Miksi naisista tulee lapsen saatuaan niin itsekeskeisiä ja entiselle elämälle sokeita?
Itselläni ei ole vielä lapsia, ja kavereita seuratessa olen alkanut miettiä, haluanko edes.
Suurimmasta osasta tyttökavereistani on äitiyden mukana tullut todella itsekeskeisiä. Oma itse, oma lapsi ja oma perhe on maailman napa. Mikään entinen ei kiinnosta. Ja se mikä mua ottaa eniten päähän, koko entinen elämä mitätöidään. Lapseton elämä ei ole mitään. Koska mulla ei ole lapsia, en voi tajuta mistään mitään.
Pari päivää sitten eräs tuttavani oli lapsensa kanssa käymässä. Vauva sai jonkinlaisen raivarin / itkukohtauksen. No, asia on ihan ok, tiedän, että sellaista sattuu. Äiti käski minut kuitenkin ulos minun asunnosta, koska kuulemma hermostutin lasta! Voi jumankauta.
Kommentit (46)
He ovat elämän tarkoitus, tajusin sen vasta sitten kun sain omia lapsia. Toki otan aikaa itselleni ja pidän huolen muistakin läheisistäni; miehestäni, vanhemmistani ja ystävistäni. Mitä sitä kainostelemaan ja hyssyttelemään, että monessa asiassa silti lapseni menee kaiken muun edelle. Elän tätä hetkeä ja jonakin päivänä tilanne on taas eri kun lapsukaiset ovat aikuistuneet.
älykäs nainen on kiinnostunut muustakin kuin lapsistaan.Ei baareissa varmaan jaksa rampata, mutta kyllä ystävien kanssa voi ja haluaa keskustella maailman asioista ihan kuin ennenkin!Poikkeuksena tietenkin lapsivuodeaika ja muut väsyttävät elämäntilanteet.
Mäkään tajua, miksi sen lapsen pitäisi muuttaa jotenkin elämää. Eiköhän se tule luontevaksi osaksi, muun lisäksi. Ei se voi niin kauheaa ja vakavaa olla, onhan lapsia syntynyt kautta aikojen.
Sinä olet ehkä valinnut lapsettoman elämäsi, "lapselliset" ystäväsi ovat valinneet toisin.
Elämä muuttuu niin paljon silloin kuin lapsia saa. Kaikki menee todella uusiksi.
Että jos näin rehellisesti sanon, niin ihmiset, jotka jostain syystä päättävät jäädä lapsettomiksi, elävät minusta hyvin toisenlaisen elämän kuin ne, jotka lapsia tekevät.
Kukin arvottaa itse, kumpi elämä on parempi. Yleisesti ottaen sanoisin, että lapsetttomat ovat taipumattomampia, joustamattomampia ja siten kokemattomampia kuin perheelliset. TÄSTÄ syystä perheellinen on usein kyllästynyt perheettömän seurassa.
Sosiaalituillako se elämä aukenee??
olen itsekin ollut aikana ennen lapsia varmaan itsekeskeinen sinkku- opiskelin kakaisd akateemista tutkintoa tyuön ohessa mm
ja
jopa itsekeskeinen lapseton vaimonakin---
---
mutta lasten myötä EI VOI OLLA itsekeskeinen, jos on tasapainoisesti lapsiaan kasvattava äiti ja isä---
empatia kuuluu perusasiana lasten kasvatukseen
--sorry vaan, entiselle elämälle ei vaan ole aikaan,
lapsen etu menee kaiken sen edelle:)
t, nro 38