Metalliset sukkapuikot lentokoneeseen?
Saako metalliset sukkapuikot ottaa käsimatkatavaroihin lentokoneeseen? Google antaa ristiriitaista tietoa
Kommentit (8)
Ohjeiden mukaan ei. Olen kyllä metallisia nähnyt, itse otan kuitenkin puiset.
Olen matkustanut melko paljon vuosien varrella. Etelään, länteen, itään ja eri lentoyhtiöillä. Mukana on ollut milloin mitäkin käsityötä. On ollut metallipuikot, metallikoukku, puiset puikot, puinen koukku, askartelusakset jne. Aina olen kaiken saanut viedä mukanani. Ainoastaan yhdet Fiskarsin tylppäkärkiset lasten sakset ottivat pois Bangkokin kentällä.
Laitan käsityöt turvatarkastuksessa näkyville, siis otan pois kassista. Ei tuu sellaista oloa, et yritän kätkeä jotain.
Eipä ne niitä pois ottaneet viime viikolla.
Joiltakin on poistettu, jotkut ovat saaneet viedä. Riippuu kentästä ja ilmeisesti virkailijastakin. Itse ostin bambupuikot, varmuuden vuoksi.
Riippuu lentokentästä ja virkailijasta. Ottamalla puu-, bambu tai hiilikuitupuikot saat ne varmasti koneeseen. Ovat myös kanssamatkustajien kannalta kivemmat kun eivät ole niin äänekkäät.
Minulla on bambupuikot olleet jo pitkään, ei ongelmia. Paljon paremmat kaikin puolin. Käsittääkseni metalliset puikot on kielletty, ainakin Finnairin ohjeen mukaan. Käytän eniten Finnairin lentoja, joten muista yhtiöistä ei tietoa. Lentokentillä on myös infoa siitä mitä koneeseen saa viedä.
Mielestäni ei saa. Puiset saa. Löytyy mm. koivusta tehtyjä kohtuu-helposti.