Onko puolisollasi facebook kaverit salaisina
Eli joillakin pareilla on feissarissa asetukset laitettu siten, että eivät näe toistensa kavereita. Mun mieleen juolahti, että kuinkahan yleistä se on?
Kommentit (23)
Ei ole. Herää kysymys kuinka terve se suhde sitten onkaan, jos kumppanilta pitää piilottaa fb-kaverit ja miksi ihmeessä? Eri juttu, jos on asetukset kaikille niin, mutta että vain omalle kumppanille... Weird.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Herää kysymys kuinka terve se suhde sitten onkaan, jos kumppanilta pitää piilottaa fb-kaverit ja miksi ihmeessä? Eri juttu, jos on asetukset kaikille niin, mutta että vain omalle kumppanille... Weird.
Oletin että on kaikilta kätketty, kumppani mukaan lukien. Ehkä jos on sairaan mustasukkainen kumppani niin sitten vain häneltä. Ei kai tuossa muuten mitään järkeä ole ja kuka noin nyt tekisi.
2
Vierailija kirjoitti:
Miun mielestä ne on yleensä ne asetukset just silleen, että piilotettu kaikilta. ap
On piilossa, näkyy vain yhteiset kaverit. Mutta tuo asetushan koskee kaikkia, eli eivät ole piilossa vain minulta.
En tiedä minäkään, ei ole tullut mieleen katsoa enkä viitsi nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miun mielestä ne on yleensä ne asetukset just silleen, että piilotettu kaikilta. ap
En ole varma, mutta olen siinä käsityksessä että sitä, kenelle näkyy ja kenelle ei, ei voi tarkemmin valikoida. Käsittääkseni se on niin, että piilotat ne ihan kaikilta Facebookissa, tai niin että kaverit voivat nähdä kaverisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä ihmeellistä siinä sitten on? Eri juttu, jos on vain kumppanilta piilotettu.
Voiko ne piilottaa vain osalta? Minulla on piilotettuna kaikki kaverit kaikilta kavereilta siksi, että kaverilistoillani on työni takia paljon julkisuuden henkilöitä, enkä halua puolituttujen kavereiden bongaavan niitä mistään. Usein ovat "salanimillä", kuten esimerkiksi Suuri Julkkis olisi nimellä Julkkiksen Suuri tms.
Joku puolituttu lähetti joskus kaikille kaverilistaltani löytyville henkilöille kaverikutsun ja viestin perään, että "Hei, mä oon sun kaverin paras kaveri..".
En siis usko, että puolisonikaan näkee kaverilistoja. Ihan sama. Ollaan umpirakastuneita ja jaamme kaiken, ei joku FB-kaverilista vaikuta mihinkään.
Hänellä ne on niin salaisia, että väittää minulle ettei ole Facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole varma, mutta olen siinä käsityksessä että sitä, kenelle näkyy ja kenelle ei, ei voi tarkemmin valikoida. Käsittääkseni se on niin, että piilotat ne ihan kaikilta Facebookissa, tai niin että kaverit voivat nähdä kaverisi.
Viimeksi kun katsoin niin taisi olla silleen, että pystyy valitsemaan esimerksiksi tietyn henkilön joka näkee kaverilistan.
Ei kiinnosta ap:n mustasukkaisuuspsykoosit. Mulla ei edes ole fb-tiliä, kun en ihan kaikkea halua Zuckerberin myyvän mihin sattuu.
Joo oli asetukset niin, etten nähnyt kuin yhteiset kaverit. Satuin kerran vilkaisemaan auki jäänyttä facebookkia ja yllätykseksi huomasin, että vaimoni oli kerännyt 6-7 entistä panoaan sinne kavereiksi ja kovasti oli kommentoinut ja tykännyt kuvista. Tätä oli jatkunut yli 10 vuotta. Sanallakaan ei ikinä maininnut yhtään mitään näistä, vaikka usein näyttelikin facestaan kavereidensa kuvia minulle. No yhtä kaikki, kun sain tämän tietooni niin kysyin, että miksi? En saanut vastausta, mutta sain kuulla olevani sairaan mustasukkainen yms. Vaikka tuossa vaiheessa olimme olleet yhdessä "vasta" 15 vuotta ja kertaakaan en ollut sanonut mitään tai reagoinut mihinkään vaimoni omiin reissuihin yms millään tavalla.
Sitten kun vaimoni poisti näitä entisiään sieltä kaverilistalta niin sieltäpä lähti myös sellaisia, joiden olin luullut olleen pelkkä koulukaveri vuosien takaa.
Luottamus meni, eikä ole tullut takaisin. Kärvistelen suhteessa sen aikaa, että taion rahaa ja sitten katoan.
Itse olen piilottanut kaikki mahdolliset tiedot kaikilta, eli vain itselleni näkyy esim. asuinpaikkatiedot, ikä jne. Myös kaverilista näkyy vain itselleni, kun eipä ole mitään erityistä tarvetta huudella että ketä kaikkia sieltä löytyy. Itselleni on myös aivan sama mitä tietoja miehelläni näkyy tai ei näy. Who cares?
Ei henkisesti terve ja tasapainoinrn ihminen vakoile kumppaninsa yhteystietoja ja viestintää. Itsetunto kestää sen, ettei tiedä kaikkea.
Ja sydän tajuaa, ettei rakkautta voi manipuloida ja pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo oli asetukset niin, etten nähnyt kuin yhteiset kaverit. Satuin kerran vilkaisemaan auki jäänyttä facebookkia ja yllätykseksi huomasin, että vaimoni oli kerännyt 6-7 entistä panoaan sinne kavereiksi ja kovasti oli kommentoinut ja tykännyt kuvista. Tätä oli jatkunut yli 10 vuotta. Sanallakaan ei ikinä maininnut yhtään mitään näistä, vaikka usein näyttelikin facestaan kavereidensa kuvia minulle. No yhtä kaikki, kun sain tämän tietooni niin kysyin, että miksi? En saanut vastausta, mutta sain kuulla olevani sairaan mustasukkainen yms. Vaikka tuossa vaiheessa olimme olleet yhdessä "vasta" 15 vuotta ja kertaakaan en ollut sanonut mitään tai reagoinut mihinkään vaimoni omiin reissuihin yms millään tavalla.
Sitten kun vaimoni poisti näitä entisiään sieltä kaverilistalta niin sieltäpä lähti myös sellaisia, joiden olin luullut olleen pelkkä koulukaveri vuosien takaa.
Luottamus meni, eikä ole tullut takaisin. Kärvistelen suhteessa sen aikaa, että taion rahaa ja sitten katoan.
Satuit kerran vilkaisemaan auki jäänyttä facea? Hmm, taisi vaimosi olla oikeassa kun sanoi että olet sairaalloisen mustasukkainen, koska epäileväisenä ja mustasukkaisena menit stalkkaamaan toisen auki jäänyttä facetiliä.
Kannattaa pitää kaverit piilossa. Suojele kavereitasi ja itseäsi.
En tiedä, en ole katsonut. Itselläni on, koska facebook jakaa sieltä yhteystietoja eteenpäin ilman heidän lupaansa.