Siivooja oli tänään 3h siivoamassa kaksiota, en tiedä mitä mieltä tuloksesta?
Lattiat vaikuttaa ihan siistiltä, roskat pois (täällä oli aika paljon likaa kertynyt) sekä tahroja ei näy. Samoin tasot näyttää ok:lta. Ei kumminkaan tuoksu kauhean puhtaalle ja WC:ssä lavuaarin hana on pyyhkimättä?! Lavuaari on pesty kyllä pintapuolisesti, mutta ei kovin hyvin varsinkin tuosta hanasta päätellen. voiko olla että aika on loppunut kesken? Kolme tuntia on kumminkin aika pitkä aika. Olin siivousta ennen vienyt kaikki roskat ja tyhjentänyt lattiat jääneistä vaatteista ym. tavaroista että mahtuu työskentelemään. Jätin siivoojan yksin, kun minulla oli menoa, en viitsinyt pyöriä tiellä eikä meillä mitään varastettavaakaan ole.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen soppari on hyvä, jossa on lista kaikesta, mitä tekee, aika tarkkakin. Jos jotain jää tekemättä, niin sovitte etukäteen, miten se reklamoidaan.
Ei sellaisia sopimuksia. Ylläpitosiivous sisältää tietyt asiat ja sillä mennään. Ilmeisesti ap:n koti on ollut todella pahassa kunnossa, joten seuraavalla kerralla toivottavasti järjestys on pysynyt ja ei tarvitse aloittaa taas nollasta.
Kahdella ensimmäisellä kerralla menee aina enemmän aikaa, sillä siinä joutui tekemään lähes poikkeuksetta perussiivoustehtäviä, että saa mm. kylpyhuoneen, keittiön, lattiat tai muut ongelmakohdat ylläpitosiivouksella siivottavaa kuntoon.
Jos haluaa kotiinsa pesuaineen hajua, niin sitä voi laittaa ihan itse vaikka wc-pöntön raikastajalla. Tolua tai mäntysuopaa ei yksikään ammattilainen suostu käyttämään ja niitä ei mukana kanneta ikinä.
Jos siivooja saapuu kotiisi ämpärin kanssa, niin älä laske häntä sisälle. Tai poikkeuksena on jos hän tulee pesemään saunaa. Siivooja ei ole silloin ammattilainen millään tapaa, jos hän pistää vaikka lattianpesuvesiä ämpäriin. Mietipä vain mikä tuho tulee, jos ämpäri kaatui parketille tai laminaatille. Tai miten märkä moppi on, jos sitä lorataan jossakin vesiämpärissä...
Ämpäriä voi pitää vessassa jossa käy kastamassa moppia jonka puristaa hyvin ennen kuin pesee lattioita.
Meillä oli tänään 2 siivoajaa siivoamassa tyhjää kaksiota. Aikaa meni 3,5h vaikka olimme jo itse pesseet kaikki kaapit sisältä mutta tuli puhdasta!
3 tuntia on lyhyt aika jos joutuu ensin jörjestelemään ja vielä siirtelemään tavaroita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas ammattilaiset mitä mieltä siitä että wc-istuin, lavuaari ja hanat ym "puhdistetaan" kuivalla mikrokuituliinalla? Tähän olen törmännyt muutamankin eri, käsittääkseni koulutetun, siivoojan kanssa. Asiaa ihmetellessäni on tullut hieman alentuva vastaus ettei mikrokuituliinaa kuulu kastella... no ei, mutta ei se ole mielestäni oikea väline kylppärin kuuraukseen?!
Jep ei sillä pestäkään vaan kiillotetaan että näyttää puhtaalta!
Mikrokuituliinaa ei kastella, mutta kostutetaan, niin puhtaaksi pyyhkiminen onnistuu parhaiten. Voi käyttää myös sellaisenaan kuivaamiseen. t. ammattilainen
Et jaksa ite pikkukaksioosi siivota?
Tämä kommentti laittoi miettimään. Jos haluan maksaa ystävälle jotain, miksi siitä huvista pitäisi antaa myös siivu jollekin muulle? Tiedän kyllä vastauksen, mutta kysynpähän vaan. Tai jos myyn renkaat torissa...