Siivooja oli tänään 3h siivoamassa kaksiota, en tiedä mitä mieltä tuloksesta?
Lattiat vaikuttaa ihan siistiltä, roskat pois (täällä oli aika paljon likaa kertynyt) sekä tahroja ei näy. Samoin tasot näyttää ok:lta. Ei kumminkaan tuoksu kauhean puhtaalle ja WC:ssä lavuaarin hana on pyyhkimättä?! Lavuaari on pesty kyllä pintapuolisesti, mutta ei kovin hyvin varsinkin tuosta hanasta päätellen. voiko olla että aika on loppunut kesken? Kolme tuntia on kumminkin aika pitkä aika. Olin siivousta ennen vienyt kaikki roskat ja tyhjentänyt lattiat jääneistä vaatteista ym. tavaroista että mahtuu työskentelemään. Jätin siivoojan yksin, kun minulla oli menoa, en viitsinyt pyöriä tiellä eikä meillä mitään varastettavaakaan ole.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Joiko viinat ja tilalle vettä?
Tarkista!
No olen siivooja ja absolutisti. Luuletko että siivoojat yleisesti ryyppäävät ja varastavat?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli huono kokemus kun tilasin muuttosiivouksen. Kyseessä pieni okt kolmio (85neliötä). Annoin siivoojalle rajaksi viisi tuntia, pyysin keskittymään keittiöön, kylppäriin ja vessaan ja jos ehtii niin imuroimaan ja pesemään lattiat myös huoneista. Talossa ei ollut enää mitään kalusteita tai tavaroita tiellä.
Siivooja ilmotti kahden tunnin jälkeen että valmista tuli. Myöhemmin kun menin käymään niin kämppä oli edelleen sotkuinen. Jääkaappi ja roskiskaappi oli pesemättä, lavuaari ja hana oli pesemättä, peilit täynnä roiskeita, kaikki keittiön kaapit/hyllyt pyyhkimättä.. mun ois pitänyt lähteä luovuttamaan avaimia mutta sen sijaan sain itse hinkata kaksi tuntia lisää.
Siinä siivoojan käyttämässä kahdessa tunnissa oli ilmeisesti imuroinut keittiön, pyyhkinyt keittiön tason ja pessyt lattiat keittiöstä ja kylppäristä sekä pessyt pöntön. Melko hidasta. Lisäksi hänellä tosiaan olisi ollut kolme tuntia lisää aikaa hoitaa siivous mutta ei käyttänyt sitä.
Meillä samantapainen kokemus muuttosiivouksesta.
Kolme tuntia aikaa, painotettiin keittiötä (erityisesti kaappien sisukset) ja kylppäriä, jos ehtii niin lattiat nihkeällä. Asunnosa ei siis ollut mitään tavaroita tai astioita.
Siivooja oli pyyhkäissyt kaapit, pesaissut pöntöt ja pyyhkinyt lavuaarit sisäpuolelta. Keittiön kappien ovissa oli likaveden jättämiä kuivuneita pisaroita siivoojan jäljiltä joten on varma, että ainakin oli pyyhkäissyt kaappeja. Lattioihin ei oltu koskettukaan.
Yritti laskuttaa koko kolmetuntia kuitenkin vaikka tuli myöhässä ja oli lähtenyt ajoissa.
Lähetin palautetta firmaan kuvien kera niin laskivat hintaa puolella, enempään tappeluun ei ollut energiaa.
En ole siivooja. Olen siivonnut isäni asuntoa nyt, monena peräkkäisenä viikonloppuna. Suunilleen keittiöön jo mennet joku 6 tuntia. Pinttynyt lika, rasva, tupakointi. Kova työ saada puhtaaksi, kaapit jne saanut pyyhkiä pariin otteeseen. Yllätyksenä tuli toi ajanmeno.
Luulen että monella on ihme käsitys siintä että kuinka joku parissa tunnissa saa kämpän tiptop kuntoon, jos ei ole peruspuhdasta. Esm ap. kirjotat että keräsit vaatteet pois lattioilta ja veit/keräsit roskat. Ehkäpä sulla epärealistiset vaatimukset tolle ajalle.
Vierailija kirjoitti:
Herttinen sentään! Ei kolmessa tunnissa ehtinyt tehdä perussiivousta kaksioon? Mä vaihtaisin firmaa! Meillä on kaksio, joka aina perussiisti. Ei siis leluja tai tavaraa ympäriinsä. Siivoan itse tunnissa koko kämpän edustuskuntoon. En ikinä maksaisi kolmesta tunnista, jos ei edes kylppäriä ole ehditty kokonaan siivota.
Lueppas nyt toi apn alotus uudestaan. Sain käsityksen että ovat vähän hamstraajien suuntaan. Vaatteita, tavaroita, roskia lattialla. Ei todellakaan perussiistiä.
Niin no minulla on yksiö ja käy siivooja, samoin nykyään tankkaan auton aina asemalla jossa on tankkaus palvelu ja tilaan kotiin aina ruoka-ostokset ja myös ravintola annokset...
Miksi ?
Koska se on mahdollista, voisin hyvin asua kaksiossa ja tehdä kaiken itse, mutta säästän tilassa ja asun yksiössä ja säästyneillä rahoilla ostan noi palvelut
Helppoa :)
Meillä kävi joku aika sitten siivooja pienessä kaksiossa, aikaa myös kolme tuntia. Olin siivonnut asunnossa niin ettei siellä ollut mitään ylimääräistä jotta hänen olisi mahdollisimman nopea tehdä perussiivous. Siivooja ei ollut siivonnut sohvan alta (ihan täynnä pölyä kun pyyhin kostealla) eikä vessan lattiaa. Nurkissa oli isoja pölykissoja. Reklamoi kuvien kanssa siivousfirman ja sain seuraavalle viikolle uuden siivouksen - ja hän teki tosi hyvää työtä. Vessan hana voi unohtua työn touhussa joten se ei yksinään ole syy valittaa. Mutta jos tuntuu että muuten on likaista ja siivooja on hengaillut enemmän puhelimella kuin imurin kanssa niin kannattaa reklamoida.
Olen ammattisiivooja ja muutimme 2krs, 2h, k, kylpyhuone + wc rivitaloasunnosta jonkin aikaa sitten. Teimme mieheni kanssa siihen loppusiivouksen johon meni aikaa n. 5h, eli yhteensä 10h. Kun pesee jääkaapin, pakastimen, uunin, ikkunat, sälekaihtimet, patterit, lattialistat, katkaisimet, pistorasiat, liesituulettimen, kaapit, vaatehuoneen, vessat portaat ja lattiat niin kyllä siinä aikaa menee. Se että kuinka hyvää työtä tekee on aivan tekijöstä kiinni.
Kuvauksesta päätellen siivoojalla on ollut jokin super-sotku-pee läävä hoidettavana, jossa vuosikausien pinttynyttä liikaa kaikilla pinnoilla ja järkyttävä määrä sitten vielä roskaa ja tavaroita hujan hajan. Tuollaisia siivouksia kutsutaan raivaukseksi ja vaikka asunto olisi pienikin siihen voi mennä useammalta siivoojalta helposti kuusikin tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Herttinen sentään! Ei kolmessa tunnissa ehtinyt tehdä perussiivousta kaksioon? Mä vaihtaisin firmaa! Meillä on kaksio, joka aina perussiisti. Ei siis leluja tai tavaraa ympäriinsä. Siivoan itse tunnissa koko kämpän edustuskuntoon. En ikinä maksaisi kolmesta tunnista, jos ei edes kylppäriä ole ehditty kokonaan siivota.
Tiedätkö edes mikä perussiivous on? Siinä siivotaan kirjaimellisesti KAIKKI katosta lattiaan. Ja ei, siihen ei riitä 3 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Niin no minulla on yksiö ja käy siivooja, samoin nykyään tankkaan auton aina asemalla jossa on tankkaus palvelu ja tilaan kotiin aina ruoka-ostokset ja myös ravintola annokset...
Miksi ?
Koska se on mahdollista, voisin hyvin asua kaksiossa ja tehdä kaiken itse, mutta säästän tilassa ja asun yksiössä ja säästyneillä rahoilla ostan noi palvelut
Ilmeisesti sulla on jokin vakava sairaus tai vamma, kun et itse selviä arjen normiasioista?
Vierailija kirjoitti:
Kuka tarvitsee siivoojaa kaksioon, joka on pieni asunto.
Mulla käy siivoamassa 65 m2:n kaksion. Totuin siivoojaan naimissa ollessani, joten päätin pitää hänet myös eron jälkeen. Maksaa vain 15 euroa tunti. Ihan super hyvä siivooja. Pesee myös ikkunat ja jääkaapin säännöllisesti.
Siivouksen sijaan käyn pitkällä lenkillä.
Perussiivous kerran viikossa imurointi ja kylppäri. Eri asia muutaman kerran vuodessa perusteellinen siivous vuodessa. Perussiivous tietenkin myös pölyt ja hantaakit. Ei kaksioon mene kun vajaa tunti.
Yllättävän moni täällä luulee, että siivoukseen kuluvan ajan voi päätellä pelkästään neliöistä. Ei todellakaan voi. Eniten ratkaisee, miten asukas elää siivousten välissä. Pienikin kämppä voi viedä paljon aikaa, jos mitään ei tehdä itse eikä noudateta mitään omaa varovaisuutta. Eli ruokaroiskeita on joka paikassa, joka pinnassa, ja niiden on annettu kuivua. Kylppäri on täynnä hiuksia, pölyä, saippuaa ja hammastahnaa.
Muuttosiivouksista: olen itse niitä tehnyt, ja yleensä aika on arvioitu yltiöoptimistisesti alakanttiin. Hinkatkaa keittiöstä ja kylppäreistä niitä koskaan-siivoamattomia kaapinsisuksia, niin ymmärrätte, mihin se aika menee.
Toki on paljon huonoja siivoajia (miksei olisi, kun palkka on niin pieni ja homma ahdistavaa). Mutta hyväkään tekijä ei tee taikoja, eli jos ette ole itse edes tehneet koko hommaa kaikkine aikarajoineen, älkää soittako täällä poskea kaikilla "tiedoillanne" siitä, miten kauan missäkin pitäisi kestää. Jos löydätte hyvän siivoojan itsellenne, kunnioittakaa häntä.
Käytän itse kaksion viikkosiivoukseen noin 3 tuntia. Tuossa ajassa tulee tehtyä seuraavat asiat:
- Irtohuonekalut (pienet pöydät, korit, tuolit...) & matot pois lattioilta, matot ulos
- Petivaatteet ja pyyhkeet pyykkiin
- Kissanvessan tyhjäys, boksiin kloorivettä likoamaan
- Vessanpyttyyn kloori
- Imurointi
- Laminaattilattioiden luuttuaminen
- Asunnon kaikki peilit
- Kissanvessan huuhtelu, vessanpytyn pesu
- Kylppärin laattojen & suihkukopin pyyhintä, hanojen hinkkaus
- Kylppärin lavuaari & hana
- Kylppärin lattia
- Tavarat & matot paikoilleen
- Tasojen, ikkunalautojen, sohvan pyyhintä nihkeällä
- Kaasulieden pesu, keittiön lavuaari
- Petivaatteet ja pyyhkeet pyörimään koneeseen
- Uudet petivaatteet
Aikaminen operaatio mutta tykkään puhtaasta kodista.
Tuoksusta en olisi huolissaan, oikeat aineet on laimeita mutta trhokkaita. Hanasta voi sanoa
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni täällä luulee, että siivoukseen kuluvan ajan voi päätellä pelkästään neliöistä. Ei todellakaan voi. Eniten ratkaisee, miten asukas elää siivousten välissä. Pienikin kämppä voi viedä paljon aikaa, jos mitään ei tehdä itse eikä noudateta mitään omaa varovaisuutta. Eli ruokaroiskeita on joka paikassa, joka pinnassa, ja niiden on annettu kuivua. Kylppäri on täynnä hiuksia, pölyä, saippuaa ja hammastahnaa.
Muuttosiivouksista: olen itse niitä tehnyt, ja yleensä aika on arvioitu yltiöoptimistisesti alakanttiin. Hinkatkaa keittiöstä ja kylppäreistä niitä koskaan-siivoamattomia kaapinsisuksia, niin ymmärrätte, mihin se aika menee.
Toki on paljon huonoja siivoajia (miksei olisi, kun palkka on niin pieni ja homma ahdistavaa). Mutta hyväkään tekijä ei tee taikoja, eli jos ette ole itse edes tehneet koko hommaa kaikkine aikarajoineen, älkää soittako täällä poskea kaikilla "tiedoillanne" siitä, miten kauan missäkin pitäisi kestää. Jos löydätte hyvän siivoojan itsellenne, kunnioittakaa häntä.
Jep, sen epäonnistuneen muuttosiivouksen jälkeen jouduin itse pesemään kaiken kuitenkin. Keittiöön sain uppoamaan ainakin kolme tuntia ja raskasta oli, mutta kuvittelisin, että ammattilainen ja tottunut siivooja jolla ei olisi häiriötekijöitä olisi tehokkaampi kuin minä.
T. Nro 43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ?
Ilmeisesti sulla on jokin vakava sairaus tai vamma, kun et itse selviä arjen normiasioista?
Miksi tehdä itse jos ei ole asiaan erityistä kiinnostusta, ja on rahaa maksaa toiselle sen tekemisestä? Kyllä mäkin palkkaisin siivoojan jos olisi enemmän kuin pari sataa ylimääräistä joka kuukausi. Olen joskus laskenut, että jos tienaisin nettona 2500 euroa, voisin palkata siivoojan käymään pari kertaa kuussa, ja tilata kerran viikossa ruokaostoksetkin kotiin. Itse voisi sen ajan käyttää vaikka lenkillä tai kirjaa lukien, ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, sen epäonnistuneen muuttosiivouksen jälkeen jouduin itse pesemään kaiken kuitenkin. Keittiöön sain uppoamaan ainakin kolme tuntia ja raskasta oli, mutta kuvittelisin, että ammattilainen ja tottunut siivooja jolla ei olisi häiriötekijöitä olisi tehokkaampi kuin minä.
T. Nro 43
Pinttynyt lika on manuaalista sahaamista ammattilaisellekin, valitan. Siitä vain ei pääse mihinkään. Jos lian on annettu kuivua, sen saaminen irti on työlästä ja aikaa vievää. Jos kämpässä on sikailtu tai oltu piittaamattomia, ei ole oikoteitä. :(
Vierailija kirjoitti:
Olen ammattisiivooja ja muutimme 2krs, 2h, k, kylpyhuone + wc rivitaloasunnosta jonkin aikaa sitten. Teimme mieheni kanssa siihen loppusiivouksen johon meni aikaa n. 5h, eli yhteensä 10h. Kun pesee jääkaapin, pakastimen, uunin, ikkunat, sälekaihtimet, patterit, lattialistat, katkaisimet, pistorasiat, liesituulettimen, kaapit, vaatehuoneen, vessat portaat ja lattiat niin kyllä siinä aikaa menee. Se että kuinka hyvää työtä tekee on aivan tekijöstä kiinni.
Toi urakka kahteen pekkaan, ja olet vielä ammattilainen. Mitäs jos kaks ihan tavallista pulliaista siivoisi? Oletan että aikaa olis mennyt tosiaakin paljon enemmän. Ehkä tuplasti?
Tottakai hana pitää puhdistaa!!
T. Siivooja