Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempiensa luona asuvat aikuiset

Vierailija
16.11.2019 |

Miksi on hyväksyttävänpää jos aikuinen naisen asuu vanhempiensa luona? Vanhempiensa luona asuvaa miestä haukutaan peräkammarinpojaksi, vaikka kävisi töissä ja kykenee kotona asumalla vaurastumaan nopeasti?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljon riippuu siitä että mitä tarkoitat termillä aikuinen ja miksi asuu siellä.

Mutta minusta 25 on viimeinen ikä muuttaa pois kotoa vaikka olisi opiskelija.

Työssäkäyvällä aikaisemmin

Sukupuolesta viis

Vierailija
2/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, että "kykenee vaurastumaan nopeasti" vanhempiensa kustannuksella on jotenkin epämiellyttävä ajatuksena. Peräkamarinpoika yleensä ei kyllä käy töissä tai ei ainakaan sellaisissa, missä vaurastuisi nopeasti tai hitaasti. Enempi tosiaan siellä kamarissaan nysvää, eikä edes osallistu talouden töihin ja auta vanhempiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, että "kykenee vaurastumaan nopeasti" vanhempiensa kustannuksella on jotenkin epämiellyttävä ajatuksena. Peräkamarinpoika yleensä ei kyllä käy töissä tai ei ainakaan sellaisissa, missä vaurastuisi nopeasti tai hitaasti. Enempi tosiaan siellä kamarissaan nysvää, eikä edes osallistu talouden töihin ja auta vanhempiaan. 

Mutta jos tällainen "nysvääjä" on nainen, niin se on paljon hyväksyttävänpää? Tuo vanhempiensa kustannuksella vaurastumisen paheksuttavuutta en ymmärrä. Harva kieltäytyy vaikka perinnöstä ja todella moni käyttää vanhempiaan ilmaisena remonttiapuna tai lastenhoitajana? Eikö sellainen ole hyväksikäyttöä?

Vierailija
4/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se nyt vanhempien kustannuksella ole, sama huone seisoo siinä käyttämättömää sitten. Lähinnä sitä on tuhlaamatta turhaan 1200e/kk asumiseen. Mutta eihän naiset moista ymmärrä, na vaan tyllää enemmän miehistä joilla on enemmän leluja kuten asunto johon voivat muuttaa siipeilemän miehen kustannuksella.

Vierailija
5/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos tällainen "nysvääjä" on nainen, niin se on paljon hyväksyttävänpää? Tuo vanhempiensa kustannuksella vaurastumisen paheksuttavuutta en ymmärrä. Harva kieltäytyy vaikka perinnöstä ja todella moni käyttää vanhempiaan ilmaisena remonttiapuna tai lastenhoitajana? Eikö sellainen ole hyväksikäyttöä?

En minä siihen ottanut kantaa. 

Vierailija
6/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisia miehiä olekaan (eikä naisia) Suomessa, että 

a) asuisivat vanhempiensa luona

b) olisivat niin hyvissä ammateissa ja työpaikoissa, että vaurastuisivat nopeasti, koska ei tarvitse asumisesta maksaa vanhemmilleen

Sellaiset ihmiset ovat omillaan ja useimmat parisuhteissa toisten asiallisten ihmisten kanssa ja vaurastuvat ihan omilla ansioillaan JA kustantavat asumisensa ja elämisensä. 

Vierailija
7/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikkien terveiden aikuisten olisi syytä muuttaa omilleen vähän päälle parikymppisinä, jos suinkin mahdollista.

Eri asia toki, jos on vaikkapa vammainen tai vanhemmat tarvitsevat apua ja läsnäolijaa kotiin.

Mutta semmoinen vanhempien taloudellisen tuen ja huollon varassa lusmuileva lapsi on nolo tapaus aivan sukupuolesta riippumatta. Se on kumminkin selvästi yleisempää miehillä kuin naisilla. Yhtäkään peräkammarin naista en tiedä, miehiä sen sijaan montakin.

Vierailija
8/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se on NOLOA asua vaikkapa 26v vanhempien luona jos on ulosotossa eikä saa omaa asuntoa. Töitä ei saa kun ei kukaan ota töihin sellaista jolla on maksuhäiriömerkintä. Enkä halua asua yksin jos olis vaikka poikaystävä niin paljon mukavampaa.

Vierailija
9/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pariskunta, jotka ovat 35 vuotiaita asuvat molemmat vanhemmillaan. Lapsia on siunaantunut 4. Sairaeläkkeellä olevia vanhempia käyttävät lastensa hoitajana päivittäin. Kun miehen kirjat ovat eri osoitteessa, eikä hän aina asu lastensa äidin kotona, saa kelalta paremmin rahaa. Rahaa saa, vaikka tekisi lapset samalle miehelle. Suosittelen kaikille nuorille, jotka suunnittelevat perhettä. Näin ette joudu käyttämään omaa rahaa yhtään perheen perustamiseen ja saatte tukia paremmin.

Ei se väärin ole, kun meillä on tämä mainio laitos...

Vierailija
10/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi miehiä ei naisessa haittaa tuollainenkaan asia, joka kuuluu naisten pitkään turnoff-listaan. Ei teetä eräälläkään peräkammaritytöllä vaikeuksia saada miehiä, kun on ulkoiset puitteet kunnossa.

Vierailija
11/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi miehiä ei naisessa haittaa tuollainenkaan asia, joka kuuluu naisten pitkään turnoff-listaan. Ei teetä eräälläkään peräkammaritytöllä vaikeuksia saada miehiä, kun on ulkoiset puitteet kunnossa.

'

Täähän se ois. Nainen voi olla vaikka kuukauden käymättä suihkussa, pukeutua perunasäkkiin ja lähteä ulos flip-flop sandaaleilla ja aivan taatusti löytyy sormia napsauttamalla seuraa. 

Tavallinen mies pukeutuu viimeisen päälle Versacen pukuun, tukka huolellisesti laitettuna, olemus ryhdikäs ja sporttinen ja siltikin jää todennäköisemmin ilman kuin löytäis naisen. Kyllä naiset pelaa elämän peliä surpereasymodella!

Vierailija
12/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaikkien terveiden aikuisten olisi syytä muuttaa omilleen vähän päälle parikymppisinä, jos suinkin mahdollista.

Eri asia toki, jos on vaikkapa vammainen tai vanhemmat tarvitsevat apua ja läsnäolijaa kotiin.

Mutta semmoinen vanhempien taloudellisen tuen ja huollon varassa lusmuileva lapsi on nolo tapaus aivan sukupuolesta riippumatta. Se on kumminkin selvästi yleisempää miehillä kuin naisilla. Yhtäkään peräkammarin naista en tiedä, miehiä sen sijaan montakin.

Kerrytän mielummin 25k€ vuosittain säästöön kun muutan pois. Järkevät ihmiset säästää kun asuu vielä vanhempien luona ja takaa itselleen paremman tulevaisuuden eikä muuta työttömänä vuokralle valtion maksettavaksi. Se vasta noloa onkin ja moni toimii mielummin niin.

Vierailija
13/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat myös pienituloisia ja näin autellaan taloudellisesti puolin ja toisin. Kannattavaa molemmille. 

Vierailija
14/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt häpeän vähän itse täällä kyllä ja olen itse nuori nainen. Näköjään nyt saanut jo aika leiman tästä kotona asumisesta. No, ei voi mitään ja itse oikeasti tekisin asiat vähän toisen jos olisi eri tilanne. Täytyy aina muistaa se, että ihmisillä erilainen elämä. En minäkään todellakaan vaadi mitään rahaa ja oikeasti autan asiossa. Oikeasti ymmärrän tämän ajatuksen kyllä ja monet tietenkin muuttavat. Joskus elämä vaan menee eri tavalla, vaikka tahtoisi.

Vierailija
15/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisia miehiä olekaan (eikä naisia) Suomessa, että 

a) asuisivat vanhempiensa luona

b) olisivat niin hyvissä ammateissa ja työpaikoissa, että vaurastuisivat nopeasti, koska ei tarvitse asumisesta maksaa vanhemmilleen

Sellaiset ihmiset ovat omillaan ja useimmat parisuhteissa toisten asiallisten ihmisten kanssa ja vaurastuvat ihan omilla ansioillaan JA kustantavat asumisensa ja elämisensä. 

c) asut kotona jostakin olosuhteisiin liittyvän syyn takia ja maksat itse menosi joka palkasta, työttömyyskorvauksesta tai muusta rahasta. Olet silti asiallinen ja kunnollinen ihminen. Ehkä työtön tai et ole päässyt opiskelemaan tai jotain muuta, jonka vuoksi olet jäänyt sinne asumaan. Itse kuulun tähän joukkoon. Täytyy aina muistaa se kuinka paljon jotkut opiskeljatkin saavat rahaa vanhemmiltaan. Siinä mielessä elän todellakin hyvin vaatimatonta elämää ja en käytä vanhempien rahoja. Ymmärrän tietenkin sen, että monella kielteinen asia. Itse olen vielä nainen.

Vierailija
16/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yli 50 vuotiaana asun isäni kanssa. Isäni ei pärjää yksin, enkä halua häntä laittaa näihin vanhusten kidutuspaikkoihin makaamaan. Haluan pitää isästäni huolta, kotona loppuun saakka.

Vierailija
17/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on aina niitä keskusteluja joissa tuntee olevansa elossa :D Tulee iskua oikealta ja vasemmalta sitä mukaa mihin suuntaan päänsä kääntää.

Itsehän olen vanhemmilla asuskeleva "aikuinen". Miksi näin? Koska olen sellainen ihminen, joka ei juurikaan työllisty. Kun ei ole töitä niin varat riittäisi jonkun aikaa asua ihan kunnollisessa asunnossa, mutta ennemmin tai myöhemmin joutuisi muuttamaan johonkin narkkiyksiöön, joka ei ihan suoraan sanottuna houkuttele pätkän vertaa. Säästöjen vuoksi tukien määrä olisi se, että se omillaan asuminen alkaisi nakertaa säästöjä kohden nollaa. Kun elämässä on muutenkin aika vähän ilon aiheita, niin olen oikein tyytyväinen siihen, että saan edes vähän rahaa säästöön ja voin niillä rahoilla tehdä sellaisia asioita joista sitten ilahdun suuresti. Tottakai osallistun talouden hoitamiseen, maksan omat menoni ja laskuni, sekä ruoat. Vanhempieni rahoihin en ole käsiksi päässyt, enkä ole pyytänytkään.

Ehkä normaalia ihmistä ihmetyttää se miten voi aikuisiällä asua vanhemmillaan, mutta minulle se on sinällään helppoa kun ei ole naisystävää tai muitakaan ystäviä, niin en tarvitse mitään piilopaikkaa seksin harrastamiseen tai muuhun irstailuun. Tällaiselle kaltaiselleni vässykälle on ihan mukavaa sekin, että on edes joitain henkilöitä joiden kanssa voi jutella päivän aikana, ja jos/kun naamat alkaa ärsyttää niin voi kävellä ovesta ulos ja viettää omaa aikaansa.

Terveisin Naispelko26

Vierailija
18/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri. Suomessa muutetaan poikkeuksellisen nuorina pois kotona yhteiskunnan tukemana (Kelan asumistuet sun muut tuet).

Esim. Etelä-Euroopassa on ihan normaalia, että perheet elää pitkäänkin yhdessä, lapsetkin liki kolmekymppisiksi vanhempien luona, kunnes muuttavat vasta sitten, kun oma lapsi on syntymässä.

Isovanhemmatki monesti samassa sopassa mukana. Siellä ei yhteiskunta jakele rahaa, että kaikki asuis omissa kopeissaan.

Eli kulttuurikysymys ja mihin ihmiset ovat ikään kuin tottuneet.

Vierailija
19/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on aina niitä keskusteluja joissa tuntee olevansa elossa :D Tulee iskua oikealta ja vasemmalta sitä mukaa mihin suuntaan päänsä kääntää.

Itsehän olen vanhemmilla asuskeleva "aikuinen". Miksi näin? Koska olen sellainen ihminen, joka ei juurikaan työllisty. Kun ei ole töitä niin varat riittäisi jonkun aikaa asua ihan kunnollisessa asunnossa, mutta ennemmin tai myöhemmin joutuisi muuttamaan johonkin narkkiyksiöön, joka ei ihan suoraan sanottuna houkuttele pätkän vertaa. Säästöjen vuoksi tukien määrä olisi se, että se omillaan asuminen alkaisi nakertaa säästöjä kohden nollaa. Kun elämässä on muutenkin aika vähän ilon aiheita, niin olen oikein tyytyväinen siihen, että saan edes vähän rahaa säästöön ja voin niillä rahoilla tehdä sellaisia asioita joista sitten ilahdun suuresti. Tottakai osallistun talouden hoitamiseen, maksan omat menoni ja laskuni, sekä ruoat. Vanhempieni rahoihin en ole käsiksi päässyt, enkä ole pyytänytkään.

Ehkä normaalia ihmistä ihmetyttää se miten voi aikuisiällä asua vanhemmillaan, mutta minulle se on sinällään helppoa kun ei ole naisystävää tai muitakaan ystäviä, niin en tarvitse mitään piilopaikkaa seksin harrastamiseen tai muuhun irstailuun. Tällaiselle kaltaiselleni vässykälle on ihan mukavaa sekin, että on edes joitain henkilöitä joiden kanssa voi jutella päivän aikana, ja jos/kun naamat alkaa ärsyttää niin voi kävellä ovesta ulos ja viettää omaa aikaansa.

Terveisin Naispelko26

Olisi kyllä hyvä muuttaa jo vähitellen omaan kotiin. 

Vierailija
20/28 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin Naispelko26

Olisi kyllä hyvä muuttaa jo vähitellen omaan kotiin. 

Ai koirankoppiin yksin masentumaan? Ehkä jotkut tykkää sellaisesta asumisesta, mutta itse en halua pyöriä jossain vaatekaapin kokoisessa yksiössä ja kuunnella naapureiden humalaista örvellystä. Se on se elämä johon meikäläisen varat riittää siten, että en ole heti tuhlannut kaikkia säästöjäni. Mieluummin asun porukoilla niin kauan, että joskus saisin töitä. Ei ole varsinaisesti minun elämästäni pois se porukoiden luona asuminen. Enkä oikein ymmärrä miksi se olisi muidenkaan elämästä mitään pois.

Terveisin Naispelko26