Olen työpäivän jälkeen ihan loppu
Teen istumatyötä toimistossa tietokoneella 8-16. Minulla on näyttöpäätelasit, mutta silti silmäni menevät lähes väkisin kiinni siinä puolen päivän jälkeen enkä millään enää jaksaisi. Tauot pidän normaalisti, mutta se helpottaa vain hetkeksi. Kun pääsen töistä ja ajan kotiin, niin meinaa silmät lerppua jo ratissa ja se on pelottavaakin... Kotiin päästyäni minulla ei ole muuta mielessä, kuin sänky ja päikkärit ja nukun sellaiset tunnin tai joskus jopa 2 tunnin tirsat ja vaikea päästä ylös... Sitten loppuilta menee ihan zombina ja välillä otan itseäni niskasta kiinni ja lähden lenkille tai kuntosalille. Välillä pakollinen kauppaan lähteminenkin tuottaa tuskaa. Sitten kello on jo 22 ja nukkumaan ja taas se painajainen alkaa, kun herätyskello soi...
Kommentit (23)
Olen miettinytkin vuorotyön mahdollisuutta, mutta tällä alalla ei oikein ole, joten pitäisi sitten kai lähteä opiskelemaan, mutta se nyt vielä puuttuisi, jos tämän työn ohessa opiskelisi...
Kaikki veriarvot on kunnossa ja syön terveellisesti, joten siitä ei voi olla kiinni tämä väsymys. Viikonloppuisin on ihan eri fiilis, vaikka heräisikin lähes samaan aikaan, kuin arkiaamuna... Ei ole mitään ongelmaa saada asioita hoidetuksi... Enkä ole esimerkiksi viikonloppuisin ollenkaan tietokoneella ja harvoin katson edes telkkaria. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinytkin vuorotyön mahdollisuutta, mutta tällä alalla ei oikein ole, joten pitäisi sitten kai lähteä opiskelemaan, mutta se nyt vielä puuttuisi, jos tämän työn ohessa opiskelisi...
Kaikki veriarvot on kunnossa ja syön terveellisesti, joten siitä ei voi olla kiinni tämä väsymys. Viikonloppuisin on ihan eri fiilis, vaikka heräisikin lähes samaan aikaan, kuin arkiaamuna... Ei ole mitään ongelmaa saada asioita hoidetuksi... Enkä ole esimerkiksi viikonloppuisin ollenkaan tietokoneella ja harvoin katson edes telkkaria. Ap
En usko että ihan kaikkea on vielä sinulta mitattu. Eivät ainakaan julkisella puolella testata ekoilla kerroilla kaikkea tarpeellista. Uudestaan lääkärille ja lisätestejä pyytämään.
Mitä valitat, saat nukkua klo 22 alkaen aamuun asti. Sitten alkaisin huolestua, kun klo 24 rävähtää silmät auki ahdistuksesta ja työstressistä.
Joskus minun työssäni on myös asiakastapaamisia ja voin vaan kuvitella miltä näytän, kun silmät lerppuu ja meinaa haukotus tulla koko ajan... Nyt vielä tämän vuodenajan jatkuva pimeys. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä valitat, saat nukkua klo 22 alkaen aamuun asti. Sitten alkaisin huolestua, kun klo 24 rävähtää silmät auki ahdistuksesta ja työstressistä.
Juu nukunkin öisin hyvin. Joskus harvoin heräilen, mutta nukahdan miltei heti uudestaan. Ap
Olisi hirveää istua näytön edessä 8h päivittäin. Se sinua väsyttää, ei mikään muu. Ei ihmistä ole tehty istumaan valveillaoloaikaansa näytön edessä.
Vierailija kirjoitti:
Älä nuku päikkäreitä.
Olen yrittänyt, mutta ei siitä tule mitään. Pakko on sulkea silmät edes hetkeksi, kun pääsee kotiin. Ap
Nukut liikaa ja syöt liian tuhdin lounaan tai työsi liian yksitoikkoista.
Kuinka vanha olet? Minkälainen peruskunto sinulla on oikeasti? Minkälaista sapuskaa syöt?
Minä olen 45 vuotias, teen keskiraskasta fyysistä työtä 8 h/päivä ja jaksan oikein hyvin. Nukun päiväunet ehkä kerran kuukaudessa ja töiden jälkeen ei ole mitään ongelmia lähteä koiran kanssa tunnin kävelylle ja sen jälkeen puuhastella vaikka mitä mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nuku päikkäreitä.
Olen yrittänyt, mutta ei siitä tule mitään. Pakko on sulkea silmät edes hetkeksi, kun pääsee kotiin. Ap
Se on vain tapa. Et tarvitse niitä unia.
treffit kirjoitti:
Mita syot lounaaksi toissa?
Yleensä keittoja ja jotain salaattia. Pyrin siihen, ettei olisi hiilareita, koska sitten tiedän, että nukahtaisin ihan oikeasti näppäimistön päälle.
Enkä ole läheskään ainoa meidän työpaikalta, joka kärsii tästä. Eli liittyy juurikin tähän työhön, jossa istutaan ja tuijotetaan tietokoneruutua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisi hirveää istua näytön edessä 8h päivittäin. Se sinua väsyttää, ei mikään muu. Ei ihmistä ole tehty istumaan valveillaoloaikaansa näytön edessä.
Tässä on totuus.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet? Minkälainen peruskunto sinulla on oikeasti? Minkälaista sapuskaa syöt?
Minä olen 45 vuotias, teen keskiraskasta fyysistä työtä 8 h/päivä ja jaksan oikein hyvin. Nukun päiväunet ehkä kerran kuukaudessa ja töiden jälkeen ei ole mitään ongelmia lähteä koiran kanssa tunnin kävelylle ja sen jälkeen puuhastella vaikka mitä mukavaa.
Fyysinen työ pitää ihan eri tavalla vireessä, kuin tietokoneella istuminen kuivassa sisäilmassa... Tiedän tämän, koska olen tehnyt molempia ja fyysinen rasitus tekee vain hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ihminen vaihda vuorotyöhön! Olin myös virastohommissa enkä myöskään mikään pirteyden perikuva ja iltapäivisin armoton väsymys.
Sitten oli pakko vaihtaa vuorotyöhön ja unirytmi aivan sekaisin, elimistö kroonisessa stressitilassa siitä seuraavine sairauksineen. Ei nyt siitä sen enempää. Mutta jos olet kuten minä niitä jotka tarvitsevat 8 h yöunet niin ei onnistu. En tajua niitä jotka tuota jaksavat ja vielä vapaa-ajalla harjoittelevat maratonille yms.
Toimistohommissa väsyttää istuminen ja melkein ainoa asia minkä huomasin auttavan oli hiilarien reilu vähentäminen lounaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen työ pitää ihan eri tavalla vireessä, kuin tietokoneella istuminen kuivassa sisäilmassa... Tiedän tämän, koska olen tehnyt molempia ja fyysinen rasitus tekee vain hyvää.
Niin pitää siellä töissä mutta kotona väsyttää vielä kahta kauheammin.
Mulla oirehti kilpirauhasen tulehdus tuolla tavalla. Jaksoin töiden jälkeen syödä mutta sen jälkeen oli pakko painua pehkuihin. Nukuin kuin tukki iltaseiskasta aamuun asti. Sitten homma menikin siihen, etten nukkunut enää kuin pari tuntia yössä. Söin masennuslääkkeitä ja nukahtamispillereitä puoli vuotta ennen kuin tsekattiin kunnolla kilpirauhasarvot.
1-2h tunnin tirsoilta ei "pääse ylös" kukaan muukaan tuohan on ihan liikaa , noin 1/2h riittää tutkitusti.
Minä vaihdoin yötyöhön. Ei sopinu päivätyö.
Pää ei tuntunu "omalta" yhtään tuntia päivässä. Nyt tuntuu sen ajan n 4 tuntia kun herään ja puuhailen, ennen kuin alan miettiä töihin lähtöä.