Minkälainen ihminen ei halua keskustella häntä kritisoivan ihmisen kanssa?
Tapailin erästä miestä joka alkoi kohdella minua inhottavasti muutaman tapaamisen jälkeen. Otin hänen kanssaan puheeksi tuon (viesteillä) ja hän ei millään tavalla halunnut selittää käyttäytymistään vaan alkoi esittää uhria kun minä paha ihminen häntä kritisoin. Onko tällainen ihan normaali käyttäytymismalli ihmisillä? Miksi joku ei halua ollenkaan tutkia omaa käyttäytymistään vaan kääntää asian niin että minä olen se paha ihminen?
Kommentit (29)
Siis tapailitte muutaman kerran ja viimeisellä tapaamiskerralla mies kohteli sua inhottavasti? Millä tavalla inhottavasti? Ottiko mies siis suhun vielä senkin jälkeen yhteyttä? Halusiko edelleen jatkaa tapailua? Ja kun kerroit hänelle, että koit hänen kohdelleen sua ilkeästi etkä halunnut tavata häntä enää, hän suuttui?
Mikä velvollisuus hänellä olisi keskustella sinun antamastasi kritiikistä häntä itseään kohtaan?
nainen.
kaikki otetaan henkilökohtaisesti,vaikka ois ihan jostain työjutuista yms kyse.
Sinulla olisi oikeus puhua omista tunteista liittyen hänen tekoihinsa, mutta ei hänen olemuksestaan. Ja hänellä tietysti ei ole pakko kuunnella, missä tapauksessa ei varmaankaan kannata enää tavata.
Eihän kenestäkään tunnu mukavalta saada moitteita. Jos haluaa että toinen kuuntelee, pitäisi esittää asiat rakentavasti. Siis kuvailla, minkälainen vaikutus toisen toiminnalla on sinuun. "Minä säikähdin hirveästi kun..." tai jotain vastaavaa.
Mitä kritisoitavaa ihmisessä on? Ymmärtäisin paremmin jos kritiikki kohdistuisi toimintaan.
"Sulla ei ole tissejä"
"Sun pippeli on pieni"
"Sulla on iso nenä"
Vierailija kirjoitti:
Normipersu. Nekin känkättää aivan kaikesta, mutta annas olla jos niille siitä sanoo, niin alkaa joukkouhriutuminen ja sössötys.
Kukaan ei varmaan kritiikistä pidä, sattuuhan se.
Kommenttisi taso on sama kuin ainoooopenasen logiikka. Äly jätti?😊
Voisit olla mies, jota tapailin pari kertaa. Lyhyesti, mies paljastui hyvin nopeasti mulkeroksi, viimeisellä tapaamiskerralla halusin vain hänestä eroon, joten pyysin lähtemään, enkä enää pussaillut tms.
Parin viikon kuluttua tuli joku syyllistämisviesti asiasta, josta olin jo aiemmin sanonut, etten halua puuttua siihen. En ehtinyt vastaamaan viestiin mitään. Seuraavana päivänä tuli haukkumisviesti, ja vaatimuksia kuinka minun olisi pitänyt suudella ja pitää hyvänä tms. Vastasin, että olen ollut kiireinen pari viikkoa ja töissä deadlinet painaa päälle, joten tuollainen viesti on viimeinen asia, mitä tarvin. Perään tuli vielä yksi haukkumisviesti, en vastannut siihen mitään.
En käsitä, miksi minun pitäisi alkaa käsitellä hänen 'kritiikkiään käytöksestäni' hänen kanssaan. Eikö se nyt jo tullut selväksi, etten ole kiinnostunut, ja vielä vähemmän minua kiinnostaa hänen vaatimuksensa.
Ei kukaan ihminen jaksa alkaa mittailla kuka on pahempi toistaan. Ihmiiset tuhoaa toinen toisensa alkukantaisten defenssien myöötä ja samalla kumpikin toivoo rauhaa. Rauha saavutetaan molempia osapuolia tyydyttävällä myöntämiselllä ja anteeksiannolla siinä vaiheessa kun pahin puuuska on laantunut ja ihhminen pystyy myöntämään ja sopimaan. Jos asiat koskettavat ne tuppaavat kasvamaan yli äyräiden mikä on hyvä merkki sinällään, sillloin ne ovat merkityksellisiä, mutta kitkerä pitkävihainen katkeruus on turhaa ja typerää.