Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä te muut työkyvyttömät teette päivät pitkät? Niin tylsää.

Vierailija
15.11.2019 |

Olen työkyvytön ja saikulla tällä hetkellä. En saa mitään tehtyä, on niin tylsää! Ei ole tekemistä yksinkertaisesti kuin murto-osaksi päivää. Muun ajan vaan olla möllötän odottamassa iltaa ja nukkumaanmenoa.. En jaksa keskittyäkään mihinkään.
Niin ja psykoosin takia olen saikulla, ollut jo 7kk ennenkun joku kysyy.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sanaristikoita,käy kävelyllä, lue päivän lehti, tee kotityöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä mielikuvitusta.

Vierailija
4/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain käsitöitä. Yksinkertaisista voi aloittaa, esim. pipo

Vierailija
5/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. Aivan varmasti pystyt jotakin työtä tekemään, vaikka uskottelisit itsellesi muuta.

Vierailija
6/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen käsitöitä, juuri opettelin tekemään uudella tavalla pitsisen sukanvarren. Käyn kävelyllä, teen ruokaa, katson televisiota, hengaan netissä, luen kirjaa eikä päivä tahdo edes riittää kaikkeen. Varsinkin jos juutun vauvapalstalle :)

Vierailija
7/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuukohan psykoosisi?

Vierailija
8/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia työkyvyttömyyseläkkeellä. Päivät kuluvat turhan nopeasti.

Etkö osaa ap nauttia ihan oleilusta, mukavasta kotoilusta?

Suosittelen sen lisäksi päivittäistä ulkoilua tms liikuntaa, vaikka käyt uimahallissa pari kertaa viikossa.

Vierailija
9/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kuukautinen psykoosi?

Huhhuh.

Vierailija
10/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kirjoittaa, maalata tai tehdä käsitöitä. Myös palapelit on hauskoja. Ja ulkoilu valoisaan aikaan.

Vierailija
11/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan, käyn kuntoutuksissa, yritän opiskella, tapaan ystäviä jne. Aika kuluu liiankin nopeasti.

Vierailija
12/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Aivan varmasti pystyt jotakin työtä tekemään, vaikka uskottelisit itsellesi muuta.

Heh heh.

Aivan varmasti löytyy töitä, kun terveillekään ei löydy. Saako saikulla edes tehdä töitä, mitä työnantaja sanoo...

Vierailija
13/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilen, jumppaan, teen ristikoita, ompelen, kokkaan, oon kavereiden ja miehen kanssa, opettelen uusia juttuja, rakentelen kaikenlaista pientä, pidän huolta itsestäni ja koitan pysyä positiivisena.

Sairasloma muuten on sitä varten, että silloin kuntoudutaan ja sen eteen on tarkoitus itsekin tehdä jotain eikä vaan möllöttää.

Vierailija
14/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen itsenäisesti kaikkea ja sivistän itseäni. Suosittelen samaa kaikille, kävi töissä tai ei. Mutta työttömänä ehtii tehdä paljon enemmän kaikkea kiehtovaa ja oppia uutta, siksi olen onnellisesti työtön.

Vierailija
15/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lenkillä kerran tai kahdesti päivittäin. Siivoilen, leivon ja luen. Iltaisin katson tv:tä ja olen netissä. Joskus käyn elokuvissa, kirjastossa ja uimassa. Kuuntelen musiikkia ja juon pienet kännit.

Vierailija
16/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nauttia elämästä vaikka tuntuisi tylsältä tms. Itse onnistuin asiassa vasta kun sain muutaman kroonisen sairauden (Joka päivä kipuja), niin pienet hetket onnistun nauttimaan elämästä ja olemisesta vaikka itselläkin meinaa tylsyys ja murheet painaa päälle. Mietin itsekin onkohan minusta työelämään tällä hetkellä....

Vierailija
17/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen käsitöitä, juuri opettelin tekemään uudella tavalla pitsisen sukanvarren. Käyn kävelyllä, teen ruokaa, katson televisiota, hengaan netissä, luen kirjaa eikä päivä tahdo edes riittää kaikkeen. Varsinkin jos juutun vauvapalstalle :)

Kas vain, siellähän päivät kuluvat samaan tapaan mitä minulla. Itse myös neulon paljon, yksi pitsisukkamalli tuli opeteltua ja tänään kävin ostamassa pari neulekirjaa, kun tarkoitus on opetella kirjoneuletta. Päivät menevät sukkelasti.

Vierailija
18/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus, on just tuossa, että oot hullu... Siksi sinulla raukalla ei ole mielikuvitusta, oot pöllypää. Mee sinne sairaalaan niin kyllä ne siellä jotain keksivät. Ite kärsin tylsästä työstä niin, että pelkään tulevani yhtä hulluksi kuin sinä. Niin hullu en kyllä vielä olisi, etten keksisi kotona tekemistä. Vitutun valittaja

No tuliko hyvä mieli, kun sait haukkua hulluksi? Tuliko? Pelkosi voivat toteutua. Voit joutua sellaiselle lääkityksellä, ettei sitä mielikuvitusta oikeasti enää löydy eikä elämänhalua. Ota sitten vastaan tuollaista ilkeilyä.

Vierailija
19/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Pokemon go täyttää hyvin päivät. Pelilenkkejä tulee tehtyä useampi päivässä, ja muukin aika kuluu hyvin Pokemoneja hiilatessa ym.

Yritä muutenkin täyttää päivää miniharrastuksilla. Myös netin anonyymi chat seura piristää.

Vierailija
20/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee oikeastaan muuta kuin olen, luen, luon ja ajattelen. Satunnaisesti kirjoittelen ajatuksiani ja havaintojani pitkin internettiä. Siksipä kannattaisi arvostaa pitkäaikaistyöttömiä enemmän, emme me ole mistään mitään tietämättömiä idiootteja.

Kaikki työttömät eivät toki ole sellaisia kuin vaikka minä, mutta mitä veikkaatte kumpi seuraavista henkilöistä on paremmin perillä esimerkiksi yhteiskunnallisista asioista: Sen joka työssään miettii 8h päivässä "monta burgerii se nyt ostikaan" ynnä muuta sellaista vai se joka aamusta iltaan läpi yönkin seuraa yhteiskunnallisia asioita, miettii ja tutkii?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän