Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko kolmio liikaa yhdelle hengelle?

Vierailija
15.11.2019 |

Jos olisi yksi huone täynnä kirjoja, yhdessä huoneessa sänky ja CD-levyt ja olohuone olisi tavallinen.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 😊. On tosin 50-luvun talo, eli pieniä asuntoja. Neliöitä 53,5 . Ainoastaan eteiseen ottaisin lisää tilaa.

Siis kolmio 54 neliöö? Minulla on 76 eikä haittaisi vaikka olisi hiukan enemmän. Sinun huoneet on pieniä koppeja?

En ole tuo, jolle ilkeilit, mutta rakennussäädökset ovat muuttuneet. Oma 67 neliön kolmioni on rakennettu vuonna 2015, joten kylppäri on valtavan suuri, koska nykyään laki määrää esteettömyyden. Samaten eteinen on todella iso. 1950-luvun kerrostalossa näin ei ole, eli pohjapiirrokset ovat yleensä fiksumpia ja ei tule turhaa tilaa. Siksi huoneet eivät ole välttämättä pieniä!

No kylläpä se nyt kosahti, se oli kysymys, ei ilkeily. Esteetön on minunkin kylppärini, mutta eipä se kauhean paljoa tilaa vie se ympyrä.

Laskehan vähän kierroksia ja mieti, 22 neliötä on minulla enemmän, jotku asuu pienemmässä yksiössä, että kyllä he huoneet on pieniä koppeja, ei sille mitään voi. Harvalla se eteinen kuitenkaan 20 neliötä on. Mikäs siinä, kun kerran tykkää ja mahtuu, minkäkin olen tyytyväinen tähän, mutta joskus mietin, että rakennuttaisin n. 85 neliön omakotitalon, jos löytäisin pienen tontin keskeltä tätä pienehköä kaupunkia, niin kuin tämä on. Rivarin pääty ja minulle suunniteltu, kun on serkun rakennusliikkeen tekemä.

Ei kannata koko palkoa vetäistä kerralla menee tukkoon koko käkätin.

Vierailija
42/52 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 😊. On tosin 50-luvun talo, eli pieniä asuntoja. Neliöitä 53,5 . Ainoastaan eteiseen ottaisin lisää tilaa.

Siis kolmio 54 neliöö? Minulla on 76 eikä haittaisi vaikka olisi hiukan enemmän. Sinun huoneet on pieniä koppeja?

Sinunkin huoneesi on jotain kopperoita. Tuossa edellä joku kehui, että on melkein 100m2 kaksio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta kolmio olisi juuri optimi itselle, jos talous antaisi periksi.

Sehän ihan riippuu, missä asunto sijaitsee. Minä muutan kohta kolmioon, joka on halvempi kuin nykyinen kaksio. Vastike on suurempi, mutta ei niin paljon, että pitäisi kadulla kerjätä sen takia. 

Vierailija
44/52 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan vaimon kanssa kaksin kolmiossa ja haaveilen yhdestä lisähuoneesta, joten ei kolmio yhdelle ole mitenkään liian iso.

Vierailija
45/52 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kolmio olla liian iso, vai onko mies liian pieni?

Vierailija
46/52 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa jos on varaa vaan just sopiva. Meillä on neliö joka on vajaat 100 neliötä. Aluksi meitä oli 4 ja ihan ok koska asunnossa on hyvä ja toimiva pohja. Nyt meitä on 3 ja 3.makkari on työhuone/kirjasto. Pian meitä on vain kaksi kun teini muuttaa omilleen. Sitten tämä koti on just sellainen kun tarvitaankin eli 2.makkari tulee olemaan vierashuone.

Vierailija
47/52 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mihin kukin on tottunut... minulla on 4 makuuhuonetta, 5 kylpyhuonetta, pari vessaa, sauna, valtava olohuone, elokuvateatteri, kuntosali, harrastehuone, baari erillisessä tilassa. Ei iso sisältään syö, sanoo vanha kansa. Ja onhan se kiva, kun voi tarjota lapsille ja/tai vieraille omat tilat heidän tullessaan vierailulle. Sitten kun enää jaksa, muutan kerrostaloon, mutta kolmio on silloinkin minimi.

Vierailija
48/52 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, mihin kukin on tottunut... minulla on 4 makuuhuonetta, 5 kylpyhuonetta, pari vessaa, sauna, valtava olohuone, elokuvateatteri, kuntosali, harrastehuone, baari erillisessä tilassa. Ei iso sisältään syö, sanoo vanha kansa. Ja onhan se kiva, kun voi tarjota lapsille ja/tai vieraille omat tilat heidän tullessaan vierailulle. Sitten kun enää jaksa, muutan kerrostaloon, mutta kolmio on silloinkin minimi.

Ei lainkaan keittiötä? Syötkö vain ulkona vai tilaatko kebabia kotiinkuljetuksella?

Vierailija
49/52 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa, ihanaa on!

Vierailija
50/52 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tarpeista. Itsekin tykkäisin asua kolmiossa yksin, olisi just se työ/askartelu/vierashuone, mh ja olkkari, mutta kaksiokin menisi ja toki yksiössäkin asuisi jos olisi pakko. Mutta harrastan esim. käsitöitä ja olisi kiva jättää projektit levälleen erilliseen huoneeseen niin makkari ja olkkari tuntuisi rauhallisemmilta ja siistimmiltä. Tietysti jos on vaikka joku isompi loft-yksiö sen voisi jakaa hyllyillä, sermeillä yms. erillisiksi tiloiksi myös.

Vierailija
51/52 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on itestä kiinni, jos on varaa sellaseen. Mä asun kolmiossa yksin kissojen kans. Niillä on tilaa juosta ja mulla on ompeluhuone ja makkari erikseen.

Vierailija
52/52 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko kolmio olla liian iso, vai onko mies liian pieni?

Karvakolmio?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi