Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko kolmio liikaa yhdelle hengelle?

Vierailija
15.11.2019 |

Jos olisi yksi huone täynnä kirjoja, yhdessä huoneessa sänky ja CD-levyt ja olohuone olisi tavallinen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi "ylimääräinen" huone asukasmäärään nähden on aika ihanteellinen jos on mitään luovaa harrastusta tai liikuntatilan tarvetta. Ei ole pakko sitten levittää ompeluprojektia keittiön pöydälle tai siirrellä olohuoneen kalustoa että mahtuu joogaamaan.

Vierailija
22/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatuani vakipaikan töissä ostin 67 neliöisen aso-kolmion. Toinen makuuhuone toimii työhuoneena (teen iltaisin usein kotona töitä)/kuntoiluhuoneena/vierashuoneena. Rakastan tätä asuntoa, en halua ikinä muuttaa pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä jo Eurojackpot-haaveilut menossa? Itse hankkisin suuren kartanon Ranskasta, vähintään 15 huonetta. Ja palveluskunnalle oma erillinen rakennus.

Vierailija
24/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun ulkomaalaisen tutkimuksen mukaan Suomessa asutaan ahtaasti, koska suomalaiset HALUAVAT asua pienissä asunnoissa. Eli on liian iso.

Vierailija
25/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen omasta kolmiosta, olisi ihana kun olisi työhuone jonne saisi tietokoneen pois näkyvistä. Ei olisi yhtään liikaa tilaa.

Vierailija
26/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiansäästön nimissä maxneliöt per henkilö pitäisi olla pohjolassa 20.

Vierailija
27/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä jo Eurojackpot-haaveilut menossa? Itse hankkisin suuren kartanon Ranskasta, vähintään 15 huonetta. Ja palveluskunnalle oma erillinen rakennus.

Asuinpaikasta kiinni. Harva pystyisi hyväkuntoisen kolmion yksin ostamaan Helsingin ydinkeskustasta, mutta keskisuuressa kaupungissa jo ihan mahdollista, ja pikkupaikkakunnilla suorastaan helppoa.

Vierailija
28/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa! Itse olen asunut liki sataneliöisessä kaksiossa yksinäni, eikä sekään ollut liikaa. Nyt on 60 ja tilaa on miltei liian vähän...

Vierailija
29/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa, jos pystyt sen maksamaan. Nauti tilasta, jos/kun voit.

Vierailija
30/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Asun 52 neliön kaksiossa ja olisi ihanaa, jos olisi kolmas huone, johon laittaa keräilyjutut ja vieraat. Vähän kurjaa laittaa vieraat olohuoneeseen yöksi. Joskus nuorena oli ihan ok, mutta nyt vanhempana ei itsekään kiinnosta toisten olohuoneissa nukkua.

Huoneiden pitää kyllä olla tilavia. Mieluummin iso kaksio kuin minihuonekolmio.

Vierailija
31/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, rakastan. On ihanaa kun omassa asunnossa voi vaeltaa. Ikkunoista erilaiset näkymät kolmeen suuntaan.

Vierailija
32/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 😊. On tosin 50-luvun talo, eli pieniä asuntoja. Neliöitä 53,5 . Ainoastaan eteiseen ottaisin lisää tilaa.

Siis kolmio 54 neliöö? Minulla on 76 eikä haittaisi vaikka olisi hiukan enemmän. Sinun huoneet on pieniä koppeja?

Vierailija
33/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on, rakastan. On ihanaa kun omassa asunnossa voi vaeltaa. Ikkunoista erilaiset näkymät kolmeen suuntaan.

Mäkin tykkään vaeltaa. :D Vanhempieni 300 neliön talossa harrastan tätä huoneesta toiseen haahuilua oikein urakalla. Omassa kaksiossa jää vähemmälle...

Vierailija
34/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 😊. On tosin 50-luvun talo, eli pieniä asuntoja. Neliöitä 53,5 . Ainoastaan eteiseen ottaisin lisää tilaa.

Siis kolmio 54 neliöö? Minulla on 76 eikä haittaisi vaikka olisi hiukan enemmän. Sinun huoneet on pieniä koppeja?

En ole tuo, jolle ilkeilit, mutta rakennussäädökset ovat muuttuneet. Oma 67 neliön kolmioni on rakennettu vuonna 2015, joten kylppäri on valtavan suuri, koska nykyään laki määrää esteettömyyden. Samaten eteinen on todella iso. 1950-luvun kerrostalossa näin ei ole, eli pohjapiirrokset ovat yleensä fiksumpia ja ei tule turhaa tilaa. Siksi huoneet eivät ole välttämättä pieniä!

Vierailija
35/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla on 79 neliömetrin kolmio yksinään, mun sedällä on 178 neliömetrin omakotitalo yksinään.

Vierailija
36/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää mielummin, miksi kaavoituspolitiikalla pakotetaan kansa ahtaaseen asumiseen. Estetään se, että asuntoneliöitä rakennettaisiin tarvittava määrä. Tietysti se auttaa kasvihuonekaasujen torjunnassa, mutta eiköhän todellinen syy ole joku muu. Asuntovarallisuuden arvonnousun takaaminen?

Ei kukaan oikeasti halua asua yksiössä, edes yksin. Kyse on vain siitä, että ihmisarvoisesta asumisesta on päätetty tehdä liian kallista pienituloiselle.

Vierailija
37/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole,

sopivalla paikalla, sopivalla pohjalla, käyttä kirjastona, työhuoneena, ateljena, yms.

Vierailija
38/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki pitää olla ja tapahtuu yhdessä pienessä tilassa, ei ihme että sieltä on myös tarve pois, kahviloihin, yöpaikkoihin, yms. 

Tietenkin huono asuinalue tekee huonoa jälkeä viihtyvyyteen ja välinpitämättömyys sen ettei suuremmasta pienempään siirtymine sen takia inspiroi sisutamiseen, ja oikeasti kotona olemiseen. Sinne voi aina matkoilta palata.

Pienessä Sellaisessa tulee irtolaisen tunne; mikäli olisi jatkuvasti reissussa, se ehkä olisi luontevaa. Mutta jaktuva jossain hotelleissa pyöriminen ei tunnu hyvältä.

Vierailija
39/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan kolmiot on jotain noin reilu 50 neliöö, ei todellakaan liikaa tilaa yhdelle.

Vierailija
40/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kolmio ole vielä mikään huikean suuri asunto yhdelle ihmiselle, jos ei ole paljon neliöitä. Minä taas yksin asuessa arvostaisin tilaa ja neliöitä, mutta en tarvitsisi erillisiä huoneita. Joku noin sadan neliön avointa tilaa oleva asunto olisi minulle toimiva. En kutsu kotiini yövieraita, joten ei tarvitse ottaa huomioon muiden nukkumisia ja muita tekemisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi