Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako terveydenhoitajaksi opiskella?

Vierailija
17.11.2019 |

Mitä mieltä? Työn hyvät ja huonot puolet?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se hoitoalan duuneista varmaan parhaimpia röntgenhoitajan lisäksi. Että siinä mielessä kyllä.

Vierailija
2/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä puolensa:

- päivätyö

- siisti sisätyö

- itsenäinen työ

- ihan suhteellisen arvostettu työ

- työllisyys hyvä tällä hetkellä, jossain seuduilla jopa pulaa

- kansainvälinen tutkinto

Huonoja puolia voisin kuvitella, että työ on aika tylsää.. ja jollekin tuo yksinäisyys voi myös olla huono puoli, toisille taas hyvä puoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuoltoalan opiskelu ei kannata.

Vierailija
4/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa työttömäksi tai ikuisuuksiin asti sijaiseksi niin tervetuloa. Tai saahan siinä sivussa Sh:n tutkinnon, eli kyllä sillä töitä saa.

Vierailija
5/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa työttömäksi tai ikuisuuksiin asti sijaiseksi niin tervetuloa. Tai saahan siinä sivussa Sh:n tutkinnon, eli kyllä sillä töitä saa.

Kuinka niin? Mun tuntemat terkkarit on kaikki saanu heti töitä ja varsinkin pk-seudulla on pula terkkareista ja paikkoja auki jatkuvasti (myös näkymättömästi). Kannattaa hoitaa harjoittelut huolella ja laittaa jalkaa oven väliin.

Vierailija
6/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, miksi ei? Eikös nimenomaan terveydenhuolto ole se ala jossa on nyt ja tulevaisuudessa töitä? Ja töitä on myös Suomen ulkopuolella, eli tuo ammatti ei todellakaan sido pelkästään Suomeen.

Vierailija
7/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mutta älä nyt ihmeessä mihinkään julkisen puolen paikkaan mene vaan yksityiselle esim. Työterveyteen tai johonkin järjestöön asiantuntijatyöhön. Terkkareita on aika paljon asiantuntijahommissa ja myös yliopistolla terveystieteitä lukemassa.

Vierailija
8/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijaisuudet sopivat minulle. Itse asiassa vakityö ei ole pitkään aikaan edes toiveissa :)

Ap

Vierailija
9/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö paremminkin sairaanhoitajat pääse ulkomaille?

Vierailija
10/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Mun tuntemat terkkarit on kaikki saanu heti töitä ja varsinkin pk-seudulla on pula terkkareista ja paikkoja auki jatkuvasti (myös näkymättömästi). Kannattaa hoitaa harjoittelut huolella ja laittaa jalkaa oven väliin.

No kiva. Varsinais-Suomessa näin ei ole. Itse sain töitä valmistuttuani terkkarina, mutta suuri osa koulukavereista on jäänyt tekemään lähi- ja sairaanhoitajan töitä.

Vierailija
11/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, miksi ei? Eikös nimenomaan terveydenhuolto ole se ala jossa on nyt ja tulevaisuudessa töitä? Ja töitä on myös Suomen ulkopuolella, eli tuo ammatti ei todellakaan sido pelkästään Suomeen.

Oletko huomannut, että kun uutisoidaan aloista, joilla on töitä tarjolla, hyvin pian noiden alojen palkkausta ja työoloja koskevia negatiivisia kommentteja alkaa kertyä juttujen kommenttiosioihin?

Onhan niitä töitä, mutta työolot ja palkkaus ei työvoimapulassa näy, ei tule koskaan näkymään. Työn fyysinen ja henkinen kuormitus kasvavat, vastuu kasvaa, asiakkaiden aggressiivisuus lisääntyy.

Siksi ei kannata jos oma terveys yhtään kiinnostaa.

Vierailija
12/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen terveydenhoitaja (ja samalla tietysti sairaanhoitaja). Olen työskennellyt molemmissa töissä sekä Suomessa, että ulkomailla. Tällä hetkellä minulla on vakituinen työpaikka terveydenhoitajana yksityisellä, arkityö ma-pe ja hyvä palkka. Eli oman kokemukseni perusteella voin suositella!

Vierailija
13/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terkkarin tutkinto sisältää myös sh:n pätevyyden.

Vierailija
14/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terkkarit on myös sairaanhoitajia.

Vierailija
15/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiva. Varsinais-Suomessa näin ei ole. Itse sain töitä valmistuttuani terkkarina, mutta suuri osa koulukavereista on jäänyt tekemään lähi- ja sairaanhoitajan töitä.

Mikset muuta Varsinais-Suomesta pk-seudulle? En oikein usko, että kukaan terkkari lähärin töitä suostuu tekemään, hassua jos suostuu. Sairaanhoitajan hommiin moni menee ihan puhtaasta omasta tahdostaan. En ymmärrä miksi aina puhutaan, että terkkarit olisivat joutuneet sh:n töihin.. terkkarin ammatit ovat th ja sh molemmat, ja moni menee ihan huvikseen omasta tahdostaan tekemään sh:n töitä.

Vierailija
16/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkan työ on paljon enemmän ohjaajan ja asiantuntijan työtä. Terkan työ on loppujen lopuksi tosi vähän hoidollista verrattuna sairaanhoitajan tai lähärin työhön.

Vierailija
17/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Th ja teen tällähetkellä lähihoitajan sijaisuutta, kun Th sijaisuus loppui, enkö saanut heti uutta Th:n pestiä. Pakko tehdä töitä, koska on lapsia ja asun heidän kanssaan yksin. Siksi teen välissä vaikka sitten sitä lähäriä, kun vaan palkkaa tulee. Toiveissa toki saada heti Th:n töitä kun paikkoja aukeaa.

Vierailija
18/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin täällä Hämeessäkin. Alalle jääneitä on tavallisissa sh:n hommissa. Päivätöihin on tunkua.

Vierailija
19/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Th ja teen tällähetkellä lähihoitajan sijaisuutta, kun Th sijaisuus loppui, enkö saanut heti uutta Th:n pestiä. Pakko tehdä töitä, koska on lapsia ja asun heidän kanssaan yksin. Siksi teen välissä vaikka sitten sitä lähäriä, kun vaan palkkaa tulee. Toiveissa toki saada heti Th:n töitä kun paikkoja aukeaa.

Saako kysyä mikset mieluummin tee sh:n sijaisuutta? Kyllähän niitä on tarjolla vaikka kuinka.

Vierailija
20/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidossa on terkoilla ja saikkareilla päivätyö. Samoin palvelutaloissa. Ja noita hommia on ihan hirveästi tarjolla!