Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kaikki epätoivoisetkin vinkit hiusten tuuheammaksi saamiseen :(

Vierailija
17.11.2019 |

Olen 28v nainen, jolla on aina ollut ohut tukka, mutta se on entisestään ohentunut ja mielestäni vaikka viim.4 v aikana todella rajustikkin. Tosin aika saattaa kullata muistot.

En halua siis mitään "tupeeraa" hiuksiasi vinkkejä kun en halua kuluttaa näitä yhtään enempää.

Pitääkö ohuet ja sileät hiukset vain hyväksyä vai onko MITÄÄN mikä auttaisi. Pidän usein lettejä että saan kiharat ja näyttää paksummalta, mutta eihän ne ole sen paksummat kun näyttää vaan.

Kyseessä ei siis ole mitkään "ohuet" hiukset vaan ihan oikeasti todella todella ohuet.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Täällä kirjoittelee 32 vuotias nainen, joka nuorena (20-26) kärsin samaisesta ongelmasta. Tein vaikka mitä ja ostin vaikka mitä kapseleita. Lapsien myötä aloin kiinnostumaan enemmän luonnonmukaisista tuotteista, siinä meni pari vuotta, että löysin oman tapani hoitaa hiuksia. Hiukseni eivät ole voineet koskaan yhtä hyvin, kuin tällä hetkellä. 

Lopetin n. 3 vuotta sitten shampoon käytön kokonaan. (Ensin kokeilin luonnonshampoota, silikoonittomia jne, mutta eivät auttaneet). Lopetettuani shampoon kokonaan tilanne muuttui. Pesen hiuksia 1-2 kertaa viikossa (yleisemmin kerran viikossa) ruisjauhoilla ja/tai omenasoseella. Joka toinen päivä pesen hiukset pelkästään vedellä. Hiukset eivät enää rasvoitu, pientä kiharaa tulee itsestään. 

Jos olet fb:ssa, suosittelen ryhmää: shampooton elämä. Siellä meitä on muitakin :) ! 

eli miten tuo ruisjauhoilla pesu suoritetaan? Yksityiskohtaiset, seikkaperäiset ohjeet? Kastellaanko hiukset ja sittenkö hierotaan jauho hiuksiin ja "pestään" ja huuhdellaan pois? Paljonko jauhoja tarvitaan? Ruokalusikallinen?

Vierailija
22/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palasampooseen siirtyminen teki hiuksista paksumman oloiset, määrään ei tietenkään vaikuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennavärjäys voi tehdä hieman paksumman oloiset hiukset, markettivärit laasen "laihentaa" hiusta. Polkkatukka tms lyhyempi hiusmalli näyttää myös helpommin tuuheammalta kuin pitkä laiha luiru.

Vierailija
24/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan n. 5dl:n kippoon 0,5-1dl:n ruisjauhoja likoomaan, liotan yleensä yön yli tai vähintään muutaman tunnin. Menen suihkuun, kastelen hiukset pääalaspäin ja sitten kaadan liuoksen hiuksiin ja "pesen kuten shampoolla", mutta vain päänahan, en siis itse hiuksia. Lopuksi huuhtelen hiukset, ei muuta. Nykyisin minulla on pitkät hiukset, joten siksi tuo seos on myös melko paljon. Hiukset kasvoivat lähes 1/3 "vanhoista" hiuksista kun aloitin shampoottomuuden. Siis tässä muutaman vuoden aikana. 

Vierailija
25/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eräs kiittää ruisjauho vinkistä, täytyy kokeilla :)

Itse olen tehnyt jo pitkään niin että laitan hoitoaineen ennen pesua. Hiukset tuntuvat olevan ryhdikkäämmät niin ja pesut kylmällä vedellä. En muista mistä vinkin luin, mutta auttoi hitusen.

Vierailija
26/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on annettu vinkkejä föönaamiseen. Itse kuitenkin kallistun sille kannalle, että föönaamista ja lämpökäsittelyjä yleensäkin kannattaa välttää. Ne rasittavat ja ohentavat hiuksia. 

Hiuksia kannattaa pitää auki niin paljon kuin mahdollista. Nutturalla tai poninhännällä pidosta tulee painetta päänahkaan, mikä voi aiheuttaa hiustenlähtöä joillekin alueille. Kannattaa siis pitää hiuksia auki tai jos joutuu pitämään hiuksia kiinni, kannattaa pyrkiä vaihtelemaan kampausta ja poninhännän painopistettä, jottei paine kohdistu aina samaan paikkaan. 

Vierailija
27/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin juonti. Siis ihan normaalissa määrissä. Aamukahvi ehkä päväkahvi.

Vierailija
28/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rausch:in pajunkuorishampoo. Apteekista sitä saa. Se on kai täitartuntaa ehkäisemään tehty tjsp. mutta tekee sen lisäksi oman ohuen tukkani todella tuuhean oloiseksi. Aika kallista se on, mutta todella riittoisaa. Ei tule olennaisesti kalliimmaksi kuin ihan joku markettishampoo.

Vahva suositus

Vierailija
29/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä sain vuodessa paksut hiukset:

-Priorin-kapselit päivittäin

-ruokavaliosta sokerihöttö pois ja kunnolla rasvaa ja proteiinia, lisäksi vihanneksia 

-vain sellainen shampoo, jossa ei ole yhtään sulfaatteja

-ei koskaan hiuslakkaa tai muita muotoilutuotteita

-kunnon hoitoaine

-ei koskaan föönaamista, suoristusrautaa tai pyyhkeellä pöllyttämistä 

-harjaa vain kuivana

-harjana tangleteezer

Vierailija
30/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvin juonti. Siis ihan normaalissa määrissä. Aamukahvi ehkä päväkahvi.

Niin ja en koskaan föönaa hiuksia. Ne ovat ehkä jopa liiankin paksut mutta ohenevat normaalille tasolle jos jätän kahvin.

Vierailija
31/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla e-pillerit tekee nopeasti tuuheat hiukset. Harmi vaan en saa syödä niitä enää.

Vierailija
32/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana kannattaa tsekkauttaa kilpirauhasarvot, jos muutos on selvä entiseen. Itse tsekkautin kampaajan vinkistä ja kilpparin vajaatoimintahan mulla oli. Lääkitys on ollut nyt kymnenen vuotta, tukan tuuheus palasi parissa vuodessa. Vajaatoimintaa ohentaa siis tukkaa merkittävästi.

Vierailija
33/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakuuri

Vierailija
34/42 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni selvin ja suurin merkitys on seuraavilla:

Muotovaahto

Rullat, "sormikiharat" jollain konstilla, kierrenutturoita tai jokin muu muotoilutapa ilman kuumia muotoilulaitteita

Kuivashampoo tai tekstuurisuihke

Pituus korkeintaan solisluille

Vierailija
35/42 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiusten kunto parani todella paljon kun lopetin kaupan shampoon käyttämisen ja aloin pestä hiuksia ruokasoodalla, ruisjauholla ja välillä sotken munan keltuaisen joukkoon.

Kuitenkin josain välissä huomasin että hiuksia irtoilee paljon, ja kokeilin rosmariiniöljyä näitten lisäks.

Ja hiusten irtoilu loppui.

Aiemmin jouduin aina tupeeraamaan hiuksia että olisivat edes vähän tuuheamman näköiset, nyt ei enää tarvi. Hiukset on paljon paksumman tuntuiset eikä pesun jälkeen irtoile.

Kokeile ainakin rosmariiniöljyä käyttämäsi shampoon kanssa.

Sitä öljyä voi tehdä myös itse kotona.

Vierailija
36/42 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä noita lettejä. Minä olen ohuthiuksinen ja jos laitan letit niin hius on niin törkeännäköistä säkkärää ettei kyllä kehtaisi sillä kuontalolla lähteä mihinkään. Onko sulla siis paksu yksittäinen hius mutta niitä on vähän? 

Jos hiuksia tuntuu oikeasti lähteneen paljon niin kannattaa käydä lääkärissä eikä tuhlata rahojaan ties mihin kikkoihin. Kyse voi olla sairaudesta tai puutoksesta. 

Minulla on tosiaan yksittäinen hius hyvin ohut ja saan tukan tuuheahkoksi omalla sekoituksella (kevyttä geeliä, muotoilevaa lämpösuojasuihketta ja hoitosuihketta) ja föönaamalla. Hiukset ei ole kärsineet tai ohentuneet tästä mitenkään sen enempää. Hiukset on olleet ohuet ja harvat lapsesta asti joten mikään föönaamattomuus ei niitä taio paksuiksi. 

Vierailija
37/42 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautakuuri

Kannattaa käydä mittauttamassa rauta-arvot ensin, ettei tule sellainen tilanne, että arvot ovatkin hyvät ja kiskotaan turhaan liikaa rautaa.

Vierailija
38/42 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette käytä lainkaan shampoota hiustenpesuun, niin oletteko huomanneet hiusten ja päänahan alkavan haista? Minua houkuttaisi kokeilla shampootonta elämää, mutta pelkään alkavani haista ilman kunnollista hiustenpesua.

Vierailija
39/42 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkini on terveelliset elämäntavat, varsinkin ruokavalioon kannattaa panostaa. Erityismaininta hirssille - päivittäin reilussa määrin syötynä vaikutukset todellakin näkyvät.

Vierailija
40/42 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkini on terveelliset elämäntavat, varsinkin ruokavalioon kannattaa panostaa. Erityismaininta hirssille - päivittäin reilussa määrin syötynä vaikutukset todellakin näkyvät.

Millä tavalla näkyvät, yksilöi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan