Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki vinkit miten pudottaa 10kg

Vierailija
19.11.2019 |

Lisään liikuntaa, sokeri ja alkoholi minimiin. Mitä muuta? Mikä liikuntamuoto tehokkain? Otetaan vastaan kaikkia ajatuksia, kiitos!
Tavoiteaika on minulla noin 6 kk.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse tehdä noin vaikeaksi. Hyvällä ruokavaliolla pärjää ja mukaan mahtuu silloin tällöin myös herkkupäivä eikä tunnu edes työläältä.

Ei se laihtuminen kovin vaikeaa ole oikeasti, naurettavaa kuvitella että liikuntaa tarvii 6krt viikossa ja mitään herkkua ei saa syödä. Ihmekkään, että teitä jojoilijoita on maa täynnä

Vierailija
22/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ihmeellinen!

Aloin syödä oikein 2013. Painoni puolittui ja nyt olen ollut kunnossa jo vuosia.

Nämä vastailijat tekevät todellista myyräntyötä hulluine temppuohjeineen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki keittiövaaka ja kirjaa ylös jokainen syöty suupala + laske kalorit. Laihtuminen tapahtuu syömällä, liikunnalla voi sit kiinetyttää kroppaa. Täytä puolet lautasesta salaatilla/kasviksilla, syö välipalaksi porkkanoita, omenoita jne. Katso että saat riittävästi proteiinia + treenaa salilla pari kertaa viikossa niin ei lähde lihaksista. Normaaleilla ihmisillä ei ole aikaa (eikä kuntoa) liikkua niin paljon että se itsessään laihduttaisi. Kävin kuuntelemassa esitelmän missä pohjoisnavalle yksin hiihtänyt kertoi laihtuneensa kymmenisen kiloa reissun aikana, eli 10h hiihtäminen päivässä ahkio perässä on taatusti tehokas keino :-) 

Vierailija
24/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihtunut kesästä lähtien tasaisesti noin 5 kiloa (pari kiloa vielä tavoitteena) seuraavalla:

- Ei iltasyömistä. Viimeinen ruoka mielellään 8-10 aikaan, älä syö sen jälkeen vaikka valvoisitkin.

- Säännöllisyys ruokailussa: Sama aamupala joka päivä on auttanut itselleni todella paljon. Syön joka aamu ruisleivät kananmunalla, kämmenellisen kirsikkatomaatteja, kahvin rasvattomalla tai kevytmaidolla ja palan tummaa 80% suklaata. Syön noin 3-4 kertaa päivässä, yleensä vain yhden lämpimän ruuan.

- Säännöllisyys liikunnassa: 3 kertaa viikossa, ellei ole kipeänä. Itse käyn kerran viikossa tunnin ryhmäliikunnassa ja loput kaksi teen kotona crosstrainerillä puoli tuntia ja kehonpainotreeniä puoli tuntia. Tylsistymistä voi ehkäistä esim. katsomalla tabletilta jotain sarjaa tai kuuntelemalla musiikkia, äänikirjoja tai podcasteja. Huomasin, että itselleni vain tuo ryhmäliikunta on tarpeeksi kivaa, että voin jopa lähteä sen vuoksi kotoa, mutta esim. kuntosalin vuoksi en ikinä saanut itseäni ulos ovesta, joten siksi teen kaiken muun kotona. Lisäksi kävelen AINA portaat ylös, paitsi jos on todella painavat kauppakassit. Tämäkin on varmasti nostanut kuntoa vähitellen.

- Herkut: Vältän sipsejä, koska ne ovat arkkiviholliseni (en voi lopettaa, jos aloitan). Jos syön, syön vain ehdottomia lemppareitani ja jaan nekin puolisoni kanssa. Teen kuitenkin joskus kattilapopcorneja, tulee hyviä kun maustaa tarpeeksi. Muuten herkuttelen normaalisti, mutta vähemmällä määrällä kuin aikaisemmin. Tuo tumma suklaa ja makeutusaineella makeutettu mustikka-turkkijugurttiseos ovat hyviä makeanhimon viejiä itselleni myös.

En muista onko tässä aivan kaikkea, mutta näillä olen itse laihtunut. Kuvittelin, etten koskaan tulisi laihtumaan, mutta pikkuhiljaa tämäkin alkoi luistamaan.

Vierailija
25/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutus tapahtuu 80% ruokavaliolla. Liikunnan lisäämiselle ja stressinhallinnalle jää loput 20%.

99/1 on todellisuudessa.

Jos syö liikaa, mikään liikunta ei tuo tasapainoa.

Ei tuokaan nyt ihan paikkaansa pidä. Ei ole mitenkään tavatonta että kestävyysurheilijat joutuvat treenikaudella syömään väkisin etteivät ala laihtua. Mun eksäni teki yhden kesän raskasta fyysistä työtä ja valitti, ettei ehdi syödä tarpeeksi. Ja siis söikin kyllä ihan koko ajan, tai siltä se ainakin tuntui. Silti laihtui.

Vierailija
26/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa ei kannata ajatellakaan laihdutuksen kautta. Liikunta ylläpitää terveyttä. Lisäksi liikunta auttaa painonhallinnassa laihdutuksen jälkeen.

Vierailija
27/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan maksimoida energiankulutus, se tarkoittaa liikunnan keston maksimointia. Intensiteetin kasvattaminen asettaa liian kovat rajat kestolle. Jos olet kohtalaisessa peruskunnossa voit parin kuukauden mittaan vähitellen nostaa liikuntaa 1-3 tuntiin alhaisella intensiteetillä päivittäin tai lähes päivittäin. Se tarkoittaisi useimmille lähes väistämättä paljon pitkiä kävelylenkkejä, ehkä myös pyöräilyä tai juoksua. Sitten kun tuohon on tottunut osa kannattaa vaihtaa lyhyempiin, intensiivisempiin treeneihin.

Jos pystyt tuollaiseen niin se on tietenkin tavoitteellesi hyvä, mutta itse en missään nimessä yrittäisi. Tylsistyisin kuoliaaksi, arkeni menisi tuosta ajankäytöstä sekaisin ja elämänlaatuni riippuisi aivan liian vahvasti säästä, nyt on tuollaiseen väärä vuodenaikakin. Liikuntamuodot kannattaa ennemmin valita sen perusteella mistä tykkää ja mikä motivoi pitämään kiinni ohjelmasta. Vaihtelevuus on myös hyvä, viikkoon saa mahdutettua enemmän aktiivisuutta kun intensiivisempien treenien välissä voi palautua aktiivisesti ja keho ei rasitu aina samalla tavalla.

Vierailija
28/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitusmitat ovat siis 165cm ja 69 kg

Turhan iso tavoite tuolla painolla noin nopeasti eli lihakset sulaa pääasiassa, mutta kasviksia syömällä monipuolisesti tippuu paino helpoiten

Höpö höpö, ei sula kun ruokavaliossa on riittävästi rasvaa ja proteiinia. 

Ei pidä paikkaansa. Laihtuessa palaa aina lihasta, siitä ei pääse mihinkään. Sitä palaa sitä herkemmin, mitä vähemmän kehossa on rasvaa.

Vierailija
29/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laihtunut kesästä lähtien tasaisesti noin 5 kiloa (pari kiloa vielä tavoitteena) seuraavalla:

- Ei iltasyömistä. Viimeinen ruoka mielellään 8-10 aikaan, älä syö sen jälkeen vaikka valvoisitkin.

- Säännöllisyys ruokailussa: Sama aamupala joka päivä on auttanut itselleni todella paljon. Syön joka aamu ruisleivät kananmunalla, kämmenellisen kirsikkatomaatteja, kahvin rasvattomalla tai kevytmaidolla ja palan tummaa 80% suklaata. Syön noin 3-4 kertaa päivässä, yleensä vain yhden lämpimän ruuan.

- Säännöllisyys liikunnassa: 3 kertaa viikossa, ellei ole kipeänä. Itse käyn kerran viikossa tunnin ryhmäliikunnassa ja loput kaksi teen kotona crosstrainerillä puoli tuntia ja kehonpainotreeniä puoli tuntia. Tylsistymistä voi ehkäistä esim. katsomalla tabletilta jotain sarjaa tai kuuntelemalla musiikkia, äänikirjoja tai podcasteja. Huomasin, että itselleni vain tuo ryhmäliikunta on tarpeeksi kivaa, että voin jopa lähteä sen vuoksi kotoa, mutta esim. kuntosalin vuoksi en ikinä saanut itseäni ulos ovesta, joten siksi teen kaiken muun kotona. Lisäksi kävelen AINA portaat ylös, paitsi jos on todella painavat kauppakassit. Tämäkin on varmasti nostanut kuntoa vähitellen.

- Herkut: Vältän sipsejä, koska ne ovat arkkiviholliseni (en voi lopettaa, jos aloitan). Jos syön, syön vain ehdottomia lemppareitani ja jaan nekin puolisoni kanssa. Teen kuitenkin joskus kattilapopcorneja, tulee hyviä kun maustaa tarpeeksi. Muuten herkuttelen normaalisti, mutta vähemmällä määrällä kuin aikaisemmin. Tuo tumma suklaa ja makeutusaineella makeutettu mustikka-turkkijugurttiseos ovat hyviä makeanhimon viejiä itselleni myös.

En muista onko tässä aivan kaikkea, mutta näillä olen itse laihtunut. Kuvittelin, etten koskaan tulisi laihtumaan, mutta pikkuhiljaa tämäkin alkoi luistamaan.

Lisäyksenä vielä alkoholista: Suosin nykyään joko hyvin kuivaa valkoviiniä tai ihan vain vodkaa, kaikki oluet ja sokeriset lonkerot ja siiderit ovat jääneet. En ole jättänyt alkoholia siis pois, mutta toisaalta juon nykyään ehkä puolet siitä määrästä, kuin mitä join ennen painonpudotusprojektia. Aloin vaan kiinnittää senkin kulutukseen enemmän huomiota ja toisaalta huomaan toleranssinikin alentuneen selvästi (vaikkei mikään iso painon pudotus olekaan) niin ei tee edes juurikaan mieli juoda.

-27

Vierailija
30/32 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki liikunta hyvästä ja se sokeri ja herkut pois , niin laihtuu.

Vierailija
31/32 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö varsinkin iltaisin kasviskeittoja, keität kasviksia ja laitat sauvasekoittimella mössöksi. Lautaselle sekaan esim. raejuustoa. Tällaista keittoa voi syödä miten paljon tahansa. Aamulla kahvia/teetä ja hedelmä, parin tunnin kuluttua välipalaksi rahkaa ja marjoja. Lounaaksi tavallista selkeää ruokaa, missä ei ole piilorasvoja, siis esim. vihanneksia ja paistettua lohta tai pihvi. Vältä kastikkeita, suosi lisukkeina tavallisen vihersalaatin rinnalla esim. kikherneitä, vihreitä papuja ja  muita palkokasveja. Älä syö illalla mitään noin 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Opettele sietämään pientä näläntunnetta, varsinkin illalla, just ennen nukkumaanmenoa on turha syödä yhtään mitään. Kuntosalin tai muun ohjelmoidun liikunnan lisäksi hyödynnä kaikki hyötyliikuntamahdollisuudet, esim. kävele portaat ja kaikki matkat, mitä on mahdollista kävellä.

Vierailija
32/32 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan. Sama tavoite, aloitusmitat mulla lähes samat (168cm,68kg).

Liikun jo jonkin verran, (1h jooga, 1h koris, 2h tanssi viikossa)

Syön mielestäni ihan OK mutta herkkuja menee jonkin verran.

En kyllä tottatotisesti tajua teitä! Noilla lukemilla vielä kymppi alas?? Tervetuloa sitten 2040-luvulla aikuisten joukkoon. Olen 168 ja jos pääsen 77 kg painoon, niin se on hallelujaa ja aivan mahtavaa. Kukaan aikuinen nainen edes yritä pitää jtn alle 60 kg, ellei ole n 145cm pitkä. Kamoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan