Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

J O U L U L A U L U I N H O K I T

Vierailija
18.11.2019 |

Mikä laulu saa sinut sulkemaan radion ja katkaisemaan vielä päävirrankin, ettei se vaan vahingossakaan soisi?

Itse en voi sietää a capella-tyylisiä sovituksia jouluklassikoista.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Mamban esittämät joululaulut

Pikkuveljen joulupuuro (siis voiko surullisempaa joululaulua olla?)

Mulla on Mamban joulu-cd-levy, jota kuuntelen joka joulu, ja siinä on kuulkaas jotain samaa kuin Frank Sinatran joululauluissa. Aikuista ja tyylikästä.

(Olen aidosti suvaitsevainen.)

Vierailija
102/111 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki surusäveliset uskonnolliset joululaulut

(kuulun kirkkoon)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI. Inhoan joululauluja. Ja joulua.

Vierailija
104/111 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni rumpalipoika. Imelä, tekotaiteellinen, falski, mahrtipontinen jollotus.

Vierailija
105/111 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylhäällä orressa vielä on vain, se häkki mi sulkee mun sirkuttajain. Ja vaiennut vaikerrus on vankilan.

Joulumieltä vaan kaikille.

Vierailija
106/111 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan mollivoittoiset sekä tekopirteät tontturallatukset eivät kuulu suosikkeihini. Sitä vastoin pidän vanhoista klassikoista, esim. niistä amerikkalaisista. Laulan mielelläni itsekin, mutta kerran Kauneimmat joululaulut -tilaisuudessa aloin itkeä niiden varpusten ja vangittujen lintujen takia. Että sellaista joulumieltä. Kun noita yhteislauluja järjestetään eri teemoilla jo nyt, luulisi sinne mahtuvan näitä duurissakin laulettavia biisejä. Niitä löytyy paljon, myös kirkkoon sopivia, monet ovat ihan hengellisiäkin.

Vierailija
107/111 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Whamin Last Christmas. Joka pirun joulu laulettu lasten koulun joulujuhlassa, ja vuosi vuodelta tuntuu kestävän pidempään ja pidempään. En siitä alunperinkään tykännyt, mutta nyt toivon että sen voisi pyyhkiä pois koko universumista, myös takautuvasti.

Tästä taitaa olla useitakin suomennoksia, mutta jos tuntee vetoa suomalaisen camp-iskelmän suuntaan niin kannattaa ottaa kuunteluun tästä Timo T A Mikkosen tulkitsemana Joulusydän.  Kivaa joulucamppia. 

Vierailija
108/111 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset joululaulut ovat masentavia.

Vierailija
109/111 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Last Christmas: jotenkin ahdistava kappale melodialtaan (ei siis sanojen takia). Inho kasvaa entisestään, kun sitä soitetaan liikaa.

-Baby it's cold outside: typerää heteroroskaa, hieman häiritseviä viboja, enkä edes ymmärrä miten tämä on mukamas "joululaulu".

-Kaikki nämä uudet tylsät joulukappaleet, joita soitetaan jouluradiossa kerta toisensa jälkeen. Joulun tunnelman minulle tuovat vain perinteiset joululaulut.

Vierailija
110/111 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset, saksalaiset joululaulut ovat mun suosikkeja, kuten esmes:

O Wunderbaum, O Wunderbaum, wie treu sind deine blätter... 

Vierailija
111/111 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Ketonen - Miljoona Timanttii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi