Siivooja oli tänään 3h siivoamassa kaksiota, en tiedä mitä mieltä tuloksesta?
Lattiat vaikuttaa ihan siistiltä, roskat pois (täällä oli aika paljon likaa kertynyt) sekä tahroja ei näy. Samoin tasot näyttää ok:lta. Ei kumminkaan tuoksu kauhean puhtaalle ja WC:ssä lavuaarin hana on pyyhkimättä?! Lavuaari on pesty kyllä pintapuolisesti, mutta ei kovin hyvin varsinkin tuosta hanasta päätellen. voiko olla että aika on loppunut kesken? Kolme tuntia on kumminkin aika pitkä aika. Olin siivousta ennen vienyt kaikki roskat ja tyhjentänyt lattiat jääneistä vaatteista ym. tavaroista että mahtuu työskentelemään. Jätin siivoojan yksin, kun minulla oli menoa, en viitsinyt pyöriä tiellä eikä meillä mitään varastettavaakaan ole.
Kommentit (106)
Ikkunoitani pesi useamman kerran poikkeuksellisen hyvä ikkunanpesijä/siivooja.
Hän ei pessyt ulkoikkunalautoja, jotka minä aina pesin kostutetulla talouspaperilla.
Ihmisillä on hyvin, hyvin erilaisia käsityksiä siisteydestä.
Ennen seuraavaa käyntiä sovin hänen esimiehensä kanssa, että ulkoikkunalaudat pestään ja hän pesi ikkunalaudat.
Usein kyse on kommunikoinnista.
Oliko eka kerta teillä? Kerran siivosin yhtä asuntoa, jossa kaikki oli lian peitossa: kaikki kaakelit, uuni, suihkukaappi, keittiö, hellan sisusta, lattia, ovet, listat... varmaan olikin lehdet kerätty, mutta se ei auttanut kun mitään ei oltu pesty kunnolla vuosiin.
Jos jäi joku hana pyyhkimättä niin ehkä seuraavalla kerralla sitten, kun paikat on perussiistit.
Minkä hintainen keikka on? Minkälainen siivoja oli, oliko kotimainen vain ulkomainen? Minkälainen alan koulutus hänellä on? Kuinka kauan hän on tehnyt kotisiivouksia?
Halvalla ei saa hyvää, mutta edes ammattilainen ei saa läävästä upeaa kolmessa tunnissa. Jos siis lähtötaso oli karmea, niin ole tyytyväinen, että ilmeisesti 85-90% hommista on tehty.
Herttinen sentään! Ei kolmessa tunnissa ehtinyt tehdä perussiivousta kaksioon? Mä vaihtaisin firmaa! Meillä on kaksio, joka aina perussiisti. Ei siis leluja tai tavaraa ympäriinsä. Siivoan itse tunnissa koko kämpän edustuskuntoon. En ikinä maksaisi kolmesta tunnista, jos ei edes kylppäriä ole ehditty kokonaan siivota.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen soppari on hyvä, jossa on lista kaikesta, mitä tekee, aika tarkkakin. Jos jotain jää tekemättä, niin sovitte etukäteen, miten se reklamoidaan.
Ei sellaisia sopimuksia. Ylläpitosiivous sisältää tietyt asiat ja sillä mennään. Ilmeisesti ap:n koti on ollut todella pahassa kunnossa, joten seuraavalla kerralla toivottavasti järjestys on pysynyt ja ei tarvitse aloittaa taas nollasta.
Kahdella ensimmäisellä kerralla menee aina enemmän aikaa, sillä siinä joutui tekemään lähes poikkeuksetta perussiivoustehtäviä, että saa mm. kylpyhuoneen, keittiön, lattiat tai muut ongelmakohdat ylläpitosiivouksella siivottavaa kuntoon.
Jos haluaa kotiinsa pesuaineen hajua, niin sitä voi laittaa ihan itse vaikka wc-pöntön raikastajalla. Tolua tai mäntysuopaa ei yksikään ammattilainen suostu käyttämään ja niitä ei mukana kanneta ikinä.
Jos siivooja saapuu kotiisi ämpärin kanssa, niin älä laske häntä sisälle. Tai poikkeuksena on jos hän tulee pesemään saunaa. Siivooja ei ole silloin ammattilainen millään tapaa, jos hän pistää vaikka lattianpesuvesiä ämpäriin. Mietipä vain mikä tuho tulee, jos ämpäri kaatui parketille tai laminaatille. Tai miten märkä moppi on, jos sitä lorataan jossakin vesiämpärissä...
Vierailija kirjoitti:
Herttinen sentään! Ei kolmessa tunnissa ehtinyt tehdä perussiivousta kaksioon? Mä vaihtaisin firmaa! Meillä on kaksio, joka aina perussiisti. Ei siis leluja tai tavaraa ympäriinsä. Siivoan itse tunnissa koko kämpän edustuskuntoon. En ikinä maksaisi kolmesta tunnista, jos ei edes kylppäriä ole ehditty kokonaan siivota.
Tarkoittanet ylläpitosiivousta? Kaikkien kämppä ei ole siisti.
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoi että lattiat olivat kunnolla likaiset. Niiden hinkkaamiseen on voinut mennä aikaa.
Itse en jaksaisi nillittää yhdestä hanasta, jos asuntoa ei siivottu kunnolla aikoihin.
Olette varmaan sopineet mitä kaikkea siivooja siivouskerrallaan siivoaa. Näin ainakin meillä kun meillä kävi siivooja.
Ehkä ensimmäisen kerran peruskuuraus vei leijonanosan ajasta.
Lisätkää listaan hanojen pyyhkiminen. Pikku juttu.
Miten menee 3 t kaksion siivoamiseen? Siivoa itse n 1 t menee. Imurointi ja moppaus kosteella. Pölyt ja ovien pyyhkimiset. Kylpyhuoneen lattia tulee pestyksi kun suihkussa käy. Lavuaari päivittäin ja pönttö. Ulkopuolelta kummatkin kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen soppari on hyvä, jossa on lista kaikesta, mitä tekee, aika tarkkakin. Jos jotain jää tekemättä, niin sovitte etukäteen, miten se reklamoidaan.
Ei sellaisia sopimuksia. Ylläpitosiivous sisältää tietyt asiat ja sillä mennään. Ilmeisesti ap:n koti on ollut todella pahassa kunnossa, joten seuraavalla kerralla toivottavasti järjestys on pysynyt ja ei tarvitse aloittaa taas nollasta.
Kahdella ensimmäisellä kerralla menee aina enemmän aikaa, sillä siinä joutui tekemään lähes poikkeuksetta perussiivoustehtäviä, että saa mm. kylpyhuoneen, keittiön, lattiat tai muut ongelmakohdat ylläpitosiivouksella siivottavaa kuntoon.
Jos haluaa kotiinsa pesuaineen hajua, niin sitä voi laittaa ihan itse vaikka wc-pöntön raikastajalla. Tolua tai mäntysuopaa ei yksikään ammattilainen suostu käyttämään ja niitä ei mukana kanneta ikinä.
Jos siivooja saapuu kotiisi ämpärin kanssa, niin älä laske häntä sisälle. Tai poikkeuksena on jos hän tulee pesemään saunaa. Siivooja ei ole silloin ammattilainen millään tapaa, jos hän pistää vaikka lattianpesuvesiä ämpäriin. Mietipä vain mikä tuho tulee, jos ämpäri kaatui parketille tai laminaatille. Tai miten märkä moppi on, jos sitä lorataan jossakin vesiämpärissä...
Ihan asiaa kirjoitat, mutta tuohon ämpäriin saa siivousmopit myös nihkeytymään käyttökuntoon, vähän vettä ja pesuainetta. Mikäli siivooja sellaisia käyttää.
Mulla oli huono kokemus kun tilasin muuttosiivouksen. Kyseessä pieni okt kolmio (85neliötä). Annoin siivoojalle rajaksi viisi tuntia, pyysin keskittymään keittiöön, kylppäriin ja vessaan ja jos ehtii niin imuroimaan ja pesemään lattiat myös huoneista. Talossa ei ollut enää mitään kalusteita tai tavaroita tiellä.
Siivooja ilmotti kahden tunnin jälkeen että valmista tuli. Myöhemmin kun menin käymään niin kämppä oli edelleen sotkuinen. Jääkaappi ja roskiskaappi oli pesemättä, lavuaari ja hana oli pesemättä, peilit täynnä roiskeita, kaikki keittiön kaapit/hyllyt pyyhkimättä.. mun ois pitänyt lähteä luovuttamaan avaimia mutta sen sijaan sain itse hinkata kaksi tuntia lisää.
Siinä siivoojan käyttämässä kahdessa tunnissa oli ilmeisesti imuroinut keittiön, pyyhkinyt keittiön tason ja pessyt lattiat keittiöstä ja kylppäristä sekä pessyt pöntön. Melko hidasta. Lisäksi hänellä tosiaan olisi ollut kolme tuntia lisää aikaa hoitaa siivous mutta ei käyttänyt sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tässähän ap sanoi, että likaa oli kertynyt. On ihan eri juttu puhdistaa pinttynyttä likaa lattioista, listoista, hellasta ja uunista, suihkutiloista kuin puhdistaa perussiistiä kotia.
Eihän siivousfirmat voi käyttää tuoksullisia pesuaineita koska aina löytyy valittajia joilla on tuoksuallergia.
Vierailija kirjoitti:
Miten menee 3 t kaksion siivoamiseen? Siivoa itse n 1 t menee. Imurointi ja moppaus kosteella. Pölyt ja ovien pyyhkimiset. Kylpyhuoneen lattia tulee pestyksi kun suihkussa käy. Lavuaari päivittäin ja pönttö. Ulkopuolelta kummatkin kerran viikossa.
No nyt minä ymmärrän kun pesen suihkun aina muuttaessa ja tulee aivan törkeän väristä vettä. Ihmiset ei näköjään ikinä pese kylpyhuoneita, vaan kuvittelevat kuonan lähtevän kun huutelee. Kyllä mä pesen viikoittain kylpyhuoneen kaakelit ihan sienellä ja käyn saumat läpi. Tietenkin ne, jotka ei tee likaista työtä voi harvemmin. Mutta kuvottavaa on silti kun muuttaessa ei ole ikinä tälläisiä siivottu ja itse kun siivoaa niin tulee oranssinkeltaista muka puhtaalta pinnalta. Moppauksessa on tärkeää myös kuivata pinta, siksi samassa liinassa on vain liinan etuosa kostutettu ja takaosa kuiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta kun ollaan sovittu että kuuluu WC:n normaali siivous, niin kai se on itsestään selvää sentään että hanakin pitäisi puhdistaa. Taidan vaihtaa vaan firmaa enkä ruveta mitään väittelemään. Ap
Sinulla on liian ylimalkainen sopimus. Lisäksi aikaperusteinen sopimus on huonompi, kuin tehtäväperusteinen. Etä sitten kaikkea ei siivotakaan, jos tulee kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiaa kirjoitat, mutta tuohon ämpäriin saa siivousmopit myös nihkeytymään käyttökuntoon, vähän vettä ja pesuainetta. Mikäli siivooja sellaisia käyttää.[/quote
Lisäksi sitä ämpäriä ei viedä pois vessasta tai kylppäristä jossa on lattiakaivo, juurikin sen takia että jos kaatuu ne vedet ei mene parketille. Yksinkertanen juttu. Jos ei jaksa kävellä huutelee sitä moppia ämpärissä ni pitää miettiä elämäänsä uudelleen. Lisäksi moppia EI saa huuhtoa lavuaarissa. Moppiin jää aina jotaan mitä imurilla ei oo saatu pois. Voi tukkia ohuet viemärit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tässähän ap sanoi, että likaa oli kertynyt. On ihan eri juttu puhdistaa pinttynyttä likaa lattioista, listoista, hellasta ja uunista, suihkutiloista kuin puhdistaa perussiistiä kotia.
Sikolätti asia eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiaa kirjoitat, mutta tuohon ämpäriin saa siivousmopit myös nihkeytymään käyttökuntoon, vähän vettä ja pesuainetta. Mikäli siivooja sellaisia käyttää.[/quote
Lisäksi sitä ämpäriä ei viedä pois vessasta tai kylppäristä jossa on lattiakaivo, juurikin sen takia että jos kaatuu ne vedet ei mene parketille. Yksinkertanen juttu. Jos ei jaksa kävellä huutelee sitä moppia ämpärissä ni pitää miettiä elämäänsä uudelleen. Lisäksi moppia EI saa huuhtoa lavuaarissa. Moppiin jää aina jotaan mitä imurilla ei oo saatu pois. Voi tukkia ohuet viemärit
Missä moppi huuhdellaan? Annetaan kuivua ja imuroidaan.
Vierailija kirjoitti:
Ikkunoitani pesi useamman kerran poikkeuksellisen hyvä ikkunanpesijä/siivooja.
Hän ei pessyt ulkoikkunalautoja, jotka minä aina pesin kostutetulla talouspaperilla.
Ihmisillä on hyvin, hyvin erilaisia käsityksiä siisteydestä.
Ennen seuraavaa käyntiä sovin hänen esimiehensä kanssa, että ulkoikkunalaudat pestään ja hän pesi ikkunalaudat.
Usein kyse on kommunikoinnista.
Usein mutta itse olen viime aikoina törmännyt siihen että siivousfirmoilla on hyvin tarkat säännöt siitä mitä siivoojat saavat tehdä ja mitä eivät, eikä tästä voi neuvotella vaikka maksaisi ekstraa :(
"ei tuoksu puhtaalta" :D Puhtaus ei tuoksu miltään, ole vaan iloinen ettei siivooja ole käyttänyt kauheita hajustettuja myrkkyjä.