Onko 5h + keittiö eli noin 100 neliötä liian iso kahdelle?
Löydettiin budjettiin sopiva kämppä, ei vielä julkisessa myynnissä, Helsingistä. Onko 100m2 normaali vai tuleeko liian paljon avaraa tilaa?
Kommentit (55)
Harvoin kämppä on liian iso. Mitä se "ylimmäräinen" tila haittaisi?
mitä te teette viidellä huoneella?
Liian pieni, mutta semmoista se on köyhillä.
Ei ole liian iso, mutta asumiskulut on syytä huomioida, koska ne on suhteessa asunnon kokoon.
Aika ahtaita huoneita. Laittaisin max. kolme huonetta sataan neliöön.
Just sopiva. Asunto on vasta sitten liian iso kun toista ei oikeasti meinaa löytää vaikka huutelee.
Kaikki tavarakin laajenee täyttämään saatavilla olevan tilan, että senkään puolesta ei ole liian iso.
Ei tietenkään ole liian iso, mutta itse myös miettisin, onko tuossa liikaa pieniä huoneita neliömäärään. Kun ei kerran mitään lastenhuoneita tarvita.
Itse pidän kyllä turhana kuluttamisena, ei kaksi ihmistä tarvitse noin paljon tilaa, ja jos teillä on niin paljon tavaraa että täytätte kaikki huoneet, olette myös aikamoisia hamstereita.
Ahtaat huoneet tosiaan. Meilläkin on ainakin työhuone liian pieni, vaikka neliöitä on 122 ja huoneita sama 5.
5h+k ja 100 neliötä, niin aika koppeja on huoneet.
Noin muutenkin, ei kai tilaa "liikaa" voi juuri koskaan olla mutta itsehän sitä siivoatte tai ainakin järjestelette. Pienempi pysyy iisimmin siistinä.
Onko jokin ajatus mitä niillä huoneilla on tarkoitus tehdä?
Vai ensin kämppä ja sitten lisääntymään?
Aika monta huonetta sataan neliöön. Huoneethan on ihan koppeja pakosti.
Vierailija kirjoitti:
mitä te teette viidellä huoneella?
Meillä on olohuone, makuuhuone, molemmilla omat työhuoneet ja vierashuone.
Tuosta saa avaran vain kaatamalla väliseiniä. Siis viisi huonetta sadassa neliössä?
Meillä 110 m2:n kolmio. On tilaa ja avaruutta.
Meillä on 4 h ja keittiö 92 m2 eikä oo yhtään iso kahdelle aikuiselle.
Itse asun tällä hetkellä yksin 35 neliön yksiössä. Hyvin mahdun. Toki lisätilakaan ei varmasti olisi haitaksi. Toisaalta on jollain lailla vapauttavaa kun ei ole paljoa tilaa ympärillä, josta piää huolta ja jonne tulisi hankkia kaikkea, eikä mitään. Toisinaan mietin, mitä sitä oikeastaan tarvitsee ympärilleen ja elämiseen .Tai mikä on vain mukavaa ekstraa, bonusta, joka kerää pölyä ja vaatinee huolenpitoa. Rahansa kun voi laitaa niin paljon muuhunkin kuin seiniin. Mutta, mutta ei tämä aina näin yksinkertaista kaiketi ole. Luulen, että tilan tarve on myös ihmisluonne ja elämän tilanne kysymys.
Melko helposti yksi ihminenkin pystyy levittäytymään 100m2. Ja miten sitä avaraa tilaa edes on jos 100m2 on ahdettu 5h ja keittiö.
Toisaalta, suurin osa ihmistä käyttävät ja oleskelevat vain muutamassa neliössä ja muu on vajaa käytöllä tai käyttämättä kokonaan.
Ei tietenkään ole liian iso.