Vein teinityttären poikapuolisen serkkunsa kanssa juhlakenkäostoksille. Alan ymmärtää muunsukupuolisuus-trendiä.
Kumpikin teini on elellyt tähän asti lähinnä tennareilla ja muilla mukavilla nauhakengillä. Nyt kun olisi tarvittu ensimmäistä kertaa juhlakengät aikuisten mallistosta, tyttö järkyttyi miten epämukavia naisten kengät on miesten vastaaviin verrattuna. Ja onhan ne: kapeaa puristavaa lestiä, hankalia korkoja, eikä taatusti kävellä ulkona viileämmällä kelillä. Tytär alkoi puolitosissaan miettiä jos hänkin laittaisi itsenäisyyspäiväjuhliin lämpimän puvun ja mukavat kengät... eikä mitään ohutta pikkumekkoa ja jalantappokenkiä.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta korkokenkiä on myös sellaisia jotka ovat mukavat jalassa.
Itse ostan VAIN mukavia kenkiä, ja etsimiseen saa käyttää aikaa (ja rahaa yleensä myös enemmän mitä "tavallisiin") eikä korko yleensä ole kovin korkea (ei haittaa, olen aika pitkä). Mutta omistan useammat hyvät nahkaiset korolliset kengät, joilla voin hyvin seisoa koko päivän, eikä jaloissa tee yhtään pahaa.
Sama noissa sukkahousuissa: en ymmärrä miten niitä pidetään niin epämukavina (no joo, kovassa +30'C helteessä sitä ovat, mutta silloin en kyllä käytä...) kun ovat OIKEAN KOKOISEN ja myös OIKEAN MALLISET, ei edes huomaa että päällä on jotain.
Jokainen saa toki pukeutua juuri niinkuin haluaa, mutta ärsyttää kun väitetän että korkokengät/sukkahousut tmv. ovat 100% aina epämukavia, kun ne eivät sitä ole. Itse pitän hirveimpinä vaatteina paksuja kollegehousuja/huppareita, paksu kangas ympäsillä ahdistaa ja huppu painaa takin alla, ja tulee hetkessä kuuma jne. mielummin trikoopaita/ohut neule, sukkahousut ja mukava hame paljon mukavammat päällä.
Onkohan mukavia korkokenkiä myös miehille?/ - pojille?
Ostan kauniita korkokenkiä, hyvällä laadulla. Kun korkoa on sopivasti, ovat todella paljon paremmat jalassa kuin lättätennarit.
Esimerkiksi laadukkaat tanssikengät kannattaa kokeilla. Jos haluaa ne naiselliset kengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan VAIN mukavia kenkiä, ja etsimiseen saa käyttää aikaa (ja rahaa yleensä myös enemmän mitä "tavallisiin") eikä korko yleensä ole kovin korkea (ei haittaa, olen aika pitkä). Mutta omistan useammat hyvät nahkaiset korolliset kengät, joilla voin hyvin seisoa koko päivän, eikä jaloissa tee yhtään pahaa.
Sama noissa sukkahousuissa: en ymmärrä miten niitä pidetään niin epämukavina (no joo, kovassa +30'C helteessä sitä ovat, mutta silloin en kyllä käytä...) kun ovat OIKEAN KOKOISEN ja myös OIKEAN MALLISET, ei edes huomaa että päällä on jotain.
Jokainen saa toki pukeutua juuri niinkuin haluaa, mutta ärsyttää kun väitetän että korkokengät/sukkahousut tmv. ovat 100% aina epämukavia, kun ne eivät sitä ole. Itse pitän hirveimpinä vaatteina paksuja kollegehousuja/huppareita, paksu kangas ympäsillä ahdistaa ja huppu painaa takin alla, ja tulee hetkessä kuuma jne. mielummin trikoopaita/ohut neule, sukkahousut ja mukava hame paljon mukavammat päällä.
On kai. Tätini jalan koko on 46 ja tietääkseni kulkee muutakin kuin saappaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cowboybootsit.
Huoh en jaksa näitä "on niin epämukavaa olla nainen" keskusteluja - itse en ole käyttänyt korkokenkiä vuosiin koska en pidä siitä. Osa kavereistani käyttää. Mikä pakko on käyttää epämukavia kenkiä tai sukkahousuja tai kotelomekkoja jos inhoaa niitä? Mikä vaatepoliisi teidän vaatekaapilla odottaa joka pakottaa laittamaan päälle jotain mitä ei halua?
onhan ne kengät epämukavia kun teinit jo lihoneet niin että nilkat yhtä pötköä,aikuisista puhumattakaan.
ei sellaisiin jalkoihin sovi mikään kenkä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ostan kauniita korkokenkiä, hyvällä laadulla. Kun korkoa on sopivasti, ovat todella paljon paremmat jalassa kuin lättätennarit.
Esimerkiksi laadukkaat tanssikengät kannattaa kokeilla. Jos haluaa ne naiselliset kengät.
En nyt ihan ymmärrä, miksi sain alapeukkuja? Annoin vinkin mukavista naisellisista juhlakengistä, JOS sellaiset haluaa ja joku ei tykkää, koska ... ?
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla ole sukupuolen kanssa mitään tekemistä. Cis-peruspirkkokin saa pukeutua miten lystää.
Cis? Cum In Stomach?
Vierailija kirjoitti:
Huoh en jaksa näitä "on niin epämukavaa olla nainen" keskusteluja - itse en ole käyttänyt korkokenkiä vuosiin koska en pidä siitä. Osa kavereistani käyttää. Mikä pakko on käyttää epämukavia kenkiä tai sukkahousuja tai kotelomekkoja jos inhoaa niitä? Mikä vaatepoliisi teidän vaatekaapilla odottaa joka pakottaa laittamaan päälle jotain mitä ei halua?
Samaa mieltä. Jokainen käyttäköön sellaisia vaatteita ja kenkiä, joista itse pitää. Tälläkin palstalla iso osa porukasta on juhlavaatekeskusteluissa aina ahdasmielisesti sitä mieltä, että vain korkkarit kelpaavat naisten juhlakengiksi, vaikka kuinka epämukavalta tuntuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 15v teinillä on lapsuudesta lähtien ollut juhlissa juhlakengät, ei tennareita. Taaperona ne oli tukevat sandaalit, sittemmin erilaisia ballerinoja jne.
Miten ihmeessä oma tyttäresi on ennättänyt noin vanhaksi ilman, että on kertaakaan saanut jalkaansa "lestillisiä" kenkiä?
Lasten ballerinat on miltei kun jumppatossuja, hyvin pehmeitä. Eikä niissä lasten juhlakengissä ole koskaan epämukavaa kapeaa lestiä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyse enemmän sukupuolineutraaliuudesta (voi valita sukupuolesta huolimatta erilaisia asioita kuin mitä perinteisesti kyseiseen sukupuoleen liitetään) kuin muunsukupuolisuudesta (esim transsukupuoliset jotka kokevat olevansa väärän sukupuolen kehossa). Ymmärrettävää kyllä että termit menevät sekaisin :)
Eihän muunsukupuoliset välttämättä koe kehoaan vääränä vaan kyse on juuri ulkoisista seikoista. Rajanveto on kyllä hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Poikapuolinen serkku?
Miespuolinen, mutta vielä alaikäinen eli poika.
Vierailija kirjoitti:
Miehet aina valittaa miten naisten on niin helppo parantaa ulkonäköään, kun ei tarvitse oikein harrastaa liikuntaa kunhan vaan vähän katsoo mitä syö. Aika moni mies varmaan muuttaisi mieltään, jos joutuisi oikeasti tekemään samat asiat mitä naiset tekevät näyttääkseen hyviltä.
Naisilla on mahdollisuus nostaa haluttavuuttaan, mutta ei pakkoa. Miehellä ei ole mahdollisuuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 15v teinillä on lapsuudesta lähtien ollut juhlissa juhlakengät, ei tennareita. Taaperona ne oli tukevat sandaalit, sittemmin erilaisia ballerinoja jne.
Miten ihmeessä oma tyttäresi on ennättänyt noin vanhaksi ilman, että on kertaakaan saanut jalkaansa "lestillisiä" kenkiä?
"ensimmäistä kertaa juhlakengät aikuisten mallistosta" Lasten juhlakengät on ihan tossuja joihinkin korkkareihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla ole sukupuolen kanssa mitään tekemistä. Cis-peruspirkkokin saa pukeutua miten lystää.
Cis? Cum In Stomach?
C-nuotti ylennettynä, joku laulajatar?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyse enemmän sukupuolineutraaliuudesta (voi valita sukupuolesta huolimatta erilaisia asioita kuin mitä perinteisesti kyseiseen sukupuoleen liitetään) kuin muunsukupuolisuudesta (esim transsukupuoliset jotka kokevat olevansa väärän sukupuolen kehossa). Ymmärrettävää kyllä että termit menevät sekaisin :)
Eihän muunsukupuoliset välttämättä koe kehoaan vääränä vaan kyse on juuri ulkoisista seikoista. Rajanveto on kyllä hankalaa.
Ei toki, esimerkillä halusin korostaa että kyse on hyvin erilaisesta asiasta kuin perinteisten sukupuoliroolien muuttamisesta.
Käytännön vinkki: kannattaa käydä tanssikenkiä myyvässä liikkeessä. Kengät ovat suht tyyriitä, mutta siellä saa ymmärryksen, millaisia kenkiä kannattaa huolia jalkoihinsa. Jotkin koristekorkkarit ovat niin kamalia, ettei ne jalassa voi kuin istua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei liene estä myös miehiä käyttämästä ns. naisten kenkiä niin halutessaan.
Mutta myös miehille on (piilo-)korkokenkiä, moni lyhyt mies haluaa lisää pituutta kenkien avulla. Ja esim. myös joissakin bootseissa on aika isot "korot", mukavuudesta en osaa sanoa, en käytä itse.