Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kuin sisäisesti kuollut. Mistä saada motivaatiota elää?

Vierailija
16.11.2019 |

Elämäni pähkinänkuoressa: Lapsuudesta ei hyviä muistoja. Nuoruudesta ei hyviä muistoja. Aikuisuudesta voisin antaa jokaisen vuoden pois, mitään en ole jäänyt kaipaamaan.

Kun olen joskus asiaa jollekin itkeskellyt, se joku on vain todennut asioiden muuttuvan kun vuodet kuluvat. Vuodet ovat kuluneet mutta mikään ei ole muuttunut parermpaan. Olen ollut ihastunut, olen ollut rakastunut. Kohteet vain ovat olleet sellaisia, etten ole koskaan saanut vastavuoroisesti takaisin sitä, mitä olen itse ollut valmis antamaan.

Ensimmäinen suhteeni oli alkoholistimiehen kanssa. Lopulta lähdin kun en jaksanut katsella toisen hidasta itsetuhoa. Toisen kerran rakastuin mieheen, joka oli kuulemma kanssani siksi, "ettei ollut löytänyt parempaakaan". Tästäkin suhteesta lähdin jokseenkin maani myyneenä. Kolmannen kerran rakastuin ihmiseen, joka ei halunnut minusta muuta, kuin omien sanojensa mukaan hyvää seksiä.

Olen nyt 40 vuotta. Olen koko elämäni kokenut suurta turvattomuutta ja ja ihmiset pitävät minua vahvana ja kuin "peruskalliona, joka puskee läpi harmaimmankin kiven ja jonka selästä huolet tuntuvat valuvan kuin vesi hanhen selästä". Itselleni homma ei näin näyttäydy vaan tuntuu siltä, että olen koko elämäni kaivanut loppumatonta ojaa maahan, joka jatkuu silmänkantamattomiin.

Sisäisesti olen aivan hajalla. Kaikki energiani menee arjesta ja töistä selviytymiseen. Perhettä tai läheisiä ei varsinaisesti ole. Kavereilla on perhet ja lapsia, itse vietän vapaa-aikani kotona ja mietin tapoja tappaa itseni. Käyn neljättä vuotta psykoterapiassa. En koe vointini parantuneen. Olen jo vuosia sitten menettänyt ruokahaluni ja pakotan itseni syömään sekä käymään töissä.

Olen yksinkertaisesti ihan loppu. Olen koko elämäni vain yrittänyt pitää pääni vedenpinnan yläpuolella mutten enää yksinkertaisesti jaksa. Olen kyllästynyt siihen, että minulta halutaan vain aina apua. Olen aina ollut valmis tarjoamaan apuani muille mutta en edes tiedä, millaista apua minun pitäisi pyytää. Yhtenä esimerkkinä olen ollut lukemattomia kertoja kavereiden muuttoapuna mutta kun olen itse joskus muuttanut, kukaan kavereistani ei ole kerennyt auttamaan.

Unelmia minulla ei ole koskaan edes ollut ja elämä tuntuu pelkältä sarjalta suorittamista. Minuun ihastuvat ihmiset, jotka ovat itse jollakin tavalla avun tarpeessa enkä enää halua rakkautta ihmiseltä, joka vain imee minulta loputkin voimavarani.

Jollain ollut samanlaisia fiilksiä ja joku jopa päässyt niistä eron? Uskoon tulemisen tarjoaminen ei ole ratkaisu kohdallani.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä saatko noista ns kaveruussuhteista mitään positiivista itsellesi. Kuulostaa siltä että olet vain heille käyttöesine ja jokin mistä voi hyötyä. Vaikka voi tuntua että parempi huonoja kavereita kuin ei ollenkaan, niin tuollaiset yksipuoliset ihmissuhteet vain hajottavat sinua pikkuhiljaa enemmän ja enemmän, koska ne pitävät yllä ajatusta siitä että sulla on arvo vain antajana.

Oletko harkinnut ns vaihtoehtoisia luonnon lääkinnän hoitokeinoja? En uskalla ehdottaa ettei viesti mene poistoon, mutta jos kaikki on jo kokeiltu, kannattaa aiheeseen tutustua avoimin mielin.

Vierailija
22/32 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet läheisriippuvainen ja kiintymyshäiriöinen koska hakeudut pelkästään huonoihin ihmissuhteisiin ja kärsit masennuksesta. Tuo on aikamoinen kehä mutta siitä voi päästä ulos. Se että tunnet olevasi sisältä kuollut on suojamekanismisi joka on päällä ja säästää voimiasi. Sinuna hakisin sairasloman ja siitä kuntoutustuelle, ehkä eläkkeelle pysyvästi, vaihtaisin paikkakuntaa ja elämää, etsisin itseni ja rakastuisin siihen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähän samanlainen kuin sinä ja mietin, että ehkä olet liian omnipotentti. Tavallinen mies ei tiedä mitä häneltä tarvitsisit, koska "pärjäät yksinkin" (hänen silmissään, vaikka itse tiedätkin vahvuuden olevan olosuhteiden pakko).

Siispä sinuun kiinnittyvät häiriintyneet tai äitihahmoa tarvitsevat miehet.

Vierailija
24/32 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet läheisriippuvainen ja kiintymyshäiriöinen koska hakeudut pelkästään huonoihin ihmissuhteisiin ja kärsit masennuksesta. Tuo on aikamoinen kehä mutta siitä voi päästä ulos. Se että tunnet olevasi sisältä kuollut on suojamekanismisi joka on päällä ja säästää voimiasi. Sinuna hakisin sairasloman ja siitä kuntoutustuelle, ehkä eläkkeelle pysyvästi, vaihtaisin paikkakuntaa ja elämää, etsisin itseni ja rakastuisin siihen. 

Tässä on ketjun tähän saakka järkevin kommentti. Lisäksi kaikki tyhjyyttä tuntevat voisivat lukea masentuneen Kristiinan kohtalosta itsemurhayrityksen jälkeen ja miettiä sitten onko se oma elämä kuitenkin elämisen arvoista.

Vierailija
25/32 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kuusi vuotta terapiassa istuminen ei ole auttanut, olisko aika myöntää, että tuskin tulee auttamaan ikinä? Aloita nyt siitä, että lopetat turhasta maksamisen ja hyväksyt sen, että nyt asiat ei ole hyvin ja on kurjaa. Et ainakaan häviä mitään, kokeile nyt vaan hetkeksi luovuttaa kokonaan. Ei kaikkien tartte olla kok ajan naminamionnellisia. Kunhan on jokseenkin tyytyväinen, se riittää. Eli pää pois perseestä ja hellitä hetkeksi.

Vierailija
26/32 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää aloin trollaamaan. Se nyt on vaan ainoa asia joka saa pysymään hereillä. Anteeksi nyt vain.

Vierailija
27/32 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikkakunnallasi on neurofeedbackia, voisit kokeilla sitä. Tai youtuben binauraleita ja meditaatioita. Ovat auttaneet minua huomattavasti enemmän kuin huono terapia.

Vierailija
28/32 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kuusi vuotta terapiassa istuminen ei ole auttanut, olisko aika myöntää, että tuskin tulee auttamaan ikinä? Aloita nyt siitä, että lopetat turhasta maksamisen ja hyväksyt sen, että nyt asiat ei ole hyvin ja on kurjaa. Et ainakaan häviä mitään, kokeile nyt vaan hetkeksi luovuttaa kokonaan. Ei kaikkien tartte olla kok ajan naminamionnellisia. Kunhan on jokseenkin tyytyväinen, se riittää. Eli pää pois perseestä ja hellitä hetkeksi.

Olen samaa mieltä. Valheellinen hyvän etsiminen on tosiasioiden kieltämistä ja oman traumansa väheksyntää. Jos vuosikausia käy terapiassa ja on silti  lähtöpisteessä niin ensinnäkin terapeutti ei ole hyvä eikä osaa kysyä oikeita kysymyksiä vaan päinvastoin ruokkii jumittamista ja huonoa oloa sekä kurjuuden kehässä kiertämistä.

Vierailija
29/32 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella raskaalta, toivotan sinulle voimia ja valoisampaa tulevaisuutta <3

Vierailija
30/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun moottori ei toimi, turha on käskeä.

Vierailija
31/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla olen sisäisesti kuollut koska en saa koskaan tyttöystävää. Ei ole motivaatiota tehdä mitään elämässä. Miksen voi saada jotain kamalaa sairautta ja kuolla siihen 5 minuutissa vaikka. Ei jäisi ketään suremaan minua.

Vierailija
32/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta terapiassa käyminen.  Lähes 4  vuotta siellä käyntiä sinulla riittää. Yli 30-vuotiaan peruspersoonallisuus ei enää muutu terapiassa, ja traumat on jo purettu noin pitkällä aikavektorilla.

Suosittelen itseanalyysin ja jahkaamisen  lopettamista. Valitse LIIKUNTA, eri urheilulajeja sekä maanläheisiä harrastuksia esim. marjan poiminta, sienestys, talkootyöt ulkosaaristossa tai muualla luontoihmisten kanssa. Mattojen kutominen käsityökerhossa. Birdlife ja lintuharrastus. Luonnonkukkien keruu. Leipominen. Savityöt. Tilkkutyöt. Puutyökerho. Aikuisten ratsastuskin on parempi kuin terapia - molemmat kalliita. Hevonen auttaa kuitenkin enemmän kuin kuin jokin terapeutti-hymisijä. Saappat saveen, kyllä luonto parantaa jahnaamisesta.