Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jouluruokia inhoatte?

Vierailija
18.11.2019 |

Me päätettiin ettei edes suvun ankarimmat joulufanit saa kaikkea pöytään ihan vain siksi että niitä nyt kuuluu olla! Piti äänestää ja avokin mummo oli aikas nyrpeä mutta nuoriso voitti👍 Tää niin säästää kuluissa ja ei tuu ruokahävikkiä! Oikeasti KUKAAN ei tykkää riisipuurosta, lipeäkalasta, joulutortuista, kinkusta eikä laatikoista (pl. bataatti) ja ne jää pois. Aattona syödään siis parempi ateria tasan niitä mitö halutaan ja mitä aina menee eikä olla päivää keittiössä perinteisen joulupöydän takia (se on ollut suvun mummojen kunnia-asia valokuvata joka vuosi). Eka vuosi kun ootan innolla yhteistä aikaa ilman kiirettä❤️ Mistä jouluruuista te ette tykkää?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö what? Rakastan laatikoita ja joulutorttuja eikä kinkussakaan mitään vikaa ole. Riisipuurokin on ihan ok.

Lipeäkalaa en ole maistanut. Rosollista en erityisemmin perusta, mutta ei sekään pahaa ole.

En ymmärrä, miksi ajattelet, ettei kukaan pidä jouluruuista. Jos näin olisi, tuskin niitä syötäisiin.

Sitä paitsi lähes kaikki ruoka on hyvää, kun se tehdään hyvin. Olen toki maistanut myös pahaa kinkkua ja mauttomia laatikoita ja veteliä torttuja.

Tarkoitin ettei MEILLÄ kukaan tukkää niistä! Ei edes perinteitä vaalivat mummot. Tottakai moni muu voi tykätä!

AP

Vierailija
22/68 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku, lipeäkala, riisipuuro, lanttulaatikko, joulutorttu.

Meidän (lapsuuden) perheessä ei ikinä syötykään onneksi noita kolmea ekaa, eikä kahta muuta tarvinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttulaatikko haisee ja maistuu pahalta.

Porkkanalaatikko on sairas vitsi.

Vierailija
24/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan kinkkua, lanttulaatikkoa ja rosollia, joten aaton joulupöydässä ovat nykyisin vain nämä +keitetyt perunat. Perheelle on näyttänyt asia sopivan.

Kyllä minulle graavilohikin maistuisi, mutta se on jäänyt monina vuosina laittamatta.

Joulupöydän lounaalla saatetaan sitten syödä pelkkää maksalaatikkoa ja päivällisellä taas kinkkua, eipä tule korvista ulos kun ei joka aterialla ole samat ruoat pöydässä.

Olen kyllä myöhään tajunnut noidenkin jouluruokien arvon, vasta noin nelikymppisenä juuri sellaisen pakkolaittamisen vuoksi. Tajusin vasta silloin että lanttulaatikko on herkullista, ja kinkkuakaan en syönyt pariin vuosikymmeneen lapsuuden huonojen kokemusten vuoksi.

Ehkä perheelle pitäisi taas välillä "pakkosyöttää" niitä muita laatikoitakin yhden pikku eineslaatikon verran, jos joku löytäisi jonkun herkun itselleen.

Vierailija
25/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikkoa jouluna en ymmärrä. Ennen ja jälkeen menee.

Vierailija
26/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme vietä joulua joten mikään edellä mainittu ei ole minulle mitenkään jouluruokaa. Teen pitkin vuotta tähtitorttuja, mies paistoi heinäkuussa viimeksi kinkun. Laatikoita ja rosollia sekä uunissa tehtyä riisipuuroa syömme pitkin vuotta. 24.12 olemme yleensä baarissa ystävien kanssa, joten silloin luonnollisesti ruokana on pitsa tai makkaraperunat. :)

Onko Suomessa jossain baarit ja pikaruokapaikat auki jouluaattona? 🤣 Näillä meidän perähikiän korkeuksilla ei oo...

Vierailija
27/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi todeta, etten tykkää yhdestäkään jouluruoasta.

Vierailija
28/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia, paitsi glögiä.

Vierailija
29/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosollista ja kylmistä kaloista en tykkää. Aika riisuttu joulupöytä meillä eli kinkku, porkkana-ja lanttulaatikko, herneet, sienisalaatti,kasvissalaatti, kastike, paistettua lohta, keitetyt perunat. Jälkkäriksi sitten luumuvaahto, tortut, piparit, suklaa ym.

Vierailija
30/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan hyvä jouluinen kattaus. itse ajattelin laittaa kinkkua, perunoita ja lanttulaatikkoa. Enempää en jaksa stressata, tulee se joulu noillakin.

Vierailija
31/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan kinkkua, lanttulaatikkoa ja rosollia, joten aaton joulupöydässä ovat nykyisin vain nämä +keitetyt perunat. Perheelle on näyttänyt asia sopivan.

Kyllä minulle graavilohikin maistuisi, mutta se on jäänyt monina vuosina laittamatta.

Joulupöydän lounaalla saatetaan sitten syödä pelkkää maksalaatikkoa ja päivällisellä taas kinkkua, eipä tule korvista ulos kun ei joka aterialla ole samat ruoat pöydässä.

Olen kyllä myöhään tajunnut noidenkin jouluruokien arvon, vasta noin nelikymppisenä juuri sellaisen pakkolaittamisen vuoksi. Tajusin vasta silloin että lanttulaatikko on herkullista, ja kinkkuakaan en syönyt pariin vuosikymmeneen lapsuuden huonojen kokemusten vuoksi.

Ehkä perheelle pitäisi taas välillä "pakkosyöttää" niitä muita laatikoitakin yhden pikku eineslaatikon verran, jos joku löytäisi jonkun herkun itselleen.

Miksi niitä pitäisi ihan opetella vetään? Ei tod ole mitään ravitsemuksellista pointtia.

Vierailija
32/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syödä mitään joulusafkoja! Oon vegaani ja syön vegaanista sushia. Muut syö tavallista ja vohkii multa avokadot😠

Vierailija
33/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilataan kiinalaista. Jälkkäriksi joulukalenterisuklaat

Vierailija
34/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä maksalaatikosta enkä imelletystä perunalaatikosta. Lipeäkalaa en ole maistanut, mutta veikkaan etten pitäisi siitä.

Vierailija
35/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisemmin pidä rosollista, porkkanalaatikosta, imelletystä perunalaatikosta enkä riisipuurosta.

Kyllähän siinä on tarpeeksi vatsan täytettä kun syö itselle maistuvimmat herkut: aluksi mädit smetanalla ja sipulisilpulla, graavattua lohta ja/tai siikaa, kinkkua lanttulaatikolla ja hassua kyllä, mulle siihen kuuluu säilykeherneet.

Jälkiruoista en oikein perusta, mutta kunhan pari tuntia on sulateltu, menee juustot, nam!

Vierailija
36/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kaikista muista paitsi perunalaatikosta. Tilalle myskikurpitsalaatikkoa, nam nam :)

Vierailija
37/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku, kalkkuna, rosolli, lanttulaatikko, perunalaatikko, joulutortut, sillit, lipeäkala, piparkakut...

Riisipuuro ja graavikala on hyvää.

Vierailija
38/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä peukutetaan?

Vierailija
39/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki laatikot

Vierailija
40/68 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeäkala ja glögi ei uppoa. Kaikki muut ok...mutta vain tapaninpäivään saakka.

Senverran hommataan, ei yhtään enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä