Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisittekö töihin Yhdysvaltoihin?

Vierailija
16.11.2019 |

Minulle vinkattiin työpaikasta Yhdyssvalloissa, joka olisi koulutustani vastaavaa työtä ja työaika olisi muuten sama mitä nykyisessä työssä eli 8h + kiireaikoina ylitöitä, jotka tietenkin korvattaisiin rahallisesti. En ole koskaan käynyt Amerikassa, vaikka olen haaveillut matkasta sinne. Matka on kuitenkin eri asia kuin asuminen ja vakituinen työ.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lähtisin ja sukulaiseni muutti juuri töihin Amerikkaan. Hänellä firma auttoi byrokratiassa, joten se meni mukavasti. Viisumin kanssa pitää olla tarkkana. Ihmisiin on helppo tutustua ja mielestäni Yhdysvalloissa on turvallisempaa kuin tv tai muut antavat ymmärtää. Kaupunginosissa ja osavaltioissa on tietenkin eroja. Työelämä on toisaalta rankempaa toisaalta helpompaa. Lomia on vähemmän mutta toisaalta työtahti ei välttämättä ole Pohjoismaiden tasoa.

Vierailija
22/22 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin heti.

Mutta ei sinne todellakaan vaan lähdetä, ellei just joku taho auta työviisumin kanssa tai jostain muusta syystä saa helposti työluvan. Tällöin voi pitää itseään etuoikeutettuna.

Esim. itse tuskin saisin työlupaa, vaikka koulutus on hyvä ja omaisuuttakin kertynyt turvaksi.

Voi olla, että siellä ei loppuelämää viihtyisi, mutta lähtisin ehdottomasti kokeilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi