Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolot mokat kaupan kassalla - ketju

Näin käynyt minulle
19.11.2019 |

"Kiitor!" Jonka jälkeen vaivaantunut häpeilevä ilme.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hiton huono matikkapää, joten ennen kännyköitä jouduin laskemaan ostosten yhteishintoja päässäni  " Vessanpaperi 2 e, karkkipussi 3,60 e, tiskiaine  2e, kynsilakka 4 e,  kasvovesi 7, 80e .. joo  kyllä 15 e näihin riittää ".Ja sitten nolona  toteamaan kassaneidille,  että jotain pitää jättää pois kun ei ne rahat riittäneetkän. 

Vierailija
22/33 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäsemustaajattelee kirjoitti:

Suomalaiset ovat kummaa väkeä,nolostellaan milloin mistäkin!" Mulle on käynyt kaupan kassalla vaikka mitä,kortti ei toimi,väärä tunnusluku,pitää soittaa pelastaja paikalle ym ym,naurulla noista selviää! Ja kun ja jos on tuttu kassa niin voi kuittailla että heh,enpäs mokannut täkkä kertaa.

Ihan turhaan nolostelette ihmisenä olemista!

Tom Pöysti kertoi kerran tarinan koulutuspäivillä. Porukka saapui koneella ulkomaille,Afrikkaan johonkin. Saksalainen ihaili valoisaa maata,ranskalainen odotti kauniita naisia, venäläinen hyvää ruokaa. Mitä suomalainen? Mitähän tuo leijona minusta ajattelee.

En usko, että tässä viestiketjussa on pelkästään kyse purkaa patoutumia ja pelkotiloja kassalla. Tämän AV-palstan paras puoli on se, että mukana on myös huumorimielellä kirjoitettuja ja osa myös naurua nostattavia juttuja. Kassoilla voi tapahtua siis ihan huvittavaakin, joten en lähtisi kasvattamaan muita sen vuoksi etteikö voi välillä ottaa lunkimmin ja hörötellä miten jonkun alushousut lentävät kukkaron mukana kassalle? Ja jos tässä minä ihmisiä kasvattaisin, niin ainaisesta tosikkomaisuudesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäsemustaajattelee kirjoitti:

Suomalaiset ovat kummaa väkeä,nolostellaan milloin mistäkin!" Mulle on käynyt kaupan kassalla vaikka mitä,kortti ei toimi,väärä tunnusluku,pitää soittaa pelastaja paikalle ym ym,naurulla noista selviää! Ja kun ja jos on tuttu kassa niin voi kuittailla että heh,enpäs mokannut täkkä kertaa.

Ihan turhaan nolostelette ihmisenä olemista!

Tom Pöysti kertoi kerran tarinan koulutuspäivillä. Porukka saapui koneella ulkomaille,Afrikkaan johonkin. Saksalainen ihaili valoisaa maata,ranskalainen odotti kauniita naisia, venäläinen hyvää ruokaa. Mitä suomalainen? Mitähän tuo leijona minusta ajattelee.

Tämä 👍

Ihmiset voisivat muutenkin enemmän nauraa myös itselleen 😊

Kyllähän ihmiset nauravatkin itselleen. Häpeä on vain yksi tunne muiden tunteiden joukossa. Ei voi toisille sanoa mistä kukakin saa nolostua ja mistä ei, se on vaan toisissa vahvasti läsnä. Jotkuthan eivät häpeä mitään, onko sekään sitten hyvä homma. Joskus voisi olla aihettakin.

Vierailija
24/33 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju olisi kivempi kun ei puututtaisi toisten häpeilyyn. Annetaan toisten olla sitä mitä on.

Vierailija
25/33 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työntekijänä kassalla olin. Hirveä kiire oli ollut ja jo pari tuntia olin piipannut vauhdilla asiakkaiden tuotteita iloisesti palvellen kiireestä huolimatta. Laitoin "välikapulan" kouruun kassahihnan takana. Sanoin asiakkaalle loppusumman ja jäin hymyillen odottamaan. Asiakas sanoo, että nuo loputkin hän on vielä ostamassa. Katson hihnaa ja sen takana olevaa kourua huomaten, että olin laittanut asiakkaan kurkun kapulana paikoilleen. Nauran omaa pölhöyttäni, nappaan kurkun kourusta ja piippailen loputkin.

Vierailija
26/33 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikeasti hävettävä asia kassalla on sivistymätön käytös. Valitettavasti osa asiakkaista ei kai koskaan tule ymmärtämään, että kaupan henkilökunnalle raivoaminen ei millään lailla nopeuta asioiden selvittelemistä, oli kyse sitten siitä, että pullokone ei antanutkaan palautuskuittia tai kahvipaketti oli päiväysvanha. Minkään kaupan intressinä ei ole huijata asiakkailta rahaa satunnaisina pikkusummina, joten jos aihetta on, asiakas saa aivan varmasti sen hyvityksen, mikä hänelle kuuluu. Tekee pahaa seurata, kuinka tantat ja raivo-paapat uhkailevat jopa vasta työuransa alussa olevia nuoria työntekijöitä, että sanopa nyt nimesi niin mä teen tästä 50 sentin hinnoitteluvirheestä valituksen kuluttaja-asiamiehelle ja kirjoitan tästä Facebookiin.

Vierailija
27/33 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivelin kassalla kassiani. Tarkoitus oli löytää lompakko, mutta olin kuitenkin niin ajatuksissani, etten yhtään muistanut/hahmottanut, mitä oikein olinkaan etsimässä.

Niinpä kaivoin laukun pohjalta ilmoille yksittäispakatun terveyssiteen ja ryhdyin availemaan sitä kääreestä.

Äkkiä havahduin kuitenkin todellisuuteen ja tajusin mitä olin tekemässä. Kassatyöntekijä ja takanajonottajat tuijottivat touhuani lievästi sanottuna kummissaan.

No, menihän se vähän sinnepäin: laukun pohjalta piti löytää jotain kulmikasta ja litteää ja se piti avata...

Vierailija
28/33 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloja juttuja kaupassa aina sattuu meikäläisen kohdalla. Olenkin joskus maininnut pelostani mennä kauniin naisen kassalle, ja tästä syystä jonotan mieluummin pitkissä jonoissa kuin menisin lyhyeen jonoon, jonka päävastuksena on joku kaunokainen. No kerran olin sitten tosi pitkän jonon häntäpäässä kun viereiselle kassalle tuli nuorehko ja kaunis nainen palvelemaan, hän huikkasi sieltä kassalta, että "Täällä on vapaa kassa", mutta itse tuijottelin kaukaisuuteen kuin en olisi kuullutkaan. Hikikarpalot vaan valuivat selkääni pitkin kun kuumotuksissani siinä jonottelin, ja  edestäni alkoivat muut mennä siihen kaunokaisen kassalle. Suht nolo juttu, mutta mielestäni kaikki osapuolet voittivat, edessäni jonottaneet pääsivät nopeasti asioimaan kassalle, ja minäkin pääsin nopeammin asioimaan sille kassalle jolle olin alkujaankin menossa. Eikä kaunokaisen tarvinnut katsella minua ja burgerointejani.

Sitten on tietty jotain sellaisia, että annan tonninseteli-ilmeellä liian vähän rahaa kassaneidille. Noista onneksi selviää nopeasti kun antaa lisää rahaa, mutta nolottaa silti.

Terveisin Naispelko26

Pelkäätkö myös ulkonäöksellisesti vähemmän omaan makuusi olevia naisia?

Kyllä pelkään. Jostain syystä vaan pelkään enemmän kauniita ja nuoria naisia. Ehkä asiaa voisi jotenkin lähteä purkamaan siten, että haluaisin pariutua kauniiden nuorten naisten kanssa, mutta kun se ei ehkä ihan niinkään ole, koska en osaa ihastua ulkonäköön. Aikoinaan minua kiusasi sellaiset nätit tytöt, mutta sekään ei selitä pelkoa, koska minulle on ollut myöskin todella ystävällisiä tosi kauniit naiset. 

Terveisin Naispelko26

Vierailija
29/33 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin tautia, joka vie reisistä lihasvoiman. Pudotin kassalla jotain, kyykistyin nostamaan, enkä päässyt enää ylös. Käsivoimilla kassan reunasta kiinni pitäen hitaasti ja ähkien pungersin itseni seisomaan. Kassarouvan ilme ei värähtänytkään.

Vierailija
30/33 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe iltapäivällä erittäin väsyneenä (nähtävästi) koitin maksaa luottokortin debit puolella vaikka credit on luotto, en sitä siinä tajunnu. Vaikka tiesin että pin on oikea tuli se debit taas uudestaan valittua ja taas failas. Pankkipuolen rahat riitti jos poistetaan 7e:n edestä tuotteita, joten kolat jäi hihnalle. Tottakai hävettääpi.

Vierailija
31/33 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatuani ekan pankkikorttini joskus vuonna keppi ja kivi kävin Akateemisessa kirjakaupassa sen kanssa ostamassa itselleni kirjan. Kassalla ladoin kirjan kassiin, ja meinasin marssia vain ulos koska muistin että olin jo maksanut ostokseni, kassa sitten huikkasi perään että hei se kuuluu maksaa jolloin menin nolona kassalle ja kaivoin kortin esiin.

Mulla tuli joku ihmeen aivosulku siinä koska jotenkin vaan muistin että olin ostokseni jo maksanu käteisellä :'D

Vierailija
32/33 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ujostella vieraita ihmisiä en missään tilanteessa ja puhun ihan kenelle tahansa, jos siltä tuntuu. Tottakai kunnioitan ihmisiä ja huomioin kyllä, jos toinen ei ole halukas vastaamaan mitään. Suurin osa kassoista vaihtaa ihan hyvällä mielellä muutaman sana niin, ettei jono kuitenkaan pysähdy. Niinpä voi aina kiireessä sanoa kuin "hyvää työpäivän jatkoa" tai "näyttää tosiaan väkeä riittävän" tai "mukavia asiakkaita sulle lopuksi päivää" tmv.

Sitä en tajua, miksi siitä muut asiakkaat nolostuvat  jos kassalle haluaa olla kohtelias?  Eiköhän kassa omalla työpisteellään päätä onko asiakkaan ystävällinen toivotus ikävää vai ei. 

Parasta ovat ammattitaitoiset, vähän vanhemmat kassat, joilla on usein hyvä asenne asiakkaita kohtaan ja millaisella vauhdilla he ehtivät reagoimaan työssään. Siihen mahtuu useampi lause niin, että itsekin hengästyy asiakkaana. 

Vierailija
33/33 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toistuu sama moka vuosittain. Tulen käymään suomessa, asioin Prismassa ja kassahenkilö huomauttaa että kurkkua ei ole punnittu. Se unohtuu joka kerta koska asuinmaassani kurkut ostetaan kappalehinnalla.