, kun terveysmenot oli isompia.

Ei varmasti kuka tahansa saa, mutta ei sen saaminen vaadi noin radikaalin huonoa kuntoa mitä maalailet.

Itse olen psyykkisesti sairas ja minulle on myös kerrottu, ja myös Kelalta sanottu ettei hoitotukea saa kuin esim vaikeasti vammaiset. Millä kriteereillä olet oikein sitä saanut?

Sinulla on pakko olla joku todella vakava psyykkinen sairaus (skitsofrenia ehkä?) että saat sitä.

Skitsofrenia juurikin. Aloin tosin saada hoitotukea jo ennen tuota diagnoosia. Joka vuosi olen hakemuksen tehnyt psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa, kahdeksatta vuotta saan nyt tuota tukea. En tietenkään osaa sanoa kuinka sitä muille myönnetään, mutta hakeahan voi. Ei minullakaan ole arjessa avustajaa, kotiapua, siivouspalveua tai vaikka saattajaa kauppakäynneille. Silti tuota on myönnetty.

Mutta ei sitä silti saa sen takia, että on vähän enemmän sairauden aiheuttamia laskuja vaan sinulla pitäisi olla sitten ihan sairaalassa oloa ja ongelmia pestä itseäsi ja tuollaista. Eli onko sinulla sitten skitsofrenian takia niin paljon sairaalajaksoja tai jotain tuollasta, että saat?

On kyllä vaikea vastata? Olen osastolla hetkittäin, mutta en esim.tänä vuona ollenkaan. Lääkkeisiin menee rahaa (erityislupavalmiste), ja kulkemiseen hoitaja- ja lääkärikäynneille. Kotona arki romahtelee hetkittäin jos on paljon oireita päällä, ja silloin syöminen tai peseytyminen voi olla hankalaa. Ei se yhteiskunnan tarjoama 70€ kyllä vaikuta noihin asioihin mitenkään, olen ajatellut hoitotuen kattavan juurikin noita lääkkeitä.

Ei ole käynyt mielessä miksi tuota myönnetään. Sitä on kehotettu hakemaan, ja olen tehnyt niin. Jospa sitä vain myönnetään kun on aina myönnetty... Ensi kuussa pitää taas täyttää hakemus vuodelle 2020.

145/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sinulle, Kakkahattutäti, 400€ kuussa luksusta? Haluaisitko kokeilla vaikka pari vuotta näin alkuunsa ja luovuttaa vaikkapa minulle ylimääräisen rahan? Minulla olisi sille käyttöä. 

Kävisin teatterissa tai jossain muussa kulttuuririennossa, kävisin uimahallissa säännöllisesti, ostaisin ehkä fillarin, ostaisin uudet verhot 12 vuotta vanhojen tilalle, ostaisin ehkä uuden sohvan 31 v vanhan tilalle (opiskeluaikana hankittu), kävisin ehkä kampaajalla. Ehkä voisin mennä mukaan ulos syömään, jos minut vielä muistetaan ajalta, jolloin pystyin olemaan mukana. Piti jättää ne käynnit muutama vuosi sitten, kun ei ollut varaa.

Yt. nimim. fyysisistä syistä työkyvyttömyyseläkkeellä, tulot n. 780€ kuussa, josta reilut 100€ lohkeaa vuokraan, 50€ käännykkään ja nettiin, 60€ lääkkeisiin yms. Muut laskut päälle, jää juuri n 400€ kuussa, jos ei yllättävää ylimääräistä ilmaannu. Yksikin lahjan osto, budjetti sekaisin. 13 euroa päivää kohti: sillä kaikki syömiset, henk.koht hygienia, matkaliput, vaatetus ja harrastukset (joita ei ole).

Niin, vaihdetaanko, Kakkahattutäti?

Ei tietenkään olisi luksusta, mutta eihän minimitoimeentulon kuulu olla mitään luksusta!

Luksus on rikkaille.

Minulle jää asumismenojen ja laskujen jälkeen rahaa käteen 700-800€ kuussa. Eli vähän enemmän kuin sinulle. Ja olen ns. keskituloinen, hyvässä työssä. Monella työssäkäyvällä jää vielä paljon vähemmän.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
146/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot...

Alapeukuttakaa vaan mutta tämä on niin totta.

Kannattaa lukea läpi se ketju jossa kysyttiin mikä ihmisten mielestä on luxusta. Niin, siinäpä yllättäen moni asia olikin ilmaista ja kaikkien ulottuvilla.

Mutta hei, kiva kuulla, että teitä on! Osaatte nauttia ilmaisista asioista; niin moni muukin.

Mutta jos teille kerran jää ylimääräistä, ettekä tee sillä mitään ettekä näe sitä itsellenne tarpeelliseksi, niin laittakaa pystyyn joku lahjoitusyhdistys! Raha kiertämään!

Luetunymmärtäminen taas aivan hukassa?

Missä olen sanonut että jotain jää? Kaikki menee mikä tulee koska pieni palkka mutten silti mene mukaan tähän vollotukseen että pitää saada luksusta tai muuten eutanasia.

147/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaissairaan elämä on rankkaa eikä silloin voi tehdä niitä asioita jonka siraus estää. Henkilö itse ei ole syyllinen sairauteesensa, mutta ei ole myöskään yhteiskunta. Yhteiskuntamme tarjoaa mahdollisuuden pysyä hengissä sairaudesta huolimatta mutta, niin raadollista kuin se onkaan, nimenomaan vain tämän vähimmäisvaatimuksen, eli perustoimeentulon. Jos esim liikuntakyky on rajoittunut niin ettei pääse asunnosta liikkumaan, niin elämä kulkee sitten valitettavasti pitkälti neljän seinän sisällä. Perustoimeentulo harvemmin riittää kattamaan muuta kuin elämisen perusasiat, nimensä mukaisesti, joten eläminen sen varassa on raskasta ja rajoittaa mahdollisuuksia.

Yhteiskuntamme ei kustanna helppoa elämää ja hauskaa viihdykettä kaikille jotka eivät pysty sellaista hankkimaan, syystä riippumatta. Yhteiskuntamme huolehtii että kenenkään ei tarvitse kuolla kylmään tai nälkään koska ei kykene huolehtimaan itsestään, syystä riippumatta.

Vaikka eläminen on, Tuntematonta lainatakseni "oikeus, ei velvollisuus", niin yhteiskunta ei tarjoa eutanasiaa. Ketään ei haluta määrätä päättämään toisen ihmisen elämä, oli tämä omasta mielestä kuinka kurja elämä tahansa. Monet itsemurhaa yrittäneet ovat myöhemmin olleet tyytyväisiä siihen etteivät onnistuneet.

Vierailija
148/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, luuletko että on joku taikaseinä mistä sitä rahaa vaan tulee. Suomi sai jo huomautuksen eu:lta huonosta talouden hoidosta.

Vierailija
149/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

400e ei riitä missään onnelliseen elämään,ei ulkomailla eikä suomessa.

ehkä jos loisit jonkun luona intiassa etkä maksa mitään ,niin riittää sittr

Vierailija
150/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi eläminen on vapaaehtoista.

Mutta kun ei uskalla tappaa itseään eikä suomessa saa eutanasiaa. Eikö poliitikkojen kannattaisi hyväksyä eutanasiaa? Uskon että meitä olisi aika paljon jotka sen haluaisivat ja sehän olisi yhteiskunnalle selvää säästöä.

Tätä olen useaan otteeseen ehdottanut - ja tullut suuresti paheksituksi. Ei ainoastaan vaikeasti sairaat, joiden kivunlievitys on maassamme asteella naurettavuus, vaan tosiaan meille muillekin sairaille, jotka lusimme loputonta köyhyyskakkuamme ilman mahdollisuutta parmpaan: eutanasia. Edullisin vaihtoehto. Mikä tässä mättää? Nauttiiko joku sadistisesti nähdessään meidän kurjuuttamme? Me _olemme_ se teidän ikuinen elättettävänne, emmekä edes tätä holokaustia halua!

Tuohan olisi sitten avoin ovi tuolle holokaustille. Ja sinne voitasiin alkaa painostamaan ketä tahansa menoeränä katsottavia ihmisiä. 

Vierailija
151/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, luuletko että on joku taikaseinä mistä sitä rahaa vaan tulee. Suomi sai jo huomautuksen eu:lta huonosta talouden hoidosta.

Sanoiko ap niin? Hän kertoi, ettei halua elää elämäänsä, ja haluaa eutanasian. Ymmärrän häntä enemmän kuin hyvin. Jos on sairas 24/7, ja sen lisäksi jatkuvasti puute _kaikesta_, ei elämänhalua voi odottaa keneltäkään.

Vierailija
152/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei uskalla tappaa itseään eikä suomessa saa eutanasiaa. Eikö poliitikkojen kannattaisi hyväksyä eutanasiaa? Uskon että meitä olisi aika paljon jotka sen haluaisivat ja sehän olisi yhteiskunnalle selvää säästöä.

Tätä olen useaan otteeseen ehdottanut - ja tullut suuresti paheksituksi. Ei ainoastaan vaikeasti sairaat, joiden kivunlievitys on maassamme asteella naurettavuus, vaan tosiaan meille muillekin sairaille, jotka lusimme loputonta köyhyyskakkuamme ilman mahdollisuutta parmpaan: eutanasia. Edullisin vaihtoehto. Mikä tässä mättää? Nauttiiko joku sadistisesti nähdessään meidän kurjuuttamme? Me _olemme_ se teidän ikuinen elättettävänne, emmekä edes tätä holokaustia halua!

Tuohan olisi sitten avoin ovi tuolle holokaustille. Ja sinne voitasiin alkaa painostamaan ketä tahansa menoeränä katsottavia ihmisiä. 

Painostus on koko ajan meneillään. Pikkuhiljaa ihmisiä ajetaan omankäden lopetukseen köyhistämällä ja kurjistamalla. Ai niin mutta eihän se toki ole sama asia! Eihän niin toki!

Vierailija
153/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä vähän niin on, että meidän sairaat ”hellävaraisella holokaustilla” ja etenkin minimituloilla, leipäjonoilla ja kyykyttämisellä halutaan maan poveen - alta pois menoeränä.

Harmi ettet sattunut syntymään vaikka Intiaan tai Kiinaan. Osaisit arvostaa tätä meidän työssäkäyvien veronmaksajien mahdollistamaa sosiaaliturvaa vähän enemmän.

Vierailija
154/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot...

Alapeukuttakaa vaan mutta tämä on niin totta.

Kannattaa lukea läpi se ketju jossa kysyttiin mikä ihmisten mielestä on luxusta. Niin, siinäpä yllättäen moni asia olikin ilmaista ja kaikkien ulottuvilla.

Mutta hei, kiva kuulla, että teitä on! Osaatte nauttia ilmaisista asioista; niin moni muukin.

Mutta jos teille kerran jää ylimääräistä, ettekä tee sillä mitään ettekä näe sitä itsellenne tarpeelliseksi, niin laittakaa pystyyn joku lahjoitusyhdistys! Raha kiertämään!

Luetunymmärtäminen taas aivan hukassa?

Missä olen sanonut että jotain jää? Kaikki menee mikä tulee koska pieni palkka mutten silti mene mukaan tähän vollotukseen että pitää saada luksusta tai muuten eutanasia.

Sehän se rahan idea on, että sen vastineeksi saa jotain. Hyvä, ettei jää mitään.

Luksus on tässä ketjussa määritelty akselille:

ilmaiset asiat kuten lintujen laulun kuuntelu keväällä ja kesällä  -  mahdollisuus käydä uimahallissa kerran kuussa tai joskus teatterissa.

Huomaan, että työssä käyvien ja opiskelijoiden on lähes mahdoton käsittää, mitä on työkyvyttömien elämä takuueläkkeen varassa. Ihanaa, että se on meidän tukena. Toisinaan tulee kuitenkin haave jostain ylimääräisestäkin enkä tarkoita mitään kovin erikoista. Tukholman risteily olisi aidosti luksusta. 

Vierailija
155/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painostus on koko ajan meneillään. Pikkuhiljaa ihmisiä ajetaan omankäden lopetukseen köyhistämällä ja kurjistamalla. Ai niin mutta eihän se toki ole sama asia! Eihän niin toki!

Juuri näin! Meillä on _jo_ mukaihmisyyden hämärtävällä verholla peitelty holokausti, jolla heikompi aines ajetaan alas - tällä hetkellä omatoimiseen eliminointiin.

Vierailija
156/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä vähän niin on, että meidän sairaat ”hellävaraisella holokaustilla” ja etenkin minimituloilla, leipäjonoilla ja kyykyttämisellä halutaan maan poveen - alta pois menoeränä.

Harmi ettet sattunut syntymään vaikka Intiaan tai Kiinaan. Osaisit arvostaa tätä meidän työssäkäyvien veronmaksajien mahdollistamaa sosiaaliturvaa vähän enemmän.

Onneksi sinä synnyit Suomeen. Muuten työssäkäyntisi voisi olla vain haave. Jos olet nainen, olisit kokenut muiden naisten tavoin yhtä ja toista teini-iästä lähtien.

Vierailija
157/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen sairaus on sikäli helppo, että etätyönä onnistuu nykyään moni työ.

Itsekin jonotan selkäleikkaukseen etätöissä, jos voi kirjoitella täällä, voi tehdä töitäkin. Ei tarvita erikseen koulutustakaan.

Mikä on sellainen työ, jota voi tehdä kotona eikä koulutustakaan tarvitse olla? Älä vaan sano, että d-vitamiinin tai aikakauslehtien kauppaaminen.

Suomen yksi rikkaimista aloitti vitamiinien myynnillä.

Vierailija
158/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte luulla minua trolliksi, mutta itse elelen nyt kahdeksatta vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä, ja olen tyytyväinen taloudelliseen tilanteeseeni.

Kaikkeen mitä haluan on varaa, ja johonkin kivaankin silloin tällöin. Tai aika usein.

Olen jopa kiitollinen siitä että sivistysvaltio nimeltä Suomi minut elättää, vaikka olen pelkkä kuluerä. Jos vain saan voimavaroja, alan tekemään hyväntekeväisyystyötä. Voisin jutella ja ulkoiluttaa vanhuksia.

Ehkä minulla on vaatimaton elämäntyyli, mutta en kaipaa tämän enempää.

Vierailija
159/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa itelleskib edunvalvoja saat satasen viikossa ja jää kolmesataa fyrkkaa fikkaan kuukaudessa. Sit siellä on puskuri et voit mennä vaikka ulkomaille 10kuukaudrssa kolmetonnia säästöön. Esim itte saan uuteen läppäriin ens kuussa massit

Vierailija
160/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte luulla minua trolliksi, mutta itse elelen nyt kahdeksatta vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä, ja olen tyytyväinen taloudelliseen tilanteeseeni.

Kaikkeen mitä haluan on varaa, ja johonkin kivaankin silloin tällöin. Tai aika usein.

Olen jopa kiitollinen siitä että sivistysvaltio nimeltä Suomi minut elättää, vaikka olen pelkkä kuluerä. Jos vain saan voimavaroja, alan tekemään hyväntekeväisyystyötä. Voisin jutella ja ulkoiluttaa vanhuksia.

Ehkä minulla on vaatimaton elämäntyyli, mutta en kaipaa tämän enempää.

Olet mukavan tuntuinen ihminen, rikas henkisesti ja aikuiseksi kasvanut. Mukavaa joulun odotusta sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan