Laskujen maksu postin lakon aikana
Minulle tulee valitettavasti vielä joitakin paperisia laskuja. Nyt kun posti ei kulje, voiko tulla esim. muistutuslaskuja kun laskun maksu viivästyy?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tulla seuraamuksia, koska se on velkojan ongelma ettei käyttämänsä laskun toimitustsapa toimi.
Ei ole velkojan ongelma todellakaan. Jos velkoja käyttää samaa palvelua, niin posti on syyllinen jos ei paperi tule perille ajoissa. Siitähän ne maksaa myös itse, että lähettämänsä paperi menee ajoissa perille.
Velkoja ei ole vastuussa postin kulusta ja postia jakaa myös myös muut jakeluyhtiöt kuin posti.
Kkv:n mukaan tästä lakosta ei saisi aiheutua lisäkuluja kuluttajalle mutta todellisuudessahsn näin tapahtuu koska tuskin suuret laskuttajat eivät lopeta laskuttamista lakon ajaksi.
Itse soittaisin laskuttajat läpi ja tiedustelisin tilannetta. Suurimmilla yhtiöillä yleensä myös ”oma palvelu” netissä jonka kautta voi saada laskutustietonsa.
Postihan ei korvaa kuluja.
Alkoi pelottaa että joku lasku myöhästyy nyt tämän takia.
Jo lakon alussa asiantuntijat kehottivat yrityksiä laittamaan laskuihinsa tarpeeksi maksuaikaa lakon vuoksi. Jos joku laskuttaja ei osaa lisätä päiviä tällaisessa tilanteessa, niin onkohan ihan oikealla alalla?
Ei normaalihmisellä ole paperilaskuja.
Jos joku haluaisi laskun paperilla, en ottaisi asiakkaaksi, tuollaisessa täytyy olla muutakin vikaa.
Maksu etukäteen!
Nyt sitten kaikki käyttämään sitä puskuri rahastoa. Laskut tulevat korotettuna jos paperisen on valinnut.
Aika monen laskun toimittajan sivuille pystyy kirjautumaan ja voi maksaa sieltä oman laskunsa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaisi laskun paperilla, en ottaisi asiakkaaksi, tuollaisessa täytyy olla muutakin vikaa.
Maksu etukäteen!
Olen varsin normaali ihminen ja haluan nimenomaan paperilaskut. Vietän paljon aikaa mökillämme ja siellä on tolkuttoman huonot yhteydet, 3G:stäkin puhaltaa joskus kokonaan pois. Tietysti jos menisin naapurin peltoon keskelle tai muutaman kilsan päähän sorakuopalle... Paikka on myös altis sähkökatkoille. Kerran oli sellainen katko, joka vei virrat tukiasemiltakin, eli ei olisi auttanut sekään, että olisi lähtenyt autolla kauemmaksi. Tämän takia haluan laskut konkreettisina. Sinun ajatuksenjuoksussa se vika nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksu etukäteen!Olen varsin normaali ihminen ja haluan nimenomaan paperilaskut. Vietän paljon aikaa mökillämme ja siellä on tolkuttoman huonot yhteydet, 3G:stäkin puhaltaa joskus kokonaan pois. Tietysti jos menisin naapurin peltoon keskelle tai muutaman kilsan päähän sorakuopalle... Paikka on myös altis sähkökatkoille. Kerran oli sellainen katko, joka vei virrat tukiasemiltakin, eli ei olisi auttanut sekään, että olisi lähtenyt autolla kauemmaksi. Tämän takia haluan laskut konkreettisina. Sinun ajatuksenjuoksussa se vika nyt on.
Et ole koskaan kuullut e-laskusta?
(mistä näitä idootteja sikiää?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksu etukäteen!Olen varsin normaali ihminen ja haluan nimenomaan paperilaskut. Vietän paljon aikaa mökillämme ja siellä on tolkuttoman huonot yhteydet, 3G:stäkin puhaltaa joskus kokonaan pois. Tietysti jos menisin naapurin peltoon keskelle tai muutaman kilsan päähän sorakuopalle... Paikka on myös altis sähkökatkoille. Kerran oli sellainen katko, joka vei virrat tukiasemiltakin, eli ei olisi auttanut sekään, että olisi lähtenyt autolla kauemmaksi. Tämän takia haluan laskut konkreettisina. Sinun ajatuksenjuoksussa se vika nyt on.
Minä en oo ikinä maksanut laskua ilman nettiä joten kysyn että miten se tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Alkoi pelottaa että joku lasku myöhästyy nyt tämän takia.
Eräpaivää saa kyllä siirrettyä kun ottaa yhteyttä laskuttajaan, ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Maksu etukäteen!
Isot firmat maksavat laskunsa vasta ehkä sen kolmannen muistutuksen jälkeen. Eikä puhettakaan mistään viivästyskoroista.
Pieni ihminen maksaa vahingossa pari päivää myöhässä ja jo kohta punkee postiluukusta Lindorffia.
Työskentelen keskisuuressa kaupan alan yrityksessä. Meillä on sekä yksityisiä, että yritysasiakkaita. Meillä on tehty päätös, että korkokuluja ei peritä lakon aikana niiltä asiakkailta, joille lähtee paperilaskut. Toisaalta, kun lakko loppuu ei paljoa odotella eli oletamme, että asiakkaat maksaa laskunsa heti, kun posti ne tuo (eli maksuaika 14vkr ei ala laskun tulosta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan kuullut e-laskusta?
(mistä näitä idootteja sikiää?)[/
Näköjään on siinnyt Sinun vanhemmistasi. Tosi huonoilla yhteyksillä ei edes sähköpostit toimi....
Voi idiootti, e-laskun voi laittaa menemään automaattisesti tililtä eräpäivänä! Ei haittaa vaikka olisit itse missä tahansa ilman nettiä, se menee sieltä, automaattisesti!
Lakko helpottaa työttömän elämää kun marras- joulukuun laskuja siirtyy tammikuulle. Aktiivimallihan poistuu myös tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän tuossa ole järkeä. Jos siis et voi maksaa laskuja netissä, lähdet mökiltäsi laskujen kanssa pankkiin ja maksat älyttömät palvelumaksut tiskillä asioidessasi. Tätä et todennäköisesti kuitenkaan tarkoittanut vaan maksat ne paperilaskut kuitenkin netissä tultuasi mökiltä pois, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Maksu etukäteen!
Mulla tulee kaikki laskut paperisina, ja olen it-alan ammattilainen. Olen vaan vähän huono organisoimaan esim. tuota laskujen maksua, kun minulla tuli niitä sähköpostiin ja verkkopankin laskuosioon niin aina niitä unohtui maksaa ja myöhästyi. Päätin siirtyä kaikissa paperilaskuihin, joille minulla on selkeä systeemi: kun lasku tulee, heti tietokonehuoneeseen maksamattomat laskut kansioon. Laskunmaksupäivänä käyn sitten sieltä kaikki läpi ja siirrän maksettujen kansioon.
Vierailija kirjoitti:
Velkoja ei ole vastuussa postin kulusta ja postia jakaa myös myös muut jakeluyhtiöt kuin posti.
Kkv:n mukaan tästä lakosta ei saisi aiheutua lisäkuluja kuluttajalle mutta todellisuudessahsn näin tapahtuu koska tuskin suuret laskuttajat eivät lopeta laskuttamista lakon ajaksi.Itse soittaisin laskuttajat läpi ja tiedustelisin tilannetta. Suurimmilla yhtiöillä yleensä myös ”oma palvelu” netissä jonka kautta voi saada laskutustietonsa.
Postihan ei korvaa kuluja.
Kyllä se on laskuttajien tehtävä hommata se vaihtoehtoinen toimitustapa ei asiakkaan.
Ei voi tulla seuraamuksia, koska se on velkojan ongelma ettei käyttämänsä laskun toimitustsapa toimi.