Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jouluruokia inhoatte?

Vierailija
18.11.2019 |

Me päätettiin ettei edes suvun ankarimmat joulufanit saa kaikkea pöytään ihan vain siksi että niitä nyt kuuluu olla! Piti äänestää ja avokin mummo oli aikas nyrpeä mutta nuoriso voitti👍 Tää niin säästää kuluissa ja ei tuu ruokahävikkiä! Oikeasti KUKAAN ei tykkää riisipuurosta, lipeäkalasta, joulutortuista, kinkusta eikä laatikoista (pl. bataatti) ja ne jää pois. Aattona syödään siis parempi ateria tasan niitä mitö halutaan ja mitä aina menee eikä olla päivää keittiössä perinteisen joulupöydän takia (se on ollut suvun mummojen kunnia-asia valokuvata joka vuosi). Eka vuosi kun ootan innolla yhteistä aikaa ilman kiirettä❤️ Mistä jouluruuista te ette tykkää?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jouluruokia inhoatte?

Me päätettiin ettei edes suvun ankarimmat joulufanit saa kaikkea pöytään ihan vain siksi että niitä nyt kuuluu olla! Piti äänestää ja avokin mummo oli aikas nyrpeä mutta nuoriso voitti👍 Tää niin säästää kuluissa ja ei tuu ruokahävikkiä! Oikeasti KUKAAN ei tykkää riisipuurosta, lipeäkalasta, joulutortuista, kinkusta eikä laatikoista (pl. bataatti) ja ne jää pois. Aattona syödään siis parempi ateria tasan niitä mitö halutaan ja mitä aina menee eikä olla päivää keittiössä perinteisen joulupöydän takia (se on ollut suvun mummojen kunnia-asia valokuvata joka vuosi). Eka vuosi kun ootan innolla yhteistä aikaa ilman kiirettä❤️ Mistä jouluruuista te ette tykkää?

Enpä kyllä osallistuisi tuollaiseen perhejouluun, jos ei edes riisipuuroa, joulutorttuja, kinkkua ja lanttulaatikkoa saisi!! En inhoa oikeastaan mitään jouluruokia ja kumma kyllä, meidän suvussa ei ole koskaan ollut tapana laittaa ruokia joulupöytään vaan sen vuoksi, että niitä kuuluu olla. Koskaan ei oo tehty sellaista ruokaa josta ei tykätä.

Vierailija
62/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö what? Rakastan laatikoita ja joulutorttuja eikä kinkussakaan mitään vikaa ole. Riisipuurokin on ihan ok.

Lipeäkalaa en ole maistanut. Rosollista en erityisemmin perusta, mutta ei sekään pahaa ole.

En ymmärrä, miksi ajattelet, ettei kukaan pidä jouluruuista. Jos näin olisi, tuskin niitä syötäisiin.

Sitä paitsi lähes kaikki ruoka on hyvää, kun se tehdään hyvin. Olen toki maistanut myös pahaa kinkkua ja mauttomia laatikoita ja veteliä torttuja.

Tarkoitin ettei MEILLÄ kukaan tukkää niistä! Ei edes perinteitä vaalivat mummot. Tottakai moni muu voi tykätä!

AP

No mitä hittoa se muori sitten naamaansa väänteli nyrpeäksi, jos hän ei ko. ruoista tykkää?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa joulu tulee kirjoitti:

Porkkanalaatikkoa en kaipaa enkä rosollia sen sillin takia. Syödään säilykepunajuurikuutioita rosollin sijaan. 

Muutoin rrrrrrakastan joulua ja jouluruokia! Juuri eilen ostin metsäsienet valmiiksi jääkaappiin odottelemaan jouluaattoa. Sen ihanuuden tekee varmaankin juuri se seikka, ettei niitä ruokia tule syötyä muulloin kuin kolmena päivänä vuodessa. <3 

Mä en tykkää perinteisestä rosollista, siksi teenkin oman version: perunaa, omenaa, punajuurta, herkkukurkkua. Kermaviilistä kastike.

Vierailija
64/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan kinkkua, lanttulaatikkoa ja rosollia, joten aaton joulupöydässä ovat nykyisin vain nämä +keitetyt perunat. Perheelle on näyttänyt asia sopivan.

Kyllä minulle graavilohikin maistuisi, mutta se on jäänyt monina vuosina laittamatta.

Joulupöydän lounaalla saatetaan sitten syödä pelkkää maksalaatikkoa ja päivällisellä taas kinkkua, eipä tule korvista ulos kun ei joka aterialla ole samat ruoat pöydässä.

Olen kyllä myöhään tajunnut noidenkin jouluruokien arvon, vasta noin nelikymppisenä juuri sellaisen pakkolaittamisen vuoksi. Tajusin vasta silloin että lanttulaatikko on herkullista, ja kinkkuakaan en syönyt pariin vuosikymmeneen lapsuuden huonojen kokemusten vuoksi.

Ehkä perheelle pitäisi taas välillä "pakkosyöttää" niitä muita laatikoitakin yhden pikku eineslaatikon verran, jos joku löytäisi jonkun herkun itselleen.

Miksi niitä pitäisi ihan opetella vetään? Ei tod ole mitään ravitsemuksellista pointtia.

No en minä koosta ruokavaliota pelkästään terveellisyyden mukaan. On ihanaa saada lanttulaatikon kaltaista herkkua, ehkä joku voi tykätä porkkanalaatikosta.

Ei niissä mitään pahaakaan ole.

Jossei tykkää vaikka yhtään mistään kasviksista niin on fiksua ihan kropan takia opetella syömään niitä. Jouluruokaa ei todella tarvi mihinkään niin miksi harjoitella jonkin mielestään pahan syöntiä? Tää kait oli pointti.

Vierailija
65/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan kinkkua, lanttulaatikkoa ja rosollia, joten aaton joulupöydässä ovat nykyisin vain nämä +keitetyt perunat. Perheelle on näyttänyt asia sopivan.

Kyllä minulle graavilohikin maistuisi, mutta se on jäänyt monina vuosina laittamatta.

Joulupöydän lounaalla saatetaan sitten syödä pelkkää maksalaatikkoa ja päivällisellä taas kinkkua, eipä tule korvista ulos kun ei joka aterialla ole samat ruoat pöydässä.

Olen kyllä myöhään tajunnut noidenkin jouluruokien arvon, vasta noin nelikymppisenä juuri sellaisen pakkolaittamisen vuoksi. Tajusin vasta silloin että lanttulaatikko on herkullista, ja kinkkuakaan en syönyt pariin vuosikymmeneen lapsuuden huonojen kokemusten vuoksi.

Ehkä perheelle pitäisi taas välillä "pakkosyöttää" niitä muita laatikoitakin yhden pikku eineslaatikon verran, jos joku löytäisi jonkun herkun itselleen.

Miksi niitä pitäisi ihan opetella vetään? Ei tod ole mitään ravitsemuksellista pointtia.

No en minä koosta ruokavaliota pelkästään terveellisyyden mukaan. On ihanaa saada lanttulaatikon kaltaista herkkua, ehkä joku voi tykätä porkkanalaatikosta.

Ei niissä mitään pahaakaan ole.

Jossei tykkää vaikka yhtään mistään kasviksista niin on fiksua ihan kropan takia opetella syömään niitä. Jouluruokaa ei todella tarvi mihinkään niin miksi harjoitella jonkin mielestään pahan syöntiä? Tää kait oli pointti.

Tämä! Ei oo joulumättö niin yberterveellistä että kanttii ihan opetella tykkään siitä

Vierailija
66/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää piparista, onneks on banskuja vuoden ympäri👍

Vierailija
67/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyään vaan lihapullia ja makrulootaa ku kaikki muu on pahaaAAA

Vierailija
68/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinoista, kuivatuista luumuista ja taateleista, ne kaikki näyttää muumioituneilta mummoilta! Kaikki muut menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi