Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petteri Orpon mielestä töihin vain MENNÄÄN????

Vierailija
19.11.2019 |

Tietääköhän Orpo yhtään minkälaiset rekryprosessit firmoissa on nykyisin? Siis useita haastatteluja (jos etenee edes siihen vaiheeseen) ja testit jne. Ja yksi niistä sadasta hakijasta sitten valitaan. Ei taida olla oikein realistista käsitystä miten työmarkkinat toimii.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se heitto tarkoitettu sopeutumisrahalaisille?

Vierailija
2/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri ei ole ollut koskaan oikeissa töissä. Nukkuu varmaan nytkin päivät pitkät Juhanan kanssa torkkupeiton alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasti koulutetulle kaikki työpaikat ovat kyllä avoinna, senkun vaan valitsee ja menee.

- 65v ikiteekkari

Vierailija
4/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin on niin sopeutusmisrahan tarpeellisuus alkaa vaikuttaa aika olemattomalta?

Vierailija
5/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 työpaikkaa, 200 000 työtöntä. Puolet työttömistä siis pääsisi töihin samantien, mutta kun ne ei mene töihin! Siksi on pakko saada porukkaa muualta.

Vierailija
6/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä vähän riippuu. Itse olin vakityössä, mutta alkoi tuntua, että voisi tehdä jotain muutakin ja laitoin avoimen hakemuksen erääseen yritykseen, parin kuukauden päästä soitettiin ja pyydettiin tulemaan käymään. En kuitenkaan sitten mennyt, koska siinä välissä olin päässyt jo erääseen kolmanteen paikkaan.

Ja minulla ei ole mitään erityisammattiosaamista, josta on pulaa työmarkkinoilla. Olen ihan tavallinen toimistotyöläinen.

Vierailija
7/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tämä vähän riippuu. Itse olin vakityössä, mutta alkoi tuntua, että voisi tehdä jotain muutakin ja laitoin avoimen hakemuksen erääseen yritykseen, parin kuukauden päästä soitettiin ja pyydettiin tulemaan käymään. En kuitenkaan sitten mennyt, koska siinä välissä olin päässyt jo erääseen kolmanteen paikkaan.

Ja minulla ei ole mitään erityisammattiosaamista, josta on pulaa työmarkkinoilla. Olen ihan tavallinen toimistotyöläinen.

PK-seudulla on niin paljon koulutettuja työttöminä että jo hyvälle rekrykurssille (esim. it-alan) pääseminen on eräänlainen saavutus. Yhdelle it-alan rekrykurssille voi olla 200 hakijaa, joista n. 20 ehkä pääsee kurssille ja saa tähän liittyvän harjoittelupaikan jostain yrityksestä.

Vierailija
8/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PK-seudulla on niin paljon koulutettuja työttöminä että jo hyvälle rekrykurssille (esim. it-alan) pääseminen on eräänlainen saavutus. Yhdelle it-alan rekrykurssille voi olla 200 hakijaa, joista n. 20 ehkä pääsee kurssille ja saa tähän liittyvän harjoittelupaikan jostain yrityksestä.

Siksi asuminen ja eläminen pk-seudun ulkopuolella on kätevää: täällä työttömyys ei näyttäydy tuollaisena, töitä löytyy eikä joka paikkaan ole satoja hakijoita.

Vierailija
9/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvon. Se on ORVON!

Vierailija
10/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin suurin pula on lääkäreistä ja hammaslääkäreistä. Kai mun sit pitää mennä lääkäriksi kun Petteri kerran sitä haluaa. Ei kai siihen tarvi mitään koulutusta, perehdytetään tehtävään.

Vierailija
11/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 000 työpaikkaa, 200 000 työtöntä. Puolet työttömistä siis pääsisi töihin samantien, mutta kun ne ei mene töihin! Siksi on pakko saada porukkaa muualta.

No hoh hoh! Mistähän propagandapajasta nuo luvut on saatu? Todellisuus on se, että avoimia työpaikkoja noin 20 000, niistäkin suurin osa alipalkattuja franchisingjuttuja ja puhelinmyyntijuttuja.

Todellisia työttömiä on n.1 miljoona. Suomalaisen on turha yrittää edes hakea laivasiivoojaksi, siitähän oli hesarissa juttu. Todellisuus on siis karmeaakin pahempi, ja ostovoima romanikerjäläisten tasolla. Palkkoja halutaan alas, vaikka kaikki hinnat on tapissa ja vaan nousee.

Vierailija
12/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelömässä jo olevana olet tietenkin etulyöntiasemassa työttömiin nähden. Kysymys on siitä, miten työttömät voivat vain mennä töihin, kun edes haastatteluihin ei tule kutsuja.

Vierailija
13/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutetulle kaikki työpaikat ovat kyllä avoinna, senkun vaan valitsee ja menee.

- 65v ikiteekkari

Suomessa korkeasti koulutettuja edustavat yliopistokoulutetut ja AMK-koulutetut. Heidänkin joukossaan on  työttömiä.

On aloja, joihin koulutetaan, mutta töitä ei saa kuin harvat. Yhteiskunta toimii välillä itseään vastaan ja homma kostautuu yksilölle. Äläpä vedä ihan hatusta näitä ajatuksiasi, hyvä ihminen.