Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin lopettaa alkoholinkäytön kokonaan kun tajusin jo vuosia juoneeni säännöllisesti ihan vain kestääkseni perhearkea

Vierailija
15.11.2019 |

Mutta mitä tilalle, jotta kestäisin sitä perhearkea? Mistä Sinä saat jaksamista kestää sitä, siis jatkuvaa oman ajan puutetta ja tylsiä kotihommia ja raskaita vuorovaikutustilanteita päivästä toiseen?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin eroamaan. Jos elämä on liian raskasta kestettäväksi selvin päin, on siinä elämässä jotain vikaa. Mun tapauksessani toivoton parisuhde. 

Vierailija
2/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arjen kestäminen on elämän suurin ongelma, niin helpolla on päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein valitat asiasta? Kuinka monta aloitusta olet tästäkin asiasta laittanut tänne? Luitko silloinkaan vastauksia ja otitko mitään neuvoja käyttöön?

Vierailija
4/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päädyin eroamaan. Jos elämä on liian raskasta kestettäväksi selvin päin, on siinä elämässä jotain vikaa. Mun tapauksessani toivoton parisuhde. 

Aloittaja on palstan vakivalittaja.

Vierailija
5/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järjestänyt elämäni sellaiseksi, että viihdyn siinä joka ikinen päivä. 

Vierailija
6/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon tuon olevan aikuisiän yleisin motiivi juoda: ihminen ei kestä omaa arkeaan ja pullo avaa pienen pako-oven siitä.

Vierailija
7/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna joisin enemmän, paljon enemmän. Perheesi ei joka tapauksessa arvosta sinua enää yhtään ja he pärjäävät hyvin.

Vierailija
8/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fingerporia mukaillen: Minä en käytä alkoholia uskonnollisista syistä.

Käytän sitä aivan muista syistä.

Vierailija
9/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän ehkäisyä. Toimii.

Vierailija
10/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä ihmisenä kasvamista, mistä velat jäävät paitsi?

Vierailija
11/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olisi pitänyt vain osata ennakoida, että perhe-elämä osaa toisinaan olla pelkkää puurtamista ja pakkopullaa. Nykynuorista moni onneksi ymmärtää perheen pyörityksen olevan ”tylsää” ja arkista, ja ne jotka kokevat, etteivät siihen itse luonteensa puolesta sovellu, jättävät lapset tekemättä.

Juu, samat tylsät kotihommat sitä on perheettömän sinkunkin tehtävä, mutta paljon helpompi on jättää tiskit tiskaamatta ja syödä pelkkää pakastepitsaa, kun ei ole jälkikasvua huollettavana.

Vierailija
12/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valitettavaa jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia. Itse tein tietoisen päätöksen 18 vuotta sitten että haluan vain yhden lapsen. Yhden lapsen kanssa ei tarvitse kuunnella pentujen välistä kinastelua, rahat riittää paremmin, voi matkustella huoletta jne. Elämä on valintoja. V.... kuunnella tollasta valitusta vuodesta toiseen.

Vierailija
13/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on sotkenut sun aivokemiat niin että kaikki tuntuu kurjalta ilman sitä. Voipi mennä aikaa ennenkuin tuo menee ohi.

Sillä aikaa, opettele kokkaamaan hyviä sapuskoja, lukemaan lapsille hyviä kirjoja ääneen, liikkumaan perheen kanssa tavalla josta itsekin tykkäät, oli se sitten sienestys, uimahalli, mikä vaan. Lapsetkin tappelee vähemmän kun saavat huomiota ja mielekästä tekemistä.

Siivous nyt on sieltä ja syvältä mut se nyt vaan on välillä tehtävä.

Vierailija
14/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan, siis kukaan ei ole vastannut kysymykseeni.

Mitä se kertoo palstalaisten älykkyydestä ja keskustelutaidoista??

Ap

Vierailija
15/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on sotkenut sun aivokemiat niin että kaikki tuntuu kurjalta ilman sitä. Voipi mennä aikaa ennenkuin tuo menee ohi.

Sillä aikaa, opettele kokkaamaan hyviä sapuskoja, lukemaan lapsille hyviä kirjoja ääneen, liikkumaan perheen kanssa tavalla josta itsekin tykkäät, oli se sitten sienestys, uimahalli, mikä vaan. Lapsetkin tappelee vähemmän kun saavat huomiota ja mielekästä tekemistä.

Ei muuten sitten tippaakaan kiinnosta opetella kokkaamaan. Tällä hetkellä ainoa asia joka motivoi ja piristää on laihduttaminen. Herkkuruokien valmistaminen kauhealla vaivalla ja sotkulla ei siis todellakaan tule tapahtumaan. Eivät meillä lapset tappele, koska läsnäolevalla isällä sentään on auktoriteettia. Ap

Vierailija
16/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kukaan ei ole voinut vastata kysymykseesi, koska kukaan muu täällä (palstalla olijoista näin kymmeneltä aamulla) ei nähtävästi painiskele saman ongelman kanssa.

Olisi kai toki ollut parempi, että jengi olisi jättänyt vain vastaamatta ja antanut keskustelun pudota.

Vierailija
17/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kukaan ei ole voinut vastata kysymykseesi, koska kukaan muu täällä (palstalla olijoista näin kymmeneltä aamulla) ei nähtävästi painiskele saman ongelman kanssa.

Olisi kai toki ollut parempi, että jengi olisi jättänyt vain vastaamatta ja antanut keskustelun pudota.

Kaikki muut paitsi minä siis nauttivat oman ajan puutteesta ja perhearjesta 24/7? Ok, sitten olen todellakin väärällä palstalla. Ap

Vierailija
18/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö tähän provoon. Älkää ruokkiko trolli. Ei hän ole juoppo, vaan joku pershäiriö ilmeisimmin.

Vierailija
19/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten sitten tippaakaan kiinnosta opetella kokkaamaan. Tällä hetkellä ainoa asia joka motivoi ja piristää on laihduttaminen. Herkkuruokien valmistaminen kauhealla vaivalla ja sotkulla ei siis todellakaan tule tapahtumaan. Eivät meillä lapset tappele, koska läsnäolevalla isällä sentään on auktoriteettia. Ap

Mikset opettele kokkaamaan ns. ”laihisruokia”? Paljon mukavempihan se on laihduttaa herkkuruokaa syöden, kuin jotain valmissalaatteja ja pussikeittoja puputtaen. Tai varsinkaan ”ennen söin 6 perunaa ja kaksi kauhallista kastiketta, nyt 2 perunaa ja puoli kauhallista” -tyyppinen vähentäminen, sehän vain alkaa veetuttamaan entisestään. Ja sittenhän on kohta taas korkki auki.

Vierailija
20/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikki muut paitsi minä siis nauttivat oman ajan puutteesta ja perhearjesta 24/7? Ok, sitten olen todellakin väärällä palstalla. Ap

”Kaikki muut” kenties ovat järjestäneet asiansa niin, että sitä omaakin aikaa kyllä löytyy – tai sitten tosiaan nauttivat lapsiperhearjesta, mene ja tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan