Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivooja oli tänään 3h siivoamassa kaksiota, en tiedä mitä mieltä tuloksesta?

Vierailija
15.11.2019 |

Lattiat vaikuttaa ihan siistiltä, roskat pois (täällä oli aika paljon likaa kertynyt) sekä tahroja ei näy. Samoin tasot näyttää ok:lta. Ei kumminkaan tuoksu kauhean puhtaalle ja WC:ssä lavuaarin hana on pyyhkimättä?! Lavuaari on pesty kyllä pintapuolisesti, mutta ei kovin hyvin varsinkin tuosta hanasta päätellen. voiko olla että aika on loppunut kesken? Kolme tuntia on kumminkin aika pitkä aika. Olin siivousta ennen vienyt kaikki roskat ja tyhjentänyt lattiat jääneistä vaatteista ym. tavaroista että mahtuu työskentelemään. Jätin siivoojan yksin, kun minulla oli menoa, en viitsinyt pyöriä tiellä eikä meillä mitään varastettavaakaan ole.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ammattisiivooja, ollut jo vuosia. Tuntipalkka 10€ ja rapiat, vajailla tunneilla vakituisessa työsuhteessa. Olen itsekin joskus tehnyt firkkua pimeästi koska saan siitä enemmän kuin laillisesti ja puhtaana käteen. Se on siivousfirmojen syytä että siivotaan pimeästi. Minun 10+€ tuntipalkasta työnantajani laskuttaa asiakasta n. 35€. Onko se sitten reilua?

Ammatinvalintakysymys. Perusta ihan itse firma ja mieti sitten asiat uudestaan.

Tuosta 35 eurosta vähennät alvit, työnantajamaksut, tilitoimiston ym kulut, niin ei sille työantajalle jää käteen oikein mitään.

Vierailija
82/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen soppari on hyvä, jossa on lista kaikesta, mitä tekee, aika tarkkakin. Jos jotain jää tekemättä, niin sovitte etukäteen, miten se reklamoidaan.

Ei sellaisia sopimuksia. Ylläpitosiivous sisältää tietyt asiat ja sillä mennään. Ilmeisesti ap:n koti on ollut todella pahassa kunnossa, joten seuraavalla kerralla toivottavasti järjestys on pysynyt ja ei tarvitse aloittaa taas nollasta.

Kahdella ensimmäisellä kerralla menee aina enemmän aikaa, sillä siinä joutui tekemään lähes poikkeuksetta perussiivoustehtäviä, että saa mm. kylpyhuoneen, keittiön, lattiat tai muut ongelmakohdat ylläpitosiivouksella siivottavaa kuntoon.

Jos haluaa kotiinsa pesuaineen hajua, niin sitä voi laittaa ihan itse vaikka wc-pöntön raikastajalla. Tolua tai mäntysuopaa ei yksikään ammattilainen suostu käyttämään ja niitä ei mukana kanneta ikinä.

Jos siivooja saapuu kotiisi ämpärin kanssa, niin älä laske häntä sisälle. Tai poikkeuksena on jos hän tulee pesemään saunaa. Siivooja ei ole silloin ammattilainen millään tapaa, jos hän pistää vaikka lattianpesuvesiä ämpäriin. Mietipä vain mikä tuho tulee, jos ämpäri kaatui parketille tai laminaatille. Tai miten märkä moppi on, jos sitä lorataan jossakin vesiämpärissä...

Ihan asiaa kirjoitat, mutta tuohon ämpäriin saa siivousmopit myös nihkeytymään käyttökuntoon, vähän vettä ja pesuainetta. Mikäli siivooja sellaisia käyttää.

Ei ämpäriä. Esimerkiksi Sappaxin putkipyyhkeen saa täsmälleen sopivaksi muovipussissa. Ostan rullan kestäviä pakastuspusseja ja laitan putkipyyhkeen/pyyhkeet siihen ja päälle oikean määrän nestettä. Kun tarvitsen pyyhettä, ovat ne tasaisesti nihkeät. Tätä muovipussia voi käyttää lukemattomat kerrat ja se ei vie tyhjänä tilaa yhtään. Ämpäriä ei todellakaan tarvitse kuin saunan pesuun.

En myöskään todellakaan pese mitään moppipyyhkeitä asiakkaan luona, vaan käytön jälkeen nakkaan ne + muut käytössä olleet siivouspyyhkeet likapyykkikassiin, käsittelen ne päivän päätteeksi muiden käytössä olleiden pyyhkeiden kanssa ja pesen 90 asteessa. Pienemmällä lämpötilalla ei tule puhdasta. Tämän takia en myöskään suostu ikinä tekemään sopimusta, jossa asiakas itse huolehtii pyyhkeiden pesusta, sillä he eivät pese pyyhkeitä 90 asteessa.

Kannattaa miten kysyä siivoojaehdokkaalta miten hän toimii vessojen pesussa. Ammattitaidoton rätinheiluttaja voi saada aikaan katastrofin nopeasti, sama koskee myös tavallisia oman kotinsa siivoojia.

Moikka. Teen siivouksia ja haluaisin tehdä ne hyvin. 90 astetta on aika ideaali tällä alalla. Olen ollut duunissa isolla ja tosi hyvällä työnantajalla, ja siellä pestään 60 asteessa kaikki. Tosin on ammattikone ja ammattiaineet pesuun. Pesen itsekin 60 asteessa kotona, ammattiaineilla.

60 asteessa ei lähde rasva pois, vaan esimerkiksi mustalla kiiltävällä kivitasolla rasva näkyy, sama keraamisella tasolla ja lasipinnoissa.

Ei kauhean looginen postaus tämä. Kivitasohan ei taas liity pintojen pesulämpötilaan. Vai menetkö jotenkin heiluttelemaan 90 astetta suoraan niihin kivitasoihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussiivous kerran viikossa imurointi ja kylppäri. Eri asia muutaman kerran vuodessa perusteellinen siivous vuodessa. Perussiivous tietenkin myös pölyt ja hantaakit. Ei kaksioon mene kun vajaa tunti.

Älä kommentoi kun et edes termejä tunne.

Vierailija
84/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta puhtaasta tuoksusta: siivoojilla on usein tuoksuttomat puhdistusaineet, koska moni asiakas ei siedä tuoksuja. On sitten yksinkertaisempaa siivota tuoksuttomilla joka paikassa.

Minäkin tykkäisin että tuoksuisi ”puhtaalta”, ts. joku puhdistusaineen raikas tuoksu olisi kiva.

Jep, tai niinkun aurinkoisella "siivotaan" vedellä esim hotellissa pinnat ettei kulu...

Netistä löytyy videotodisteitakin, kuinka jopa 5-tähden hotelleissa kylpyhuoneessa aivan kaikki niitä pöydällä "puhtaana" odottavia laseja myöten pestään edellisen asukkaan likaisilla pyyhkeillä, joita kostutetaan ja huuhdellaan wc-pöntössä...

Vierailija
85/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta puhtaasta tuoksusta: siivoojilla on usein tuoksuttomat puhdistusaineet, koska moni asiakas ei siedä tuoksuja. On sitten yksinkertaisempaa siivota tuoksuttomilla joka paikassa.

Minäkin tykkäisin että tuoksuisi ”puhtaalta”, ts. joku puhdistusaineen raikas tuoksu olisi kiva.

Jep, tai niinkun aurinkoisella "siivotaan" vedellä esim hotellissa pinnat ettei kulu...

Netistä löytyy videotodisteitakin, kuinka jopa 5-tähden hotelleissa kylpyhuoneessa aivan kaikki niitä pöydällä "puhtaana" odottavia laseja myöten pestään edellisen asukkaan likaisilla pyyhkeillä, joita kostutetaan ja huuhdellaan wc-pöntössä...

Tarkennetaan vielä, ettei toki koske kaikkia hotelleja, mutta kertoo ainakin siitä, että siivousmetodeja on alan ammattilaisillakin monia.

Vierailija
86/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urbaanilegenda

Vierailija
87/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tästä puhutaan vieläkin. Ei nyt olisi puolestani tarvinnut monta sivua analysoida mutta ok. Ap

Vierailija
88/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urbaanilegenda

Ei tarvitse uskoa, jos ei halua, mutta asiasta on ihan videoitakin. Muistan nähneeni jonkun suomalaisen lehden sivulle linkitettynäkin jonkun, jossa ne huoneen lasit ja kahvikupit tmv. pestiin samalla harjalla kuin vessanpönttö, jossa myös uitettiin siivousrättejä.

Ihmisillä on eri kulttuureissa myös hyvin erilaisia hygieniakäsityksiä, mutta suurin syy suurissa hotelleissa on varmasti kiire.

Vierailija
89/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhat kalkkijäämät lähde hanasta pelkällä pyyhkimisellä.

Vierailija
90/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen soppari on hyvä, jossa on lista kaikesta, mitä tekee, aika tarkkakin. Jos jotain jää tekemättä, niin sovitte etukäteen, miten se reklamoidaan.

Ei sellaisia sopimuksia. Ylläpitosiivous sisältää tietyt asiat ja sillä mennään. Ilmeisesti ap:n koti on ollut todella pahassa kunnossa, joten seuraavalla kerralla toivottavasti järjestys on pysynyt ja ei tarvitse aloittaa taas nollasta.

Kahdella ensimmäisellä kerralla menee aina enemmän aikaa, sillä siinä joutui tekemään lähes poikkeuksetta perussiivoustehtäviä, että saa mm. kylpyhuoneen, keittiön, lattiat tai muut ongelmakohdat ylläpitosiivouksella siivottavaa kuntoon.

Jos haluaa kotiinsa pesuaineen hajua, niin sitä voi laittaa ihan itse vaikka wc-pöntön raikastajalla. Tolua tai mäntysuopaa ei yksikään ammattilainen suostu käyttämään ja niitä ei mukana kanneta ikinä.

Jos siivooja saapuu kotiisi ämpärin kanssa, niin älä laske häntä sisälle. Tai poikkeuksena on jos hän tulee pesemään saunaa. Siivooja ei ole silloin ammattilainen millään tapaa, jos hän pistää vaikka lattianpesuvesiä ämpäriin. Mietipä vain mikä tuho tulee, jos ämpäri kaatui parketille tai laminaatille. Tai miten märkä moppi on, jos sitä lorataan jossakin vesiämpärissä...

Ihan asiaa kirjoitat, mutta tuohon ämpäriin saa siivousmopit myös nihkeytymään käyttökuntoon, vähän vettä ja pesuainetta. Mikäli siivooja sellaisia käyttää.

Ei ämpäriä. Esimerkiksi Sappaxin putkipyyhkeen saa täsmälleen sopivaksi muovipussissa. Ostan rullan kestäviä pakastuspusseja ja laitan putkipyyhkeen/pyyhkeet siihen ja päälle oikean määrän nestettä. Kun tarvitsen pyyhettä, ovat ne tasaisesti nihkeät. Tätä muovipussia voi käyttää lukemattomat kerrat ja se ei vie tyhjänä tilaa yhtään. Ämpäriä ei todellakaan tarvitse kuin saunan pesuun.

En myöskään todellakaan pese mitään moppipyyhkeitä asiakkaan luona, vaan käytön jälkeen nakkaan ne + muut käytössä olleet siivouspyyhkeet likapyykkikassiin, käsittelen ne päivän päätteeksi muiden käytössä olleiden pyyhkeiden kanssa ja pesen 90 asteessa. Pienemmällä lämpötilalla ei tule puhdasta. Tämän takia en myöskään suostu ikinä tekemään sopimusta, jossa asiakas itse huolehtii pyyhkeiden pesusta, sillä he eivät pese pyyhkeitä 90 asteessa.

Kannattaa miten kysyä siivoojaehdokkaalta miten hän toimii vessojen pesussa. Ammattitaidoton rätinheiluttaja voi saada aikaan katastrofin nopeasti, sama koskee myös tavallisia oman kotinsa siivoojia.

Moikka. Teen siivouksia ja haluaisin tehdä ne hyvin. 90 astetta on aika ideaali tällä alalla. Olen ollut duunissa isolla ja tosi hyvällä työnantajalla, ja siellä pestään 60 asteessa kaikki. Tosin on ammattikone ja ammattiaineet pesuun. Pesen itsekin 60 asteessa kotona, ammattiaineilla.

60 asteessa ei lähde rasva pois, vaan esimerkiksi mustalla kiiltävällä kivitasolla rasva näkyy, sama keraamisella tasolla ja lasipinnoissa.

Ei kauhean looginen postaus tämä. Kivitasohan ei taas liity pintojen pesulämpötilaan. Vai menetkö jotenkin heiluttelemaan 90 astetta suoraan niihin kivitasoihin?

Voi tsiisus mikä urpå...

Vierailija
91/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei jaksa edes siivota enää 😂 Jos mies ei siivoa,hankitaan siivooja.

Vierailija
92/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksi siivoojaa tekee kahdessa tunnissa hommat (paritaloneliö). Imurointi, moppaus, pölyt, wc:n pesu. Tänään olivat vielä tyhjentäneet tiskikoneen ja laittaneet kauniisti sohvalle peitot ja koristetyynyt, vähän kuin hotellissa tehdään. Roskat vievät myös. Ilmeisesti vaihtaisivat lakanatkin jos tarvitsisi. Olen tosi tyytyväinen.

Mul menee yksin sama kaks tuntia 126 m2 kotiimme. Siis kahden vessan ja kylppärin pesu ( pöntöt, lattiat, seinät, hanat, lavuaarit, kaapin ovet), pölyjen pyyhintä kaikilta pinnoilta, väliovien pyyhintä, imurointi (myös kahden sohvan), moppaus (myös jalkalistojen pyyhintä), ja tietty keittiön kiillotus. Melko hitaita siivoajia teillä.

Vierailija
93/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tarvitsee siivoojaa kaksioon, joka on pieni asunto.

Minä.

Moderni ihminen käyttää aikansa muuhun kuin siivoamiseen. Meiltä löytyy välipäivien iloksi robotti-imuri sekä moppi. Onneksi on varaa tällaiseen pienimuotoiseen ylellisyyteen ;)

Vierailija
94/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa miten pesette kph-hanan (käsienpesualtaan). Mitä pesuainetta. Minun mielestä yksi likaisempia siivouskohteita, ei toki likaisin.

Minuakin kiinnostaisi tämä.

Vierailija
95/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no minulla on yksiö ja käy siivooja, samoin nykyään tankkaan auton aina asemalla jossa on tankkaus palvelu ja tilaan kotiin aina ruoka-ostokset ja myös ravintola annokset...

Miksi ?

Koska se on mahdollista, voisin hyvin asua kaksiossa ja tehdä kaiken itse, mutta säästän tilassa ja asun yksiössä ja säästyneillä rahoilla ostan noi palvelut

Helppoa :)

Ilmeisesti sulla on jokin vakava sairaus tai vamma, kun et itse selviä arjen normiasioista?

Puutun tuohon kommenttiin. Ensinnäkin, ihmetyttää kommentin vanhanaikaisuus. Jo viisitoista vuotta sitten kävi tavallisten työssäkäyvien naisten (perheet) kotona viikkosiivooja. Kävi toki kerran kahdessa viikossa. Siihen rytmiin oppi hyvin, ja siivoojalle saattoi jättää lapun 'tee vaikka sämpylöitä jos aikaa jää'.

Toiseksi tämä Suomi on täys paska mitä tulee palveluiden käyttöön. Käyttämällä palveluita yhteiskunta pyörii, ihmiset saavat työtä. Ärsyttää toisinaan tuo minä ihte teen kaikki renkaidenvaihdosta ikkunoidenpesuun. Saa tehdä, mutta jos on varaa, osta palveluita.

Vierailija
96/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, jonka vaimo siivoaa aina edellisenä päivänä siivoojaa varten, ettei olisi sitten niin paljon siivottavaa. Kannattaa varmaan AP:nkin kokeilla.

M37

Vierailija
97/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alvit, pöllit, vellit...

EIKÖ OLE SEN VERTAA JÄRJENHIVENTÄ, että verosuunnittelee asiansa?

Vierailija
98/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas ammattilaiset mitä mieltä siitä että wc-istuin, lavuaari ja hanat ym "puhdistetaan" kuivalla mikrokuituliinalla? Tähän olen törmännyt muutamankin eri, käsittääkseni koulutetun, siivoojan kanssa. Asiaa ihmetellessäni on tullut hieman alentuva vastaus ettei mikrokuituliinaa kuulu kastella... no ei, mutta ei se ole mielestäni oikea väline kylppärin kuuraukseen?!

Vierailija
99/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja 2 vkon välein ja sillä kestää 3h siivota 250m2 ok talo, jossa asuu myös koiria. Et mitä lie kaksiossa tuhertanut tuon ajan.

Vierailija
100/106 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas ammattilaiset mitä mieltä siitä että wc-istuin, lavuaari ja hanat ym "puhdistetaan" kuivalla mikrokuituliinalla? Tähän olen törmännyt muutamankin eri, käsittääkseni koulutetun, siivoojan kanssa. Asiaa ihmetellessäni on tullut hieman alentuva vastaus ettei mikrokuituliinaa kuulu kastella... no ei, mutta ei se ole mielestäni oikea väline kylppärin kuuraukseen?!

Jep ei sillä pestäkään vaan kiillotetaan että näyttää puhtaalta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä