Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avovaimo suuttui kun siirryin osa-aikatyöhön

Vierailija
17.11.2019 |

Masennus vei niin voimat etten jaksanut enää kokopäivätyössä. Kuulin sitten duunissa että meillä saa lyhentää työaikaa tai tehdä 1-2 työpäivää vähemmän viikossa. Olin että yes, nyt jää aikaa tehdä juttuja himassa + että saan nukuttua enemmän ja vähemmän stressiä.

Oon siis töissä suorittavassa työssä varastolla enkä missään asiantuntijatehtävissä tms. Nyt on vain käynyt niin etten nuku normaalisti kuten ennen vaan nukkuminen on työläämpää enkä nukahda esim. Telkun eteen. Kun aloitin tämän työtahdin tuohon tuli apua ----> enemmän unta -----> enemmän virtaa, parempi elämä

MUTTA

Tulot laski. Niiden kanssa pienempi palkkapussi. Elän avoliitossa vaimokkeen kanssa ja alusta asti hän oli jotenkin tätä vastaan. Ei tuonut vahvasti esiin, oli jotain tuhahtelua ja "mikä siinä nukkumisessa on vaikeaa" juttua kun vaihdoin toiseen työtahtiin. Hän tekee 40-50 tunnin viikkoa korkeammalla koulutuksella ja paremmin palkattuna. Olen aina ollut sukupuolesta huolimatta enemmän pesänrakentaja ja antanut nämä vuodet avovaimon toteuttaa itseään töissä. Avovaimo tietää miten kovaa on muutenkin ollut jo kuukausia perheen juttujen takia ja tarvitsen himmailua. Nyt on hylätty/petetty olo kun näemmä pitäisi pakolla suorittaa kämpän ohella työt. Luulin että arvostusta saisi kun hoidan asiat kuitenkin niin että avovaimo voi keskittyä työhönsä. Pitäisikö sitten olla se miesten mies ja panna avovaimo ns. Nyrkin ja hellan väliin.

Ollaan 30+ pari

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole tossu!

Vierailija
2/21 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä (nainen) halusin tasa-arvoisen parisuhteen ja mies vähensi työmääräänsä (ja palkkaansa) siten, että tienaa saman kuin minä. Entinen elintaso on sitten byebye, koska menot puoliksi on miehelle tulot puoliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko osa-aikaista sairauslomaa?

Vierailija
4/21 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

seli seli

Vierailija
5/21 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta hkissa pöydälle ja kerro, että tarvitset myös joskus sitä omaa aikaa ja akkujen lataamista. Onko hän myös ylirasittunut kun ei osaa asettua asemaasi? Mieheni kun teki 60 tunnin viikkoa muuttui hyvin kylmäksi ja mitään empatiaa ei herunut missään asiassa. Heräsi vasta kun jätin hoitamatta kotihommat ja uhkailun erolla. Nyt ottaa vapaata useammin ja lomaillaanpitkiä viikonloppuja ❤

Vierailija
6/21 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutelkaa aiheesta. Eihän tämä välttämättä ole ikuisuus ratkaisu. Voithan sinä tehdä enemmän niitä kotitöitä jos vaimo tuo enemmän rahaa taloon.

Vierailija
7/21 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitti:

Mikä se on?

Vierailija
8/21 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutelkaa aiheesta. Eihän tämä välttämättä ole ikuisuus ratkaisu. Voithan sinä tehdä enemmän niitä kotitöitä jos vaimo tuo enemmän rahaa taloon.

Päteekö sama sääntö palstamammoihin? EI IKINÄ. Nähty on 

Vierailija
9/21 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vähemmän töitä, voit paremmin ja mietin avovaimon pieksämistä?

Miehet ovat niin jännittäviä eläimiä. 

Vierailija
10/21 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitti:

Mikä se on?

Olet kaksi viikkoa yhtäjaksoisesti saikulla, jonka jälkeen palaat töihin 40-60%työajalle ja saat palkan lisäksi kelalta jonkun verran korvauksia. Tätä voi jatkaa 60% noin 5 kk, pienemmillä prosenteilla en ole kokeillut ja laskenut. Tässä ois se hyvä puoli, että voisit perustella olevasi saikulla osittain, jolloin et voi tehdä kotihommiakaan niin paljon. Masennus on hyvä diagnoosi osasairauspäivärahaan.

Ota käyttöön Ashwagandha (luontaistuotekauppa tai Ruohonjuuri), hanki painopeitto ja harrasta säännöllisesti liikuntaa, vaikka vaan sauvakävelyä. Ja syö myös sinkkiä ravintolisänä. Panosta uneen, nukkumalla ja hankkimalla kunnon fyysinen väsymys.

Vierailija
11/21 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo painopeitto vaikuttaa ja mihin?

Vierailija
12/21 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Porvoossa tällä viikolla!

Vierailija
13/21 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päteekö sama sääntö palstamammoihin? EI IKINÄ. Nähty on 

Jos menot menee puoliksi, niin kotityöt menee myös puoliksi. Jos toinen maksaa enemmän kuluista, tekee toinen sitten vastaavasti enemmän. Palstapappojen mielestä jos mies tienaa enemmän, pitää naisen tehdä lähes kaikki kotityöt siinäkin tapauksessa, että menot maksetaan puoliksi. Hyvähän se on miehen tehdä ylitöitä ja korjata iso palkka omaan taskuun, kun omat hommat voi nakittaa vaimolle.

Vierailija
14/21 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko yllätyksenä, että naiset eivät tykkää jos mies lorvailee.

Vierailija
15/21 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työaika on pudotettu niin, että on maksimissaan 80 prossaa kokoaikaisesta, eikö sulla ois ollut mahdollista saada työttömyyskorvausta lopun osalle? Tosin jos aloite lähtöisin sinusta, etkä ole ilmoittautunut työkkäriin työnhakijaksi, niin ei välttämättä onnistu.

Et tainnut selvittää näitä asioita yhtään etukäteen, osasairauspäivärahaa (joka olis sun kohdalla ilmeisesti se osuvin, tosin sitä saa vaan 120 pv, mut kuitenkin.) tms.

Tiedän ainakin sen, jos ottaa vastaan osa-aikatyön, on mahdollista saada ansiosidonnaista kompensoimaan loppuosaa. Olen itsekin ollut, mutta olin täysin työtön tuolloin kun otin työn vastaan. Siitä on kuitenkin vuosia jo...

Vierailija
16/21 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työaika on pudotettu niin, että on maksimissaan 80 prossaa kokoaikaisesta, eikö sulla ois ollut mahdollista saada työttömyyskorvausta lopun osalle? Tosin jos aloite lähtöisin sinusta, etkä ole ilmoittautunut työkkäriin työnhakijaksi, niin ei välttämättä onnistu.

Et tainnut selvittää näitä asioita yhtään etukäteen, osasairauspäivärahaa (joka olis sun kohdalla ilmeisesti se osuvin, tosin sitä saa vaan 120 pv, mut kuitenkin.) tms.

Tiedän ainakin sen, jos ottaa vastaan osa-aikatyön, on mahdollista saada ansiosidonnaista kompensoimaan loppuosaa. Olen itsekin ollut, mutta olin täysin työtön tuolloin kun otin työn vastaan. Siitä on kuitenkin vuosia jo...

Soviteltua päivärahaa ei saa, jos työaikaa lyhentää omasta aloitteesta. Aloittajan olisi pitänyt mennä työterveyslääkärille, niin silloin olisi ollut mahdollisuus osa-aikaiseen sairauslomaan.

Vierailija
17/21 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee parin tunnin kävelyjä niin jopa uni maittaa.

Vierailija
18/21 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mammat kilvan huutaa, että rahalla ei ole merkitystä parisuhteessa. Kyllä se totuus on se, että suurin osa naisista on nimenomaan rahan takia suhteessa. Täällä on aivan jatkuvasti niitäkin aloituksia, kun ei voida erota, koska raha, ei voida tehdä sitä ja tätä koska raha. Tässäkin mies on itsestään huolissaan ja tekee päätöksen, niin mitä vaimoke tekee ? Alkaa vinkumaan tulojen putoamista, eikä tue sitä miestään, koska RAHA.

Vierailija
19/21 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n avovaimo ehkä haluaa joskus lapsia, mutta perhettä ei voi perustaa ap:n kaltaisen kanssa, joka ei edes normaalista palkkatyöstä selviä kahden aikuisen taloudessa.

Vierailija
20/21 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mammat kilvan huutaa, että rahalla ei ole merkitystä parisuhteessa. Kyllä se totuus on se, että suurin osa naisista on nimenomaan rahan takia suhteessa. Täällä on aivan jatkuvasti niitäkin aloituksia, kun ei voida erota, koska raha, ei voida tehdä sitä ja tätä koska raha. Tässäkin mies on itsestään huolissaan ja tekee päätöksen, niin mitä vaimoke tekee ? Alkaa vinkumaan tulojen putoamista, eikä tue sitä miestään, koska RAHA.

Aloittajan vaimokkeella ei ole mitään syytä vinkua, jos mies edelleen maksaa puolet kuluista ja tekee puolet kotitöistä. Jos nainen ei halua tehdä omaa osuuttaan kotitöistä, niin sitten hän maksaa kuluista enemmän. Yksinkertaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän