Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka saa herkästi raivareita virastojen ym byrokratian kanssa?

Vierailija
18.11.2019 |

Itsellä napsahtaa jostakin syystä todella nopeasti ja saatan alkaa lähes huutamaan sinne langan toiseen päähän, jos mielestäni koen että asiaani hoidetaan välinpitämättömästi. Esim terveyskeskuksen sekoilut unohtuneine takaisinsoittoineen tai tekemättä jääneine lähetteineen, tai sitten vaikka huoltoyhtiön hidastelu vikojen korjaamisessa saavat minut sietämättömään raivotilaan, joka purkautuu puhelimessa ihan överinä. Ennen en ollut tällainen. Jälkeenpäin, kun olen rauhoittunut, tunnen morkkista ja häpeää, vaikka sinällään asia olisi ollut oikea. Ilmaisen vain itseäni kuin mikäkin kaheli ja päässä suorastaan napsahtaa.

Minulla ei ole mitään mt-diagnooseja ja olen ihan tavallinen työssäkävijä. En tiedä miksi napsahtelen. Muita, joilla samaa taipumusta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista. Kuulostaa siltä, että sinun kannattaisi käydä juttelemassa tuosta vaivastasi jonkun ammattilaisen kanssa. Tuo ei ole normaalia. Saat todennäköisesti myös käytöksesi vuoksi huonompaa palvelua, sillä harva asiakaspalvelija tykkää huutavista asiakkaista. Huudat yksittäiselle työntekijälle, jolla ei ole todennäköisesti mitään tekemistä juuri sinun asioinnin kanssa.

Vierailija
2/12 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämiellyttävää, mutta usein ainoa keino saada asioita eteenpäin on juuri tuo. Jos on liian kiltti, unohtuu, mutta annas olla kun korotat ääntäsi ja olet vaativa, niin alkaa tapahtua. Oikein tai väärin, mutta niin se menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan, mutta en helposti - asioiden täytyy sakata pahasti ja pitkään. Mutta kun saan, niin saan aika pahat kilarit. Dg Asperger.

Vierailija
4/12 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan sairasta, mene puhumaan jollekin. Tai ainakin opettele mielentilan kontrollointia ja rauhallisuutta. Sulla ei ole mitään oikeutta 'napsahdella' ihmisille.

Vierailija
5/12 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teki hormonaalinen ehkäisy rajuja mielialamuutoksia ja juuri tuollaista tyhmistä asioista räjähtelyä. Sitten kävin sterilisaatiossa ja olen taas normaali rauhallinen itseni.

Vierailija
6/12 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon miten "napsahtaa". Jos alkaa karjumaan perkelettä, se langan päässä oleva tuskin yhteistyökykyisemmäksi muuttuu. Mutta jos hermostuu aiheesta ja pystyy osoittamaan sen, on pieni henkinen grillaus ihan ymmärrettävää. Silloin se toinen osapuoli tajuaa, että tämä on parempi hoitaa, niin ei ala perusteltuja valituksia sataa.

On ihan totta, että osa aspoista on syyttömiä siihen, mistä heille möykätään. Mutta on myös niitä, jotka jättävät työnsä kunnolla tekemättä, ovat välinpitämättömiä ja laiskoja. Ei liene suuri synti sanoa tällaiselle, että homma on nyt perseestä.

Vierailija
7/12 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
8/12 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä byrokraatti sieltä langan toisesta päästä, terve. Jokaisella virkamiehellä on vastuu hoitaa asiakkaita/kuntalaisia/kansalaisia yhdenvertaisesti. Raivoamalla eivät asiat nopeudu, etkä tule saamaan erikoiskohtelua.

Toki virheet oikaistaan aina ja hyvä, asiallinen asiakaspalvelu on ehdoton. Kuitenkin myös asiakas saisi mieluusti käyttäytyä ihmismäisesti, kuten nyt vaan kuuluu toimia asioita hoitaessa.

Viranhaltijapäätöksiin on oikeus hakea oikaisua valitusajan puitteissa, kannattaa käyttää sitä oikeuttaan huutamisen ja raivoamisen sijaan.

Vierailija
9/12 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en menetä malttiani ihan noin pahasti, mutta huomaan itsessäni, että ärsyyntymiseni ei ole aivan normaalilla tasolla. Pääni sisällä siis tuon tyyliset pikkuasiat ****ttavat kuin pientä oravaa, mutta harvoin sentään puen ajatuksiani sanoiksi saatikka huudan kenellekään. Ärtymys kuitenkin varmasti aika ajoin paistaa äänestä läpi.

Käyn terapiassa uupumuksen vuoksi. Veikkaan, että voimat eivät vain riitä oikein minkäänlaisen vastoinkäymisen käsittelyyn, mitta on tullut täyteen. Toivon saavani terapiasta apua.

Vierailija
10/12 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisissa palveluissa joutuu valitettavasti korottamaan ääntään että pääsee eteenpäin tai jotain alkaa tapahtua..

Vierailija
11/12 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mainiosti. Asiointi on todella turhauttavaa ja joskus mitta vain tulee täyteen. Monesti tulee mieleen, että virkailijoiden äo on keskitasoa alhaisempi, kun eivät tunnu ymmärtävän ihan selkeästi puhuttua kieltä.

Vierailija
12/12 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän mainiosti. Asiointi on todella turhauttavaa ja joskus mitta vain tulee täyteen. Monesti tulee mieleen, että virkailijoiden äo on keskitasoa alhaisempi, kun eivät tunnu ymmärtävän ihan selkeästi puhuttua kieltä.

Luulen, että virkailijat ajattelevat samaa sinusta, kun asiallinen informaatio ei mene perille. Monesti tilanne on vaan se, että olet itse toiminut väärin tai asia on muuten ”jumissa”, eikä virkailijalla ole keinoa auttaa just nyt heti.